Gå til innhold

Værens værelse


Væren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, rart du skulle spørre - vi har faktisk hatt fårikål til middag i dag... :tristbla:

Ellers går det bra; går i full jobb, lander på sofaen etter jobb og sløver hjemme om kvelden! Har vært lite sosial den siste tiden, men på en måte er det litt deilig å "gå i hi" nå om høsten, også!

Er så kjempesosial på jobben min, og har ikke overskudd til de store utskeielsene.

Men for halvannen uke siden var vi 7 jenter fra jobben på hyttetur på fjellet, hytten til en kollega, og det var superkoselig!!! I starten på oktober skal jeg tilbringe fire døgn på en vingård i Toscana, Italia, så da blir det vel også nok av det meste; både sosialt, vinsmaking, kulturelt og shopping! :ler: Gleder meg!!!

Men må finne ut hva jeg skal pakke, det er jo mer sommer der nede nå enn det har vært her hjemme i juni og juli tilsammen! :sol: Og jeg som har fylt opp garderobeskapet med nye høstklær; ørten topper i grått og svart!!! :kjefte: Men det må vel være LITT høst i Italia, vel??? Og jeg får bruke de korte buksene mine med sko i steden for støvletter til...

Til helgen kommer eldstelammet hjem på perm, han er i militæret.

Blir koselig å få ham hjem! :juhu:

Nå er det nattings her, blir godt å sove litt etter denne "slitsomme" ettermiddagen - sen fårikålmiddag (20.30, etter hannsauens trening), god bok på sofaen og rødvin til Grey's anatomy... Uff, det er et tøft liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eldstelammet blitt så stort? Når skjedde det? Huff - tiden går så alt for fort.

Litt høst er det sikkert i Italia - om kveldene kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Italia.... *drømme*

Det høres bare helt nydelig ut! Du må kose deg og nyte hvert sekund, virkelig bunkre opp varme og opplevelser som du kan tenke på i vintermørket her hjemme senere.

Kjekt å se deg her inne! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke snakke, Bettie. Det er litt skummelt å ha så store barn, men du verden så utrolig koselig det er!!! Lille tassebassen har fått egen AG3 og er blitt godkjent som skytter, og har bodd i skogen og vasset til livet i vann og gjørme. Men det aller rareste er at han står opp kl. 06.00 og vasker rommet sitt kanskje to ganger før han starter på dagens øvrige utfordringer... :ler:

Eldstelammet kommer hjem i morgen, og det ser jeg fram til. Nå er det tre uker siden sist - og så lenge har vi aldri vært borte fra hverandre før. Utrolig nok går det overraskende bra!!! Trodde jeg skulle gå inn i en dyp sorg da han forlot sauehuset! Men faktisk har jeg (iflg. Hannsauen, som er meget forbauset over saken) vært utrolig FLINK MOR!!! Og har klart å være sterk og oppmuntrende Mamma i telefonen, når poden har hatt det slitsomt og vært lei og frustrert. :fnise:

Ja, Mie - jeg ser fram til Italiaturen, nå... I starten var det bare: "HJELP - hva skal jeg ha med meg!!!!" Du vet; jeg og klær... Men på lørdag var jeg på shopping og kom hjem og hadde opptelling på kjøkkenbordet: Ikke mindre enn 11 nye topper og strikkejakker!!! Lurer på hvor mye av det som kommer i aktivt bruk? Og bare to uker tidligere hadde jeg raidet et par butikker i et annet kjøpesenter, så jeg tror kanskje jeg har (nesten) begynt å LIKE å shoppe klær!!! Enten det, eller så har jeg bare kommet inn i en stim. En shoppingstim, hvis det er noe som heter det, da... :sjarmor:

Sun Mei, du er velkommen til å være med på vinsmaking hvis du lover meg å spise alle olivenene. Det er det verste jeg vet... GURP. :eeeh:

Jeg er utrolig stuegris. I ettermiddag har jeg lest ut en bok (Gulldronning, Perledronning) og begynt på en annen (Vi, de druknede = ca 2 kg tung murstein...). To ganske forskjellige bøker. Men jeg er i en leseperiode (lesestim) og meldte meg inn i Bokklubben for noen uker siden, og har handlet til sammen 15 bøker på disse ukene; inkl. velkomstpakken!!! Så da er det bare å stå på! Men mursteinen jeg har begynt på i dag, tar jeg neppe med i kofferten til Italia, da blir det vel overvekt, tenker jeg... :lol:

I morgen er det altså helg igjen, og selv om jeg jobber faste arbeidstider nå, skal jeg ta seinvakt for en kollega i morgen. Derfor må jeg rydde og ruske litt rundt meg i heimen i kveld, så det er helgeklart når jeg kommer hjem fra jobb i morgen ettermiddag i 17 tiden.

