Gå til innhold

Værens værelse


Væren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann, Bettie! :klem:

Englandsturen ble avlyst pga. jobbsituasjonen til hannsauen (travelt!!!), vi mistet litt lysten på å dra alene (mye ombord, lite i England) og ikke minst: VÆRET!!!

Akkurat det viste seg å være en klok avgjørelse, med de vindstyrkene som var i Nordsjøen i helga.

I tillegg har jeg ligget med vondt i kroppen siden torsdag; rygg, skuldre og muskler generelt. Har time hos kiropraktor i morgen. Liker ikke å "skulke" jobb, får utrolig dårlig samvittighet! Men tror det må til. I helga hadde jeg problemer med å bøye meg i knærne, sette meg, å sitte i det hele tatt - alt gjorde vondt. Har for det meste ligget flatt. Så ja, helgen var i alle fall "avslappende". Hehe... :legrine:

Så nå håper jeg at kiropraktoren finner ut noe, så jeg kan få det skriftlig med til legen min. Jeg trenger støtte på at dette ikke er psykisk, depresjon, innbilning. Jeg trenger henvisning til nevrolog for evt. å få en diagnose, sannsynligvis på fibromyalgi e.l. Nå har jeg gått i 4 år med kronisk vondt i kroppen, og det tærer på mitt gode humør!

Kan ikke sitte her særlig mye om dagen, så jeg er litt fraværende!

Må bevege litt på meg, kjenner jeg!

Stor klem til deg, Bettie! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, da. Vond kropp er ikke bra. Psykisk - du liksom. Den tror jeg ikke på i det heletatt. Håper legen din henviser deg videre - ellers får du bare forlange at du blir videresendt, for du kan ikke fortsette å ha så mye vondt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten, Bettie! :klem:

Jeg håper kiropraktoren finner ut noe, ett eller annet er han nødt til å finne, for vondt, det har jeg! Kan så vidt sitte, må halvveis ligge, og har problemer med å reise meg opp og å bøye meg, f.eks. for å ta opp noe som ligger på stuebordet.

Med sånne lidelser er det typisk at det blir "psykelig-gjort". Etterhvert viser forskning bl.a. på fibromyalgi at depresjon og nedstemthet snarere er et resultat av muskelsmertene enn årsaken til dem. Så det så! :sur:

Nå er heldigvis humøret mitt bra, jeg håper det holder seg oppe framover også! Og så håper jeg på lysere tider og mindre vind og surt vær. Men priser meg fortsatt lykkelig over den englandsturen vi avbestilte. Hellige jul, det kan ikke ha vært noe moro å være ombord den helga... ;)

Irriterer meg selvsagt at jeg har full mens når jeg skal kle av meg for en mannlig kiropraktor. Typisk min flaks! :legrine:

Natti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du noen svar hos kiropraktoren?

Godt at du holder humøret oppe, selv om du har vondt, for det er ikke helt enkelt. Blir ganske sur, jeg,når kroppen får et anfall av vond kropptitt (ubestemmelig - men vondt i kroppen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du skal slite sånn med de vondtene... :troest:

Håper du får en god kiropraktor som finner ut av hva som forårsaker plagene.

Gikk det bra i dag? Håper ikke mensen var til alt for stor bry. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere! :vinke:

Jeg slapp å ta av meg, og alt arbeidet med full kroppsbarbering var temmelig forgjeves! :legrine:

Kiropraktoren min er et funn, og ryktene om ham var vel fortjent!

Han trykket og holdt lenge på mange av triggerpunktene på korsrygg/bekken og skulder, særlig på venstre side av kroppen hvor jeg har hatt mest vondt. Tårene spratt i femte vegg, og mascaraen min rant av. Ble også knekket opp i ryggen på begge sider.

