Gå til innhold

Totalrenovering av 1800-tallshus


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde vi bodd i Bergen og hadde vi hatt bil, skulle jeg personlig kjørt dere dit selv, bare for å få se nydeligheita! Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
Har dere anledning til å vedlikeholde en så svær tomt?

:ler:

eeeeeh ja? det er da bønder her i norges land som har syyyyyyykt mye større tomt enn det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med " Gråsteinsvegg haller utover." så ville jeg ikke gjort noe annet enn å rive alt over og heller bygd nytt lignende. Ettersom det også må dreneres rundt så risikerer dere jo at veggen detter ut i forsøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

eeeeeh ja? det er da bønder her i norges land som har syyyyyyykt mye større tomt enn det!

Det er det, men mange driver går på fulltid. Er det det dere har planer om, eller har dere jobber utenom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
I og med " Gråsteinsvegg haller utover." så ville jeg ikke gjort noe annet enn å rive alt over og heller bygd nytt lignende. Ettersom det også må dreneres rundt så risikerer dere jo at veggen detter ut i forsøket!

jeg river IKKE et fjøs fra 1880, er du helt gal i hodet?!?!

Jeg har sett veggen, og den har visstnok stått sånn siden det ble bygget :ler: Vi setter bare opp en støttevegg, for det er kun på den ene kortsiden :)

Rive... Er du gal!!!

Endret av Ninakanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare turt å kjøpe det der hvis planen var å rive å sette opp et nytt hus. Altfor mye jobb, selv med både mann og pappa som kan sakene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Jeg hadde bare turt å kjøpe det der hvis planen var å rive å sette opp et nytt hus. Altfor mye jobb, selv med både mann og pappa som kan sakene sine.

men så er jo du gravid også da, så det er jo litt annerledes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men så er jo du gravid også da, så det er jo litt annerledes ;)

:ler: hadde ikke turt det hvis jeg ikke var gravid heller. Har kjøpt oppussingsobjekt før. Mye jobb, og det var bare en leilighet.

Vi har akkurat flyttet til hus som trenger en god del jobb, men ikke på langt nær så mye som deres. Det er dyrt, veldig veldig dyrt.

At jeg er gravid har virkelig ingenting med det å gjøre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Okay da så!

Grunnen til at jeg sa det er fordi at når ikke vi har barn i bildet så er det noe som er et pluss for oss, da begge kan konsentrere seg hundre prosent om huset, HELE tiden :)

Dessuten har man større utgifter når man har barn, og større behov for komfort osv.. Så siden vi tok det med i beregningen så tenkte jeg kanskje du også gjorde det!

Men jo, folk er forskjellige. Vi ser løsninger, ikke problemer!

Endret av Ninakanin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også nettopp kjøpt et eldre hus bygd i 1954, trenger ikke renovering da, alt er VELDIG bra velholdt! alt er byttet!vinduer, tak osv..

det vi må gjøre er og få bort et vannhull, drenere litt rundt huset og skifte det elektiske annelgget (det siste haster ikke, det er i veldig bra stand!)

men huset har fremdeles 50 talls stil inni, så det må en del modernisering til.

vi flytter neste helg, fra vår lille leilighet på 50 kvadrat til et stort hus med 3 mål tomt som alt er velholdt og beplantet hage!

alt er ute på landet, en halv time fra byn.

vi har nesten alle bærsorter!

ripsbær, bringebær, markjordbær,solbær, stikkelsbær, kirsebær...you name it!

vi har også dyr, 2 katter og 2 hunder og gleder oss til og gi dem en stor eiendom og boltre seg på!det vi har nå er en 5 kvd hage...

vi gleder oss!!!

jeg har lært at det sikreste er og følge magefølelsen!

lykke til!ønsker dere det beste, uanz hvilket valg dere tar! :)

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken ligger på forrige side, under navnet Ninakanins Drømmested.

Lykke til på visning, NK. Kom tilbake og fortell om stedet når dere har vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...