Gå til innhold

~tanker og opplevelser~


Gjest ell

Anbefalte innlegg

Nå har jeg snoket rundt på kvinneguiden sitt forum i en god stund.. Har ikke lagt igjen så veldig mange spor, men har lest mye. Det er utrolig hvor mange fine mennesker det finnes her inne, uavhengig av alder, kulturbakgrunn - det virker som det er en plass man ikke trenger å være redd for å være seg selv =) Derfor tenkte jeg å lage en liten dagbok - kanskje får jeg innspill på mine små hverdagsproblemer=)

Jeg er ei jente på 21 år. Fryktelig vanskelig å kalle seg noe annet når man egentlig føler seg så liten, selv om man kanskje begynner å bli stor=) Jeg mistet mammaen min for ca 3 år siden, hun døde av kreft. Jeg har vært veldig sterk (det er iallefall det mine venner sier), mye gråting rett etter dødsfallet, men lite i senere tid..Hun var veldig syk i 2 år, så vi var vel egentlig forberedet på det..De siste dagene på sykehuset var de verste i mitt liv! Det ble mye gråting da, og jeg fikk vel et sjokk da det skjedde (selv om jeg sa at vi var "forberedt", er man aldri _forberedet_ på det)..fullførte videregående med faktisk gode karakterer - men spør du meg om det året kan jeg ikke fortelle deg noe annet enn at jeg faktisk husker russetiden!

Det som jeg sliter mest med nå, er at jeg føler selv at jeg har det for travelt.. Travelt med å oppleve alt man skal oppleve i livet. Det skremmer meg, for jeg føler jeg ikke klarer å leve her-og-nå..jeg ser hele tiden fremover..gjerne uker, måneder, år.. Ble samboer nå i sommer, og trives kjempegodt med det! Men nå som noen venninner har fått barn ønsker jeg meg det, jeg vil bli forlovet, jeg vil gifte meg.. Jeg vet at disse tankene er kjempevanlige å ha - men jeg føler at jeg fokuserer for mye på dem. Er det bare endel av min personlighet, eller er det en "bivirkning" av å mist en forholdsvis ung mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen i nabolaget! :klem:

Ikke så lenge siden jeg startet min dagbok heller. Er godt å lufte sine tanker her inne!

Ser du har litt trøbbel med følelseslivet for tiden! Jeg er AKKURAT der jeg også... Sitter å skriver master og klarer ikke konsentrere meg fordi sambo er så rar - og han har vært det lenge! Vi sklir bare mer og mer fra hverandre. Jeg prøver så hardt jeg kan - og er masse lei meg for tiden... Han sliter med å finne ut hva han vil - så jeg har flyktet for en stund... :tristbla:

Vi får holde sammen! Ta vare på deg selv iallefall. Jeg jobber hardt med å holde humøret oppe, gråte litt når jeg er alene eller sammen med en venninne - også prøver jeg og gi han litt luft!

Huff, at livet skal være så tungt...

Er her for deg jeg :) Vet hvordan du har det....

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei artica.

Takk=)

Her ser det ut til at det går gal vei..Er nok mest sannsynlig singel om ikke så lenge. Det skremmer meg veldig. Jeg er redd for at jeg går glipp av verdens beste gutt - det skulle jo være han og meg!

Trist å høre at du heller ikke har det så bra:( Tenker på deg!! Håper virkelig at det order seg for deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig som niomi sier - kan bare gå en vei når du er på bånn! Jeg er jo litt eldre enn deg og har noen forhold bak meg - og redselen for å miste noen er ikke en god følelse.

Men hvorfor han sier at han ikke fortjener deg det er merkelig... Min samboer har faktisk sagt det samme til meg :overrasket:

Han sier jeg fortjener noen bedre, noen som tar bedre vare på meg :overrasket:

Er du veldig snill med din? Noe han kanskje føler han ikke klarer å følge opp?

:troest:

Tenker på deg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Potter:  :vinke:

Loevinna: Hei! Hvordan er det med deg?  :klem:

mee mee: TUuusen takk=)

Hei igjen. Joda,jeg har det igrunnen bra, men er blitt syk og holder meg mest horisontalt i sofaen om dagen...

Hvordan går det med deg om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

bare kom du :)

jeg gjorde det slutt for et par mnd siden, jeg gråt like mye som han. jeg gråt og gråt og gråt. men så ble det litt lettere..

men så ble vi sammen for en uke siden igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringe med å bo med eksen etter at det er blitt slutt? Av praktiske årsaker blir vi nødt til å bo sammen en stund til... Kanskje jeg klarer å se på han som en venn etter dette... Er så sliten. Eksamen i overmorgen! Er så glad for at jeg hadde muligheten til å lese med ei klassevenninne i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor sammen enda, alså, da det var slutt for et par mnd siden måtte jeg jo finne plass å bo, den har jeg ikke fått før nå. men det gikk faktisk mye bedre for oss å bo sammen som ekser en kjærester. det gjorde faktisk at vi ble sammen igjen!

men selvfølgelig kan det være ganske tungt, spesielt i begynnelsen.

lykke til med eksamen da, får prøve å konse deg om den :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er!

Eksamen er vel litt for langt bak i hodet..men får høre om noen vil lese med meg i morgen. Tror ikke jeg klarer å lese alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...