Etter første timen merket jeg at jeg var mye "friere" i korsryggen, og resten av dagen var det nesten som om jeg gikk på speed! Ble nesten litt hyperaktiv; var på jobb etter behandlingen, på shopping rett etter jobb, hjem og spiste middag, hvilte ikke middag som vanlig, men satt ved PC'en et par timer uten problem og skrev reisetips til brodern (kunne ikke klart det i helgen...), så TV med et glass vin om kvelden og fikk likevel ikke sove om natten. Sovnet ikke før kl. 06. Klokken ringte 07... :overrasket:

I dag hadde jeg min andre time. Kiropraktoren ble nesten sjokkert over kroppen min sin reaksjon på den første behandlingen, og konstanterte en kraftig forbedring. Det hadde han aldri forventet seg, ettersom det var så komplekst og så mye, som han sa. Men desto mer gledelig! ;)

Han er ung og sprek og har skikkelig humor, og samtidig mange tanker omkring dette med å slite med sånne spenninger og "vondter". Og ettersom jeg allerede har begynt å grue meg til maset i påsken fra mine venner som "mener det godt" og vil ha meg til å prøve meg i alpinbakken, så spurte jeg ham pent om han ikke kunne nekte meg å trene. Det fikk jeg heller ikke lov til; i alle fall ikke før til neste sesong! Nå skulle vi først se om vi kunne stabilisere kroppen, og så kunne vi begynne å tenke på å bygge opp/trene!

Elsker kiropraktoren min! :legrine:

Blir deilig å kunne svare intens trenings-narkoman-venninne at "kiropraktoren min har gitt meg treningsforbud!" Og så kan jeg kose meg med god samvittighet med rødvin og gode påskebøker!

:sjarmor:

Nå er det natti i heimen, i morgen er det pinadø helg igjen, og forhåpentligvis blir det muligheter for en båttur fra lørdag til søndag. Vi skal i 10 års dag til niese på ettermiddagen lørdag, og på vennebesøk om kvelden. Begge stedene ligger til sjøen, og vi satser på å ta båten så vi får dekket båtsuget!

Ha en fortreffelig natt!

Jeg skal prøve å SOVE i natt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at kroppen din reagerte så bra på behandlingen. Krysser fingre for at det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Bettie. Det er spennende tider.

Håper det kan vare, selv også... ;)

Det er vel ikke så rart, Mie!

Det er vel helt naturlig? :ler:

Sitter lite foran PC'en om dagen, må prøve å ta vare på ryggen.

Men jeg tenker på dere, selv om jeg ikke er flink til å besøke dagbøker.

:klem:

I dag skal vi bare være sosiale, og jeg gleder meg!

Blir en kjekk dag - med overnatting i båten og greier!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Hvordan er livet i Værens værelse?

Slenger over en :perebrus: og :vin: og :kaffe: så har du litt å velge i på fredagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på dere alle - og klemmer i fleng! :klem:

Her går alt sin vante gang, er lite på nettet om dagen.

Det går i jobb, båt, husvask og sortering av 1 million bilder som skal i album.

I dag fikk jeg melding på jobben; det var mannen som ville høre om jeg var interessert i å dra til Toscana i oktober og bo en uke på en vingård?

Æh - jeg??? Toscana? Vingård? :hoho:

Joda, jeg "lot meg faktisk overtale"...

Så har jeg noe å glede meg til når det gjelder høsten, også! :sjarmor:

Hannsauen er opptatt med båtpuss, jeg rydder i heimen.

Og som sagt: sorterer bilder fra mer enn et år tilbake i tid. Fikk endelig kjøpt nye album i går, og nå har jeg fylt opp 2 stk. Konfirmasjonen til mellomstelammet, hele sommerferien (eget album nesten) og mye mer. Deilig å få det gjort. Nå skal jeg bare skrive slående tekster og sette på plass... Joda, det går etter hurtigmetoden. Men når jeg tar så mye bilder, nytter det ikke å lage scrapbook album til alt sammen. Viktigst av alt å få ting i system, så barndommen til ungene blir dokumentert for ettertiden. :ler:

Jeg vokste opp uten særlig mange bilder av meg selv tilgjengelig; de lå i pene konvolutter i store stabler inni et skap på soverommet til mine foreldre. De skulle jo sette dem i album, men det ble bare aldri gjort... :frustrert:

Nå er det snart helg igjen, ukene flyr. Ser fram mot mange deilige lange helger!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du lot deg overtale til den turen altså. :ler:

Det høres herlig ut, godt å ha noe og se fram til. Høsten er trist nok som den er, så litt kos er ikke og forakte. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...