Gå til innhold

Værens værelse


Væren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lekre skanker!!! :fnise:

I dag har jeg hatt meg en bytur. Surt og grått vær, så det ble ikke lenge. Men jeg fikk kjøpt noen blomster i alle fall, og på hjemveien besøkte jeg et vennepar som har mistet far og svigerfar, brått og uventet. Ble sittende en times tid og drikke kaffi og prate, og traff både moren hennes og søsken. Følte for å stikke innom og gi en klem i steden for å bare sende blomstene. Var glad etterpå at jeg gjorde det, for de satte pris på besøk.

Hadde tenkt oss på sjøen i dag, men siden eldstelammet er hjemme på perm og været ikke er det store, blir det hjemmekos med pizza i stedenfor. Like greit.

Etter at Hannsauen formaterte PC'en og satte inn mer minne, har vi ikke hatt internett tilgang. Så jeg sitter her på nåde på minstelammet sin PC, må nok overlate stolen til ham snart igjen...

Ha en fin helg, alle sammen! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, Bettie! En god helg til deg og dine, også! :)

Nå er kofferten pakket, og i morgen tidlig drar vi til Toscana for en liten høstferie! Tror vi kommer til å få det kjempebra, blir mange par sammen og det er lagt opp til mye avslapping, sightseeing, vinslott m/ vinsmaking mm. Sikkert helt supert!!! Er ganske klar for en ferie nå.

Eldstelammet er fortsatt hjemme på langperm, han drar på søndag. Så da har de to andre selskap av storebroren sin nesten hele tiden mens vi er borte. Vi kommer hjem natt til tirsdag, og jeg har bestilt fri på tirsdag også. Skal sove frampå og kose meg med guttene den dagen!

:briller: Har pakket solbriller, for i Toscana er det opp i mot 26 grader på dagen! Lurer på om de sorte støvlettene skal få bli hjemme, jeg har valgets kvaler her, midt i pakkingens avsluttende fase... :ler: Regner med at det holder med 4 par sko...

Ha en fin helg uke fortsatt - og snart en god helg, alle sammen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra nydelige Toscana! :vinke:

Du verden, for et vakkert område! Har aldri vært i Italia før, og må si jeg ble mektig sjarmert! Bodde på en liten vingård, hadde leiebil og kjørte rundt og fikk se mye flott. Gamle middelalderbyer med masse sjarm, flott landskap, massevis av olivenlunder og vinranker, sjarmerende små butikker, ekte italiensk pizzeria :kokk:, grilling på terrassen og en dag hadde vi 3 timers lunsj på en kjempebra uterestaurant. Vi har badet i bassenget ute i sola, lest litt i en god bok og bare kost oss! For ikke å glemme den italienske isen (sukk)... :is: Selvfølgelig ble det også vinsmaking og litt rødvin hver dag! :vin:

Ble litt shopping, men ikke så veldig mye. Men fant meg i alle fall et par nye vesker... :shoppe:

Borte bra men hjemme best - var hjemme langt over midnatt, så i dag var det deilig å våkne i sin egen seng, i visshet om at man hadde bevilget seg en ekstra fridag! Kaffe på sengen, uleste aviser og etter hvert fikk jeg pakket ut av kofferten og sortert rent og brukt tøy. Vasket masse klær i dag, og fikk strøket det som var ubrukt men skrukkete og hengt det fint på plass i skapet. Så nå er det ganske ryddig i heimen!

Hannsauen skulle handle til middag i dag, og jammen kom han ikke hjem med ingredienser til pasta og kjøttsaus... Morsomt! :fnise:

I morgen er det back in business, skal på datakurs og må av gårde litt tidligere enn normalt. Så nå tror jeg jammen det er natti-natti her!

:søvn: Sove godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Sløve sauemamma.

Må bare innom dagboken min og si hei til meg selv... :ler:

Nå har eldstelammet blitt gardist!!!

Er gardistmammaen stolt? :Nikke:

Ellers er det visst ikke så mye nytt fra dette sauehuset.

Bortsett fra at vi snart skal begynne å pusse opp den ene båsen, da. Minstelammet sin bås trenger en skikkelig oppgradering! Så da blir det vel full pakke, som da vi pusset opp mellomstelammet sin bås for en tid tilbake. Så jeg forbereder meg på riving av tapet, maling, maling og atter maling... Blir nok bra når alle de mørke -90 talls fargene forsvinner. Okergult, blått og grønt - og litt rødt i skjønn forening... *grøss* Tror det er på tide med en liten ansiktsløftning, ja!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at man må pusse opp i båsene, ja.

Stolt gardistmamma - det forstår jeg. Sikkert en stram kar i uniform, lammet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

En riktig god jul og et godt nyttår tilbake til dere alle!!! :fnise:

Her var det jammen lenge siden jeg hadde vært, ja! Sorry...

Neida, jeg har ikke glemt dere - men er veldig sjelden her inne på KG om dagen. Men dere er i tankene mine rett som det er, faktisk!

Her i sauehuset går livet sin vante gang; eldstemann dimmer om 4 dager og alle sammen gleder seg til det! Ellers er det skoleferie og mye data for de to yngste (på 14 og 17) her i huset. Hu mor og han far går fortsatt på jobb - og har ennå et par uker til det er ferie. Er ganske jobblei for tiden, og ser veldig fram til ferien! Båtferie i år som alle andre år; sørlandet; here I come!!!

Fram til ferien starter, har jeg satt i gang med oppussing av det som tidligere var minstelammet sitt soverom. Etter at han okkuperte gjesterommet i kjelleren (som var det nyeste og fineste rommet i huset...) så må vi innrede nytt gjesterom på loftet. Ikke at vi har så ofte overnattingsgjester, men det høres jo fint ut å ha gjesterom :ler: - og rommet måtte jo i alle fall pusses opp! :jepp: Det sto der som et minne over -90 tallet, i blått, grønt, gult og rødt i all sin herlighet!!! :Hehe:

Ellers er jeg nok fortsatt på nettet, men for tida går det mest i å finne hybel til eldstelammet som vil studere i Kristiansand til høsten. Ikke lett å finne noe som både er i nærheten til universitetet i Agder og samtidig ikke koster 4000 + strøm... :sukk: Håper det ordner seg, og ikke minst at han kommer inn på det studiet han har søkt på. Ellers blir det kanskje plutselig i Bergen eller Stavanger vi skal lete etter hybel! :regn:

Benytter anledningen til å sende en stor klem til alle mine kjære som måtte stikke nesa innom - dere vet hvem dere er! Ingen nevnt - ingen glemt! Kanskje jeg kommer sterkere tilbake til høsten?

:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...