Gjest indiangranny Skrevet 16. mai 2003 #61 Del Skrevet 16. mai 2003 Verdens Beste ( Kvæfjordkake) 75 gr smør 2 dl melis 5 eggeplommer 1 1/2 dl hvetemel 4 ss melk Marengs 5 eggehviter 2 dl sukker 4 ss mandelflak Fyll 1/2 liter fløte Legg bakepapir i ei lang panne 30x40 cm.Rør smør og sukker porøst.Tillsett eggeplommene et av gangen og rør en stund mellom hver.Bland sammen mel og bakepulver og rør dette i blandingen og tilsist melken.Trykk røren ut i langpannen.Pisk sukker og eggehvite til stivmarengs stryk dette jevnt utover røren i formen og dryss over maldelflak.Stekes ved 175 grader i 20 minutter Avkjøl kaken og løsne den fra bakepapiret og del den i to.Ha pisket krem på den ene halvdelen og legg den andre opppå .Settes i kjølesapet kaka får bein å gå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 21. mai 2003 Forfatter #62 Del Skrevet 21. mai 2003 :cry: Har nettopp måttet forsone meg med at det ikke blir noen sommerferie/tur på meg i år, og er litt trist. Min beste venninde "Silje" hadde ikke råd til å bli med til Hellas i år, så det var meningen jeg skulle reise med "Janne". Dette ble bestemt for ca et halvt år siden. Nå har det seg slik at "Janne"s søster skal ha graduation i utlandet på akkurat samme tid, og "Janne" trakk seg derfor fra Hellas-turen vår. Jeg sa ifra til "Silje" at jeg da kunne utsette ferien min slik at iallefall vi to kunne ha ferie samtidig og finne på noe, selv om vi bare er hjemme. Men det jeg ikke visste var at "Silje" i mellomtiden har fått tilbud om å besøke familie i Tyskland. Dette betyr at hun bor gratis, så hun har slått til på det. Jeg har nettopp vært inne hos sjefen og strøket mine 3 oppsatte ferie-uker, snufs... Det blir en lang sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 21. mai 2003 #63 Del Skrevet 21. mai 2003 Hei Livets datter Stakkar deg da. Synd at det ikke blir noe sommerferie på deg da. Jeg syns så synd på deg. Kan tenke meg at du er skuffet og lei deg ja. Men vil du ikke ha noen uker fri likevel? Alt kan dukke opp vet du? Håper du uansett får en fiiin sommerferie, det fortjener du Klem Mzfire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 21. mai 2003 #64 Del Skrevet 21. mai 2003 Sniker meg til å hilse litt i dagboka til en spennende person jeg også. Var trist å høre at ferieplanene gikk i do... uforutsette ting er kjipe greier. Får håpe du får en fin sommer uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 21. mai 2003 #65 Del Skrevet 21. mai 2003 Skriver bare en liten hilsen i dagboken di også --- trøsteklem :kysse: fordi det ikke llbir planlagt sommerferie for deg... . men du skal se det dukker opp noe... - skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 22. mai 2003 Forfatter #66 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg gir min første rose til Livets datter - som en pitteliten trøst for at ferieplanene gikk i vasken. Lukt på blomsten og drøm deg bort :D Å, hurra! Jeg har fått rose idag! I skrivende stund skinner solen ute, og det gjør underverker med humøret. Prøver å ikke tenke så altfor mye på den ødelagte ferien. Har satt over kaffen og skal bare tenke positive tanker. Har fått mange nye smykke-bestillinger idag, og det er moro! Kveldene går så fort når man har noe å pludre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. mai 2003 #67 Del Skrevet 23. mai 2003 Har fått mange nye smykke-bestillinger idag' date= og det er moro! Kveldene går så fort når man har noe å pludre med. Driver du og lager smykker??? Så morro!! Kjempe trist nå ferier man har gledet seg til går ad dundas, men man får heller finne noe annent og hygge seg med! Ha en kjempe fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 23. mai 2003 #68 Del Skrevet 23. mai 2003 Du virker veldig kreativ, smykker og bilder og sånt! Skulle ønske jeg var like kreativ, for det er noe som gir en noe tilbake, i tillegg så slapper man av så herlig og tankene bare glir av gårde. Håper du koser deg i helga! *masse klemmer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 23. mai 2003 #69 Del Skrevet 23. mai 2003 Hei Livets Datter.. Suser innom for å si hei jeg. Så synd det ikke blir noen ferie på deg da, trist når alt går i vasken.... Men kanskje det ordner seg????? Krysser fingrene jeg. Vel vel, du får ha en fortsatt fin fredagskveld og en good natt Stor klem fra Skusla. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 26. mai 2003 #70 Del Skrevet 26. mai 2003 Måtte bare sende deg en hilsen og trøste klem for at ferieplanene dine gikk fløyten og at du leter etter dine kjære briller. det er handikapp og ikke ha de der de skal være altså på nesen. Sjekk om de kan ligge i håndvæska di det finnes mye rart i håndvæsker har en selv.Hjelpe Livets datter og tenke på hvor hun har forlagt brillene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #71 Del Skrevet 26. mai 2003 Takk MariannE, Veslejenta, Skusla og Indianlady for hyggelige hilsener. Helgen har vært god og avslappende, bortsett fra at jeg har lett høyt og lavt etter lese-brillene mine, og det har gjort meg litt stresset og utafor. Leit å miste dyre ting som man er avhengig av. Men men... Etter to dagers leting har jeg nå (nesten) forsonet meg med at de er borte vekk! Idag må jeg kjøpe masse nye perler. Bestillingene står i kø, og jeg jobber på spreng for å prøve å levere rimelig kjapt. Vet ikke helt når jeg skal få begynnt på det nye broderiet, men det haster nå ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #72 Del Skrevet 27. mai 2003 Min er lenger enn din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #73 Del Skrevet 27. mai 2003 Min er lenger enn din! For intetanende sjeler som tilfeldigvis skulle lese trøffels kommentar, så må jeg bringe på det rene at han her mener sin nyanskaffede dagbok. (men forsåvidt... jeg håper virkelig din ..... er lengre enn min, både for din og min skyld ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #74 Del Skrevet 27. mai 2003 ...og på den annen side er din både mer innholdsrik og betydelig mer givende enn min... :oops: (ett ikon, ufarlig type) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2003 #75 Del Skrevet 27. mai 2003 Hei på deg, Livets datter! Lenge siden jeg har titta innom deg nå... :oops: Det blir mindre og mindre tid på Kg for meg om dagen - det blir mest jobbing... Kjempeleit at ferien din gikk i vasken da - men du, du må ta deg noen dager fri likevel - om det ikke blir sydenferie på deg, så ta deg i allefall noen dager vekk fra jobben og gjør noe helt annet enn du pleier! Det har du fortjent! :D Nå er det natt for en gammel Kverula... Klem til deg fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #76 Del Skrevet 28. mai 2003 Håper du snart finner brillene dine, for det er så slitsomt å skrive så høyt til deg! Ha en fin dag og en fredelig himmelsprett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 30. mai 2003 Forfatter #77 Del Skrevet 30. mai 2003 Endelig fredag igjen. Er inne i en litt "dårlig" periode akkurat nå. En periode hvor jeg føler meg nødt til å ta en del valg som jeg egentlig ikke er klar til å ta. Derfor kommer helgene som et kjærkomment avbrekk fra hverdagen. Så nå skal jeg bare stikke ut for å gjøre helgens innkjøp; vin, fuglemat og perler! Da er helgen reddet . Ønsker alle en nyyydelig og solfylt helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. juni 2003 #78 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei hei, Livets Datter! Godt å se frosken igjen! :D Stikker innom for å si hei til deg. Håper du har det bra! Ha en kjempeflott dag! Klem fra Huldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 5. juni 2003 Forfatter #79 Del Skrevet 5. juni 2003 Oooops... en stund siden jeg har oppdatert her inne, men her er jeg altså! Frisk og rask, og klar for en ny dag. Det er drittvær i tigerstaden idag, og jeg har bevist at det å sykle med veske, ryggsekk og PARAPLY kan se noe merkelig ut. Men for all del... jeg kom meg fra A til B uten de helt store ulykkene. Imorgen skal jeg på "sommerparty" hos ei venninde, og det blir kooos. Får bare satse på at været blir litt bedre enn idag. I skrivende stund har himmelen rett og slett bare åpnet seg helt, og det bøtter ned! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #80 Del Skrevet 11. juni 2003 Min aller første rose gir jeg til "Livets datter", fordi du har startet så mange koselige tråder her på KG. M.a. denne!!! Ser frem til flere av dine gode ideer! En fin start på dagen, å oppdage at det ligger en velduftende rose og venter på meg inne på "Dagens Rose". Tusen takk, Ugla (fin avatar, forresten)! Idag er det trist øse-pøse-vær her i hovedstaden. Men en liten fugl hvisket meg i øret at det visstnok skal bli sol og litt finere utover dagen. Jeg venter i spenning! Ønsker alle "hemmelige" og "ikke-hemmelige" lesere en god dag. Legg igjen en hilsen, da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå