Gjest **Evergood** Skrevet 23. februar 2007 #181 Del Skrevet 23. februar 2007 En riktig god helg ønskes deg! Håper du får ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #182 Del Skrevet 25. februar 2007 En litt forsinket takk i like måte, Evergood! Helgen er jo snart over! Kjenner jeg deg fra før? *grublesmiley* Har hatt en lang og rolig helg. Hadde fridag på fredagen, og da bare koste jeg meg hjemme og tutlet rundt i huset og var litt sånn smånyttig. Deilig når det er frivillig, og man egentlig skulle ha vært på jobb. Har vært litt slitsomt på jobb den siste tida, det er mye sykdom, sykmeldinger, grining, klaging og sutring og endel selvmedlidenhet... Tålmodigheten min er ikke alltid på topp, det skal innrømmes. Det gjelder spesielt en kollega. Nå har hun riktignok for en gangs skyld grunn for å ta til tårene, for hun har hatt det tøft de siste 2-3 månedene. Nå har ting etterhvert ordnet seg igjen, men hun orker fremdeles ingenting. Hun er halvt sykmeldt, men selv de dagene hun er på jobb, så fungerer det ikke. Overhodet ikke. Jeg kjenner at nå er det helt greit at vi skal jobbe på hver vår avdeling fra høsten. Nå kan noen andre få slite med selvmedlidenheten hennes i 5-6 år, for jeg klarer snart ikke å klappe på flere av hennes skuldre... De årene vi har jobbet sammen, har jeg opplevd henne som en skikkelig drama-queen, og det kan bli litt mektig noen ganger... Må legge til at det ikke bare er meg som reagerer på hennes oppførsel; det er det mange som gjør. Jeg får holde ut og prøve å være empatisk og forståelsesfull fram til sommeren! I dag har vi vært en tur på sjøen, hannsauen og jeg. Deilig å lufte skipet litt. Måtte jo skifte vann på propellen! Det ble kaffe og boller i marinaen hvor vi bunkret diesel, så da ble det liksom litt søndagskos, også. Har hatt komler til middag og senere is med rørte bringebær til dessert. Nå er jeg snart klar for å ta knekken på resten av vinflaska fra i går; vi fikk en invitasjon fra et vennepar om å ta en tur bort i går kveld, så da fikk vi ikke tømt den før vi gikk. Men det var mer dit vi skulle... En fin spasertur både fram og tilbake, var vel hjemme i 2 tida i natt. En koselig kveld! Får ta et glass vin til "Torpedo" i kveld... I morgen er det mandag igjen, vinterferien er slutt og folk er tilbake på jobb. Blir greit det, også. Trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 25. februar 2007 Forfatter #183 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvorfor skriver jeg så mye om hva jeg har spist og drukket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. februar 2007 #184 Del Skrevet 25. februar 2007 Hvorfor ikke? Sitter og skriver mens jeg ser på Torpedo. Du har hatt en fin helg, leser jeg. Godt med slike pauser i en hektisk hverdag. Fint at deama-queen bytter avdeling. Det er slitsomt å skulle være den empatiske hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2007 #185 Del Skrevet 25. februar 2007 Eller kanskje det er for å friste oss andre? Ha en fin uke, Væren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #186 Del Skrevet 26. februar 2007 I dag er jeg hjemme fra jobb og passer på alle vondtene mine. Forbaskede kropp, kunne noen ganger tenkt meg å bytte den ut i en ny. Men man skal vel ikke klage, det går jo stort sett bra. Fikk ikke sove i natt, før langt ut på morgenkvisten. Vond skulder og rygg. Heldigvis var det min nydelige sjef som tok telefonen da jeg ringte, og det er bare så deilig når det er noen som forstår som svarer i andre enden... Gruer meg alltid til sånne telefoner, jeg... Nå er det jo ikke så veldig ofte jeg må holde meg hjemme, men innimellom får jeg sånne dager. Heldigvis sjeldnere enn før - og jeg har lite fravær, da... Ja, Bettie, det er slitsomt å være den empatiske. Vanligvis ikke, men akkurat i dette tilfellet kjenner jeg at jeg er nødt til å mobilisere krefter for å greie den biten. Kan bli godt for oss begge med litt forandring... Men til høsten havner hun på en avdeling med en tilsvarende person, så det gjenstår å se hvordan den kombinasjonen blir. Kan fort oppstå en konkurranse om hvem det er mest synd på i hverdagen. Nå har eldstelammet hentet avisen til mamma. Han har 3 fritimer, og siden han disponerte bil i dag, gadd han ikke sitte på skolen. Mye lurere å bruke tiden på å kjøre hjem og spille World of Warcraft. Hva skal en mor si? Vel, snart er det slutt på videregående, og militæret eller studier venter. Han er pinlig klar over at da er det slutt på sorgløsheten, så dette er visst en markering av nettopp det. Han har ikke kjøpt seg ny konto, men låner / spiller for kompiser. Sukk, så sparer han i det minste pengene! Nå er klokken 12.30, jeg har ikke engang vært i dusjen, men har planer om å lage meg kaffe og lese avisen. Dagen så langt har gått meg forbi, får håpe resten av dagen blir bedre. Men det skal sies: Humøret er ikke så verst, da! Ha en fin dag, mine venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #187 Del Skrevet 26. februar 2007 Har vært flink husmor og i alle fall fått noe ut av denne dagen! På oppfordring fra minstelammet har jeg - og han - i samarbeid bakt 4 brett med myke horn. Med og uten ost oppå. Blir godt med noe kvess til Farmen. Spennende å se hva som skjer videre der på øya! Og så er det "forbrytelsen" senere... Da sitter jeg sånn: I morgen er det sesongstart på frustrerte fruer, da tror jeg kanskje det er mulig å forklare et visst rødvinsbehov. Det må jo markeres at det er sesongstart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 26. februar 2007 #188 Del Skrevet 26. februar 2007 I morgen er det sesongstart på frustrerte fruer, da tror jeg kanskje det er mulig å forklare et visst rødvinsbehov. Det må jo markeres at det er sesongstart? ← Det synes jeg høres veldig fornuftig (og godt) ut, jeg tar nok et glass jeg også. Er jo sykemeldt og da er det vel lov å kose seg litt ekstra. Iallefall siden håndleddet mitt, som jo er brukket, fortsatt er litt vondt. Sånn går det når man skal gå på skøyter med ungene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #189 Del Skrevet 27. februar 2007 Oi, Sofia! Du har i alle fall lovlig grunn! Joda, i kveld skal vi definitivt kose oss med Fruene, du! Brukket håndledd høres absolutt IKKE behagelig ut; det er definitivt ikke en av de tingene jeg har som mål å prøve i livet. Man blir ganske hemmet av skader i hånden. Bruker den jo til alt; f.eks. å løfte rødvinsglasset! En kollega av meg ble faktisk sykmeldt i 3 uker pga. en brukket lillefinger. Syntes det var litt drøyt, jeg da... Er hjemme en dag til, må prøve å bli enig med skulder og rygg om hvordan vi skal oppføre oss med tanke på å gjøre et godt inntrykk på omverdenen. Tror vi er i ferd med å bli enige, men jeg har ikke sovet noe særlig i natt heller. Ikke så mye pga. smerter som i går, men mest pga. at jeg sov for lenge da jeg var hjemme fra jobb i går. Så nå har jeg fått ungene ut dørene, spist litt frokost (deilige horn fra i går kveld...mmmmm) og sjekket mail osv. Skal legge meg litt, men passe på å ha på gjøken som bor inni mobiltelefonen min. Koko. Sånn, nå har jeg klart det igjen: Snakket om både mat og vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. februar 2007 #190 Del Skrevet 27. februar 2007 Vonde kropper er dumt. Håper du og kroppen din blir enige og at du får sove til natten. Jeg glemmer helt at lammene dine vokser - snart militæret da gitt. Det blir nok litt annerledes enn å være elev, men jeg tror ikke det er så dumt å stå litt på egne ben. Jeg får ikke med meg fruene i morgen, for da synger jeg av hjertens lyst sammen med andre damer - og noen menn. Det minner meg på at jeg må øve på en av tekstene. Det er dumt å ikke kunne teksten når vi synger. God bedring, fru Vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. februar 2007 #191 Del Skrevet 27. februar 2007 Fruene er jo i dag, de - rota litt der. Da er sjansen stor for at jeg får dem med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #192 Del Skrevet 2. mars 2007 Du fikk vel sett Fruene, Bettie? Kjekt med ny sesong! Nå er det helg! Og jeg begynte dagen med å vinne 2 billetter til England (og intervju på lokalradioen) i dag morges. Morsomt! Så nå skal jeg ta med hannsauen på en litt større båt enn vi vanligvis ferdes ombord i om et par uker. Må finne ut om vi skal reise alene, eller ha med et vennepar. Koselig med litt selskap, også! Minstelammet er ikke helt i form, han er ofte slakk og redusert. Tror han undervurderer været noen ganger, og skal uansett alltid gå i småsko. Han vil ikke høre når jeg sier det ikke er vær for sko, og jeg finner skoene hans våte på badegolvet når jeg kommer hjem fra jobb. Klart han blir syk av å være så mye våt på beina! Og han er ikke akkurat overvektig heller, og har ikke så godt spekklag som enkelte andre på skrotten til å isolere med. Så det ser ut som om det blir hjemmehelg denne helgen, også. Blir aldri båttur på oss; enten er været elendig, ellers er minstelammet elendig! Fikk telefon fra naboene i ettermiddag, de ville gjerne ha besøk i kveld. Men vi vil ikke gå fra gutten vår når han ikke er frisk. Selv om det er i nabohuset, så blir det feil signaler til ham at vi stikker av nå som det endelig er helg og han har vært 2 dager hjemme alene. Kan ikke kose meg i det hele tatt jeg, da... Så da blir det vel tacopai, kald pils og hele Gullrekka i steden. Ikke noe dårlig alternativ det, heller! Ha en fin helg, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 2. mars 2007 #193 Del Skrevet 2. mars 2007 Tacopai og Gullrekka er bra saker. Grattis med englandstur og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2007 #194 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg vet ikke hva det er, men fredager hjemme i sofakroken får meg alltid til å tenke på deg. Kan du skjønne det? God helg Vær-vennen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #195 Del Skrevet 3. mars 2007 Takk for det, Bellatrix! En riktig god helg til deg også! Så koselig, Fakse! Det skal ikke stikkes under en stol at jeg er et ordentlig fredagsmenneske! Men jeg er nok ikke alene om det: Uka bak deg, helga i vente. Kan det bli bedre? Jeg er i et spesielt godt humør på fredager! Og det er veldig koselig å høre at du assosierer Væren med fredagskvelden! Ønsker deg også en super helg, Fakse-vennen! Hvordan går det forresten med prosjektene dine i heimen? I dag har jeg hatt en helg vanlig lørdagmorgen, kaffebesøk av hannsauen på senga, masse god prat om alt mellom himmel og jord, planlagt dagen og diverse gjøremål. Må fikse litt flere lyspunkt/lamper i den ene lugaren i båten før påsken. Gutta boys liker godt å ligge på køya og lese, og det trengs litt mer lys. Så vi må på handletur i dag. Alt til båt er dyrt, så vi reagerer ikke engang på at en liten forkrommet spotlight koster 500 kroner. Og vi må ha 3 stk. Pytt-pytt... Det finnes to typer penger: Vanlige penger og båtpenger... Har sendt invitasjon til reisefølge til England, håper på positivt svar. Men de jeg har spurt skal reise litt framover, så det kan tenkes det blir litt i meste laget for dem. Venter spent. Så fikk jeg invitasjon til velværemesse av en venninne, men jeg orker ikke stæsje meg opp og gå på sånn jenteopplegg i dag. Vil bare slappe av og kose meg hjemme og med familien. Sløv, jeg? Jepp. Veldig... Nå skal jeg vekke eldstelammet, han var på russekro i går, og var inne og sa hei til mammaen sin da han kom hjem i natt. Var ikke så sein, og i fin form. Han har begynt å gå løs på barskapet vårt, og det er visst greit nok. Bruker det jo ikke selv... Så vet vi i alle fall litt om hva han tyller i seg. At det er skikkelig vare. Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #196 Del Skrevet 7. mars 2007 Sløv sau!!! Nå har jeg hatt en rolig hjemmekveld i stua for meg selv. Hannsauen er på sørlandet i embets medfør, og vi 4 andre er "alene hjemme". Hehe... Hjemmelaget pizza med hvitløkskjøttboller til middag, med rømmedressing på... Mmmm....!!! Og til dessert forlangte de to minste lammene (som ikke er særlig små lenger) riskrem! Hadde noe grøt som skulle brukes opp, så det ble handlet kremfløte i dag... I morgen skal jeg til legen. Har noen medisiner jeg gjerne vil slutte med, og skal be om en salve til mine røde hudpartier! Får vel slått i hjel et par timer på legekontoret, det er en utrolig lang ventetid der på legesenteret. Men må man, så må man. Og det er en god lege. Så da så! Nå har jeg kost meg med House og et glass vin, hehe, så nå skal jeg tutle meg i seng så jeg er opplagt til en ny dag i morgen! Natti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 9. mars 2007 #197 Del Skrevet 9. mars 2007 Heia! Nå er det freddan igjen! Håper du ikke måtte sitte alt for lenge på legekontoret i dag. Venterom er pyton, uansett hvor det måtte være. Ha en alle tiders helg min kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #198 Del Skrevet 10. mars 2007 Heisann, hoppsann, @lfa-snuppa! Nei, ventetiden var ikke så ille denne gangen, men de har et rart venteromssystem på legesenteret mitt. Etter en stund får du komme inn i en bakgang ved laboratoriet og utenfor selve legekontorene. Liksom "du rykker stadig fram i køen, ikke legg på!" følelse. Men det er jo egentlig greiere å vente ute på det store venterommet, hvor det er ukeblader å lese i, enn å sitte som en tosk i en smal gang mens legene løper forbi hele tiden, og det er så trangt at du må trekke beina til deg hver gang noen passerer. Rart... Nå er det helg igjen, og jeg har overhodet INGEN utfartstrang! Vil bare kose meg hjemme. Men jeg har vært en tur på butikken og fått litt mat i huset, det må jo til uansett. Ser ut for at det blir pizzahorn i kveld og koteletter i tomat/fløtesaus + potetstappe i morgen. Har rett og slett store vansker med å klare å klekke ut gode middagsideer. Føler vi "bruker opp" alle middagstipsene, i og med at vi så ofte har litt ekstra kos. F.eks. taco og pizza midt i uka, osv... Luksusproblem? Jepp... Kroppen hadde vel hatt godt av at vi ikke var så fokusert på mat og drikke. Men det er utrolig hvor viktig det er når man skikkelig skal koooose seg! Har begynt å glede meg til Englandsturen på torsdag! Vi kommer nok til å reise alene, men det gjør ingenting! Faktisk så ser jeg fram til det, så kan vi jo stå opp og legge oss akkurat når vi vil, uten å ta hensyn til noen! En ekstra bonus er det jo at jeg venter mensen til helga, så da blir det vel sannsynligvis ikke nødvendig å stresse med sex, heller! Blir nok ikke den store shoppingturen, men noen butikker må man jo innom selv om man reiser med en mann med shoppevegring... Hva skal jeg finne på nå, mon tro? Hvile middag eller rydde/vaske? Hm. Det var et særdeles vanskelig valg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 10. mars 2007 #199 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei Væren. Håper du har det bra. Jeg nyter også helgen, har spandert lunsj på meg selv på min "brune" stam-kafe, deilig karry-pasta med kylling! Det var skikkelig nam. Ungene er borte, venner og familie er på turer i hytter og vogner, så kafeturen foretok jeg i ensom majestet. Men det er godt det også, så kan jeg sitte der akkurat så lenge jeg vil og være kjedelig og lese absolutt alle avisene de har.. Jeg er jo "handicappet" for tiden så jeg er ikke mye ute. Faktisk første lufteturen på 3 uker, bortsett fra på butikken da. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=253879&hl= Her ser du hvorfor forresten... Ikveld får jeg en kompis på besøk, vi skal spise Moussaka som han må lage, jeg er ikke særlig til kokke for tiden. Jeg kan drikke rødvin og tegne og forklare så får vi nok mat i oss... Håper du får en flott lørdagskveld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 12. mars 2007 #200 Del Skrevet 12. mars 2007 Hatt en avslappende helg? Tur til England kan bli kos - særlig når man er to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå