Gå til innhold

Mary Kay


Gjest Lanyah

Anbefalte innlegg

Venninna mi har jobbet i Mary Kay i 2 år, og det har hjulpet henne skikkelig å utvikle seg som person. Får masse trening i å prate foran folk osv. Hun trives kjempegodt med å være selvstending næringsdrivende, og tjener masse penger.

Det jeg ikke tror alle vet om MK er at det er det bestselgende merke i USA og Sverige! Det er nok en grunn til det tror jeg...

Jeg jobber med språk. De som kaller et kosmetikkfirma, direktesalgsselskap en kult, burde kanskje tenke over ordets betydning:

kult el. kultus (fra lat., av colere 'dyrke') religion omsatt i rituell handling, praktisk utøvelse av religion, gudstjeneste; nesegrus beundring, forguding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss_alexandria

Jeg har over lengre tid brukt rensemelken og toneren fra MK. De fikk meg til å føle meg ekkel i huden. Den ene dagkremen er utrolig tynn og ekkel i konsistensen.

Med fundationen så jeg ut som en neger :overrasket: eller som ett puddertryne :sur:

En ting jeg er veldig fornøyd med, en skrubben. Den bruker jeg nesten hver dag i dusjen.

Ellers har jeg blitt pakket på en del MK produkter da svigermoren til min søster er ganske høyt oppe i systemet. Hun får en ny bil med MK logo annet hvert år og de er som regel lyserosa. Nå for tiden kjører hun rundt i en lyserosa/delvis hvit cabriolet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig fornøyd med hudpleien; endelig produkter som gjør min hud fin:)

- bruker 3i1rensen (var igrunn skeptisk til sånn alt-i-en men denne passet for meg)

- fuktighetskrem for normal/tørr hud (eneste fuktkrem som har gitt huden min

nok fukt....og ja jeg har vært hos hudpleier også)

- dyprensen

men foundation derimot liker jeg ikke.. den er fin med engang, men etter et par timer er huden helt tørr.... ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forøvrig venninner som ikke var fornøyd... de fikk masse oppblomstring av kviser og sånn. Men så bytett de produkter (fra tørr til fet hud) og da ble de fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MK har mange flere foundationer enn de fleste andre merker da. Pluss at de er det eneste merke som har for de som er skikkelig mørke i huden. Syns det er kjempe positivt. De har også forskjellig foundation for forskjellige hudtyper, både tørr og fet. Pluss skikkelig mange fargenyanser!

Men et aller beste: Foundation er ikke et kosmetikkprodukt i Mary Kay! Det er et hudpleieprodukt med pleiende egenskaper, tetter ikke igjen porene, men gir huden fuktighet og gjør at huden puster!

Hilsen en som er skikkelig fornøyd med MK foundation! Ps. prøvde en som var feil for meg først også, men når jeg fant den riktige var resultatet perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært modell for en venninne som selger Mary Kay på et møte for selgerene. Det var spesielt!!!! følte at jeg var på et vekkelsesmøte og ble litt skremt faktisk at det var sånn i Norge. Venninna mi orker ikke dra på så mange av disse møtene, for hun føler mye av det samme. Tar litt av liksom...

men når det er sagt, så er sikkert produktene greie! bruker bare mascaraen, men er utrolig fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkelses-møte er vel å ta litt hardt i. Driver selv med MK innimellom og syns det er kjempe koselig på møtene. Skikkelig "jentete", men koselig.

Jeg har mange "mannlige" interesser som bil, motorsykkel og hardrock, men selv jeg syns det er gøy å være litt jente innimellom :) Man lærer masse om makeup og hudpleie+ at alt er gratis ;)

Det eneste jeg kan tenke meg at noen syns er litt skremmende er å få ros når du gjør noe bra osv. Vi i Norge er jo egentlig veldig følelseskalde, og det er liksom skummelt å gi hverandre komplimenter og ros. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på både MK og andre "sminke-møter", og jeg kommer ikke til å gå på det mer.

Jeg er veldig kresen til hva jeg ikler huden min, da jeg reagerer på det meste, men der var det jo direkte kjøpepress! Følte meg råtten da jeg på alle disse møtene takket nei til å kjøpe noe, og vertinnen sto der med hundeøyne for å få meg til å ombestemme meg. Fysj og fy.

Men derfor takker jeg også nå nei til å bli med på slike møter - hender jeg er på Tupperware, men nå har jeg alt jeg føler jeg trenger av det også. Foretrekker å gå på kafe og i ordentlig parfymeri med venninner, framfor å blande dette, for å si det slik.

Dessuten er venninnene mine venninnene mine og ikke langerne mine. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt spørs på hva slags personer man er på møte med tror jeg. Har ikke opplevd noe kjøpepress... Men det er sikkert vanskeligere å si nei for de som er skikkelig sjenerte :sjenert: . Det er ikke jeg heldigvis :klappe: !

