Gå til innhold

Mary Kay


Gjest Lanyah

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg var på et Mary Kay party, hun gikk gjennom produktene etter boka, men kunne ikke svare på spm mine om diverse ingredienser i produktene. Etter vi hadde gått gjennom produktene så skulle en og en komme til henne og hun spurte da om vi ville kjøpe noe.. Er ikke det kjøpepress så vet ikke jeg.. Jeg sa at jeg hadde gode produkter og ikke var interessert. Hun spurte så hvilke produkter det var. Jeg fortalte at det var en serie som het Jan Marini. Den hadde hun ikke hørt om men hun kunne fortelle meg at ei som hun kjente brukte flere tusen på hudpleieprodukter fra hudpleier, men etter hun prøvde Mary Kay så ga hun bort alle produktene hun brukte tidligere og huden hennes hadde blitt sååå mye bedre..

jau jau.. tillitt til mary Kay selgere?? neppe...

For det første står alle ingrediensene på forpakkningene, for det andre er det å sitte en og en en motsatt ting enn kjøpepress. Det er ment for at man skal slippe å snakke økonomi blandt de andre. Og du kan tenke deg det maset om alle skulle bestillt samtidig. Det er ikke ment for at du skal bestille, men at du kan spørre spm. og gi henne svar på hva du synes om dette. Man utvikler seg gjennom ros og kritikk. Det at du kan handle slik er for å hjelpe deg, du kan få prøve litt spessifikt til deg som en leppestift som passer deg har jeg erfart, hadde tatt alt for lang tid om alle skulle prøvd småting sammen hver gang osv.

Synd konsulenten din gjorde det slik for deg! Det er iallefall meningen å hjelpe, ikke å presse. Hun virket som en som presser deg til å kjøpe, aldri jeg opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville følt større kjøpepress hvis jeg skulle inn til selgeren på enmannsrom, så jeg er glad vi slapp det! Det er litt lettere å "gjemme seg bort" blant alle hvis de samler inn bestillingen samlet og man ikke har tenkt å kjøpe noe. Og man kan jo likevel stille spørsmål. Er ikke flaut ovenfor de andre kundene om jeg ikke kjøper. Det er jo ikke sikkert jeg fant et produkt jeg likte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mie_*
Jeg ville følt større kjøpepress hvis jeg skulle inn til selgeren på enmannsrom, så jeg er glad vi slapp det! Det er litt lettere å "gjemme seg bort" blant alle hvis de samler inn bestillingen samlet og man ikke har tenkt å kjøpe noe. Og man kan jo likevel stille spørsmål. Er ikke flaut ovenfor de andre kundene om jeg ikke kjøper. Det er jo ikke sikkert jeg fant et produkt jeg likte?

Ok, bra det går ann det og da! Men ville bare si at jeg syntes det var koselig at mens "bestillingen" foregikk, koste vi andre oss med kaffe og kake. Da det ble min tur gjorde jeg det kort, fikk sagt det jeg ville, så satt jeg meg tilbake å koset meg :)

jeg likte det slik da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Maiken_*

Mary Kay er absolutt det beste produktet jeg har prøvd, fått så utrolig fin hud etter å ha brukt det i ca 1 måned nå=D Men er jo sikkert ikke alle hudtyper det fungerer på, men tror det er viktig og bruke produktene riktig. Jeg vil ihvertfall ikke bytte fra Mary Kay, det har gjort underverket for huden min!!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd dette produktet... og har ikke tenkt å prøve heller. Sånne "party" sminker er ikke noe for meg!

