Gå til innhold

TTHV-tråden


*Lene*

Anbefalte innlegg

Bra, Lene. Gratulerer!

Jeg har ingen nedgang å melde, men det er greit nok. Satser på å holde vekta nå i adventstida. Det har vist seg å være en utfordring tidligere år. Men nå skal det gå!

Trening i dag. Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

Mitt mål fremover fra neste uke, er også å holde vekten. Det er da alle avslutningene og julebordene kommer.

Men jeg skal virkelig være beinhard, og trene masse. Julaften, første dag skal jeg kose meg og glemme grete roede, ellers skal hun sitte på hver skulder :ler:

Får ikke trent i dag heller :sur:

Men i morgen, da blir det dobbelt opp, med total core og spinning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke! Jeg selv har problemer med å skjønne hvordan dere får til å trene to forskjellige ting på samme dag. Etter en spinningtime er jeg ganske kjørt, og kunne nok ikke klart å gått på noen annen trening like etter. Forrige vinter prøvde jeg body-pump etter spinningen, og syns det var så tungt at jeg vurderte å gå før timen var over. Det er mulig jeg er i bedre form nå, men tror likevel ikke at jeg kunne klart to harde timer etter hverandre. Tur med hunden samme dag er greit.

Har ikke trent siden mandag, men vekta er uendret. Skal legge inn en økt i kveld, men vet ikke hva det blir. Hadde en lat dag i går, med helt syke mengder med taco, saft og sjokolademousse. Vekta er likevel uforandret, utrolig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg har opparbeidet meg styrken og kondisjonen til å ta flere treningsøkter etter hverandre uten problemer. Men jeg lover deg, i begynnelsen var det tøft!

Nå må jeg bare ta dobbelt timer, skal tross alt sykle birken til sommeren. Er 9 mil det :overrasket:

Syns det er digg også jeg da, og elsker ta meg skikkelig ut!

I dag blir det endelig trening på meg igjen, gleder meg!

Som nevnt litt over her blir det total core og spinning.

Yohoo.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går laget jeg et nytt aerobicprogram. Selv om jeg ikke tar skikkelig i når jeg øver, blir det vel nesten å regne som trening. Er veldig fornøyd med hvor greit det går å lage program nå. Herlig at det sitter i beina!

Lurer på om dere vet om muligheter for å gå på enkelttimer på SATS eller Elixia? Det hadde vært gøy å være innom forskjellige steder, men jeg vil ikke binde meg til noen for lang tid, siden jeg selv kjører to timer i uka fast. Hva koster det evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, på Elixia hos meg, VET jeg at man kan få prøvetimer etter avtale. Man har også, "ta med en venn dager" Så hvis du kjenner noen ;)

Kult å lage egne programmer da!

Vi skulle ha vært gjester på timene dine helenaa :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og blir inspirert! :klappe:

Skal selv prøve å komme meg i bedre form, så jeg skal hente litt inspirasjon herfra... :sjenert:

I dag har jeg skikkelig gangsperr i armene etter svømmeøkt i går.

Skal ha meg en runde på treningsballen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, titter innom her jeg :) Jeg begynte på Grete roede på mandag, og imorgen skal jeg begynne å svømme ;) Satser på å gå ned i vekt og få en litt sunnere livsstil nå etter mange dårlige forsøk :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Jeg har ikke så mye å fortelle bortsett fra at ting går både opp og ned. Så jeg regner ikke med noen nedgang denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mayamor og devana: velkommen til oss :)

Stillstand på meg denne uken dessverre. Altfor lite trening, og for uregelmessige måltider. Skjerpings denne uken.

Trente dancestep lørdag og power/aerobic søndag.

Håper jeg rekker trening i dag, men er mnds avslutt og rapportering på jobb nå, så mye jobbing :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben, Lene. Jeg hadde - 0,1 kg denne uka. Det er vel det man kaller stillstand..?

Skal trene i dag og på fredag, mer blir det ikke tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

lenge siden nå ja....

velkommen til dere nye!!

en vanskelig nedgangstid nå i disse juletider myyye fristelser..... men målet er å vedlikeholde vekta slik at jeg ikke går fooor mye opp. blir hardtrening etter jul tenker jeg. har vert på noen spinningstimer i det siste!!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Devana: Kjempebra jobba, stå på :)

Helanaa: -0,1 vel, stillstand eller ikke det er jo uansett ned..hehe

Thei: Titt-thei.. ;) Fint å se deg her igjen..

