Gå til innhold

Sadam Henges om kort tid


Generalfrua

Anbefalte innlegg

Gjest Valiant Thor

Sjekk tallene bak den første Irak krigen. Størrelsen er ikke alt.

Jeg vet det ikke er alt...Men det er fremdels en hær,.Og som du sikkert vet angriper ikke USA land som faktisk har en skikkelig hær Noe nord kora har enten du vil innrømme det eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiant Thor
Nope, det er noe som du liker å påstå om folk som ikke er enig med deg om USA.

Jeg har ingenting i mot at folk er uenig med meg...Men det jeg finner merkelig er folk som nekter og kritisere bare fordi det er USA som gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er alt...Men det er fremdels en hær,.Og som du sikkert vet angriper ikke USA land som faktisk har en skikkelig hær Noe nord kora har enten du vil innrømme det eller ikke

Nord Korea har en hær, det beste denne hæren har er nok artilleri til å utslette Seoul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Nord Korea har en hær, det beste denne hæren har er nok artilleri til å utslette Seoul.

du vet hva som skjer med folk som undervuderer andre ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot at folk er uenig med meg. Men det jeg finner merkelig er folk som nekter og kritisere bare fordi det er USA som gjør det

Så hvis den første setningen stemmer bør det da ikke være rom for at folk ikke er enig med det påståtte grunnlaget for kritikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legalt sett, så er det folket som har gitt staten makt.

Det stemmer hvis en forutsetter den teoretiske stats dannelesen. “Virkelige” stater har oppstått når grupperinger har tatt makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor
Så hvis N Korea har en slik fantastisk hær hvorfor trenger de da atomvåpen?

Tja det samme kan man vel spør seg om med USA.

Uansett alt jeg sier er at Nord Korea har en hær og man burde ikke undervudere noen. Og tross alt de blir regent som en sterk hær.

og jeg har aldri brukt ordet fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det samme kan man vel spør seg om med USA.

Spørmålet var Nord Korea ikke USA.

Uansett alt jeg sier er at Nord Korea har en hær og man burde ikke undervudere noen. Og tross alt de blir regent som en sterk hær.

Eneste måten man får Nord Korea til å ha en sterk hær er ved å bare fokuserer på antall mann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiant Thor

hvorfor kan ikke spørsmålet være USA ?

uansett så lenge du er blind på det ene øyet vil du aldri kunne se klart.

Verden er ikke svart eller hvit den er grå.

men du lever jo i det du kaller den virkelige verden så derfor har nok du rett. Så jeg bøyer meg i støvet og går og setter meg i skammekroken i min fantasi verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maktbalanseteorien

Da bør noen informere Kim om de militære kapabilitetene til USA. De en sifferrede antallet atomvåpen N Korea i besittelse av er ikke nok til å oppnå en lokal maktbalanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kan ikke spørsmålet være USA ?

Fordi vi snakket om Nord Korea ikke USA.

men du lever jo i det du kaller den virkelige verden så derfor har nok du rett. Så jeg bøyer meg i støvet og går og setter meg i skammekroken i min fantasi verden

Så den grå verden var for vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør noen informere Kim om de militære kapabilitetene til USA. De en sifferrede antallet atomvåpen N Korea i besittelse av er ikke nok til å oppnå en lokal maktbalanse.

Her misforstår vi hverandre litt tror jeg.

Du spurte hvorfor det var nødvendig med atomvåpen, hvis man har hær. Da svarte jeg maktbalanseteorien.

Det betyr ikke at land X har nok til å oppnå en balanse, som du kaller det. Det betyr simpelthen bare at X er med i spillet de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valiant Thor

Fordi vi snakket om Nord Korea ikke USA.

Så den grå verden var for vanskelig.

Når du begynner og forstå at verden ikke er svart og hvit så skal jeg svare deg.

Ikke før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her misforstår vi hverandre litt tror jeg.

Du spurte hvorfor det var nødvendig med atomvåpen, hvis man har hær. Da svarte jeg maktbalanseteorien.

Det betyr ikke at land X har nok til å oppnå en balanse, som du kaller det. Det betyr simpelthen bare at X er med i spillet de også.

Da operer vi med forskjellige varianter av BoP teorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...