Gå til innhold

Totalrenovering av 1800-tallshus


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Jeg har også blitt TV-slave,og synes det er grusomt å bo i byen og la livet suse avgårde i helt identiske dager uten sjelelig innhold :sur:

Jeg tror nok du må legge skylden for dette på deg selv, ikke byen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønske deg mykje lykke til :)

Du vil vertfall ha lært mykje av tida du brukar på småbruket og det vil gje deg mykje uansett utfall!

Så dåkke er i budrunde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Okey. Men ta da med i beregningene at dere må betale skatt av eventuell gevinst på den leiligheten dere har nå, ettersom dere ikke vil bo i den året før dere selger den.

Leiligheten står i mitt navn, og skal stå i mitt navn frem til den selges, så da slipper vi kanskje det? Altså, at jeg ikke melder ikke flytting, men sambo gjør det. Og det er han som har huslånet i sitt navn, osv, så jeg skulle tro det vil funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder vel at en av de melder flytting. Man kan slippe unna boplikten under rehabilitering tror jeg, man trenger hvertfall ikke bo der hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Jeg tror nok du må legge skylden for dette på deg selv, ikke byen! :D

Når jeg kan så reiser jeg bort, men det er ikke så ofte det er mulig å gjennomføre ;)

Da er det bedre om jeg hadde bodd et sted med hage og stor tomt osv. Det er begrenset hva jeg kan gjøre med akkurat det når en bor i byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du må legge skylden for dette på deg selv, ikke byen! :D

Nei, her er jo ikkje eit fjell innan for sykkel-rekkevidde. :sur:

Men det har vel med vanen å gjere, skal ut å jogge i parken etterpå :icon_neutral:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, dei stillar gjerne krav til at dette blir gjort skikkelig. Men er ofte i interesse at dei er i bruk. Men det virker som at Kanin ønsker gjere det riktig.

Egentlig litt ute å syklar på dette området, veit bare at kulturminneforeninga går inn å vernar enkelte småbruk eller gir midlar/støtte.

Altså, ikke bare stiller det krav om at ting gjøres skikkelig, men man må faktisk søke omå gjøre alle typer endringer (ytre, men i enkelte tilfeller også indre) hos kommunen/fylkeskommunen. Det er ikke vanlig at man får gjøre hva man vil med verneverdige hus, f.eks. stte inn nye moderne vinduer, heve taket, bygge på etc... Ja, det er mulig å søke offentlige og litt private midler, men det er lite å hente fordi midlene er begrenset og behovet stort.

Men som sagt, dette huset er neppe verneverdig. Det er min faglige vurdering ut fra de opplysningene jeg har..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten står i mitt navn, og skal stå i mitt navn frem til den selges, så da slipper vi kanskje det? Altså, at jeg ikke melder ikke flytting, men sambo gjør det. Og det er han som har huslånet i sitt navn, osv, så jeg skulle tro det vil funke?

Da må dere ihvertfall huske å ha en skikkelig samboerkontrakt, ettersom dere ikke vil ha samme folkeregistrerte adresse og så sett ikke juridisk regnes som samboere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Da må dere ihvertfall huske å ha en skikkelig samboerkontrakt, ettersom dere ikke vil ha samme folkeregistrerte adresse og så sett ikke juridisk regnes som samboere.

jeg tror vi ordner slike ting fint selv, hehe!

Var da fælt til styretips her!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror vi ordner slike ting fint selv, hehe!

Var da fælt til styretips her!! :ler:

Altså, det var bare godt ment - du har selv sagt her at du er helt grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
Men har dere lagt inn bud ennå?

Ingen som har lagt inn bud ennå tror jeg, alle bare har skrevet seg opp på kontaktskjema.

Byr vel på mandag, tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

I forhold til renovering ja, haha, ikke i forhold til meg og sambo sine planer med tanke på forholdet vårt ! :hoho:

Å sikre seg i forhold til et eventuelt brudd/dødsfall har vel ikke så mye med selve forholdet å gjøre.

Høres bare ut som dette vil bli "barnet" ditt, og da er det jo kjipt om dere ikke har tenkt på å få alt ned på papiret, ettersom det hørtes ut som han skulle stå som eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ninakanin
Å sikre seg i forhold til et eventuelt brudd/dødsfall har vel ikke så mye med selve forholdet å gjøre.

Høres bare ut som dette vil bli "barnet" ditt, og da er det jo kjipt om dere ikke har tenkt på å få alt ned på papiret, ettersom det hørtes ut som han skulle stå som eier.

:kose: flott at du tenker på meg gjest, men det ordner seg nok, vi har en plan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Nå har jeg mailet kommunen, de har visstnok noen stipend og greier som de deler ut til saker i jordbruket. Heeeh tenk om det går an å få til noe sånn? :overrasket:

Idioti? Kanskje. Men jeg vil heller være lykkelig idiot enn ulykkelig smart-ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...