Gå til innhold

Super-duper-hemmelig dagbok for Livets Datter


Livets datter

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. :) Internett er en fin ting. Her kan man få utløp for tanker, ideer og følelser og få tilbakemeldinger fra totalt fremmede personer. Personer som kanskje identifiserer seg i din situasjon og som kan gi trøst og råd om det skulle være nødvendig.

Jeg en en ganske ny bruker av denne siden, men har allerede rukket å oppdage at det alltid er mange mennesker som er i samme situasjon som meg, uansett hva det er. Jeg er nok ikke den eneste som finner trøst i å både skrive om meg selv, samt lese om andre.

Og jeg..? Jeg er en jente på 27 år fra Oslo. For et halvt år siden måtte jeg bare svelge tungt og innse at mitt 5 år lange samboerskap forlengst var dødt. Etter dype vurderinger og ditto samvittighetskvaler, valgte jeg å bryte ut og prøve å starte livet mitt "på nytt". Jeg visste ikke hva som lå foran meg. Visste bare at det som lå bak meg var et forhold jeg ikke kunne basere fremtiden min på. Den hittil vanskeligste perioden i livet mitt var i ferd med å begynne... men samtidig også en veldig fin periode, hvor jeg så smått begynnte å finne tilbake til mitt "gamle" meg. Jeg fant meg en liten leilighet hvor jeg nå har bodd i et halvt år, og der trives jeg kjempegodt. Selvom det var et vanskelig valg jeg tok, har jeg etterpå aldri vært i tvil om at det jeg gjorde var til det beste, både for meg og min forh. samboer.

Men så var det savnet, da. Etter en viss tid begynnte jeg å føle meg litt ensom. Livet mitt var så totalt snudd på hodet. Ingen som ventet på meg når jeg kom hjem fra jobben. Ingen å ligge på sofaen med når du ser på en "dårlig" film. "Cooking for one"... Ingen ved siden av meg om natten... Alle disse tingene man fort kan ta for gitt i et forhold. Men jeg har slått meg til ro med at jeg trenger denne perioden i livet mitt. Jeg trenger å være litt fri og uavhengig, og jeg vokser på det for hver dag som går. Jeg håper jeg møter drømmeprinsen en vakker dag, men jeg har god tid. "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves", er det ikke det de sier? Og jeg har tid, jeg.

Akkurat nå er jeg i ferd med å innse at livet så smått begynner å smile til meg igjen. Og jeg smiler tilbake... for jeg er livets datter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:P:P:P Hurra!!! Idag er det fredag, og det betyr helg!

Og denne helgen ser jeg virkelig frem til, for det skal skje noe hele tiden. Det pleier å passe meg veldig greit. Som singel er det utrolig kjedelig å sitte alene hjemme fredag eller lørdag kveld. Så ikveld blir det god vin hjemme hos ei venninde, og ut på byen etterpå. Imorgen er det bursdags-feiring for en annen venninde. Tjo ho...

Ha en god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tirsdag... og denne dagen går fryktelig sakte!!! Skal hjem til ei venninde og spise middag idag, sammen med hennes 7 år gamle datter. Og det gleder jeg meg til. Skulle gjerne hatt dobbelt så mye tid innimellom, slik at jeg kunne fått tid til alt, både venner og familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Torsdag.... Idag skal jeg rett og slett kose meg helt alene hjemme med mitt nye broderi! Har brodert 2 julekalendere i det siste, og fikk nettopp forespørsel om å lage en til. Til sønnen til ei venninde. Bestilte et fra Atelje Margaretha, og fikk det i posten igår. Så nå gleder jeg meg bare til å komme i gang...

Imorgen blir ikke fullt SÅ rolig. Da reiser vi 5 jenter på hyttetur til Norefjell. Er så utrolig lenge siden jeg har vært på en "god, gammeldags" hyttetur. Har kjøpt med masse god mat, rødvin, hvitvin og snacks, og har med mange morsomme spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG!!! Var så koselig å starte maskinen idag, og oppdage at jeg hadde fått SÅ mange roser i "Dagens rose". Tusen takk alle sammen, jeg har skrå-skjært alle sammen og satt dem i en vase med vann.

Idag er det altså tid for hyttetur. Denne dagen kommer til å gå utrolig sakte. Vil bare komme meg avgårde, jeg. Blir deilig å gjøre noe annet for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Den tråden om rosene, det var den beste ideen jeg har sett her på lenge. slikt fortjener du roser for ja :)

Kjekt å følge dagboka di også, så nå henger jeg meg på. Ønsker deg velkommen som dagbokskriver, og lover å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en koselig start på en ellers så kjedelig mandags morgen!!! Tusen takk, Litago og Fredagsbarn, for hyggelige og oppmuntrende hilsener i dagboken min (",)

Denne helgen har vært helt fantastisk! Hytteturen var utrolig vellykket. Har spist masse god mat, drukket masse god vin foran peisen, løst kryssord, hatt "hytte-konkurranser", hatt høyt-lesing av historier, skrevet adjektiv-historier (ho ho...) og sunget masse!!! Været har vært helt fantastisk, fikk helt "påske-følelse". Har sittet masse ute på trammen i sol-veggen med en god og varm kopp kaffe.

Har vært SÅÅ deilig å komme seg vekk litt, og gjøre noe helt annet enn det man gjør til daglig. Bare så synd at en helg går så altfor fort. Nå er det nok en gang mandag, og mandager synes jeg alltid er litt tunge å komme igjennom. Men men... man får bare bite tennene hardt sammen. Man kommer vel gjennom denne uken også, som alle ukene før!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh... nå har jeg styra noe helt forferdelig. Jeg mistet avataren min idag, og husket ikke URL'n. Stakkars... den søte lille, gule stjernen med lue... borte for alltid. Avataren blir liksom "en del av deg" når du har hatt den en stund. Nå kjenner kanskje ingen meg igjen lenger... Vel, den er jo søt den nye også da.

Idag er det torsdag. Utrolig så fort ukene går. Men imorgen er det iallefall DANSKE-TUR!!! He he... føler meg som en fjortis igjen. Får ikke håpe det er altfor mange drita tenåringer på denne båten.

Kommer sterkere tilbake senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag, og den store dansketur-dagen! Fælt å si det, men jeg gleder meg faktisk litt. Har ikke vært på danske-tur på evigheter. Det er ikke akkurat noe du gjøre flere ganger i året. Men disse billettene vant jeg, så jeg tenkte "hvorfor ikke". Er jo kjekt å få handlet kvoten... Dessuten blir det som en tur på byen. Som å "gå ut", bortsett fra at du er på en båt, og ikke kan gå hjem og legge deg i senga di når du er sliten. Du må også være der mesteparten av dagen etter, og bare vente på at båten skal komme i land. DET gruer jeg meg til!

Vel, ønsker alle tilfeldige lesere en god helg. Dansketur-rapport kommer over helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansketur-rapporten blir noget kort, da jeg har litt lite med tid idag. Nok en tur står for døren, så jeg er egentlig på vei ut. Men det ble iallefall full kvote (og noget attåt), så nå er den kommende helgen reddet.

:hoppe:

Idag reiser jeg langt inn i "de dype skoger" med 5 andre jenter/damer. Skal bade i stamp, spise masse god mat og selvsagt kose oss med god vin. Det har vært fryktelig mye "reising" i det siste. Sverige, Danskebåten og nå dette. Har på følelsen at jeg snart bor i en bag, men... Det er utrolig koselig å reise på tur, da...

Jeg blir med andre ord borte fra idag og til og med mandag. Til alle som er innom; Legg igjen hilsen til meg, da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Herved legges en hilsen igjen.

Ja, det virker som du reiser mye, men at du trives, og da er jo alt flott. Kos deg på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen fra meg også. :hoppe:

Synes det virker som du klarer deg supert som singel, bare ute og reiser jo heldiggrisen. :P

Her jeg sitter på jobb høres det utrolig deilig ut å slappe av, drikke rødvin( noe av det beste jeg vet) og bade i stamp..

Jeg vil også være med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, dere skulle ha vært med. Det var SÅÅ koselig.

Nå er det en stund siden sist jeg skrev her. Ting har vært litt hektisk. Dansketuren var forøvrig ganske morsom. Det var ikke så mye fyll og "rølp" på båten som jeg har opplevd tidligere, og det var positivt.

Jeg er litt frustrert for tiden med tanke på min godeste ex. Da vi var sammen, gikk vi alltid ut på samme utested. Det er der vi trivdes, og det var som regel der vi hadde våre venner. Jeg går fortsatt dit, da det i utgangspunktet ikke gjør meg noe å treffe ham, sålenge vi kan ha en "grei tone". Problemet er at det tydeligvis ikke er så greit for ham å se at jeg "har et liv" uten ham. Han kritiserer høylydt alt hva jeg foretar meg ...hvem jeg prater med, hva/hvor mye jeg drikker, hvem jeg danser med osv.

Nå i helgen satt han sammen med en dame, og greit nok det. Det som blir for dumt for meg, er at hver gang jeg kom inn i rommet, lente han seg godt over henne og la hånden på låret hennes osv. Skjønner han ikke hvor ferdig jeg er med ham? Jeg er bare glad for at han går videre, og at det ikke er jeg som sitter der med hånda hans på låret!!!

Den siste tiden har vi kranglet hver gang vi har møtt hverandre på byen, fordi at han ikke klarer å la meg gå i fred og leve mitt liv. Dette året etter at jeg flyttet har jeg prøvd å være tålmodig og vise hensyn til ham fordi han sikkert har hatt det tøft, men nå er begeret rent over. Forrige helg ble jeg sint som ei "fele", og sa klart ifra hva jeg mente om å både bli fotfulgt og kritisert uansett hva jeg gjorde. Jeg sa også at hvis han ikke taklet livets realiteter og å se meg ha et liv uten ham, synes jeg sterkt han skal vurdere å gå ut et annet sted. De siste årene vi var sammen, kranglet vi mye, spesielt ute på byen. Jeg vil derfor alltid, så langt det lar seg gjøre, prøve å unngå konfrontasjoner som dette offentlig. Det er jeg SÅ lei av, og det var jo en av grunnene til at det ble slutt mellom oss.

Jeg NEKTER å legge om mine planer for å unngå å møte ham, men det ser ut som om det kanskje er den eneste løsningen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oooops, nå har det blitt en stund siden sist jeg tok meg tid til å oppdatere denne "dagboken". Idag er det onsdag, og det betyr at vi er halvveis inn i uken. En god tanke. Til fredag skal jeg på bursdags-fest. God gammeldags hjemme-fest. Gleder meg. Blir altfor mye "ut-på-byen", og det er jeg litt lei av. Men denne gangen skal vi bare være hjemme hos bursdags-barnet, med sang og musikk, piano og gitar. Det er såååå koselig! Og selvsagt... masse god mat og drikke.

Skriver mer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

1) Gratulerer, gratulerer!

2) Jeg liker deg, jeg! :oops:

3) Men jeg kan ikke se å ha mottatt noe fyldestgjørende svar på min seneste utfordring. Vennligst se bort fra denne henvendelsen dersom din besvarelse er levert de seneste fire minuttene.

4) Ha ellers en utmerket dag, gjerne flere dersom det passer seg slik!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig. Takk, alle dere, som tok oppfordringen min om å skrive i dagboken; Aricept, Trøffelhelten og xeyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...