Gå til innhold

Super-duper-hemmelig dagbok for Livets Datter


Livets datter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Atacand

Hei Livets Datter :D

Jeg jeg skal søle litt blekk i boka di,håper du ikke blir sur nå.Da får du jage meg inn i medisinskapet igjen så jeg ikke doper deg totalt.Hvisker jeg har fått meg dagbok. :ler: Legger igjen en iskrem så ikke varmen tar deg av dage her inne og pc går varm

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*liv blir tvunget til å skrive hilsen*

Hei livets datter. Jeg har et spørsmål som ikke er om den nye avataren. Hvorfor har du ~ forann og etter overalt?

*hilsen pæreplukker liv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger opp oppfordringen om hilsen i boka di. Å så flink jeg er.

Er litt nysgjerrig på disse smykkene dine. Bilder snart??

Ha en god dag, og gratulerer med dagen forrige mnd. :hoppe:

(smugleste litt bakover pg så en gratulasjonshilsen der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er snart denne dagen over også. Det sies at det skal brake løs over hele landet i ettermiddag/kveld, men vi får bare vente og se! Igår var jeg flink og fisket frem broderiet jeg må gjøre ferdig for en av mammas kolleger. Har lagt det til side en stund til fordel for perlene, men må ta meg sammen igjen nå!

Midnattsol og Titti72:

Jeg skal få tatt bilder av det meste jeg har laget. En jeg jobber sammen med har lovet å scanne dem inn for meg, slik at jeg kan legge dem ut på internett etterhvert. Men ting tar tid...

Imari:

Hadde vært gøy om du sendte meg bilder, ja. Jeg har enda ikke prøvd meg på dette med strikking og ståltråd. Det går mest i perletråd og perlestrikk, så jeg er åpen for nye ideer. Må få frisket opp strikke-kunnskapene mine...

Atacand:

Takk for isen. Den var god å få i denne varmen. Det er viktig å holde hjernen kald og fokusert. Alltid hyggelig å høre fra deg.

Liv:

Gammel vane med disse ~ tegnene. Men det har vel blitt et slags "varemerke".

LilleBille:

Takk for skrivingen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Siden du var så grei å sende meg min første hilsen i min nye dagbok, tenkte jeg at jeg ville skrive en liten hilsen i din også! :hoppe:

Ha en fortsatt fin kveld, og hold frem som du stevner! :kul:

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hei Livets datter

måtte bare skrive noen ord, siden du forlangte at alle måtte skrive noen ord. Har ikke akkurat så veldig mye å skrive om, men skriver nå noen ord da. håper du blir glad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen ord fra meg også, Livets Datter. Synes du har mange fine tråder, og så må jeg nesten skryte litt av den nye avataren din også. Den er jo bare knallfin. Håper at du har det fint i sommervarmen!!!

*Klem* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nye hilsener i dagboken!

Idag sov jeg litt lenger enn det som opprinnelig var planen, så jeg fikk en litt skeiv start på morgenen. Men i og med at jeg er et utpreget A-menneske (NOT), tar jeg det med fatning. Igår kveld fikk jeg nemlig en ny ide på esign til et smykke, og da måtte jeg jo bare se å få laget det før det ble borte for meg igjen...

Idag er det tirsdag. Det blir en forholdsvis kort uke også, for jeg skal ikke jobbe på fredag. Reiser på hyttetur tidlig fredag morgen, og gleder meg noe helt vanvittig. Wir sind 14 personen (!!!) fordelt på 3 hytter, og det skal grilles, bades, spilles spill osv. Teller ned dagene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bare en due?"

"Forord"/innledning

I fare for å stå frem som komplett "loco", skriver jeg dette innlegget med klump i halsen og en bitteliten tåre i øyekroken. JA, jeg er glad i dyr! Og jeg har vondt for å se dyr lide.

