Gå til innhold

TTHV-tråden


*Lene*

Anbefalte innlegg

Mari og fairy: velkommen :velkommen:

Og gratulerer med imponerende vektnedgang! Så flott at dere føler dere vel og trener. Da er dette tråden for dere begge!

Her eeeelsker vi trening, og backer hverandre opp, skryter og syter osv osv :ler:

Trening mandag og tirsdag denne uken ble byttet ut med lang tur sammen med søs.

Men i dag er det tid for birkentrening, 70 min spinning. Gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, *Lene*. Du er god! ...og jeg er ganske misunnelig på deg som skal på birkentrening! Bor du i "birken-området", siden du har et sånnt tilbud? Er litt i Lillehammer av og til, men har ikke oppdaget birkentreninger ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i "birken-området", siden du har et sånnt tilbud?

Hei pellegrino,

nei, bor langt i fra "Birkenområdet" men på Elixia der jeg trener er det en xyckling time som heter birken. Altså forberedelser hele året :)

Så synd du ikke fikk plass :tristbla:

Men jeg overhørte at man kunne sette seg påe n liste, da det alltid er noen som faller i fra. har du sjekket dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på birken.no er det et forum som man kan melde sin interesse på. Mange som ønsker startplass, men ingen som har noen å avse (foreløpig). Når tiden nærmer seg litt mer skal jeg prøve å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten et halvt kilo lettere nå enn torsdag, hurra! Jeg prøver å vente en uke mellom veiingene, men er litt for ivrig. Håper det fortsetter bra, for dette kan bli gøy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke svømming på meg i går, men istedet var jeg med på total nedvasking av et storkjøkken (spisested). Holdt på med tungt fysisk arbeid i hele 14 timer! Er kjempefornøyd siden jeg både har forbrent masse kalorier og tjent noen kroner samtidig :ler: . Det eneste dumme er at jeg har forstrukket en muskel eller noe sånt i ene armen og klarer ikke å løfte den skikkelig, og derfor måtte jeg kutte ut svømminga i dag :sur: .

Gikk på vekta i dag, og har gått ned enda en kilo. Og for første gang på 4 år har jeg en BMI på under 30. Altså jeg blir ikke lenger beskrevet som helsefarlig overvektig! Er klar over at man skal ta måling av BMI med en klype salt, men det føles utrolig godt å ikke se de deprimerende ordene helseskadelig, fedme, overvekt osv når jeg plotter inn vekt og høyde på disse BMI-målingene på internett. :klappe: til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer Fairy!

Du har jo gjort en kjempe innsats! Når du vasker ned et storkjøkken forbrenner du ikke bare kalorier, du bygger muskler! og det er kjempe bra!!!

Så bra at du har fått en BMI under 30, da er du på riktig vei! Om ikke så lenge er den under 25 og da er du blitt normal vektig! Dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere dette med bmi.

Syns det er en utrolig dustete måling. Den "indikerer" sier de, men den kan faktisk være helt totalt misvisende.

F.eks for meg selv, som også ha en bmi over 30. Men jeg er ikke spesielt feit.

Ja, jeg er ikke sylslank/spinkel, men det har jeg heller ikke noe ønske om å være, eller kan bli. Kroppen min er ikke skapt til å være spinkel.

Men jeg har en veldig muskuløs kropp, trener masse og har nok liten fettprosent.

Derfor veier den også mer.

Dette var bare en refferdiggjøring av min egen bmi :ler:

Men kjempebra fairy at du er på vei ned i ønskevekten din! Bra jobba jenter!

Trente spinning i går, deilig deilig.

Formen er virkelig på topp nå.

Folk rundt meg i fancy sykkelutstyr peste og prustet, mens jeg satt der uanfektet :ler:

Ikke missforstå, jeg svettet som en gris, og pustet bra på pulstoppene. Men jeg hadde ikke noe problem med å følge med på en av Elixias tøffeste timer. Og det føles utrolig deilig :sjarmor:

Det er nå jeg virkelig kjenner utbyttet av all trening jeg har nedlagt!

I dag drar min mann og jeg til fjells. Så blir "egentrening" i helgen. Planen er topptur, så sant det ikke kommer snø da. Da får vi ta en fottur på vidda.

Ha en strålende helg jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er enig, BMI er ikke noe godt mål, men det er en indikasjon på hvor stor man er i forhold til hvor man burde være... Er man veldig godt trent og fornøy og har en høy BMI, så vet man jo med seg selv at man er det, og da er det ikke så farlig hva BMI'en er...

Jeg har trent i dag tidlig da... jeg presset meg ut av sengen 5.15.. noe som er for tildlig når man legger seg 24.00, men skal man trene før barna står opp, så er det den muligheten man har...

ble 10 min på sykkel og 22 min pilates. Har begynt og ta noen av øvelsene litt fortere på 20 min dvd'en sånn at jeg får lagt inn de beste øvelsene fra 1 time dvd'en. Føler meg freshere når jeg får trent om morgenen, men merket i dag at jeg ble trøtt av å sitte foran mac'en hele dagen...

Nå lager jeg middag til hele familien, masse grønsaker og kylling i tomatsaus og spaghetti, nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå!!!!

knallkjekt å se så mange nye her- velkomne alle sammen!!!

mangen som er glade i trening ser jeg, skulle nesten ønske min travle dagsplan fikk tid til trening hver dag men det går nok ikke..........

har trent en spinningsøkt og en body pump økt denne uka håper på en treningstime til!!!! vekta ser ut til å hagått litt opp :forvirret: uten at jeg skjønner hvorfor....... har spist litt sjokolade i dag for å trøste meg selv :legrine:

pellegrino : trener du i sandnes?? blir veldig nysgjerrig siden jeg også går på spinning på mandagene å har en helmaks trener da, fullt hus og stormende jubel- fantastiskt godt!!!! kanskje det er samme timen vi er på... :)

hor opptatt er dere av maten?? syns det er vanskeligt jeg og får fort dårli samvittighet..... skal beg. med noen nye tabeletter som skal være forbrenningsøkende osv osv fikk de gjennom et gratis tilbud så er verdt å prøve.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria

Jeg har visst glemt å skrive denne uken. Jeg har vært så opptatt med å trene! :ler:

Her har det gått i flere timers styrketrening hver dag, volleytrening, enda mer styrketrening, cardio økter og en tur på isbanen hvor jeg stod på skøyter! :overrasket:

Så i går fikk jeg beskjed av min personlige trener at han ikke ville se meg på senteret i dag :overrasket: og at jeg må roe meg ned så jeg ikke blir overtrent... :sjenert:

Ellers vurderer jeg å begynne på Atkins, spesiellt siden jeg har elendig forbrenning og hele pakken... men det er tiltak. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) heisann!!!

må ta tilbake noe fra i går!!!! vekta har jo gått ned- viste 70,2 kilo!!!!! det minste jeg har veid etter mitt andre svangerskap-HURRA!!!!!!!!!!!

vet det blir litt utskeielser i helga med bursdagsfeiring,bryllup og fredagskos men men mye trening neste uke!!!!!

god helg alle sammen!!!

klems fra en lykkelig thei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tør jeg rett og slett ikke gå på vekta! Har skeia ut med en diiiger sjokolade i går, siden jeg ble alene på kvleden når mannen skulle ut en liten tur sammen med noen kolleger. Jeg hadde egentlig bare tenkt å smake littegranne - en eneste liten bit eller to. Plutselig, og før jeg visste ordet av det, var det tomt! HÆ? Tar det rolig i helga, og starter på nytt med mine gode forsetter på mandag.

Hei, Thei. Nei, jeg må dessverre skuffe deg. Trener ikke i Sandnes. Ser ut til at der finnes flere fantastiske trenere enn "min" (hehe). Mitt faste sted er på SC Madla. Skikkelige dårlige lokaler, men instriktørene er så bra at det ikke gjør noe som helst. Hører forresten rykter om at vi skal flytte inne i nye lokaler om ikke så lenge.

God helg, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okidoki pellegrino måtte bare spør..... :)

kjenner meg veldig godt igjen med å først bare smake å så spise hele sjokoladen å kanskje litt chips i tillegg- vi er bare mennesker og det er helheten som teller!!

jeg spiste jo smågodt i går men vekta hadde gått ned fordet om!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter..

Tilbake fra fjellet, hvor jeg hadde en real smell mht digg :tristbla:

Spiste sikkert en hel twistpose, en pakke kjeks og banansjokkiser :grine:

Stupid stupid stupid

Og i dag skal jeg stå skolerett på GR kurs :sjenert:

BLÆH

Thei, Grattis, flink du er da :)

Pelligrino; :klem: vi driiiter i det vi har gjort ok? Så tenker vi fremover isteden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kurset, Lene. Klar at det er kjipt å angre på utskeielsene, men man blir ikke slankere av anger :-) Jeg er sikker på at du klarer å leve sunt denne uka, og da er det ikke så farlig.

Jeg har trent mye i det siste, forrige uke ble det aerobic tirsdag, onsdag, fredag, lørdag og søndag. Skal trene i dag og i morgen også.

SATS har nemlig hatt gratis trening i helga, og det måtte jeg benytte meg av. Da får man trim OG sparer penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, nå tenker vi fremover, jenter.

I kveld blir det spinning med min fantastiske instruktør. Gårdagens lammelår-middag skal da få bein å gå på, hehe.

Tør fremdeles ikke veie meg, for jeg har ikke fått bevegd meg så mye som jeg burde. Familielivet kan være deilig, men har klart sine ulemper også (treningsmessig, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp en kilo på kurset, men spist er spist, så jeg ser rakt fremåt..hehe!

Skal gå tur med søs i dag, og spinne i morgen.

Hey då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lene. Opp en kilo? Det var nok ikke helt planlagt, men du som er så ivrig får det vel av igjen tenker jeg. Lykke til med gåturen og spinninga, det er sånnt som pleier å hjelpe ;) .

Spinningtimen i går var like hard og hærlig som den pleier å være. Prøvde badevekta i mårrest, og fant ut jeg har stått på stedet hvil siden sist. Ikke verst, med de utskeielsene jeg har hatt i det siste. Er fornøyd, men har ikke mistet målet av syne. Jeg vil fremdeles NED i vekt før julebordet til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter :klem:

Nei, 1 kg opp var virkelig ikke planlagt :ler: Men uventet, DET var det ikke ;)

Men jeg har skjerpet meg, og har levd duuupersundt denne uken. I går var jeg på birken-spinning igjen, og det var tøft som vanlig. Men det liker vi ikke sant?

Kjente spysmak i kjeften på slutten av treningen i går :ler:

I dag vet jeg ikke om jeg rekker trene, men hvis, skal jeg på bodypump.

Blir mye jobbing denne uken pga mnds avslutt. (jobber med regnskap)

Ha en strålende da alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...