Gjest Maxagaze Skrevet 29. desember 2006 #21 Del Skrevet 29. desember 2006 Og ønske en annen død er ikke bedre en og faktisk drepe han. [...] ← Det der var en veldig irrasjonell tankegang. Hvis vi tar det litt lenger, skal man ha en strafferamme på inntil 21 år for å ønske noen død ? Du vil jo likestille de to.. ? Jeg håper du bare kom med den uttalelsen uten å tenke deg skikkelig om.. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Generalfrua Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #22 Del Skrevet 29. desember 2006 Han ønsker folk død, du ønsker folk død. Hva er forskjellen? At han har makt til å få det til å skje og ikke du? ← Det er en vesentlig forskjell her. Han er dømt for å ha beordret livet av mange irakere. Om jeg hadde hatt den samme makten ville jeg aldri valgt å gjøre det samme. Selv om jeg ønsker denne mannen død og begravet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Thor Skrevet 29. desember 2006 #23 Del Skrevet 29. desember 2006 Det der var en veldig irrasjonell tankegang. Hvis vi tar det litt lenger, skal man ha en strafferamme på inntil 21 år for å ønske noen død ? Du vil jo likestille de to.. ? Jeg håper du bare kom med den uttalelsen uten å tenke deg skikkelig om.. ? ← man skal ikke straffes for hva man tenker. Man skal straffes for det man gjør. Det er ond og tenke seg at man ønsker noen død men man skal ikke straffes for det. men det var tydelig at du ikke forstår poenget mitt i det jeg skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 29. desember 2006 #24 Del Skrevet 29. desember 2006 Uffe! Herregud! Tenk å vurdere å sende det på tv! Det skal hvertfall ikke jeg se! Det er forkastelig uansett om du har drept 1 eller 1 mill mennesker! Han fortjener nok straff, det skal jeg ikke krangle på. Men det er mange flere mennesker her i verden som da "fortjener det samme"! Ta bare Bush! Hva har ikke han gjort og.....? Verden vi lever i er merkelige til tider altså! Kjenner jeg blir irritert og litt skuffet over hvordan menneskeheten kan være! Men jeg vil si det er forskjell på å f.eks si at verden hadde vært et bedre sted uten denne personen enn å si "dødødødø, riv ut innvoller og la han føle smerte". Jeg har en gang ønsket en person ikke eksisterende men ikke død p.g.a at jeg vil det. Er det da fremdeles morderiske tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lazuli Skrevet 29. desember 2006 #25 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg tror at vi alle sammen kan bli utsatt for hendelser som får oss til å hate så sterkt at drapslysten blir trigget. Det er likevel en stor forskjell på å ønske noen død, og å faktisk gå til det skrittet å drepe. Dødsstraff er etter min mening ikke løsningen i noen tilfeller. Om det utført av en enkeltperson, eller i regi av et land, er det etter min mening den største synden som kan begås. Ikke noe kan rettferdiggjøre det å ta livet av et annet menneske. Det må taes i betraktning at Hussein er et "barn av sin verden", uansett hvor grusom denne er sett fra andres øyne. Han har handlet i tråd med det han tror på selv om denne troen kan stilles i tvil fra mange perspektiver. Straffemetodene har forandret seg gjennom tidene....iallefall i de mer "siviliserte" områdene av verden..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 29. desember 2006 #26 Del Skrevet 29. desember 2006 “Kill someone who kills someone to prove that killing people is wrong” Ved dødsstraff så er det jo bare de rundt den dødsdømte som blir straffet...Vet ikke om mora til Saddam lever, men hvis hun gjør det så er hun jo glad i sønnen sin og det blir hun som får det fælt. Kanskje litt satt på spissen, men i de fleste dødsstraffsaker, de som gjelder "vanlige" borgere så er det jo faktisk sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 30. desember 2006 #27 Del Skrevet 30. desember 2006 “Kill someone who kills someone to prove that killing people is wrong” ← Herved adoptert!! Kan det sies bedre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. desember 2006 #28 Del Skrevet 30. desember 2006 Det er en vesentlig forskjell her. Han er dømt for å ha beordret livet av mange irakere. Om jeg hadde hatt den samme makten ville jeg aldri valgt å gjøre det samme. Selv om jeg ønsker denne mannen død og begravet. ← Så forskjellen er at du ønsker en mann død, og han mange. Dårlige tanker likevel må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 30. desember 2006 #29 Del Skrevet 30. desember 2006 Skal ikke dømme mennesker til døden uansett. Og at det at det vurderes å bli vist på tv For en verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
