Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Da lurer jeg på to ting... vet du om Livin'it up og Livin' large (tror det er det den heter) er den samme pakken som går under to forskjellige navn, eller om det er to forskjellige pakker med forskjellig innhold.  

Trenger du noe ekstra for å kjøre Unleashed eller bygger også den direkte på grunnpakken?

Livin'it up og Livin' Large er den samme pakken, bare forskjellig navn på den amerikanske og europeiske utgaven.

Unleashed bygger også på grunnpakken, så du trenger ikke de andre pakkene for å innstallere og spille Unleashed.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morro å se at det er flere enn meg som syns det er gøy å spille dette. Takk for gode råd og informasjon. Jeg vil mye heller lage egne barn ja. Håper jeg får til det da :) Jeg har også lyst på flere pakker. Nå holder jeg på med den første.

Jeg får sikkert mere teken på det etterhvert hvordan jeg får gjort ting.

Skrevet

Fikk Sims ganske tidlig (ca 3 år siden) og var sammen med ei venninne helt hekta i lang tid. Men har ikke engang innstallert det nå pga avhengighetsfaren :oops:

Nei må si det er et genialt spill, og sååå mange morsomme expansion-packs!!

Skrevet

Et par gode tips;

For å pleie det sosiale

Bygg en del nabohus, ta deg ti minutter inni de forskjellige familiene, inviter DIN ( den familien du satser på ) til disse familiene. Det sosiale hos DIN familie vil da øke uten at du tar av deres tid.

Å få barn i The Sims

Jeg anbefaler å takke nei til å adoptere, da pleier personligheten være komplett umulig å stelle med. Lar du dem lage barnet selv ( du får en telefonsamtale hvor du blir spurt om dere vil lage barn ), får du en unge med noenlunde lik personlighet som foreldrene. Noe som gjør det enkelt, om du har gjort personlighetene enkle.

De kan dele på å være hjemme en dag, og på jobb en annen. De får ikke sparken pga det, men det enkleste er å ha spart opp et par tusen kroner, og la ene forelderen være alene med ungen under "babyperioden". Tiden går fort om du bruker 1-2-3-hastighetsfunksjonen.

Personlighetene

Du behøver ikke bruke alle "dottene" til å fylle ut de forskjellige "behovene og ønskene" med, men om du gjør det, la det ligge jevnt over, da blir personlighetene enkle å takle!

Kjøkken og brann

ALLTID installer brannalarm rett i nærheten av komfyren. Dette er noe du alltid må gjøre helt i begynnelsen når du bygger huset. Det er like viktig som innbruddsalarm. Ha også en telefon i nærheten. Skulle det bli brann, få de folk som måtte være i nærheten vekk derfra fort. Det er ikke så vanskelig, du klikker vekk "gjøre på knappen" hvor det er bilde av en flamme, og ber dem gjøre på noe annet, for eksempel lese mer Cooking. Jo flinkere de er på kjøkkenet, jo bedre komfyr kan dem bruke, jo bedre blir maten, og risikoen for brann er svært liten.

Innbrudd

Du sparer deg for mye tap om du med en gang, i byggefasen, tar deg råd til innbruddsalarm på alle dører ut av huset. Skulle det skje at du får besøk, plasser musen oppå innbruddstyven, da sinker du han såpasse at politiet får fatt i ham før han får tatt noe.

Bad og "comfort"

Sims-menneskene er ofte misfornøyd med badet...

Det har ikke nødvendigvis med størrelse å gjøre. Mye lys, bilder, og gjerne en plante eller to. Det er alt som skal til!

Om det er noe annet du/dere trenger tips om eller vil vite om sims, er det bare å spørre!

Jeg vet forresten hvordan dere får noen ekstra slanter i lommeboken, og hvordan dere fjerner postkassen, slik at dere slipper regninger! :)

Hilsen en som ble mangemillionær iløpet av 5 minutter inne på Sims.

Skrevet

Jeg har kjempelyst å få meg meg SIMs.. men hvor begynner jeg? Det dere beskriver er vel den menneske-SIM-en, ikke BY-sim.en? Hva er kjekkest? Og må man han en grunnpakke først?

Dessuten; bør jeg kanskje ikke blande meg oppi det..jeg har stor risiko for å bli avhengig av slikt.. farlig det..

Skrevet

Det er ikke Sim City denne tråden handler om tror jeg.

Du må føst kjøpe grunnpakken, så kan du kjøpe tilleggspakker etterhvert.

Anbefaler ikke juksekoder.. da bli all moroa borte.

Hvordan jeg får rike familier?

3 personer i et enkelt hus. Den ene har fått mange prikker på sosiale ting og får ingen jobb. H*n er hjemme og lester kokebøker, lager mat og er sosial, slik at familien får mange venner.

De to andre jobber og sliter. De tar seg gjerne en dag fri fra jobben for å lese eller trene.

Et annet triks er å gifte seg med en "eneboer" som har litt penger (ta

gjerne knekken på fyren etterpå).

Gi de forskjellige Sim-ene ulike oppgaver. Den som har lest kokebøker lager mat o.l.

Hushjelp er det første jeg skaffer familien.. da slipper jeg å bruke prikker på ordensans :ler: .

Skrevet
Jeg har kjempelyst å få meg meg SIMs.. men hvor begynner jeg? Det dere beskriver er vel den menneske-SIM-en, ikke BY-sim.en? Hva er kjekkest? Og må man han en grunnpakke først?  

Dessuten; bør jeg kanskje ikke blande meg oppi det..jeg har stor risiko for å bli avhengig av slikt.. farlig det..

Det spillet vi snakker om her er "menneske-Sims" - jeg personlig foretrekker det fremfor Sim City. Du kan gjerne begynne med grunnspillet, som heter The Sims, og eventuelt bygge på med utvidelsespakker, hvis du vil det, senere.

Når det gjelder faren for å bli hektet; ja, den er absolutt veeeldig tilstede! Jeg har nå selvpålagt forbud mot Sims utenom i ferier, for det er virkelig tidkrevende og kjempemorsomt :roll:(Gleder meg til sommerferien... I påsken blir det nok eksamenslesing fremfor Sims, dessverre...)

Skrevet

Sim's er bare så bra, tror jeg legger det inn på pc'en igjen, håper ikke resten av familien blir sur på meg, det er sterkt vanedannende. :ler:

• 2 uker senere...
Gjest Mzfire
Skrevet

Når en får barn og de vokser opp til skolebarn. Hva skjer da videre med dem? Jeg vet at om de ikke er flinke på skolen mister jeg dem for alltid, for de blir tatt på militærskole? Men blir de store etterhvert ? Eller må de bare bli boende hjemme.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har aldri fått dem til å bli noe annet enn unger i alle fall. Unger som får mange venner, og dermed muliggjør at foreldrene kan avansere på jobb (ja, det er krav til svært mange familievenner etterhvert i enkelte yrker...) Dersom de vokser opp, så må det ta lang tid, det har jeg aldri opplevd. (men jeg sletter jo spillet og begynner på nytt stadig vekk da, så der er en teoretisk mulighet)

Gjest Mzfire
Skrevet

Hehe javel, du skjønner noen ganger blir jeg så lei av de ungene. De har alle samme latter og stemme. Og er det sånn at en får hjerte på ungene også? Eller? At de blir glad i ungene sine? Jeg blir også lei i en familie så begynner jeg på nytt. Elsker å bygge hus også og dekorere :)

Gjest Zalomine
Skrevet

Hjerte får man vel bare ved forelskelse, og det bør man vel ikke oppleve med egne barn...

Forøvrig kan du jo bygge nye hus og dekorere så mye du vil uten å begynne på en ny familie... (du kan jo la dem flytte, eller evt bygge nytt hus til dem på den tomta de har...)

