Gå til innhold

Bush er en djevel


Rakel

Anbefalte innlegg

Det hadde vært fint om du kunne diskutere saklig uten å måtte ty til nedverdigelser og latterliggjøring av andre debattanter og andre folkeslag som ikke deler ditt syn.

Det burde vært unødvendig dersom du har gode argumenter.

Kommentarer som "det du sier er latterlig", "din rasehater" "du er forblindet", "du er en løgner" er både usaklig og hatefullt.

Det samme gjelder din beskrivelse av et helt folkeslag som "hjernevaskede analfabeter".

Disse kommentarene burde i hvert fall få deg til å tenke deg om hva som bor i ditt hjerte, og se på hvordan det har gått til at ditt menneskesyn er blitt som det er.

I det du skriver her, så påstår du at hele folket er med på å terrorisere Israel.

Er dette din oppriktige mening?

Når det gjelder min omtale av Far til 2's uttalelser "ikke av hans person" så har jeg ingen bemerkning eller tilføyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det du skriver her, så påstår du at hele folket er med på å terrorisere Israel.

Er dette din oppriktige mening?

Alt det jeg skrev var faktisk sitat fra dine egne innlegg. Forsto du ikke det?

Hva du mente med det, bør du selv vite!

Her er det tydeligvis aldri spørsmål om hva som er sannhet, bare muligheter til å finne på løgner for å sverte en motstander som forsøker å overleve, med terrorister og hjernevaskede analfabeter som sine nærmeste naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lest ditt innlegg men fikik desverre ikke tid til å svare deg tidligere i dag. Igjen ser jeg at andre har klart å få frem de samme meninger som meg på en god måte.

Nå synes jeg at dine kommentarer begynner å bli så latterlige, at jeg gidder ikke å besvare dem engang.

Jeg tror at de fleste forstår at ditt rasehat forblinder din mulighet til å se fakta i det som skjer i Midt-østen. Jeg tror ikke alle biter på alle de løgnene du serverer.

Det kunne vært interessant å vite årsaken til dette rasehatet, som for de aller fleste må bunne i ren godtroenhet eller fanatisme.

Du bruker sterke ord for å få frem din beskrivelse av de som ikke er enig med deg.

Latterlig, rasehat, forblindet, løgner, fanatisme.

Dette er 5 av ordene du beskrev mine meninger som på 6-7 linjer. Vi er nok utvilsomt svært uenig mht en del punkter som gjelder Bush generelt og Israels politikk spesielt. Mange vil benytte slike beskrivelser på det mange beskriver som terrorister. Hvilke ord du vil benytte for å beskrive en terrorist vet jeg ikke, men det skulle være interesant å vite.

Men hvis du beskriver de som er uenig med deg i politikken til Israel på denne måten, skulle det også være interesant å vite hvilken form for beskrivelse du forventer fra din motpart. Jeg regner med at det er omtrent de samme ordene.

Hva er det som gjør at du bør kunne benytte denne form for beskrivelser samtidig som du trapper opp ordbruken om det blir besvart med samme mynt ?

Eller for å si det på en annen måte:

Hva er det som gjør at du mener Israel skal kunne angripe sivile Palestinere/Libanesere uten at de svarer med samme mynt ? Og hva er det som rettferdigjør at Israel da trapper opp krigshandlingene om de skulle svare med samme mål?

Her er det tydeligvis aldri spørsmål om hva som er sannhet, bare muligheter til å finne på løgner for å sverte en motstander som forsøker å overleve, med terrorister og hjernevaskede analfabeter som sine nærmeste naboer. Jeg vil ikke angripe disse analfabetene, men deres ledere som sørger for at de blir opplært til terrorhandlinger, framfor å lære seg noe som er nyttig for et helt annet liv.

Når du nevner drepte sivile, så bør du vite, like godt som alle oss andre, at det var de sivile Israel sloss mot. Terroristene er for feige til å gå i uniform, og da kan de jo ikke lure troskyldige journalister, som får beskjed om hvem de skal intervjue og hva de skal skrive.

Hvor mange av de 400 barna som Israel henrettet i Libanon mener du var "terrorister i sivil " ? Og hvorfor mener du at Israel bør slå hardt ned på disse barna ved å slippe klasebomber i boligområdene og på den måten drepe og lemleste enda fler etter at de trekker seg ut av området ?

