Gå til innhold

Bush er en djevel


Rakel

Anbefalte innlegg

Sitat:

Venezuelas president, Hugo Chavez, er kjent for å være stor i kjeften.

Onsdag var det nok flere i FNs generalforsamling som spisset ørene, da Chavez liret av seg følgende om Bush:

- Djevelen stod her i går, og det lukter fremdeles svovel.

Og videre:

- Han kom hit og snakket som om han eide hele verden. Man kunne trenge en psykiater for å analysere talen hans.

:hoho::klappe::hoho::tommel::hoho:

Kanskje litt i drøyeste laget, he,he.. MEN: Godt noen tør!

Se her: http://www.nettavisen.no/verden/article745391.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er vel ikke slik ordbruk standarisert i de ordbøkene som benyttes i politiske/diplomatiske miljøer, men han mener tydligvis at Bush taler med våpen fremfor vanlig tale. Referansene han hadde til Vietnam, Korea, Irak, Libanon, Palestina, etc, tyder på det.

Da må en kansje benytte slike beskrivelser ovenfor personer som ikke klarer å tilpasse seg resten av verdens ønske om fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida

Jeg synes forsåvidt det er festligere når andre statsledere vender Bush sin evige masing om "ondskapens akse" om til å snakke om "dumskapens akse."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Venezuelas president, Hugo Chavez, er kjent for å være stor i kjeften.

Godt noen tør!

Tja, spørsmålet mitt er "hva får han igjen for å opptre slik? Og hva er hans mål med det??

Forøvrig er jeg ellers enig i at USA i flere sammenhenger opptrer som om de styrer hele verden ikke bare USA.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt sant det han sier at Bush snakker som om han eier og bestemmer over hele verden.

Om enn i en poetisk vending.

Å si at han er djevelen, og det lukter svovel var unødvendig, men det var såpass overdrevet at det ble uforskammet morsomt.

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, spørsmålet mitt er "hva får han igjen for å opptre slik? Og hva er hans mål med det??

Han er vel lei av at usa rasler med sablene så fort Venenzuela selv ønsker å styre sin egen politikk. Venstredreiningen i Sør-Amerika har så langt vært en gode for folk flest som bor der, men det er potensielt dårlig for amerikanske firmaer som har interesser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chavez er jo både rabulist, populist og sosialist, så det er ikke så rart å høre slik tøys fra ham. ;)

Endret av Christiane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstredreiningen i Sør-Amerika har så langt vært en gode for folk flest som bor der

Bra for Sør Amerika med unntak av Venezuela. Landet som Chavez kjører i grøften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, amerikanske Rumsfeldt har nå sammenlignet ham med Hitler, og Bush er heller ikke nådig i sine uttalelser om andre.

Chavez er sosialist og ingen diktator. Han er blitt valgt av flertallet. Han er sterkt engasjert for de fattige. Han arbeider for at alle skal kunne ha tak over hodet, mat og det nødvendige og for en bedre utgjevning av ressursene. Middel- og rikmannsklassen ser hans engasjement og ønsker å få ham fjernet. Han er blitt utsatt for kupp, og bortført til en øy hvor Amerikanske fly sirklet ovenfor i offentlig hensikt på "øvelse". http://sosialisme.no/nyheter/2004/08/venez...vant_usa_tapte/

http://www.klassekampen.no/kk/index.php/ne..._sosial_traktat

Venezuela er verdens 5. største land på oljehandel.

Nylig var han å besøkte Harlem i New York i den hensikt å sende billig olje til fattige familier i Amerika. Her uttrykte han at Bush kan lite om politikk, og sitter der p.g.a sin far. Han ba om at de durde velge en president som det gikk an å snakke med og jobbe med. http://www.petromagasinet.no/art.asp?id=3623

Selv om han kan være frekk i sine uttalelser: "bush har en gange som westernskuespilleren John wayne" eller "Fyllik".

så er han som sagt ikke alene. Det er jo mange ganger man får følelsen av at det er en eneste stor barnehage blandt verdensmakteliten. (Hvor Bush og Amerika er barnehagelederne)

Jeg synes Chavez er tøff, jeg. Han er modig og genuint engasjert. Det er nok dette sterke engasjementet som av og til løper av med ham. Godt at ikke alle følger strømmen. Stå på. :tommel:

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida
Chavez er blitt valgt av flertallet.

Allerede her skiller han seg jo vesentlig fra Bush, som ble innvalgt ved hjelp av familien da flertallet tok feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at Bush kommer til å bli husket som den mest krigsglade presidenten i nyere tid fra USA. Jeg vet faktisk ikke om noen presidenter som har vist større glede ved krig og fordervelse.

Invandert:

Irak (2 ganger)

Afghanistan

Truet:

Nord Korea

Iran

Pakistan

Oman ?

Venezuela

Syria

Støttet:

Invasjonen og drap av sivile i Libanon

Støttet Israels etniske rensing av Palestinere

Med unntak av Nord Korea er det en sterk religiøs vinkling av det som har skjedd. kansje ikke så rart at Muslimer føler seg tråkket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak (2 ganger)

Så Bush 43 har invadert Irak to ganger?

Afghanistan

Hørt om FN, en organisasjon som du er svært så glad i? Som faktisk erklærte at 911 var et angrep på Amerika og samme organisasjon sa at artikkel 51 i FN pakten var utløst.

Invasjonen og drap av sivile i Libanon

Du bør også ta med resten av verdens samfunnet som støttet Israels rett til selvforsvar.

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vesten, - med USA i fremste linje, har provosert den 3.verden (og spesielt muslimske land) i mange 10-år med sin utnyttelse av land med lavere levestandard.

Det er liten tvil om at vesten har provosert frem mange av de hendelsene som har kommet de siste årene. Det er sterke indisier mot Israel på at de var klare til å angripe Libanon lenge før de 2 kidnappingene skjedde. Og at Israel har provosert Palestinerene i mange år er det ingen tvil om.

Men denne saken gjelder altså Bush. At Chavez bruker uvanlige sterke ord om denne krigsglade mannen er det liten tvil om, men igjen er det en reaksjon som Bush indirekte ber om. USA har mistet det meste av den tilliten de bygget opp etter 2.verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet *klipp* verdenskrig.

Jaja, den samme gamle leksen. Vesten er skyld i alle verdens problemer. Faktumet er at hvis Vesten hadde plukket sakene sine og flyttet til Mars så hadde resten av jorden fortsatt hat de samme problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faktum er at 5% av verdensbefolkning kontrollerer 95% av verdens resurser! Vi er en del av de 5% (pyramide spillet er langt fra konkurs likevel?) så bush er ikke alene djevelen selv om han er "Head Honcho" for øyeblikket! Dette er globalt mysnøye forårsaket av en inbalanse i fordeling av godene. Er du opplyst nok til å forstå at ditt livsstil er en del av problemet?

Håper at historien vil vise at det var du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, den samme gamle leksen. Vesten er skyld i alle verdens problemer. Faktumet er at hvis Vesten hadde plukket sakene sine og flyttet til Mars så hadde resten av jorden fortsatt hat de samme problemene.

Hvilke problemer prater du om nå?

Og hvordan konkluderer du med at mange betyr alle? Jeg er enig i at mange kan se ut som alle, hvis du mener vesten står for ingen av problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del. Chavez er en flott fyr han. Han har f.eks nære bånd til diktatoren Mugabe.

Ellers har han jo sagt hvorledes Hviterussland er en god model for hvordan et land burde organiseres.

Sannheten er jo egentlig at Mugabe vil forsvare enhver massemorder og diktator, så lenge det røde flagget er på plass.

Og norsk venstreside har jo lenge hatt den forestillingen om at "min fiendes fiende er min venn", noe som har resultert i at man støtter menn som Chavez og organisasjoner som Hezbollah, siden de også hater USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chavez spiller høyt, derom ingen tvil.

Han har en "demonisk", mektig fiende, "vennene" Chavez har er nok mer litt ryggdekning, vennskapene er nok ikke så dype, muligens med unntak av forholdet hans til Fidel Castro.

Utfra all elendigheten jeg har sett rundt om i verden forårsaket av USA, vil jeg si at USAs maktenheter er "demoniske".

Chavez er sikkert enig..

Jeg vil ikke si jeg støtter H. C., jeg støtter vel ingen politiker, de er og blir jordens avskum, men desverre nødvendige pga. menneskesinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...