Traff en konsulent i et selskap engang og jammen hadde ikke frøkna med produkter i selskapet - som skulle vises frem..... og jeg fikk tlf i over ett år etter. Press om å ha party.... ikke faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_hanne_*

hei :) jeg har veldig god erfaring med mary kay , har brukt det i 9 år og kommer til å fortsette . jeg har nesten ikke kviser lenger , og datteren min som er 14 har også blitt bedre etter at hun også begynte.

sminken er jeg også glad i :) den legger seg fint på og dekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_skeptisk_*

det jeg tenker på etter å ha lest gjennom hele tråden er at enten snakkes det om konseptet mary kay eller produktene... det jeg vet er at konsulentene tjener halvparten av det de selger for, med forutsetning om at de har bestillt produkter for det beløpet som gir konsulentene 50% (5000kr) derfor blir jo også produktene dyrere ut til kunden gjennom konsulent og billigere på nettet....

jeg har og jobbet som hudpleier og hatt presentasjon av forskjellige konsulenter for nye hudpleie merker, og samtlige er frelst innenfor sin serie.... MEN hudpleieren og konsulenten tilsammen får ikke 50% av salget i salong (med mindre produktene er overpriset av hudpleieren) så da føler i allefall jeg meg trygg på at det er lagt mer penger inn i ingrediensene i selve produktet og utviklingen....

en annen ting som gjør meg skeptisk til dette mary kay greiene er hvor mye de har råd til å gi bort til flinke konsulenter, ny rosa bil annenhvert år og 50000 inntjent i mnd.... hvem betaler for dette? pengene kommer jo naturligvis fra de som kjøper produkter fra konsulent...

kjøper du et produkt hos hudpleier har du akkurat den samme returretten og oppfølgingsretten som hos en mary kay konsulent... den store forskjellen ligger i at du er garantert at hudpleieren har relevant utdannelse... de store hudpleie merkene har også gratis kurs for sine hudpleiere så man kan holde seg oppdatert, de har også spesial produkter til salongbruk som er intense og skreddersydd som bare en med utdannelse har lov til å bruke på andre....

alle har forskjellige erfaringer, og jeg tviler ikke på at flere av produktene til mary kay kan være gode... det kan produkter på vita være også.... men konseptet med overprisingen og disse "homeparty" greiene liker jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjære super nagative gjest som snakker om kult,løgner,bedrageri og kriminalitet i et av verdens største AS Firma som du meget tydlig ikke har snøring på. :) - Jeg mener ikke å tråkke på noen aggresive sensitive føtter, men vil gi deg et råd. Hvis du ser litt lysere på ting, er litt mer åpen for at ting kanskje ikke er som du tror, har et snev av positivitet og prøver å skaffe deg litt kunnskap fra andre steder enn google og andre åpne nettsider der alt og ingenting trenger å stemme, så tror jeg livet ditt blir enklere og hyggeligre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Curly_*

Jeg må si meg enig i "super negative gjest".. Jeg trri hudpleieprodukter fra hudpleiesalonger som for eksempel dermalogica, decleor, matis, md formulations, mene & moy, jan marini og lignende har fokus på innholdet i kremene og man får veiledning fra noen med faglig utdannelse.

Det er også tankevekkende at konsulentene får så mye i fortjeneste..

Nei, aldri Mary Kay for meg, holder meg til skikkelige produkter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo bare drit i disse produktene.. samme greiene som billigmerkene nivea osv. bare at det er dritt dyrt! jeg kastet produktene etter jeg leste innholdslisten. Bare masse mieralolje, parabener og annet ugunstige greier.. jaja da vet dere det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Helena_*

Etter selv å ha brukt MK produktene i 8 år bestemte jeg meg for å være frittstående hudpleiekonsulent siden jeg var så fornøyd med produktene selv. jeg kjøpte inn stater-kit'et og hadde en "prøve-demo" for noen av venninne mine her hjemme. Så hadde en av venninne mine et kurs hjemme med 4 stk som jeg ikke kjente. Jeg kjenner jo godt til produktene ettersom jeg har brukt de selv i mange år så for meg å fortelle om dem og få dem til å prøve dem ut var lett. Da alle etterpå satt seg i sofaen for å spise og tjatre, satt jeg meg på kjøkkenet, og en og en kom inn til meg for en prat. To av dem kjøpte ingenting, jeg gav dem litt demo-produkter som de da kunne prøve hjemme i ro og fred. To av dem kjøpte rens og bestilte hudpleiekurs selv. Da vi satt på kjøkkenet snakka vi om hva de syntes om produktene og om det var noe de lurte på. Absolutt ikke noe kjøpepress fra meg, og de var veldig fornøyde med måten det ble gjort på sa venninnen til meg etter kurset. Det var den eneste gangen jeg brukte en venninne til Mary Kay. Nå har jeg to kurs i måneden og dette gir meg en ekstra inntekt på ca 10000 kr. De sier ifra om de vil holde kontakten via e-mail (noe som jeg synes er kjekkest, lager personlige brev til alle.) Så da setter jeg med ned en kveld i ny og ne og skriver ut tilbud og nye produkter som er kommet inn og om de er fornøyde med produktene. Har også egen hjemmside igjennom MK slik at mine kunder kan sitte hjemme og se og lese om produktene uten at jeg står og henger over dem. Jeg har fått en god og solid kundekrets der jeg har kommet langt på å være "meg selv". Jeg har ikke noe press på meg om å selge, og av og til går det kanskje to måneder der jeg ikke har kurs pga ferie og andre prioriteringer, og det er ingen som maser på meg av den grunn.

Jeg holder meg alltid oppdatert og har alltid en annen MK konsulent og ringe til hvis det skal være noe jeg ikke kan svare på! Dette fungere strålende for meg og mine kunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mk konsulent

Den eneste konklusjonen jeg kan dra av det jeg leser er at de fleste som utaler seg ikke har gjort leksa si! Så mye uvitenhet, og så tørr man å utale seg. Det oppleves nesten litt flaut altså!

Hvorfor får konsulentene 50% rabatt på bestillinger over 5000kr?

jo, for når man handler inn store kvantum (gjelder da grossisten i neste ledd, for de kan produsere mer av noe de allerede har patent på) så tjener jo grossisten mer penger og kan gi bedre rabatt uten å gå i underskudd.

hvem er det som finansierer rosa biler og diamanter?

klart det er fornøyde kunder som bidrar til dette ved sitt produktkjøp! for fornøyde kunder er de vi faktisk tjener penger på. og det at en konsulent prøver å få deg til å kjøpe hele "miracel-serien" er fordi den er ment å bruke i sin helhet for å oppnå best mulig resultat. om du blander den med masse andre merker som har andre formål ved sine formler ødelegger du virkingen av dem begge.

I mk er det ikke fult av ledere som sitter på toppen og mottar penger av det konsulentene selger, alle har samme forutsetning. de som kjører i rosa bil, er kvinner som får bonus ved å drive med teambuilding, og leder andre kvinner til suksess. at en mk konsulent kjører rosa bil er et tegn på hvor dyktig hun er til å hjelpe andre videre, hvor dyktig HENNES UNIT ER! det er krav på henne for å få beholde den bilen, og hun kan bare gjennom veilledning og motivasjon hjelpe andre. hun gjør jobben som de i administrasjonen selv ikke kan gjøre, for de kan ikke fly rundt overalt og ha mandagsmøter. de lærer opp nye konsulenter, og belønnes for det.

er mk en kult?

hmmm, NEI! dette ordets betydning er langt fra det mk står for og hvordan det utføres.

hver mandag, om det så er i oslo, bergen eller i kina, har sales directors mandagsmøter for uniten sin. dette møtet er til for å motivere konsulentene, og gi videre opplæring! som mk er man selvstendig næringsdrivende, og kan gi deg akkurat når man selv vil. hva kan det resultere i? jo, at ved den minste motgang gir man opp. men det er hvordan vi takler motang som avgjør hvordan vi har det som menneske!

på mandagsmøter får du erkjennelse og appalus for den jobben du har gjort, det er motiverende! prøv selv, gi deg ros for det du har oppnåd, og du vil oppnå mer! konsulentene står aldri alene, det er alltid noen som har gått veien før deg-som du kan lære av! så man mottar også mange nyttige tips på mandagsmøter! det er alltid de beste som går på mandagsmøter. derfor vil sales directoren at man skal gå dit, for å kunne oppnå mer.

på den siden dere har referert til, hvor man kan kjøpe billige mk produkter har en tekst nederst på siden hvor det står at den ikke er godkjent av Mary Kay ink. hvorfor det? fordi den bryter de rettningslinjene som man har avtalt å overholde når man signerer avtalen som konsulent. for kunden du selger til skal du ha hatt dirrekte kontakt med, hun skal ha prøvd produktene, og man skal ikke drive egen reklame for foretaket. flere av produktene de selger der har gått ut av sortimentet!

hvorfor selges ikke produktene i butikk, og hvorfor kan man ikke reklamere for dem?

det spørsmålet må jeg stille et nytt spørsmål for å kunne besvare! hvordan kan en enkel kvinne, som er sin egen ambasadør i et foretak som ikke skal være dyrt å starte opp, kunne konkurere med noen som har middler til å drive profosjonell markedsføring?

mk er laget av en kvinne som var så forut for sin tid, som forstod på 60-tallet at kvinner selv trenger å lykkes i noe for å bli lykkelige!hun laget en genial markedsplan som gir full fleksibilitet til å kombinere familie og arbeid men likevel kunne gjøre en karriere- gjennom teambuilding.

er mk et pyramidespill?

nei, for alle har samme fortjeneste! bonusen ved teambuildingarbeid betales ut av foretakes overskudd og er ikke tatt ut av lommen til noen! det å drive med teambuilding er en personlig utfordring, som krever utrolig mye av deg selv som menneske. du må oppmuntre, guide-men ikke servere løsninger, selv gi kvinner muligheten til å selv finne sine svar og løsninger for å nå sine mål. hvor ofte skryter du av dine kollegaer? hva sier du til dem som får dem til å føle seg sett, og verdsatt?

det er kun gjennom sine team medlemmers suksess at lederen kan oppnå egen suksess. den gylde regel er sentralt i markedsplanen til mary kay. vi snakker med hverandre, ikke om hverandre, og det er INGEN spisse albuer.

jeg vet alt dette høres rart ut, og noen kan tom si at det høres ut som om jeg er hjernevasket :gjeiper:

men om du tar det ut i fra sammenhengen, at det ikke er brukt i et salgs sammenheng, men i hverdag så ser du hvor positivt det er. det at vi får applaus på mandagsmøter styrker selvtilliten! hvor ofte får du applaus? sist gang var vel kanskje en gang på barneskolen.. det er så trist at vi ikke får anerkjennelse for alt det bra vi gjør i hverdagen. mange vil sikkert riste på hodet og si: "det trenger ikke jeg!"

så fott da, kunne ønske jeg hadde din styrke til å gå igjennom livet uten å trenge oppmuntring og ros, og at alt det negative jeg hører bare prelte av meg.. bra for deg!

skadelige produkter?

mary kay ink bruker milioner av dollar hvert år på videre forskning på produktene sine! de oppfyller alle krav-og enda fler for sikkerhet. mange stusser ved bruk av parabener og mineral olje. men stoffene er renset, og alle som vet noe om biologi og kjemi vet at et stoff har ulike potenser!

det finnes mange ulike parabener,og de er nødvendige for å holde inneholdet stabilt slik at vi ikke skal reagere på dem! kunne jo ønske at oksidering ikke kunne oppstå i kosmetikk g mat, men det gjør det. oksidering er også en livsviktig reaksjon for mange prosesser for biologien her på jorda. men kan også føre til ustabile og reaktive molykyler som er skadelig for huden vår. mer skadelig enn parabener!

kviser ved brukt av mk produkt for første gang!

jeg fikk også en utrensing første gang jeg begynte å bruke vitaminberikede produkter. det er hudens måte å kvitte seg med avfallsstoffer som har hopet eg opp i underhuden-og helt normalt! den utrenselses perioden skjer normalt mellom 2-8 uker etter at man har begynt med produktene, og varer ca en-to uker. så forsvinner det!!

selvfølgelig, har du fått feil kombinasjone ti din hud vil man oppleve problemer i forbindelse med det! men ha i bakhodet, at huden er et levende organ, og forandrer seg hele tiden!ihvertafll fra sommer til viner. mye er også hormonelt. og for sterke produkter på en normal hud som får kviser pga hormonelle prosesser, vil tørke ut huden, slik at den vil produsere mere talg for å opprettholde balansen i huden.

