Gå til innhold

Bush er en djevel


Rakel

Anbefalte innlegg

Det er det heller ingen som har sagt.

Men Bush sin støtte til Israels ønske om å drepe flest mulig Palestinere rettferdiggjør heller ikke Israels aggresjon mot sivilbefolkningen i omkringliggende land og mennesker som Israel ikke regner som "Israelere".

Hadde Israel ønsket å drepe flest mulig ville antall døde palestinere vært adskillig høyere enn det er i dag. Dersom den israelske krigsmaskinen hadde gått inn for det kunne man sannsynligvis renset de palestinske områdene for palestinere. Likevel er ikke det noe Israel gjør, fordi de ikke er som sine islamistiske motstandere. ;)

Forøvrig blir det tåpelig å skulle avspore debatten til Israel og Palestina, når vitterlig debatten er om Hugo Vhavez og George Bush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde Israel ønsket å drepe flest mulig ville antall døde palestinere vært adskillig høyere enn det er i dag.

Noe sier meg at dette faktumet ikke synker inn på enkelte personer på dette forumet.

Forøvrig blir det tåpelig å skulle avspore debatten til Israel og Palestina, når vitterlig debatten er om Hugo Vhavez og George Bush.
Les innlegg nunmer tre i tråden Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør du da ikke være istand til å hoste opp noe emperi?

"Vitenskapelig" dokumentasjon av det jeg hevder finner du nok av på nettet, men jeg er mest opptatt av egne konklusjoner bygd på egne erfaringer og observasjoner.

Ellers, jeg føler jeg bare repeterer meg selv, noen vil ikke åpne øynene, og det er det som for noen makthavere er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som store deler av verdens etterrettning også trodde, jeg hører ikke at noen beskylder dem for "løgn".

Hvor har du dette fra? En blogg du selv har skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det har gått hett for seg her i tråden. Har ikke hatt tid til å skrive tidligere, men reagerte på at "Talin" hele tiden kom med nedlatende kommentarer til brukerne her som ønsker å ytre sin mening.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er ingen ekspert på Verdenspolitikken. Men ut i fra det jeg ser, hører og leser har jeg dannet meg forskjellige meninger på utvalgte områder.

Du må gjerne være uenig, Talin. Og du må gjerne komme med andre vinklinger.

Men vær så snill og hold deg til tema, og unngå hets og nedlatende kommentarer til de som ser ting på en annen måte enn deg.

Det hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte Israel.

Det var dine ord.

Denne tråden relaterer seg til Chavez sin omtale av Bush. Jeg ser ikke bort ifra at noen vil omtale Isralske politikere på samme måte, men det synes som om Chavez i denne omgang begrenser det til USA's president.

Noen mener at en slik beskrivelse er "å kalle en spade for en spade", mens andre er totalt uenig. Dessuten er det grupperinger som mener at slike beskrivelser ikke er egnet i politiske kretser uansett hvor riktig eller uriktig de er.

At store deler (sansynligvis mesteparten av verden) er uenig i i Bush sin krigspolitikk er det liten tvil om. At mange vil beskrive Bush på samme måte som Chavez er det heller ingen tvil om. Spørsmålet er om politikere bør beskrive politiske motstandere på denne måten.

Nå vet vi imidlertid at også Bush beskriver partier og personer som er uenig med hans politikk/meninger på tilsvarende måte (terrorister, "massedrapsmann", ondskapsfull diktator, etc, etc). Det er vel av den grunn forstålig at motstanderene svarer med tilsvarende beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du dette fra?

Hvis jeg husker rett så var de den rådende oppfatningen i media, før Irak krigen, om hva Vestlige etjenester trodde.

Endret av talin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Bare en liten irritert maur kanskje...?)

Så det er ingen som kaller seg talin da?

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker rett så var de den rådende oppfatningen i media, før Irak krigen, om hva Vestlige etjenester trodde.

Åja. Selv husker jeg debatten før invasjonen var sterkt polarisert, og det var mange mot invasjonen siden USA ikke hadde god nok etterretning. Dette er nok også grunnen til at dette ikke var en FN-støttet invasjon. De aller fleste som var for invasjonen (som var i mindretall her i landet) gravde seg ned etterhvert da de skjønte de selv hadde gått på løgnen. Men de var altså i mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida
Åja. Selv husker jeg debatten før invasjonen var sterkt polarisert, og det var mange mot invasjonen siden USA ikke hadde god nok etterretning. Dette er nok også grunnen til at dette ikke var en FN-støttet invasjon.

Jeg husker også enkelte festlige tråder om hvor terroristvennlige man var dersom man i det hele tatt tillot seg å tvile på den "omfattende dokumentasjonen" som "verdens beste etterretningstjenester" hadde lagt frem.

Tenk så naivt, liksom, å tro at noen i Vesten kunne bløffe om sånt! Alle vet jo at det er muslimene som juger!

Endret av Alf Kaida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også enkelte festlige tråder om hvor terroristvennlige man var dersom man i det hele tatt tillot seg å tvile på den "omfattende dokumentasjonen" som "verdens beste etterretningstjenester" hadde lagt frem.

Tenk så naivt, liksom, å tro at noen i Vesten kunne bløffe om sånt! Alle vet jo at det er muslimene som juger!

Og visse debattanters naive tro på at irakerene ville hylle frigjørerene fra vest, og demokrati ville blomstre opp etter en kjapp militær intervensjon. Nei, vi ville aldri se en krig som ville ta mange år. Valballah, hvor er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer aldri noe positivt ut av en krig for de involverte parter.

Men noe har mange av oss lært. "Ikke tro blindt på hva overmakten sier, for det er gjerne en skjult agenda for angrepet". INGEN av de kortere eller lengre krigene jeg kjenner til de siste 5-6 årene har vært basert på sannheter i forkant eller under kampene. Derimot er det oppspinn og dårlig tilslørte unnskyldninger for å vise sine militære muskler og tilegne seg tilgang til områder som ellers ikke kan forsvares utifra generelle meneskerettigheter.

Dette medfører at store deler av verdenssamfunnet har mistet evt tiltro til enkelte militærmakter og at det vil ta L A N G tid for disse landene å bygge opp en snev av tillit.

Etteretningstjenestene forsøker nå forsiktig å bygge ny tillit, sansynligvis fordi de innser at verden ikke lenger har tillit til deres tidligere påstander. Politikerene synes imidlertid ikke å være like smarte, og fortsetter å komme med løgner om motstanderene.

For verdensfreden og menneskenes skyld håper jeg den neste generasjon politikere er noe mer oppegående, slik at vi slipper å se drap og kaos på den måten vi har opplevd.

Noen sa en gang til meg: "Ikke vær redd for forurensning og jordens eksistens. Naturen vil slå tilbake om vi går for langt". Det vedkommende ikke sa men tydligvis mente, var at jorden vil overleve men ikke meneskene.

Kansje noe tilsvarende skjer med de politikere som går for langt mht løgner og skjult agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bush will kill me: Chavez

From correspondents in Caracas

September 24, 2006

"Many concerned friends have called me, (saying) that because I said 'devil' over there (at the UN), they have sentenced me to die. They will not kill me, I have much faith in life," Mr Chavez added.

The leftist Venezuelan leader called Mr Bush "the devil", "a liar" and a "tyrant" during his speech at the UN General Assembly on Wednesday, one day after the US President spoke from the same podium.

http://www.theaustralian.news.com.au/story...4-23109,00.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prata nylig med en tidligere FN-offiser som hadde vært utplassert bla. i Midt-Østen.

Han mente at dersom ikke verdens folk ble bevisstgjort hvilke farer Israel og USA representerer, har vi ikke mer enn 20-30 år igjen.

Jeg tror nok han tok litt hardt i, men er redd for at han kan være i nærheten av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...