Man må klare å være voksen å si nei hvis man ikke trenger noe... Men hvis man ikke er interresert skjønner jeg heller ikke hvorfor man drar på homeparty. De produktene man får på homeparty er jo som regel mye bedre og billigere enn de man får i butikken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min tilbake melding på produktet jeg kjøpte fra Mary Kay, Microdermabration;

Jeg har brukt produktet 2 ganger nå, skal brukes to ganger i uken. Og...., PORENE HAR BLITT MINDRE I PANNEN! :hoppe:

Serumet som jeg påfører etter den behandlingen, får huden min til å kjennes helt fantastisk myk! :) er fornøyd jeg! Produktene koster egentlig 800,- til sammen, men jeg kjøpte de for 280,-! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte IKKE produktene, har fått prøve på ganske mange av dem, som skulle være sååå bra for min hud. Dårlig skvip!

Jeg likte IKKE møtet jeg var på, fikk helt frysninger av denne klappingen og "vi er så flinke og gode" og damen i flyvertinneuniform (med svææære skulderputer fra 80-tallet). Fikk frysninger av hele greien!

Da jeg senere mottok mail (var dum nok til å skrive opp mailadr på skjemaet de alltid bruker), var det noe om at "jeg har nå steget til senior salgs-ettellerannet", dette blir feiret med gode tilbud. Svarte ikke, og da ringte denne damen meg og maste. Flere ganger. Utrolig slitsomt!!

Har en venninne som i dag selger produktene, og flere andre venninner som bruker dem. De er fra lite til veldig fornøyde. Så det kommer sikkert an på hudtype.. funket ikke for min hud..

Er forøvrig også skeptisk til alt man ikke kan få kjøpt på vanlig måte, men som man må gå gjennom sin "personlig assistent/veileder" for å få tak i. Vet mange forbinder merket med amerikanske husmødre, som ikke vet bedre og ikke har kunnskap til å vite nødvendige ting om hud og sminke.

Skjønner hva dere mener, dere som snakker om kult-følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..., det virker så de fleste av dere er missfornøyde med salget\måten salget fungerer. Og det med andre ord ødlegger produkt opplevelsen..., virker det sånn. Jeg hater innpåslitne selgere, men jeg kjøpte ikke de produktene jeg kjøpte via noe sånt. Så det er kanskje derfor...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fornøyd jente

Så misfornøyde og negative dere er! Tipper at ingen av dere har opplevd hvor avslappende det er å bare si fra til hudpleiekonsulenten deres så kommer hun med de produktene du er tom på. :klappe:

Og grunnen til at produktene blir solgt på denne måten er jo fordi man skal kunne prøve de først. På de stedene de er ment å være! Skjønner ikke hva som er negativt med det. Og hvis man ikke er fornøyd er det jo bare å få pengene tilbake eller et annet produkt! :ler:

Er kjempe fornøyd jeg! Skikkelig bra måte å handle på for den moderne kvinne. Jeg har kommet til den konklusjon at de som ikke er fornøyd med MK har hatt en dårlig hudpleiekonsulent :overrasket: . Hele meningen er jo at man skal lære hva som passer til sin hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet til den konklusjon at de som ikke er fornøyd med MK har hatt en dårlig hudpleiekonsulent :overrasket: . Hele meningen er jo at man skal lære hva som passer til sin hud.

Og hvordan står det til med de kunnskapene hos den jevne MK-konsulent? Hva slags utdannelse har de. Ble litt skeptisk da jeg leste over her at noen hadde hatt problemer, men de ble løst da de bytta produkter fra tørr til fet hud... Det er en smule forskjell på tørr og fet hud. Det burde vel en god konsulent ha funnet ut av i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jevne MK konsulent er vel kun kvinnen i gata som vil tjene litt penger. Tvilsomt om den hudpleie opplæringen de har gjør noe annet enn å lære hvordan de skal selge hvert enkelt produkt.

La meg også bare si før alle 'fornøyde' MK brukere eller selgere hopper inn for å forsvare seg - ja de finnes noen flinke og ikke alle er pushy MEN - i den store jungelen av agressive MK damer er de veldig få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I MK har de masse kurs hvor de lærer om hudpleie, men de som ikke drar på de og bare vil tjene penger er de dårlige konsulentene. De fleste gjør det fordi det er gøy å hjelpe andre.

Noen ting jeg syns er viktig å vite er da:

Mary Kay har et av de beste og største forskningslab i verden pluss at produktene ikke blir testet på dyr :klappe: ( Et av de første kosmetikkforetakene i verden som avsto fra tester på dyr)

Mary Kay har blandt annet fått oppmerksomhet av FN og flere miljøorganisasjoner for sin innsats for å bevare miljøet.

Mary Kay har et minnefond som bidrar til bla kreftforsking og hjelper kvinner som har vært utsatt for vold. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! Jeg er kjempe fornøyd med den snille Mary Kay konsulenten min :ler: Syns det er bedre å prøve produktene først og velge om jeg vil ha de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å google litt Mary Kay så kommer det egentlige historien opp.

Med mindre det er noe de alle finner på da (hehe), det er jo typisk kult mentalitet det å rope løgn og propaganda hvis noen kommer med noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest business woman

Vil bare si at markedsplanen til Mary Kay blir brukt som undervisningsmateriale på Harvard Business school så jeg tror ikke dette er et useriøst konsern som mange her tror.

Hilsen en som har studert markedsføring, som ikke bruker Mary Kay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...