Trente spinning 70 min i går.. og i dag blir det total-core og spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Så kjekt å lese om dere andre! :klem:

Adventstiden og desember generelt er nok den tiden det er lettest å gå opp i vekt. Iallefall pleier jeg det. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke gå på vekten, men må

innrømme at jeg får lyst å måle i kilo også om det er noen nedgang (og ikke oppgang)... :sjenert:

I går gikk en venninne og jeg hurtig i 65 minutter. Deretter svømte jeg 1000 meter. Har bestemt meg for at jeg ikke skal svømme mindre enn jeg gjorde sist. Så nå får jeg se se om det holder. Kosten har jeg ikke gjort noe med, annet enn at jeg tenken over hva jeg putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffsi dette er slitsomt... er jo kosekvelder i hytt og ver herane!!

jaja mensann jeg varierer tankegang flere ganger daglig... er jo jul... må jo trene...skal ikke spise kaker,julemat o.l..... må jo få lov å kose meg i jula.. føler aldri jeg blir helt enig med meg selv.....

er dere gode å få tid til treningen nå?? maten da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :)

Jeg prioriterer trening, og nedprioriterer annet.

Har planlagt at jeg skal kose meg i julen, men BARE på julebord, julaften og 1. juledag. Resten av julen skal jeg leve som jeg gjør nå.

Skal trene hele romjulen også.

Jeg skal være kjempestreng mot meg selv, da jeg lett kan gå opp 2-4 kg bare på en uke hvis jeg "vil" (les gir faen)

Trente Total core i går, og i morgen blir det som vanlig dancestep.

Ha en god helg jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig smart å gjøre som du, Lene. Jeg prøver også å leve normalt, men planlegge noen dager som er "fest". F.eks. i kveld... Det jo utrolig slitsomt å hele tiden vurdere om man skal kose seg, om man skal ha dårlig samvittighet, om man skal fortsette skjerpings, eller om man skal gi det opp for i år.

Jeg skal trene i dag og på lørdag, så det er ikke så dårlig. Men jeg er usikker om jeg får til noe trening i romjula. Og da trengs det jo! Men det er ikke så greit når man er hjemmfra. Håper jeg finner et treningssenter nær svigermor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her hiver jeg meg på. ;) Trening, trivsel,helse og velvære- det er dèt det handler om! :) Må si dere er flinke!

Jeg er vel litt opp og ned når det gjelder å passe på helsen min. Generelt så er jeg ganske sunn,men kan sikkert bli enda bedre. For tiden har jeg løpe-dilla,så treningen går mest i det, ellers kna jeg variere og trene stort sett hva som helst.

Så er jeg også utrolig opptatt av kosthold- både for velvære og helsens skyld.

Prøver å spise regelmessig og bra slik at jeg kan få en jevn energitilførsel hele dagen. Hadde faktisk med meg blodsukkerapparat fra jobben en helg, og spiset helt vanlig- og blodsukkeret var veldig jevnt hele dagen. Merker det de dagene jeg bare ligger rett ut, som oftest har jeg da spist bare junk eller ingenting.

Så mitt lille prosjekt er å holde kroppen på topp; være regelmessig(og helst varier) med treningen- OG spise sunt og variert.

Har noen linker liggende som jeg ofte tar frem og leser,kanskje det er til interesse for noen andre her inne:

De 10 helsebud.

Verdens 10 sunneste råvarer

Kostholdsplan- energi hele dagen og Kostholdsplan- hold deg på topp

Ernæringsfysiologens beste råd

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen mrs Valentine!

Ok i dag har jeg syklet, for første gang (mer enn 5 min) siden de nye puppene var på plass! Det gjorde ganske vondt kjente jeg når blodet begynte å pumpe litt mer, men som jeg svarte da mannen spurte om det var vondt "det driter jeg i! det er så godt å få trene litt!!!" Det sto at sykling var greit fra 4 uker, og nå har det snart gått 5, men det har gjort ennå mer vondt før så da har jeg gitt meg fort, men i dag orket jeg ikke vente mer!

Det er så motiverende å lese tråden her hver gang det kommer nytt innlegg, og så har jeg en mann som trener hele tiden (5 ganger i uken..) og en bestevenn som jeg taster med hele tiden som snakker om hvor godt det er å trene. vanligvis ville alt dette vært super positivt, men IKKE når jeg ikke får trene... men nå er det bare 8 dager til jeg virkelig skal få stramet opp magen (med trening...) og det gleder jeg meg syk til, så da får det bare være jul, jeg klarer å stå opp tidlig å trene da også jeg ;)

Nå blir det spennede å se om vekten går opp igjen når jeg begynner å trene, eller om de 1,8 (jada man skal være nøye på det) er av for godt... er litt redd for at det er muskler som er blitt borte og at de vil komme igjen, er i hvertfall ikke fett som har forsvunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...