talin Skrevet 30. desember 2006 #30 Del Skrevet 30. desember 2006 Fy faen for en kvalm verden vi lever i rasshøl overalt! De får vel tilfredstilt sine perverse lyster nå, hva med å bare ta en tur til rotten.com heller? Og hvorfor lever vi en kvalm verden. Hvis det ikke blir vist så kommer masse mennesker til å tro at alt var i scene satt. Det viser ikke dette på TV fordi det synes at det er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 30. desember 2006 #31 Del Skrevet 30. desember 2006 Jeg skal iallefall ikke se det på tv. Syns ikke det passer at de sender slikt på tv. Barn kan se det og alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 30. desember 2006 #32 Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, hvis du mener det, så. Skal du se på det? Jeg synes det er kvalmt å vise et menneskes dødsfall på tv. Skal jeg si noe annet enn det jeg mener for å behage dine øyne som leser? Argh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 30. desember 2006 #33 Del Skrevet 30. desember 2006 Og hvorfor lever vi en kvalm verden. Hvis det ikke blir vist så kommer masse mennesker til å tro at alt var i scene satt. Det viser ikke dette på TV fordi det synes at det er gøy. ← Hvis det tilfredstiller dem så værsegod, forteller ganske mye om dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 30. desember 2006 #34 Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, hvis du mener det, så. Skal du se på det? Jeg synes det er kvalmt å vise et menneskes dødsfall på tv. Skal jeg si noe annet enn det jeg mener for å behage dine øyne som leser? Argh ← De vet ikke bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
talin Skrevet 30. desember 2006 #35 Del Skrevet 30. desember 2006 Ja, hvis du mener det, så. Skal du se på det? Høres det ut som om jeg bor i Irak? Jeg synes det er kvalmt å vise et menneskes dødsfall på tv. Skal jeg si noe annet enn det jeg mener for å behage dine øyne som leser? Argh Kanskje du bør tenke over hvorfor det blir gjort før du trekker konklusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 30. desember 2006 #36 Del Skrevet 30. desember 2006 Det vil jo bli vist på andre kanaler enn NRK. Ikke bare Iraks lokale sendinger. Ja, han har drept mange mennesker, men som det står lengre oppe her som noen fikk applaus for (og som jeg for øvrig skrev før det igjen) så er det helt på trynet IDIOTISK å drepe noen for å vise at drap er galt. Saddam er en skurk, derfor drepte han. Domstolen er så vidt jeg vet, ingen skurk. Men du gidder ikke skjønne tankegangen min uansett, bare forandre dem. Du får ikke omvendt meg, her prater du til personen som hjelper makk over veien fordi alle liv er like mye verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. desember 2006 #37 Del Skrevet 30. desember 2006 Man slår ikke et barn for å lære det å slutte å slå. Man dreper heller ikke for å fortelle verden at det er galt å drepe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 30. desember 2006 #38 Del Skrevet 30. desember 2006 Kanskje du bør tenke over hvorfor det blir gjort før du trekker konklusjoner. ← Det har jeg gjort, ingen argumenter i verden kan forsvare hvorfor mennesker ønsker å se et annet menneske dø. Så klart jeg kan leve meg inn og prøve å forstå menneskers smerte. Men når alt kommer til alt så er man ikke ett hakk bedre selv hvis man ønsker hevn på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 30. desember 2006 #39 Del Skrevet 30. desember 2006 Man slår ikke et barn for å lære det å slutte å slå. Man dreper heller ikke for å fortelle verden at det er galt å drepe. ← denne var bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 30. desember 2006 #40 Del Skrevet 30. desember 2006 denne var bra ← Enig, mye klokskap der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå