Gå til innhold

Mary Kay


Gjest Lanyah

Anbefalte innlegg

Det med Harvard er bare tull og Harvard har benektet dette lidenskaplig flere ganger - bare å google for bevis.

Det samme gjelder påstanden om at Donalt Trump er en tilhenger - han har gått hardt ut imot slikt oppspinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare naivt å tro at det samme foregår i Norge som i USA. Det fins folk som utnytter alle bransjer, og i USA er det også vanlig å blande inn religion. Foregår nok ikke helt på samme måte her når 90% av de som driver med MK i Norge gjør det på deltid. Som en hobby. Det er ikke samme prestisje over å jobbe med MK i Norge som USA. Det er jo ledende hudpleieprodukt i USA. Her er det fortsatt lite, men vokser seg større og større. I Sverige er det også markedsleder...og Sverige er jo alltid tidligere ute med ting enn oss nordmenn :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel det er mer naivt å tro at det som foregår i USA IKKE foregår i Norge.

Kanskje litt mindre forhold men som flere har skrevet inn her er det samme grunnprinsippene som gjelder.

Nå er vel heller ikke MK så ledende når det kommer til makeup og hudpleie, akterutseilt er vel en bedre beskrivelse da de gjerne kommer med produkter mndsvis om ikke år etter andre ledende merker.

Når det gjelder prestisje er det vel heller sånn i USA at folk rømmer når det hører at du selger MK enn at du oppnår så mye heder og ære.

Her i Norge ligger også de samme grunnprinsippene til grunn. Opplæringen er den samme, strukturen og salgsmodellen likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG foregår ikke alt på samme måte her som i USA! I USA har folk misbrukt religion og solgt sminke i guds navn. De fleste om har litt peiling på kulturen i USA vil vel si seg enig i at slike ting ville blitt gjennomskuet ganske lett her i Norge. Dette av den ganske enkle grunn at: Vi nordmenn er ikke så religiøse som amerikanerne. Det er ganske store kulturforskjeller blant nordmenn og amerikanere.

Men salgsmodellen er den samme ja! Men det er jo den som er genial i Mary Kay! Folk burde undersøke fakta og ikke bare skjære alle under en kam. Alle bransjer kan bli misbrukt, og det er ikke så rart at det skjer noen steder i verden i et så stort verdensomspennende selskap som Mary Kay.

Forresten er Mary Kay det mest solgte hudpleie og kosmetikk produktet i USA og det mest solgte hudpleieproduktet i Sverige. Dette er rene statistiske fakta. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare få tilføye at jeg, en helt vanlig jente med stor interesse for sminke/hud/hår - kunnskap som jeg har tilegnet meg både gjennom blader, make up-kurs hos bla Face stockholm og gjennom en god venninnne som er utdannet make-up artist - hadde mye bedre peiling og innsikt i hud og sminke enn hun MK-dama da vi var på kurs. De kan bare sånn basic ting, som "dette er global-linjen" og "vet dere hva en kajal er" type info. Måtte nesten :ler: .

Jeg konkluderer med at MK er midt i blinken for dem som har lite/ingen peiling på hud og sminkeprodukter, og som trenger "alt". Da kan nok MK være greit, fordi de selger alt innen hud og sminke, og "veileder" slik at man får alt man trenger. = Bruker mest mulig penger.. Selv om jeg fikk helt frysninger da MK-dama rådet en av de som var der til å bruke rustrød leppestift. Dette var en ung jente, typisk nordisk hud og hår, og hun så direkte syk ut med denne fargen! Sammen med pastellfarget øyenskygge så det jo direkte latterlig ut, men jeg tror nok slike råd desverre er ganske betegnende..

For dem som har litt mer peiling, jeg tør påstå at det gjelder veldig mange av dagens jenter, får man mye bedre produkter og info gjennom andre kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG foregår ikke alt på samme måte her som i USA! I USA har folk misbrukt religion og solgt sminke i guds navn. De fleste om har litt peiling på kulturen i USA vil vel si seg enig i at slike ting ville blitt gjennomskuet ganske lett her i Norge. Dette av den ganske enkle grunn at: Vi nordmenn er ikke så religiøse som amerikanerne. Det er ganske store kulturforskjeller blant nordmenn og amerikanere.

Men salgsmodellen er den samme ja! Men det er jo den som er genial i Mary Kay! Folk burde undersøke fakta og ikke bare skjære alle under en kam. Alle bransjer kan bli misbrukt, og det er ikke så rart at det skjer noen steder i verden i et så stort verdensomspennende selskap som Mary Kay.