Skrevet

Datteren min (12 år) har sin egen, grusomme måte å bli kvitt folk hun er lei av på. Hun bygger ett lite hus i hagen, får de hun vil bli kvitt til å gå inn i huset, og tetter så igjen døra. Noen ganger får hun dem til å fyre av en rakett der inne - da brenner de fort opp :roll: Andre ganger lar hun dem bare bli der - da dør de også til slutt... Vel, denne måten har ikke jeg helt hjerte til å gjennomføre, men man blir da kvitt uønskede folk :roll:

Gjest Zalomine
Skrevet

Eller så lage man et svømmebasseng, putter vedkommede uti, og fjerner alle stiger for å komme seg opp igjen. Da drukner de...

Nei, huff, jeg har ikke hjerte til å gjøre noe slikt (og når noen ved et uhell dør så dukker det jo opp en gravstein som alle går og sørger ved, jeg vil ikke ha gravstener i hagen!) Jeg ser dessuten ikke noe behov for å bli kvitt personer heller jeg... Ok, har du fått unger du angrer på, så kan de evt sends til millitærskole ved at du holder dem hjemme noen dager. Men, hvorfor skulle jeg ønske det? Og hvorfor i all verden skulle jeg ønske å bli kvitt en voksen person i familien? Har bare ikke skjønt det jeg, rett og slett ( i helt irritable tilfeller så oppretter jeg da en enslig person som den jeg vil bli kvitt blir forelska i og flytter sammen med, så er problemet løst?)

Skrevet

Fredagsbarn; du kan selge gravsteiner - så slipper du den grininga :ler:

Gjest Zalomine
Skrevet

Hvorfor har jeg ikke tenkt på det? (kan jeg selge hele gravstedet for den familien som bor på gravplassen også tru? (vel, jeg spiller aldri dem, jeg liker ikke de spøkelsen jeg...))

Takk for godt tips i alle fall. Selv om jeg altså aldri dreper mine spillere da, så hender det at noen brenner til døde, og fra tid til annen dessverre en gjest som nekter å dra hjem, sovner i veikanten, og bare blir der til den dør :(

Skrevet

Jeg pleier å drepe alle barne jeg.. er sååå lei av dem. De blir enten druknet eller sperret inne. Gravstøttene selger jeg billig :) .

Kanskje jeg er litt ond da, men jeg bruker taktikk vet dere.

Får masse folk til å flytte inn og overtar formuen dems. En person har alle vennene så h*n dreper jeg ikke. Men når jeg ikke har bruk for den nye mannen eller kona lengre, så kvitter jeg meg med dem..

That's life :oops: .

Gjør heller sånt enn å ødelegge med juksekoder jeg...

Gjest Zalomine
Skrevet

Bruker null juksekoder, og dreper ingen (med vilje) jeg.. Hvorfor få unger om du likevel skal drepe dem? Unngå nå bare å få dem da? (prevensjon vet du :P )

Skrevet
Jeg pleier å drepe alle barne jeg.. er sååå lei av dem. De blir enten druknet eller sperret inne. Gravstøttene selger jeg billig  :) .

Kanskje jeg er litt ond da, men jeg bruker taktikk vet dere.

Får masse folk til å flytte inn og overtar formuen dems. En person har alle vennene så h*n dreper jeg ikke. Men når jeg ikke har bruk for den nye mannen eller kona lengre, så kvitter jeg meg med dem..

That's life  :oops: .

Gjør heller sånt enn å ødelegge med juksekoder jeg...

:ler: hehe - det høres ut som om du spiller på samme måte som datteren min, Lea - sleiping :blunke:

har du ikke hørt om hardt arbeid?

Skrevet

Jeg sier alltid NEI til å adoptere, men det hender at de nye ektefellene mine har barn fra tidligere ekteskap og DA dreper jeg dem.

Finnes det Sim-kondomer eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...