Historien

Onsdag ettermiddag. Jeg står og venter utålmodig på toget på Oslo S. Jeg vet at det skal komme ett tog på perrongen før "mitt", og prøver å få tiden til å gå med å rusle frem og tilbake. Hver gang jeg står her, undres jeg over at alle duene i skinnegangen og oppe i wiren alltid rekker å flakse unna når et tog ankommer platformen. Jeg hadde ikke før tenkt tanken, så kom det et tog rullende inn. Og litt høyere opp... en flokk duer som skvetter opp for å unngå toget. Og midt inne i den flokken... en sky av fjær som virvlet i vinden, og dalte mot bakken. Jeg skjønte med en gang at det var en liten stakkar som ikke hadde vært oppmerksom nok.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg gikk mot stedet det skjedde. Men jeg tror jeg ville få en bekreftelse på at det hadde gått bra... at duen ikke var blitt truffet. Men der lå den altså... nede i skinnegangen, på magen i en liten nedoverbakke med hodet nedover. Begge bena var kappet av! Det blåste litt, så fuglens fjær rørte litt på seg. Jeg ble stående og nistirre etter livstegn, og gjentok om og om igjen inne i meg: "Vær så snill, vær død. Vær så snill, vær død"... Men hvis det er en form for Gud der oppe, kan han ikke ha fulgt særlig nøye med denne dagen, for fuglen klarte med en kraftanstrengelse å løfte på hodet, titte til venstre, titte til høyre... hodet datt ned igjen. Og opp igjen og kikke... "Er det ingen som kan hjelpe meg her?", leste jeg i blikket dens. Øynene hans blunket og blunket. Jeg følte meg så maktesløs... :cry:

En annen dame var like fortvilet, og ville tilkalle noen vektere for å få slutt på dyrets lidelser, men dette var midt i rush'en, og hvem stopper opp et helt jernbanespor for å ta livet av en due? Jeg skjønte at det var lite vi kunne gjøre, og så kom toget mitt! Hele veien hjem presset tårene på, og jeg hadde en stor, vond klump i halsen. Da jeg var innenfor døren hjemme, bare måtte jeg slippe det ut. Og hele kvelden igår, så jeg for meg duens fortvilte blikk opp på perrongen. Jeg lurer på hvor lenge den var nødt til å ligge der og lide...

Idag tidlig

Jeg går av toget på Oslo S, og har bestemt meg for å se hvordan det har gått. Der ligger den... mellom to jernbaneskinner.

Den hadde lukket øynene for siste gang. Duens lidelser var endelig over, og selv om det er "bare en due", setter jeg min lit til at den nå er på et bedre sted...

Livets datter

-dyrevenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Du er så god, Livets Datter! Jeg er egentlig ikke så glad i dyr jeg, har egentlig aldri hatt noe forhold til disse skapningene. Men til og med jeg ble rørt av historien din om duen.. Vi får tenke gode tanker.

Tusen takk for hilsen i boka mi, jeg bruker å si nesten det samme som deg: GRIP DAGEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

Måtte bare slenge inn en liten hilsen! Det at du la ut avatarer til oss "ikke helt fornøyd med den vi har" folket, var bare rett og slett helt genialt!!

takker og bukker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, sunshine-t og Puff! Koselig å logge seg på og se at noen har gjort seg bryet med å legge igjen noen ord.

Helgen min har vært helt knall! Hytteturen var utrolig vellykket. Jeg tok litt feil da jeg over her skrev at vi var 14 personer. Vi var nok bare 13 stk, pluss en hund :ler: , og vi har kost oss glugg ihjel. Grilling både fredag og lørdag på langbord med utsikt ut mot vannet, en fantastisk stemning og selvfølgelig masse godt av det flytende slaget.

Fikk til og med tatt årets 2'dre bad, og det skal jeg love dere var KALDT! Badingen ble kun for syns skyld, og for å kunne komme hjem og si at "Selvsagt badet jeg.." :ler:

Nå er det en ny uke, og jeg trenger vel ikke å gjenta hva jeg synes om mandager? Det eneste som skiller denne mandagen litt fra andre mandager, er at mamma'n min har bursdag idag.

Gratulerer med dagen, mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spretter innom og takker for at jeg er velkommer her... :gape:

(Det er ikke alle som setter pris på meg :grine: - så det er desto hyggeligere å vite at jeg er velkommer hit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er feiringen av mamma over. Det vil si... det var jo ikke store greiene. En kaffe og et par glass hvitvin i rolige omgivelser med den nærmeste familien. Men til helgen skal jeg i 60-årslag, og tar jeg ikke feil kommer det like mange gjester som "bursdags-barnet" fyller år!

Vel, alt er imidlertid klart. Har investert i nye klær. Fant meg en kul Ricco Vero dress med 70% avslag, så den skulle være grei! Gaven er til og med kjøpt og pakket inn. Det eneste som gjenstår er en bitteliten skopuss :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære søster :ler: !!

Jeg kunne ikke feire dagen med mamma, men det kunne visst du!

Ønsker deg en fin tirsdag, LD!

Klem, Puff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi rose til Atacand, en til Livets Datter, en til Lillian og en til Lasse

Hurra! Roser en onsdags morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...