Forresten er Mary Kay det mest solgte hudpleie og kosmetikk produktet i USA og det mest solgte hudpleieproduktet i Sverige. Dette er rene statistiske fakta. :klappe:

Kan du poste en link som sier noe om at det er det mest solgte merket? Det eneste jeg finner noe om er at det er ett av de mest solgte merkene innen direktesalg, og det er noe ganske annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som har litt mer peiling, jeg tør påstå at det gjelder veldig mange av dagens jenter, får man mye bedre produkter og info gjennom andre kanaler.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Det samme gjelder påstanden om at Donalt Trump er en tilhenger - han har gått hardt ut imot slikt oppspinn.

Jeg vet ikke om Donald Trump har sagt noe om MK direkte, men det jeg selv har hørt ham si er at om han skulle begynt på nytt i dag, om han ikke allerede var overmillionær så skulle han begynt med MLM, Nettverksmarkedsføring. Nå er ikke MK akkurat MLM, men direktesalg som på mange måter er veldig likt.

Det er jo bare naivt å tro at det samme foregår i Norge som i USA. Det fins folk som utnytter alle bransjer, og i USA er det også vanlig å blande inn religion. Foregår nok ikke helt på samme måte her når 90% av de som driver med MK i Norge gjør det på deltid. Som en hobby. Det er ikke samme prestisje over å jobbe med MK i Norge som USA. Det er jo ledende hudpleieprodukt i USA. Her er det fortsatt lite, men vokser seg større og større. I Sverige er det også markedsleder...og Sverige er jo alltid tidligere ute med ting enn oss nordmenn :tristbla:

Grunnen til at det havnet i Sverige i det hele tatt, var at Ann Wallblom kom borti MK da hun var i USA som ung. Da hun i voksen alder kom til et punkt i livet hvor hun trengte penger, kom hun til å tenke på denne damen hun bodde hos i USA som var Sales Director i MK og gjorde det bra. Så hun tok direkte kontakt med selskapet for å høre om hun kunne få ta det til Sverige. Og etter noen runder fikk hun altså det.

Ikke veldig lenge etter hadde vi vår første norske konsulent, men hun jobbet ikke så hardt og fort at vi fikk markert Norge på samme måte. Nå ligger hovedkontoret til Skandinavia i Sverige, og de beste konsultene holder til der.

Dog har vi fått ganske mange veldig dyktige damer her til lands også, og det kjører en del biler rundt på veiene nå med MK på siden.

Om disse damene som klager på at MK har gått på økonomien løs for dem, så er det bare en mulig grunn til det, og det er at de har kjøpt seg opp store lagere, og ikke klart å selge unna. Det er ingen krav til å holde lager i MK så dette er ene og alene deres egen misberegning og "dumhet". Og det er fakta. Man kan godt jobbe med MK uten å ha en blyant på lager, annet enn det man trenger for demonstrasjoner.

Men det er en kjennsgjerning at folk som ikke lykkes, har en tendens til å føle seg lurt. Ja, de kan ha blitt vervet av en person som har tegnet luftslott for dem, men dette er da den personen, og ikke selskapet, og det er jo den nye konsulenten stt eget ansvar å faktisk sette seg inn i de reelle fakta om hva som gjelder og hva som skal til for å lykkes.

Skal man lykkes med direktesalg eller MLM så må man jobbe og stå på. Det er ingen måter å bli rik fort på. Joda, noen blir fort rike, men de jobber for det. De brenner for det og de gir 110% prosent, som i en hvilken som helst annen forretning man starter. Det er ikke noe hokus pokus, men alle er ikke grundere. Sånn er det bare. Og er man lat, liker man å sitte foran tv, eller pc, eller ligge på sofaen så må man da for guds skyld ikke gå inn i et foretak hvor inntekten avhenger av innsatsen. Det sier seg jo selv.

Det blir vel som om man jobber som selger på provisjon også det - jobber du ikke så tjener du ikke noe. Enkelt regnestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg aldri har prøvd sminken men kan også love at jeg aldri kommer til å røre den  (selv om jeg ikke hadde vært - minerals only - ) og dette er hvorfor :

http://www.upyourcadillac.com

Ja, dette er en gammel tråd, men den dukket nå opp igjen.

Jeg har vært litt inne på Light House og lest litt nå, og det er jo klart at denne siden ikke er laget for noe annet enn å sverte MK av uvisse grunner.

Tar jeg veldig feil hvis jeg tror at denne siden er startet av noen som ikke har fått det til og følt seg lurt?

De har samlet noen testimonials der fra misfornøyde konsulenter. Ca ti stykker?

Av den ca millionen konsulenter som faktisk jobber verden over i dag, synes jeg ikke det er så mange...

Edit: Har lest litt mer, og SÅ ille er det ikke. Noe nyttig info er det her også, selv om det ikke er skrevet i et positivt lys.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette er en gammel tråd, men den dukket nå opp igjen.

Jeg har vært litt inne på Light House og lest litt nå, og det er jo klart at denne siden ikke er laget for noe annet enn å sverte MK av uvisse grunner.

Tar jeg veldig feil hvis jeg tror at denne siden er startet av noen som ikke har fått det til og følt seg lurt?

De har samlet noen testimonials der fra misfornøyde konsulenter. Ca ti stykker?

Av den ca millionen konsulenter som faktisk jobber verden over i dag, synes jeg ikke det er så mange...

Edit: Har lest litt mer, og SÅ ille er det ikke. Noe nyttig info er det her også, selv om det ikke er skrevet i et positivt lys.

og det er dette jeg mener med å dunke hode i veggen og ikke.

Rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest
Det går mer på businessen Mary Kay enn sminken da.

Ingen grunn til å være redd for å ha brukt selve produktet.

Kort oppsummert dreier det seg om løgner og lureri og det uføret (økonomisk) de stakkars kvinnene som har gått på limpinnen til å selge Mary Kay har havnet i.

Sminken i seg selv er vel en smaks sak som alt annet men det er greit å vite bakgrunnen eller hva man støtter noen ganger - på samme måte som man vil vite ingredienser og om de tester på dyr ol.

Sorry hvis jeg skremte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hm søkte på mary kay og kom tilfeldigvis over denne tråden... FY FAEN så mye rææl og løgner noen av dere skriver..

Mor min begynte med mary kay for 8år siden nå, det er det desidert beste som kunne skjedd hele familien, i dag har hun opptill 50.000bare i bonus i måneden, pluss mye annet bra.. styrer sin egen arbeidstid osv.. hærligt!

Angående folk som klarer å komme i økonomisk uføre grunnet mary kay.. man må jo være lettere vekkreist i toppetasjen for å klare det, man trenger knapt sitte på noe som helst av lager, i tillegg så starter man jo i det små.. med vanlig 100% jobb ved siden av.. mary kay bør starte som en hobby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvem vil bli anbefalt hudpleieprodukter og sminke fra noen som har det som hobby...og som i tillegg skal tjene penger på sine venner.

Jeg synes det er veldig morsomt hvordan disse Mary Kay trådene blir trukket opp med jevne mellomrom. Er det noen nye konsulenter som føler seg fornærmet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem vil bli anbefalt hudpleieprodukter og sminke fra noen som har det som hobby...og som i tillegg skal tjene penger på sine venner.

Jeg synes det er veldig morsomt hvordan disse Mary Kay trådene blir trukket opp med jevne mellomrom. Er det noen nye konsulenter som føler seg fornærmet? :)

Jeg er utdannet hudpleier. Jeg har bare gode ord å si om produktene, og jeg vil påstå jeg har den kunnskapen jeg trenger både om hud og makeup til å drive med dette.

Om man holder party til en venn, så kjenner man ikke de som blir invitert dit. Høres nesten ut som noen er sjalue fordi mange tjener gode penger på Mary Kay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem vil bli anbefalt hudpleieprodukter og sminke fra noen som har det som hobby...og som i tillegg skal tjene penger på sine venner.

Jeg synes det er veldig morsomt hvordan disse Mary Kay trådene blir trukket opp med jevne mellomrom. Er det noen nye konsulenter som føler seg fornærmet? :)

(er gjesten som dro fram tråden :) )

Ble vel som sagt dradd veldig tilfeldig fram da jeg gjorde noe research på google, denne tråden kom på topp 5 treff :P

Ble bare litt forfjamset av noe av det som var skrevet.. kan jo ikke som noen gjorde påstå at MK bare er lureri og svindel..

Skjønner det du sier ang. det å bli anbefalt av folk som har det som hobby, men 90% går jo etter reklamen på tv og venners erfaringer.. er det nødvendigvis så mye bedre ?

De fleste som driver skikkelig seriøst med MK slik som feks mor har jo etterutdannet seg innen kosmetikk/hudpleie etc..

Er selv utdannet innen økonomi og synest forretningsmodellen er ganske bra, om ikke annet så kan man ikke tape noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen opplever slike møter for selgerne som vekkelsesmøter har nok ingenting med Mary Kay å gjøre. Dette er typisk for mange grupper innen salg, man girer hverandre opp, har kick off osv, dette er for å få opp gnisten blant selgerne.

Har selv solgt treningsprodukter som for eksempel proteinpulver, og det var rene hallelujastemningen på møtene for oss selgerne.

Dette har absolutt ingenting med religion og kulter og andre skumle saker å gjøre, kun for å gi selgerne energi til å gå ut og selge masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...