Og hva med FN posten ? Var dette også Hizbollah soldater "som hadde kledd seg ut" ?

Hva med bombingen av sivile som rømte fra krigshandlingene som ble vist direkte på CNN. Var dette i virkligheten tusenvis av Hizbollah krigere ?

Og hva med de 25 bøndene som stod og lastet opp grønnsaker på lastebiler i krigens første dager. Var det Hizbollah krigere som egntlig hadde kledd seg ut som bønder og derfor måtte dø ?

Jeg skjønner at du er sterk i din kristne tro. Men jeg forstår ikke at du med samme begrunnelse skal forsvare de tusenvis av drapene som har skjedd.

...

Jeg ser at du stadig nevner okkupasjon som årsak til arabernes terrorhandlinger.

Men jeg har enda tilgode å få svar på mine spørsmål om hvilken nasjon de har okkupert, hvilken regjeringssjef de overmannet og satte ut av spill, og hvilket nasjonale folkeslag som landet innehadde.

Jeg regner med at dette ikke dreier seg om de som Arafat sto i ledelse for, for disse ville opprette sin egen stat, ikke den som Israel har i dag.

Du argumenterer på samme måte som en del europere gjorde på 1800 tallet. Da ble "barbarene" med en annen hudfarge henrettet eller tatt som slaver. Jeg hadde virkelig håpet at menneskene var kommet lenger i det 21. århundre. Og heldigvis har mange kommet lenger. Men ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lest ditt innlegg men fikik desverre ikke tid til å svare deg tidligere i dag. Igjen ser jeg at andre har klart å få frem de samme meninger som meg på en god måte.

Du bruker sterke ord for å få frem din beskrivelse av de som ikke er enig med deg.

Latterlig, rasehat, forblindet, løgner, fanatisme.

Dette er 5 av ordene du beskrev mine meninger som på 6-7 linjer. Vi er nok utvilsomt svært uenig mht en del punkter som gjelder Bush generelt og Israels politikk spesielt. Mange vil benytte slike beskrivelser på det mange beskriver som terrorister. Hvilke ord du vil benytte for å beskrive en terrorist vet jeg ikke, men det skulle være interesant å vite.

Men hvis du beskriver de som er uenig med deg i politikken til Israel på denne måten, skulle det også være interesant å vite hvilken form for beskrivelse du forventer fra din motpart. Jeg regner med at det er omtrent de samme ordene.

Hva er det som gjør at du bør kunne benytte denne form for beskrivelser samtidig som du trapper opp ordbruken om det blir besvart med samme mynt ?

Eller for å si det på en annen måte:

Hva er det som gjør at du mener Israel skal kunne angripe sivile Palestinere/Libanesere uten at de svarer med samme mynt ? Og hva er det som rettferdigjør at Israel da trapper opp krigshandlingene om de skulle svare med samme mål?

Hvor mange av de 400 barna som Israel henrettet i Libanon mener du var "terrorister i sivil " ? Og hvorfor mener du at Israel bør slå hardt ned på disse barna ved å slippe klasebomber i boligområdene og på den måten drepe og lemleste enda fler etter at de trekker seg ut av området ?

Og hva med FN posten ? Var dette også Hizbollah soldater "som hadde kledd seg ut" ?

Hva med bombingen av sivile som rømte fra krigshandlingene som ble vist direkte på CNN. Var dette i virkligheten tusenvis av Hizbollah krigere ?

Og hva med de 25 bøndene som stod og lastet opp grønnsaker på lastebiler i krigens første dager. Var det Hizbollah krigere som egntlig hadde kledd seg ut som bønder og derfor måtte dø ?

Jeg skjønner at du er sterk i din kristne tro. Men jeg forstår ikke at du med samme begrunnelse skal forsvare de tusenvis av drapene som har skjedd.

Du argumenterer på samme måte som en del europere gjorde på 1800 tallet. Da ble "barbarene" med en annen hudfarge henrettet eller tatt som slaver. Jeg hadde virkelig håpet at menneskene var kommet lenger i det 21. århundre. Og heldigvis har mange kommet lenger. Men ikke alle.

Jeg ser at du stadig glir lett unna mine spørsmål. Du legger fram det jeg har skrevet, men istedet for å komme med forklaringer på mine spørsmål og påstander, så ramser du opp en hel del svada som du har kommet med mange ganger tidligere. Derfor er det liten hensikt i å diskutere med deg.

Men jeg kommer alltid til å motsi deg hver gang du kommer med usannheter.

Jeg forstår godt at du er ute etter å spre usannheter om Israel, men det skal ikke få stå uimotsagt.

Jeg har ikke annet ønske med mine skriverier enn å få fram sannheten, i motsetning til deg.

Noen ganger trenger jeg ikke kommentere det du skriver. Det er de gangene du skriver slik at alle og enhver som kan tenke, forstår at det ikke kan stemme.

Jeg forstår ikke at du ikke skjønner at det du gjør, er med på å skape liten forståelse og mere motstand mot dine venner som du så heftig forsvarer i alt de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kansje en god start hadde vært å slutte å kalle dine motdebatanter for løgnere. At vi er uenig er en ting, men at du forsøker å bortforklare mine påstander som løgn er langt værre.

Om dette er den generelle debatt teknikken som skal benyttes hver gang du som kristen møter personer som er uenig og ser problemstillingene fra en annen synsvinkel, er jeg redd du vil møte mye motstand hver gang du beskriver dine motdebatanter slik du gjør.

Ord som latterlig, rasehat, forblindet, løgner, fanatisme legger ikke opp til en fruktbar debatt, men er kansje et hjelpemiddel enkelte bruker for å få motdebatantene til å si eller handle på urasjonelle måter. Vi har sett det brukt tidligere, men jeg håper at mine motdebatanter etterhvert vil se at slike beskrivelser taler mot deres argumenter istedenfor å støtte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å si det på en annen måte:

Hva er det som gjør at du mener Israel skal kunne angripe sivile Palestinere/Libanesere uten at de svarer med samme mynt ? Og hva er det som rettferdigjør at Israel da trapper opp krigshandlingene om de skulle svare med samme mål?

Hvem var det da som startet krigen i Libanon?

Hvor mange av de 400 barna som Israel henrettet i Libanon mener du var "terrorister i sivil " ?

Og hvem var det som gjemte styrkene sine ved siden av sivile områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det da som startet krigen i Libanon?

Slik jeg ser det var det Israel som så det så viktig å utvide grensene iforhold til det de fikk tildelt av FN.

Og hvem var det som gjemte styrkene sine ved siden av sivile områder?

De norske hjemmestyrkene under krigen opererte heller ikke med uniformer før etter at krigen var slutt. Jeg antar at din kritikk derfor er en kritikk av geriljakrigere som forsvarer sitt eget land mot de som ønsker å invandere (inkl. de norske hjemmestyrkene da Tyskland invanderte).

Uansett hadde de sikkert ikke små nok uniformer til alle barna, men Israelerene klarte å drepe disse barna likevel. Det samme gjorde de med FN styrkene som faktisk hadde uniformer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det var det Israel som så det så viktig å utvide grensene iforhold til det de fikk tildelt av FN.

Igjen, hvem var det som startet krigen i Libanon, det var den såkalte motstands bevegelsen som angrep Israelske soldater på Israelsk territorium.

De norske hjemmestyrkene under krigen opererte heller ikke med uniformer før etter at krigen var slutt. Jeg antar at din kritikk derfor er en kritikk av geriljakrigere som forsvarer sitt eget land mot de som ønsker å invandere (inkl. de norske hjemmestyrkene da Tyskland invanderte).

Når brukte de Norsk hjemmestrykene sivile som levende skjold? Når gikk de Norske hjemmestrykene inn for å drepe flest mulig sivile Tyskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje en god start hadde vært å slutte å kalle dine motdebatanter for løgnere. At vi er uenig er en ting, men at du forsøker å bortforklare mine påstander som løgn er langt værre.

Om dette er den generelle debatt teknikken som skal benyttes hver gang du som kristen møter personer som er uenig og ser problemstillingene fra en annen synsvinkel, er jeg redd du vil møte mye motstand hver gang du beskriver dine motdebatanter slik du gjør.

Ord som latterlig, rasehat, forblindet, løgner, fanatisme legger ikke opp til en fruktbar debatt, men er kansje et hjelpemiddel enkelte bruker for å få motdebatantene til å si eller handle på urasjonelle måter. Vi har sett det brukt tidligere, men jeg håper at mine motdebatanter etterhvert vil se at slike beskrivelser taler mot deres argumenter istedenfor å støtte dem.

Det er greit nok at du ikke liker mine uttalelser, men de blir ikke mindre sanne av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor Far til 2 får barnetallet 400 fra, men jeg aner en hensikt, uansett antallet, hvis disse barna ble plassert i skuddlinjen, mens terroristene selv stakk av.

Dette er jo ingen ukjent måte å bruke barna på, for disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor Far til 2 får barnetallet 400 fra, men jeg aner en hensikt, uansett antallet, hvis disse barna ble plassert i skuddlinjen, mens terroristene selv stakk av.

Dette er jo ingen ukjent måte å bruke barna på, for disse.

Nå må du jammen gi deg KR-øst. Disse barna bodde hjemme med sine foreldre i sitt eget land. En hel verden så i direktesendte programmer på bl.a. CNN hvordan lokalbefolkningen ble forhindret fra å rømme fordi Isarelske styrker skjøt på alt som rørte på seg (eller stod stille for den saks skyld). Vi så også hvordan de la hele boligblokker i grus mens det var folk inne i dem. Vi så hvordan TV team forsøkte å følge en fødende kvinne til sykehuset og hvordan Israelske styrker forsøkte å drepe dem. Vi så hvordan utenlandske journalister i Libanon (ikke nødvendigvis norske) fortalte hvordan Israelske fly bombet bønder på en markedsplass. Og vi har hørt hvordan til og med Israelske militære reagerte på ordrene de fikk om å drepe alt og alle.

For det andre burde de Israelske styrkene vite hvem de skyter på. De hadde droner oppe som overvåket hele det sørlige Libanon. Sansynligvis fikk de også satelitt bilder fra USA. Å antyde at de ikke visste at det i hovedsak var sivile i boligene er noe svært få utenom enkelte jøder/kristne tror på. Så ille var det at også deler av den Israelske befolkningen syntes det gikk for langt.

Hele verden har hørt hvordan den israelske regjeringen satt studenter i arbeid for å spame enhver debattgruppe med pro-israelsk proganda da kampene nærmet seg slutten og Israel hadde lagt store deler av Libanon i grus vha bl.a. klasebomber som i hovedsak har drept og lemlestet sivile.

Vi har hørt hvordan norske journalister er avskåret fra å skrive det de vil eller vise bilder. Dette gjøres ved at enhver journalist i Israel som skriver noe ufordelaktig vil bli fraskåret fra å komme inn i Israel som journalist på et senere tidspunkt.

Vi har hørt hvordan Israels ambasadør har kritisert kongehuset, selv om vedkommende utmerket godt vet at kongehuset ikke kan ta opp spesifikke politiske saker.

Forstår du virkelig ikke at Libanons befolkning får et hat mot de som henretter deres barn på denne måten ? Forstår du ikke at store deler av verdens befolkning reagerer med avsky på de grusomme overgrepene Israel har gjennomført mot befolkningen i Libanon og Palestina ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du jammen gi deg KR-øst. Disse barna bodde hjemme med sine foreldre i sitt eget land. En hel verden så i direktesendte programmer på bl.a. CNN hvordan lokalbefolkningen ble forhindret fra å rømme fordi Isarelske styrker skjøt på alt som rørte på seg (eller stod stille for den saks skyld). Vi så også hvordan de la hele boligblokker i grus mens det var folk inne i dem. Vi så hvordan TV team forsøkte å følge en fødende kvinne til sykehuset og hvordan Israelske styrker forsøkte å drepe dem. Vi så hvordan utenlandske journalister i Libanon (ikke nødvendigvis norske) fortalte hvordan Israelske fly bombet bønder på en markedsplass. Og vi har hørt hvordan til og med Israelske militære reagerte på ordrene de fikk om å drepe alt og alle.

For det andre burde de Israelske styrkene vite hvem de skyter på. De hadde droner oppe som overvåket hele det sørlige Libanon. Sansynligvis fikk de også satelitt bilder fra USA. Å antyde at de ikke visste at det i hovedsak var sivile i boligene er noe svært få utenom enkelte jøder/kristne tror på. Så ille var det at også deler av den Israelske befolkningen syntes det gikk for langt.

Hele verden har hørt hvordan den israelske regjeringen satt studenter i arbeid for å spame enhver debattgruppe med pro-israelsk proganda da kampene nærmet seg slutten og Israel hadde lagt store deler av Libanon i grus vha bl.a. klasebomber som i hovedsak har drept og lemlestet sivile.

Vi har hørt hvordan norske journalister er avskåret fra å skrive det de vil eller vise bilder. Dette gjøres ved at enhver journalist i Israel som skriver noe ufordelaktig vil bli fraskåret fra å komme inn i Israel som journalist på et senere tidspunkt.

Vi har hørt hvordan Israels ambasadør har kritisert kongehuset, selv om vedkommende utmerket godt vet at kongehuset ikke kan ta opp spesifikke politiske saker.

Forstår du virkelig ikke at Libanons befolkning får et hat mot de som henretter deres barn på denne måten ? Forstår du ikke at store deler av verdens befolkning reagerer med avsky på de grusomme overgrepene Israel har gjennomført mot befolkningen i Libanon og Palestina ?

Her har vi det igjen. Du beskylder Israel for det som araberne gjør, nemlig å kontrollere og bestemme hva utenlandske journalister skal filme og si.

Det vi får se og høre på TV fra alle arabiske områder, er bestemt av araberne.

Dette er nemlig betingelsen for at de får lov til å operere i deres områder.

Det blir bare dumt å beskylde Israelerne for akkurat det samme som araberne gjør.

Jeg tror nok at verdens befolkning også undrer seg over at ikke sivile, barn og voksne, ble evakuert, siden Israel sendte flygeblad i god tid om at de kom til å angripe områdene. I motsetning til araberne som gikk inn for å bombe sivile.

Araberne var jo også stolte over at det ble drept flere sivile enn soldater, av sine egne. Men det komiske er jo at det nesten ikke fantes det de kan kalle soldater, altså uniformerte.

Jeg kan ikke hverken påstå eller bedømme om alt det Israel gjør i sine forsvarskriger kunne vært gjort annerledes, men jeg vet at de til enhver tid er avhengig av å forsvare sine innbyggere.

Angriperne har et valg, men det har ikke forsvarerne.

Det er alle dere som forsvarer terroristenes ugjerninger som holder krigene og terrorismen i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Jeg tror nok at verdens befolkning også undrer seg over at ikke sivile, barn og voksne, ble evakuert, siden Israel sendte flygeblad i god tid om at de kom til å angripe områdene. I motsetning til araberne som gikk inn for å bombe sivile.

Enten ønsket du ikke å følge med i mediene mens krigen gikk, eller så har du ikke TV.

HELE VERDEN SÅ AT ISRALSKE STYRKER BOMBET SIVILE SOM FORSØKTE Å RØMME. Er det så veldig vanskelig å forstå dette da ? Da hjelper det hverken med flyveblad eller annet for å unskylde seg. Isteden viser det at de sivile ble samlet i kolonner før de ble henrettet. Mulig at Israelske styrker sparte en del amunisjon på å drepe større menneskemengder på en gang ettersom de da var samlet.

...

Jeg kan ikke hverken påstå eller bedømme om alt det Israel gjør i sine forsvarskriger kunne vært gjort annerledes, men jeg vet at de til enhver tid er avhengig av å forsvare sine innbyggere.

Angriperne har et valg, men det har ikke forsvarerne.

Det er alle dere som forsvarer terroristenes ugjerninger som holder krigene og terrorismen i gang.

Kjære, snille, vene, deg.

Hvilket land var det som gikk inn i Libanon og drepte 2000 sivile i dette landet ?

Hvor mange barn er det nødvendig å drepe i et annet land om det skal regnes som "forsvar" ? Hvem hadde disse barna angrepet ettersom Israelske myndigheter mente de fortjente en sånn skjebne ?

Argumentene du bruker er lik det Bush gjorde da han hadde gått inn i Irak (før han gikk inn benyttet han andre argumenter). I sin argumentasjon mente Bush bl.a. at de skulle stoppe terroristene. Resultatet er at det aldri har vært mer terrorister i Irak og resten av verden.

De samme påstandene hadde Israelske militære og regjeringen. De skulle stoppe Hizbollah en gang for alle. Aldri før har Hisbollah stått sterkere i Libanon. Aldri har de hjulpet så mange mennesker som er blitt lemlestet av Israelske bomber og mistet alt de hadde, inkl. boligen, fordi Israelske styrker har lagt store boligkvartaler i grus.

Hva slags "forsvarskrig" er det Israel gjør når de dreper barn for fote. Bilder av barn som skriver sine hilsner på Israelske bomber. Dette er bomber som skal drepe og lemleste sivile, og budskapet som den Israelske regjeringen og militære har til Libanon og Palestina er at vi lærer våre barn å hate dere. Hva tror du dette gjør med Libanesiske og Palestinske barn ?

I de kristendoms timene vi hadde som barn lærte vi at vi skulle elske vår neste. Alt vi har lært er nå blitt til en historie som viser at bøkene tok feil. Jeg tror ikke lenger på det. Barna mine tror ikke lenger på det. Jeg nektet etterhvert barna å se på CNN ettersom det viste hvor "slemme" mennesker kan være mot hverandre når de dreper uskyldige sivile.

Heldigvis for mine barn har vi kristne i familien som ser på krigen i Libanon med helt andre øyne enn de som forsvarer disse drapene. Og forhåpentligvis vil mine barn forstå at det finnes religiøse (jøder, kristne, muslimer, hinduer, etc) som ikke er like glad i krig som den Israelske regjeringen har vist.

Jeg skal forsøke å ikke bli provosert av evt nye historier fra deg, og avslutter med det min del av denne debatten. Men med ville påstander som relaterer seg til arabere eller muslimer, synes det klart at dette er kritikk som har med religion og rase å gjøre. Det er vanskelig å overse denne type rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å ikke bli provosert av evt nye historier fra deg, og avslutter med det min del av denne debatten. Men med ville påstander som relaterer seg til arabere eller muslimer, synes det klart at dette er kritikk som har med religion og rase å gjøre. Det er vanskelig å overse denne type rasisme.

En kan snu på den teksten der, da hadde den rammet enkelte på dette forumet nokså hard. Enkelte individer som tror at IDF og staten Israel er det slemmet på jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange barn er det nødvendig å drepe i et annet land om det skal regnes som "forsvar" ? Hvem hadde disse barna angrepet ettersom Israelske myndigheter mente de fortjente en sånn skjebne ?

Jeg tror ikke at disse barna hadde gjort mer galt enn de som blir fyllt opp med sprengstoff og sendt inn til sivilbefolkningen i Israel.

Men denne argumentasjonen din viser at det ikke har noen hensikt å komme med noen faktaopplysninger for å ta opp til diskusjon. Dette unnviker du glatt.

Men dette er jo typisk for alle som er for terrorisme.

Det er tragisk å se hvordan muslimske geriljaer fører krig mot stadig flere nasjoner, for så å overta makten og innføre sharialoven.

Leste i dag om to ungdommer som hver fikk 30 piskeslag fordi de hadde vært i samme rom uten å være gift. (fra NTB)

Her er også noe å tenke på:

Islamistene som har tatt kontroll over Mogadishu vil henrette muslimer som slurver med bønn. Innbyggerne i Somalias hovedstad skal holdes i et religiøst jerngrep. I følge en kunngjøring fra en ledende skriftlærd torsdag blir det innført dødsstraff for å bryte påbudet om fem bønnestunder pr dag. Diplomater sier dette viser at de såkalte shariadomstolene vil ha full kontroll med innbyggernes dagligliv. Den som ikke ber når og slik han skal, blir betraktet som en vantro. Straffeloven sharia fastslår at slike mennesker må dø, sa sjeik Abdalla Ali, en av grunnleggerne av og de ledende kreftene i Somalias Øverste Islamske Råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_RPM_*

Snart kommer antikrists falske fred, for det vil bli bra til og begynne med sier bibelen. Før harmageddon, en krig ingen har sett maken til, men den som tror, hva har han å frykte, døden er en vinning, ikke vri på det. Er bare bedre føre var for døden.

Jeg er gæærn jeg, andre bare later som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne argumentasjonen din viser at det ikke har noen hensikt å komme med noen faktaopplysninger for å ta opp til diskusjon. Dette unnviker du glatt.

Men dette er jo typisk for alle som er for terrorisme.

Herregud! sier jeg bare.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...