Gå til innhold

~tanker og opplevelser~


Gjest ell

Anbefalte innlegg

Hei artica! :klem:

Det gikk som du sa, selv om jeg egentlig er ganske sta.. men det var av praktiske årsaker. Men har ikke vært så veldig imøtekommende... Men jeg har hatt det fint da. Fått handla julegaver, snakket med pappa og sett film. Fått tenkt på mye annet! Litt godt å komme hjem til et hus hvor det var hengt opp julegardiner, stjerner og satt opp adventsstaker - julen kommer uansett om jeg vil det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant! Å være en plass med litt stemning er herlig...Jeg får ikke pyntet til jul her hjemme ettersom vi skal flytte i ny leilighet 15.des - og da har jeg allerede reist hjem til jul, slik at sambo må fikse dette alene (jeg har jo pakket mine ting allerede :forvirret: ) - og jula for han er et fett, med eller uten pynt!

Han mener det heller vil bli ei bra jul når vi feirer jul for første gang sammen, og kanskje når vi får barn!

Gutter og jenter er så ulike der...

Jeg tenker selvsagt - sukk, har lyst å pynte, kanskje bake litt, sette frem adventsstake etc (det er faktisk den eneste tingen jeg har tatt frem her hjemme. Greit at alt er pakket - men litt stemning må jeg ha...) henge opp stjerne, lage svibeloppsats, kongerøkelse...

Bor i min mormors hus når jeg er på universitetet å jobber (i en annen by) - så jeg tror jeg skal pynte litt i huset hennes når jeg kommer ned på torsdag... Så får jeg litt stemning, kanskje :)

Invitere venner på kakao og lussekatter den 13. desember kanskje? Det var kanskje ikke så dumt..

Håper alt er bra med deg - hørtes ut som om det var godt å være litt hjemme med pappa!

Stå på klem!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artica: Jeg skjønner hva du mener! Hadde vi vært sammen enda så skulle vi hatt juletre og skikkelig med julepynt - men jeg føler det blir så bortkastet nå. Men skal hjem senest på lillejulaften og hjelpe til med å pynte hjemme! Vi har så mye julepynt hjemme at du vil ikke tro det!

Håper du får pyntet litt der du skal være da=) Det blir jo selvsagt litt koseligere da.

Er ikke lenge til 13. desember nei. Hørtes ut som et godt forslag å invitere venner på kakao og lussekatter! Syns jeg du skal gjøre=) Det blir vel bare en stille og rolig dag for meg den dagen uansett.

Joda..det går vel bedre for hver dag. Men har hatt kort lunte i går da jeg kom hjem og i dag...men det er vel kanskje bare en normal reaksjon?

:klem: til deg artica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kort lunte er veldig vanlig! Jeg har også hatt det i det siste i og med at min samboer har vært så "kald"... tåler innmari lite før jeg blir sur, skuffa og lei meg...

Nå var jeg borte i 14 dager (på univ), har vært her i ei knapp uke, og reiser tilbake til universitetet (og hjem) i dag... Etter det ser jeg han ikke på 3 uker. Men det tror jeg er bra. Han skal få savne meg nå... ;) du får bare følge hjertet ditt og reagere som du vil/må - så lenge du ikke er usaklig og urettferdig (som man også fort kan bli) er det helt ok...synes jeg.

Hadde du vært i nærheten skulle du også fått kommet på lussekatter og kakao neste uke...

Hmm... får sende kakao og lussekatt til deg i dagboka di den 13. :ler:

Hvor blir snøen av forresten! *sukk* Grønn/sort jul er liksom ikke helt det samme...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artica: Lur taktikk det ja tror jeg! Ja..lussekatter og kakao hadde vært fint, så du får legge igjen noen her! Jeg tror faktisk ikke at vi får snø før på julaften, også forsvinner den vel i løpet av natten til 1. juledag..Men i år er det ikke så viktig for meg da.. Lurer på om jeg skal komme meg bort å åpne noen luker i julekalenderene, ligger langt etter fordi jeg ikke gidder...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært "hjemme" etter det ble slutt? Bor du hos din far hele tiden? Synes du skal hente kalenderen din iallefall... Så har du noe å se frem til hver morgen. Vet det ikke er mye, men litt?! Har du fått grått litt forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg er hjemme. Det vil si i leiligheten og ikke hos pappa. Jeg bare gleder meg ikke til jul akkurat nå, og derfor er det ikke så gøy å åpne kalenderen... Har sluttet å gråte..gråt tre dager i strek.. Nå er jeg bare helt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei juliannae!

Nå har jeg vært hjemme hos pappa en tur igjen...veldig godt å bare slappe av. Men gruer meg til uka her, er en skolegreie som jeg helst vil slippe. Ser virkelig mørkt på det:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! hvordan har du det?

Så fint at du fikk reist hjem til pappaen din og slappet av litt. Kan tenke meg du hadde godt av å komme deg litt bort fra leiligheten, selvbare for en liten stund. :klem: Lykke til med det skolegreia du grudde deg til, det går/gikk nok bra skal du se :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg bare sutrer og sutrer i dagboka her.. Blir nesten litt oppgitt av meg selv! Ikke er jeg syk og skal dø, ikke har jeg vært i en ulykke og blitt lam - jeg har bare mistet den jeg trodde jeg skulle leve livet sammen med. Det kunne vært verre... Meen..fremdeles veldig ille for meg da, fordi dette er den utfordringen jeg står ovenfor. Jeg skal være alene, bare være meg...ikke ha noen fast i livet mitt, andre enn venner og familie. Det skremmer meg...

mee mee: Takk! Så hyggelig. Mandag var ikke så verst...men har ikke hatt en bra dag siden sist onsdag - da var jeg i godt humør da! Så deilig. Men koselig at du stakk innom og viste at du bryr deg. Setter pris på det!

artica: Jeg tror jeg er tom for tårer? Har ikke grått på siden de dagene rett etter at han hadde slått opp. Jeg er bare helt tom, har det vondt og er likegyldig. Hater at jeg har det sånn. Men jeg føler ikke jeg har energi til å motarbeide de følelsene, må bruke energien til å komme meg opp om morgenen og gjennom dagen. Takk for støtte!

Loevinna: Som nevnt så har jeg det egentlig bare vondt og tomt. Fremdeles litt sjokkert over at dette kunne skje. Det blir nok bedre når han får flyttet ut over jul, slipper å se han hver dag (selv om jeg jo egentlig vil det - men det er klart det er litt forvirrende også). Var godt å være hjemme hos pappa ja, han er så god - støtter meg uavhengig, er på min side, men sitter likevel ikke og slenger dritt om Han (eks'en - liker ikke å skrive det enda heller) i tilfelle vi blir sammen senere igjen. Pappa er god!

Så..resten av uka:

Skoleting på fredag som jeg egentlig ikke ser noe særlig frem til!

Søndag skal jeg hjem på julesamling hos mormor. Hele slekta på den siden kommer. Gruer meg litt til at folk skal spørre hvordan det går med samboerskapet - også må jeg sitte der å si at det ikke går... HUFF! Vet ikke hvor mange som vet noe heller...men sikkert ikke alle. Så det kommer vel:( :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: :klem: :troest::kose:

Det er ingen hyggelig tid for deg om dagen.. det er jo forståelig. Men håper du klarer å finne noe glede nå når julen nærmer seg... :sjenert:

:klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loevinna: Jula er fra før av ikke noe stas for meg. Mamma var veldig "julete"av seg, hele huset var kjempepynta (pappa har fulgt opp dette kjempefint), hun som var jula for min del... Hun døde for tre år siden, og de to siste julene har vært mer vonde enn gode. Pappa prøver jo så godt han kan, men tror han har det litt sånn han også. Så jeg hadde gledet meg til jul i år, starte dagen med Han i leilligheten og dra hjem på formiddagen. Men, slik ble det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pia!

Ikke alltid ting blir som planlagt nei... Må være fryktelig tungt etter moren din gikk bort. Men fint at pappaen din prøver og lage fin jul til dere :)

Man kan bli tom for tårer ja, det er helt sikkert! Sukk - synes dessuten ikke du skal være oppgitt over at du sutrer i dagboka, er definitivt lov - og godt også. Bare få det ut - det er tingen! Blir nok tungt å møte slekta hos mormor og forklare hvordan ståa er :tristbla: - men så får du sikkert litt trøst også, og i tillegg er da boblen sprukket og de trenger ikke spørre mer om han lengre. Ferdig!

Har du fått åpnet noe i adventskalenderen din? Idag fikk jeg Xl-1 energitabletter! :legrine: Hahaha! Har jo vært ganske tom de sist månedene - men når man er langt nede, kan det bare gå oppover... Og jeg tror jeg er i ferd med å klatre opp stigen nå!

Har med litt godsaker jeg:

http://www.foodfromsweden.org/imagebank/originals/416.jpg

- ble desverre gløgg i stedet for kakao, men så gir gløggen også litt mer julestemning - håper du klarer å få litt stemning!

PS! Har tatt litt vin i denne, så ikke drikk for mye!

Klem

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artica: Tuuuusen takk for lussekatter og gløgg i går! Men drakk nok litt mye og ble litt full :rodme:;) Du er så snill atte! XL-tabletter ja - fint med energi! Jeg har bare sånne sjokoladekalendere, kjipe greier gitt!

Jeg tok det veldig tungt at mamma døde, likevel har jeg alltid vært innstilt på at livet må gå videre. Det har gjort at folk kaller meg for sterk, men jeg syns ikke det er det det handler om. Det handler om at livet byr på mange overraskelser og utfordringer, og at man bare lever en gang, og derfor bør takle disse overraskelsene og utfordringene på best mulig måte. Det som sitter igjen i meg etter at mamma døde, er at jeg til tider kan få en ekstrem angst for å dø og jeg kan ikke tenke på hva som skjer etter døden for da blir jeg helt ødelagt...

Pappa er den største støtten i livet mitt. Vi har jo alltid hatt et godt forhold, men det har blitt veldig sterkere nå. Ser hvor mye han bryr seg, hvor viktig jeg er og ikke minst ser jeg hvor viktig han er for meg. Så jeg skal nok få en fin jul hjemme hos pappa, det er jeg sikker på!

I dag har jeg vært og handlet meg juleklær - for et stress, men resultatet ble bra! Er kjempefornøyd med skoene jeg kjøpt meg, sånne "selskapsko" med høy hæl og sånn tykk reim over vrista (rista?) på foten. Litt mer stilige enn elegante:)

-også har jeg farget håret, glemte å si det! (ikke at det er så viktig men ;) )

Endret av ell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...