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du fikk handlet og er fornøyd med det du fikk tak i.

Det er rart når barna begynner å forlate redet, men det er kjempekos når de kommer hjem, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Skravla! Koselig å se deg!!! :hallo:

Ja, det har du rett i; Bettie. Det er veldig stas å få ham hjem! ;)

Tror han synes det er litt deilig, også. De to gangene han har vært hjemme på perm tidligere, har han fått bestemme menyen for helga - og det får han denne gang, også... Må jo føle seg litt velkommen! Og så er det jo mat vi alle liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Gjesten! :)

Ja, det var en fin bok, et sårt og vondt tema men en nydelig fortelling, likevel... En sånn bok man husker at man har lest.

I går begynte jeg på "Vi, de druknede", men lurer på om jeg skal "lure meg" til å lese "Bienes hemmelige liv" først... Den kom i posten i dag, og jeg har ventet på den.

I kveld er det cola i glasset, Hannsauen har fått lov til å sprette noen øl. Vi skal ut og hente mellomstelammet på klassefest og samtidig til flyplassen og hente eldstelammet som kommer med siste fly litt over midnatt. Blir koselig å se ham. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Bienes hemmelige liv.

Det tar sin tid før man er ferdig med å være taxi-sentral, men man stiller jo stort sett gjerne opp for sine håpefulle.

Kos deg i helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tror jeg det blir Bienes hemmelige liv aller først, Bettie. Har fått den anbefalt før, lette etter den i sommer, men fant den bare i paperback til kr. 99,-. Så da den kom på tilbud i Bokklubben til 79,- for innbundet bok, slo jeg til! :jepp:

Taxivirksomhet i går; først kjøre og senere hente mellomstelammet. Han havnet på klassefest som var litt kjedelig, og han vil ikke smake alkohol. En fornuftig pode, hihi... Er glad for at han har bestemt seg for å vente litt med sånt. Men det kan være han kommer til å prøve å drikke om ikke alt for lenge, altså, proklamerte han... :ler:

Eldstelammet sitt fly var selvfølgelig forsinket pga. tull på Gardermoen i går, så flyet landet litt over kl. 01.00, nesten en time forsinket. Lillebror på 13 var med på flyplassen, og ble båret fra bilen og inn i huset med brannmannsløft av storebror, til like stor "begeistring" fra begge guttene. Måtte hysje på minsten, så han ikke vekket naboene... :fnise:

Nå er soldaten vekket og i dusjen, mor har inntatt morgenkaffi og lest avisen på senga, dusjet og havnet foran PC'en.

Tror jeg skal holde meg borte fra shoppingsenter i dag, ettersom jeg brukte ganske mye penger forrige lørdag. Og snart skal ut og reise... :sjenert:

Sun Mei, da er vi helt enige: Oliven smaker aldeles beiskt og grusomt!!! Du får være med i kofferten, uansett! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig mellomlam.

Jeg vet at det høres godt når ungdommen holder på, så jeg forstår at du var engstelig for at naboene skulle våkne.

Kos deg fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Den nærmeste naboen er dem med hundene, Bettie. Så dem har jeg ikke vondt av... Men jeg prøver jo å være høflig og hensynsfull, og er snill mot dem som er snille mot meg. Hehe... Har mange snille, flotte naboer! Den beste av dem står akkurat nå og hjelper hannsauen med uteområdet vårt. Steinlegging mm.

Sun Mei; du kler kofferten min!!! :jepp:

Lurer på hvilken ytterjakke jeg skal legge oppi der sammen med deg? :lete:

...Og jammen havnet jeg ikke på rek i kjøpesenter i dag igjen!!! Lette etter en type trenchcoat jakke e.l. (svart?) som egner seg til Italiabruk. Det var bare en butikk jeg ikke var innom; dyyyyr merkebutikk men som visstnok har en del OK priser og fine ting. Bl.a. en tøff trenchcoat til 799,- som en jeg kjenner har kjøpt nettopp. Men der jobber en mor i barnehagen som jeg ikke heeeelt orker å forholde meg til på fritida... :fnise:

Nå har jeg pratet med nabodama i telefonen i over en time, og etterpå laget fløtegratinerte poteter som står i ovnen. Blir mørbradbiff i kveld. Eldstelammet skal på kino med en av bestekameratene i kveld, så vi må rekke middag rundt 19.30. Men det ble i siste liten pga. lang telefonsamtale... :fnise:

Jammen er klokka halv sju, og i går fikk jeg ikke fredagspilsen min. Så nå tror jeg det er på tide å sprette en boks, gitt! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Skravla!

Du kan bli med uansett, vi liker godt selskap. Spiser du olivenene, er du selvsagt ekstra velkommen!!! :5:

:juhu:

*tester koffert med Sun Mei*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...