noen møter useriøse konsulenter, og det er beklagelig! de ødelegger buisnesen til de seriøse konsulentene, og sverter mary kay sitt image.

jeg respekterer at andre har ulikt syn enn meg, og det er bra. vi lever i et land hvor demokrati og yttringsfrihet er verdsatt! men ikke gre alle under samme kam, og lær deg leksa di før du slenger dritt om noe som har gitt utallige kvinner en ny mening med livet (høres sikkert litt koko ut), eller sitt eget velvære! du vet ikke før du selv har prøvd!

noen tenker stort, andre gjør det stort!

lykke til i livet alle herlige kvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste konklusjonen jeg kan dra av det jeg leser er at de fleste som utaler seg ikke har gjort leksa si! Så mye uvitenhet, og så tørr man å utale seg. Det oppleves nesten litt flaut altså!

Hvorfor får konsulentene 50% rabatt på bestillinger over 5000kr?

jo, for når man handler inn store kvantum (gjelder da grossisten i neste ledd, for de kan produsere mer av noe de allerede har patent på) så tjener jo grossisten mer penger og kan gi bedre rabatt uten å gå i underskudd.

hvem er det som finansierer rosa biler og diamanter?

klart det er fornøyde kunder som bidrar til dette ved sitt produktkjøp! for fornøyde kunder er de vi faktisk tjener penger på. og det at en konsulent prøver å få deg til å kjøpe hele "miracel-serien" er fordi den er ment å bruke i sin helhet for å oppnå best mulig resultat. om du blander den med masse andre merker som har andre formål ved sine formler ødelegger du virkingen av dem begge.

I mk er det ikke fult av ledere som sitter på toppen og mottar penger av det konsulentene selger, alle har samme forutsetning. de som kjører i rosa bil, er kvinner som får bonus ved å drive med teambuilding, og leder andre kvinner til suksess. at en mk konsulent kjører rosa bil er et tegn på hvor dyktig hun er til å hjelpe andre videre, hvor dyktig HENNES UNIT ER! det er krav på henne for å få beholde den bilen, og hun kan bare gjennom veilledning og motivasjon hjelpe andre. hun gjør jobben som de i administrasjonen selv ikke kan gjøre, for de kan ikke fly rundt overalt og ha mandagsmøter. de lærer opp nye konsulenter, og belønnes for det.

er mk en kult?

hmmm, NEI! dette ordets betydning er langt fra det mk står for og hvordan det utføres.

hver mandag, om det så er i oslo, bergen eller i kina, har sales directors mandagsmøter for uniten sin. dette møtet er til for å motivere konsulentene, og gi videre opplæring! som mk er man selvstendig næringsdrivende, og kan gi deg akkurat når man selv vil. hva kan det resultere i? jo, at ved den minste motgang gir man opp. men det er hvordan vi takler motang som avgjør hvordan vi har det som menneske!

på mandagsmøter får du erkjennelse og appalus for den jobben du har gjort, det er motiverende! prøv selv, gi deg ros for det du har oppnåd, og du vil oppnå mer! konsulentene står aldri alene, det er alltid noen som har gått veien før deg-som du kan lære av! så man mottar også mange nyttige tips på mandagsmøter! det er alltid de beste som går på mandagsmøter. derfor vil sales directoren at man skal gå dit, for å kunne oppnå mer.

på den siden dere har referert til, hvor man kan kjøpe billige mk produkter har en tekst nederst på siden hvor det står at den ikke er godkjent av Mary Kay ink. hvorfor det? fordi den bryter de rettningslinjene som man har avtalt å overholde når man signerer avtalen som konsulent. for kunden du selger til skal du ha hatt dirrekte kontakt med, hun skal ha prøvd produktene, og man skal ikke drive egen reklame for foretaket. flere av produktene de selger der har gått ut av sortimentet!

hvorfor selges ikke produktene i butikk, og hvorfor kan man ikke reklamere for dem?

det spørsmålet må jeg stille et nytt spørsmål for å kunne besvare! hvordan kan en enkel kvinne, som er sin egen ambasadør i et foretak som ikke skal være dyrt å starte opp, kunne konkurere med noen som har middler til å drive profosjonell markedsføring?

mk er laget av en kvinne som var så forut for sin tid, som forstod på 60-tallet at kvinner selv trenger å lykkes i noe for å bli lykkelige!hun laget en genial markedsplan som gir full fleksibilitet til å kombinere familie og arbeid men likevel kunne gjøre en karriere- gjennom teambuilding.

er mk et pyramidespill?

nei, for alle har samme fortjeneste! bonusen ved teambuildingarbeid betales ut av foretakes overskudd og er ikke tatt ut av lommen til noen! det å drive med teambuilding er en personlig utfordring, som krever utrolig mye av deg selv som menneske. du må oppmuntre, guide-men ikke servere løsninger, selv gi kvinner muligheten til å selv finne sine svar og løsninger for å nå sine mål. hvor ofte skryter du av dine kollegaer? hva sier du til dem som får dem til å føle seg sett, og verdsatt?

det er kun gjennom sine team medlemmers suksess at lederen kan oppnå egen suksess. den gylde regel er sentralt i markedsplanen til mary kay. vi snakker med hverandre, ikke om hverandre, og det er INGEN spisse albuer.

jeg vet alt dette høres rart ut, og noen kan tom si at det høres ut som om jeg er hjernevasket :gjeiper:

men om du tar det ut i fra sammenhengen, at det ikke er brukt i et salgs sammenheng, men i hverdag så ser du hvor positivt det er. det at vi får applaus på mandagsmøter styrker selvtilliten! hvor ofte får du applaus? sist gang var vel kanskje en gang på barneskolen.. det er så trist at vi ikke får anerkjennelse for alt det bra vi gjør i hverdagen. mange vil sikkert riste på hodet og si: "det trenger ikke jeg!"

så fott da, kunne ønske jeg hadde din styrke til å gå igjennom livet uten å trenge oppmuntring og ros, og at alt det negative jeg hører bare prelte av meg.. bra for deg!

skadelige produkter?

mary kay ink bruker milioner av dollar hvert år på videre forskning på produktene sine! de oppfyller alle krav-og enda fler for sikkerhet. mange stusser ved bruk av parabener og mineral olje. men stoffene er renset, og alle som vet noe om biologi og kjemi vet at et stoff har ulike potenser!

det finnes mange ulike parabener,og de er nødvendige for å holde inneholdet stabilt slik at vi ikke skal reagere på dem! kunne jo ønske at oksidering ikke kunne oppstå i kosmetikk g mat, men det gjør det. oksidering er også en livsviktig reaksjon for mange prosesser for biologien her på jorda. men kan også føre til ustabile og reaktive molykyler som er skadelig for huden vår. mer skadelig enn parabener!

kviser ved brukt av mk produkt for første gang!

jeg fikk også en utrensing første gang jeg begynte å bruke vitaminberikede produkter. det er hudens måte å kvitte seg med avfallsstoffer som har hopet eg opp i underhuden-og helt normalt! den utrenselses perioden skjer normalt mellom 2-8 uker etter at man har begynt med produktene, og varer ca en-to uker. så forsvinner det!!selvfølgelig, har du fått feil kombinasjone ti din hud vil man oppleve problemer i forbindelse med det! men ha i bakhodet, at huden er et levende organ, og forandrer seg hele tiden!ihvertafll fra sommer til viner. mye er også hormonelt. og for sterke produkter på en normal hud som får kviser pga hormonelle prosesser, vil tørke ut huden, slik at den vil produsere mere talg for å opprettholde balansen i huden.

noen møter useriøse konsulenter, og det er beklagelig! de ødelegger buisnesen til de seriøse konsulentene, og sverter mary kay sitt image.

jeg respekterer at andre har ulikt syn enn meg, og det er bra. vi lever i et land hvor demokrati og yttringsfrihet er verdsatt! men ikke gre alle under samme kam, og lær deg leksa di før du slenger dritt om noe som har gitt utallige kvinner en ny mening med livet (høres sikkert litt koko ut), eller sitt eget velvære! du vet ikke før du selv har prøvd!

noen tenker stort, andre gjør det stort!

lykke til i livet alle herlige kvinner :)

hallo?? har du sett innholdslisten eller? vitaminberiket du liksom.. hehehe. dette med utrensning er forresten bare noe tull.. det gir ingen mening. kanskje du også burde gjøre leksa di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*

Detter MIN opplevelse:

Hele konseptet med Mary Kay er at en person inviterer venner og bekjente hjem til seg. Innimellom servering og venninneprat presenteres produktene, og så er det i prinsippet opp til hver enkelt om de vil kjøpe. Men det er ikke så fritt og uproblematisk som det. Det blir et indirekte press, hvor alle sitter og skryter av produktene, og man etterhvert føler seg tvunget til å kjøpe. Spesielt fordi det er pakket inn i et så "vennete" og kvasipositivt konsept. Og har man først gitt nummeret til en konsulent, så blir man jo ikke kvitt dem... Jo, jeg opplever det som stort press, kanskje ikke via det som blir sagt, men definitivt via det som IKKE blir sagt.

Hva angår produktene, synes jeg de er midt på treet (ihvertfall av det jeg har prøvd). De funket fint, men ga meg ingen store opplevelser. Mellom H&M og Body Shop et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_snuppa_*
Det går mer på businessen Mary Kay enn sminken da.

Ingen grunn til å være redd for å ha brukt selve produktet.

Kort oppsummert dreier det seg om løgner og lureri og det uføret (økonomisk) de stakkars kvinnene som har gått på limpinnen til å selge Mary Kay har havnet i.

Sminken i seg selv er vel en smaks sak som alt annet men det er greit å vite bakgrunnen eller hva man støtter noen ganger - på samme måte som man vil vite ingredienser og om de tester på dyr ol.

Sorry hvis jeg skremte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Christabelle

Jeg har kun prøvd Satin Hands-settet og Autumn Almond-noe-skrubb og body lotion. Enig med noen over her; det er en mellomting av HM og TheBodyShop. Man får veldig myke hender av Satin Hands, men jeg tror det bare er midlertidig. Det er kjempemye fett i den nattkremen, så det er nok fettet som gjør at det føles mykt. Men på den andre siden er det jo velvære-biten som betyr mest hos oss jenter :) Bruker dog Hånd-skrubben som håndsåpe, og den er deilig. Skrubb er skrubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Ella_*
Jeg vet ikke om Donald Trump har sagt noe om MK direkte, men det jeg selv har hørt ham si er at om han skulle begynt på nytt i dag, om han ikke allerede var overmillionær så skulle han begynt med MLM, Nettverksmarkedsføring. Nå er ikke MK akkurat MLM, men direktesalg som på mange måter er veldig likt.

Grunnen til at det havnet i Sverige i det hele tatt, var at Ann Wallblom kom borti MK da hun var i USA som ung. Da hun i voksen alder kom til et punkt i livet hvor hun trengte penger, kom hun til å tenke på denne damen hun bodde hos i USA som var Sales Director i MK og gjorde det bra. Så hun tok direkte kontakt med selskapet for å høre om hun kunne få ta det til Sverige. Og etter noen runder fikk hun altså det.

Ikke veldig lenge etter hadde vi vår første norske konsulent, men hun jobbet ikke så hardt og fort at vi fikk markert Norge på samme måte. Nå ligger hovedkontoret til Skandinavia i Sverige, og de beste konsultene holder til der.

Dog har vi fått ganske mange veldig dyktige damer her til lands også, og det kjører en del biler rundt på veiene nå med MK på siden.

Om disse damene som klager på at MK har gått på økonomien løs for dem, så er det bare en mulig grunn til det, og det er at de har kjøpt seg opp store lagere, og ikke klart å selge unna. Det er ingen krav til å holde lager i MK så dette er ene og alene deres egen misberegning og "dumhet". Og det er fakta. Man kan godt jobbe med MK uten å ha en blyant på lager, annet enn det man trenger for demonstrasjoner.

Men det er en kjennsgjerning at folk som ikke lykkes, har en tendens til å føle seg lurt. Ja, de kan ha blitt vervet av en person som har tegnet luftslott for dem, men dette er da den personen, og ikke selskapet, og det er jo den nye konsulenten stt eget ansvar å faktisk sette seg inn i de reelle fakta om hva som gjelder og hva som skal til for å lykkes.

Skal man lykkes med direktesalg eller MLM så må man jobbe og stå på. Det er ingen måter å bli rik fort på. Joda, noen blir fort rike, men de jobber for det. De brenner for det og de gir 110% prosent, som i en hvilken som helst annen forretning man starter. Det er ikke noe hokus pokus, men alle er ikke grundere. Sånn er det bare. Og er man lat, liker man å sitte foran tv, eller pc, eller ligge på sofaen så må man da for guds skyld ikke gå inn i et foretak hvor inntekten avhenger av innsatsen. Det sier seg jo selv.

Det blir vel som om man jobber som selger på provisjon også det - jobber du ikke så tjener du ikke noe. Enkelt regnestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ella_*
Jeg vet ikke om Donald Trump har sagt noe om MK direkte, men det jeg selv har hørt ham si er at om han skulle begynt på nytt i dag, om han ikke allerede var overmillionær så skulle han begynt med MLM, Nettverksmarkedsføring. Nå er ikke MK akkurat MLM, men direktesalg som på mange måter er veldig likt.

Grunnen til at det havnet i Sverige i det hele tatt, var at Ann Wallblom kom borti MK da hun var i USA som ung. Da hun i voksen alder kom til et punkt i livet hvor hun trengte penger, kom hun til å tenke på denne damen hun bodde hos i USA som var Sales Director i MK og gjorde det bra. Så hun tok direkte kontakt med selskapet for å høre om hun kunne få ta det til Sverige. Og etter noen runder fikk hun altså det.

Ikke veldig lenge etter hadde vi vår første norske konsulent, men hun jobbet ikke så hardt og fort at vi fikk markert Norge på samme måte. Nå ligger hovedkontoret til Skandinavia i Sverige, og de beste konsultene holder til der.

Dog har vi fått ganske mange veldig dyktige damer her til lands også, og det kjører en del biler rundt på veiene nå med MK på siden.

Om disse damene som klager på at MK har gått på økonomien løs for dem, så er det bare en mulig grunn til det, og det er at de har kjøpt seg opp store lagere, og ikke klart å selge unna. Det er ingen krav til å holde lager i MK så dette er ene og alene deres egen misberegning og "dumhet". Og det er fakta. Man kan godt jobbe med MK uten å ha en blyant på lager, annet enn det man trenger for demonstrasjoner.

Men det er en kjennsgjerning at folk som ikke lykkes, har en tendens til å føle seg lurt. Ja, de kan ha blitt vervet av en person som har tegnet luftslott for dem, men dette er da den personen, og ikke selskapet, og det er jo den nye konsulenten stt eget ansvar å faktisk sette seg inn i de reelle fakta om hva som gjelder og hva som skal til for å lykkes.

Skal man lykkes med direktesalg eller MLM så må man jobbe og stå på. Det er ingen måter å bli rik fort på. Joda, noen blir fort rike, men de jobber for det. De brenner for det og de gir 110% prosent, som i en hvilken som helst annen forretning man starter. Det er ikke noe hokus pokus, men alle er ikke grundere. Sånn er det bare. Og er man lat, liker man å sitte foran tv, eller pc, eller ligge på sofaen så må man da for guds skyld ikke gå inn i et foretak hvor inntekten avhenger av innsatsen. Det sier seg jo selv.

Det blir vel som om man jobber som selger på provisjon også det - jobber du ikke så tjener du ikke noe. Enkelt regnestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ella_*

Mary Kay er et foretak som er bygget på pyramide prinsipper.

En konsulent jobber for småpenger. De får 50 % av alt salg, men det blir bare småpenger igjen av dette etter man trekker fra utgifter. Det man kan tjene penger på er å rekrutere nye offer inn i systemet med lovnad om å tjene penger på å være konsulent.

98% prosent av konsulentene lykkes ikke.

Selskapet gjør ikke noe ulovlig men foretningsmodellen fungerer som en pyramide der de på toppen tjener mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...