Gjest Mrs. Potter Skrevet 9. september 2006 #141 Skrevet 9. september 2006 OK, da kommer ett glass isvann til Jeg har også en slik entusiastisk "handyman" som gjerne jobber 36 timer i døgnet, men vær klar over at de går tomme de også! Og når det først skjer, så er det gjerne skikkelig tomt også. Min brukte nesten ett år på å komme seg igjen etter at han gikk på sin "smell". Et slikt prosjekt som dette er nettopp det som kan utløse en slik "smell"! ← Signerer denne! Samme skjedde med samboeren min. Men han kom seg mye fortere,og da var han klar for å starte på et nytt prosjekt. Lærer visst aldri
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #142 Skrevet 9. september 2006 Nydelig sted, men hvordan blir det vinterstid? Jeg er ikke kjent i de traktene, men utfra bildene ser det unektelig litt øde ut. ← Øde? De har jo en bonde og en haug med sauer som nabo
Gjest Ninakanin Skrevet 9. september 2006 #143 Skrevet 9. september 2006 Øde? De har jo en bonde og en haug med sauer som nabo ← Ja hallo, har all verdens med folk rundt meg da, bæ bæ! Nei nei seriøst, det er et vanlig boligområde lengre ned i veien... Så det er ikke sååå langt til folk liksom
Gjest Ninakanin Skrevet 9. september 2006 #144 Skrevet 9. september 2006 Hei. Dette er jo Nina sin drøm, min også. Går rastløs i gang med vedskjulet til svigers på sørlandet når vi har tid.... Det er sinnsykt mye arbeid på gården og eg håper det blir meg som skal fikse alt opp alt der sammen med min kanin Mye utlegg også, men det er med i mine budsjetter. Og til de som ikke visste dette; 8 av 10 vinduer er nye (2000mod) med karmer. Har ikke skrevet noe før her ,men hjertlig hilsen M......
Gjest Ninakanin Skrevet 9. september 2006 #145 Skrevet 9. september 2006 Hei. Dette er jo Nina sin drøm, min også. Går rastløs i gang med vedskjulet til svigers på sørlandet når vi har tid.... Det er sinnsykt mye arbeid på gården og eg håper det blir meg som skal fikse alt opp alt der sammen med min kanin Mye utlegg også, men det er med i mine budsjetter. Og til de som ikke visste dette; 8 av 10 vinduer er nye (2000mod) med karmer. Har ikke skrevet noe før her ,men hjertlig hilsen M...... ← der kom sambo og snek seg til på laptoppen mens jeg var på badet gitt!!
Gjest Naria Skrevet 9. september 2006 #146 Skrevet 9. september 2006 Jeg vil også ha link. Jeg finner det ikke, men det høres så spennende ut.
Gjest Ninakanin Skrevet 9. september 2006 #147 Skrevet 9. september 2006 Jeg vil også ha link. Jeg finner det ikke, men det høres så spennende ut. ← den er på forrige side vi sitter og diskuterer det nå, det ser ut til at vi går for dette :hår:
Gjest Naria Skrevet 9. september 2006 #148 Skrevet 9. september 2006 LinkEr det dette dere skal kjøpe?? Er jo ikke akkurat noe renoveringsprosjekt dette da? :klø:
Gjest Ninakanin Skrevet 9. september 2006 #149 Skrevet 9. september 2006 LinkEr det dette dere skal kjøpe?? Er jo ikke akkurat noe renoveringsprosjekt dette da? :klø: ← har ikke sjekket den linken før nå Nei jo altså jeg kan sende deg en pm nå
Gjest Ninakanin Skrevet 9. september 2006 #150 Skrevet 9. september 2006 nå må du si hva du synes, naria
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #151 Skrevet 9. september 2006 Hvis det er det huset jeg fant er det solgt, Nina... Var det dere som kjøpte det?
Gjest Gjesta Skrevet 9. september 2006 #152 Skrevet 9. september 2006 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men husk at dersom det dukker opp store feil eller mangler som ikke er avdekket før kjøp kan dere kreve å få dette dekket av selger. Det innebærer selvfølgelig ikke elementer man forventer at må byttes med årene.
Crash Skrevet 9. september 2006 #153 Skrevet 9. september 2006 Åh, sende link til meg og? Jeg vil se, høres jo ut som drømmehuset dette Ikke at jeg har tenkt å kjøpe altså
Gjest Ylva Virvla Skrevet 9. september 2006 #154 Skrevet 9. september 2006 Jeg vil også gjerne se. Finner det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #155 Skrevet 9. september 2006 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men husk at dersom det dukker opp store feil eller mangler som ikke er avdekket før kjøp kan dere kreve å få dette dekket av selger. Det innebærer selvfølgelig ikke elementer man forventer at må byttes med årene. ← Nei det kan de ikke. Dette er et renoveringsobjekt som selges deretter. Står noe om det i prospektet også
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #156 Skrevet 9. september 2006 Hvis det er det huset jeg fant er det solgt, Nina... Var det dere som kjøpte det? ← Ikke solgt nei.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #157 Skrevet 9. september 2006 Hei.Og til de som ikke visste dette; 8 av 10 vinduer er nye (2000mod) med karmer.Men likevel står det at det må påregnes råteskader på bl.a. vinduer i taksten?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #158 Skrevet 9. september 2006 Slev om det selges som renoveringsobjekt, eller med "as is"-klausul, så kan man alltid forsøke seg på et krav dersom standarden er vesentlig dårligere enn det man hadde grunn til å forvente. Men så er det bare det at når et hus er hunngammelt og har stått tomt i årevis, så må man jo nesten forvente hva som helst... ← Det går nok heller dårlig i dette tilfellet. Står bl.a. litt om dette i prospektet.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #159 Skrevet 9. september 2006 Har ikke sett prospektet, så jeg uttaler meg rent generelt. Det er svært, svært sjelden mulig å fraskrive seg absolutt alt ansvar for en eiendom man selger, uansett hvordan man forsøker å ordlegge seg i kontrakten/ prospektet/ på visning. Men igjen, et hus av den typen må jo forventes å være i elendig stand, så sånn sett er det nok vanskelig å vinne frem med et krav. Når man informerer om råteskader, fukt og annet, så har jo selger sitt på det tørre. Hmm, håper ikke det står noe i prospektet om "ekte hussopp"- da hadde ihvertfall jeg tatt beina på nakken ← Det har vært en del sånne saker som har havnet i retten. Tonen er at kjøper man noe forfallent må man forvente bl.a. råteskader, setningsskader osv. Hussopp kan det godt hende en selger kommer seg lettere unna enn en kjøper. Som selger er det ikke sikkert man kjenner til at det er hussopp i bygningen, mens man som kjøper burde ha tenkt på muligheten siden det står at det er forfallent osv. I dette tilfellet har ikke en gang selgere bodd på stedet, så her påhviler det kjøper et enda større ansvar. Men kjøper man et forfallent renoveringsobjekt, så forventer man vel å få det også vel jeg tro. Stedet er pent og har absolutt potensiale for de rette menneskene.
Fremhevede innlegg