Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #301 Skrevet 11. september 2006 Ok, da er dere i gang, men tok megler virkelig imot et sånt bud? ← Det er faktisk svært vanlig i boligmarkedet
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #302 Skrevet 11. september 2006 Hihi luringene dere :-D Det må da gå an å asfaltere til huset, ellers må dere investere i traktor og da blir det enda mer dyrt ← Ja, hihi så lurt. Tenk om traktor ikke er bra nok, da må de investere i heisekran og det blir enda mer dyrt
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #303 Skrevet 11. september 2006 Det er faktisk svært vanlig i boligmarkedet ← Ok
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #304 Skrevet 11. september 2006 Hihi luringene dere :-D Det må da gå an å asfaltere til huset, ellers må dere investere i traktor og da blir det enda mer dyrt ← Kanskje det blir en kosetraktor uansett Men jo, vi regner jo med det, men man vet jo aldri hva slags "tullinger" som velger å bo SÅ avsides
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #305 Skrevet 11. september 2006 Ok ← Det er en måte å sikre seg ALL info om budrundene, for megler er pliktig til å ringe oss uansett hvilke bud som kommer inn! Er kjempelurt når det er litt forbehold på budet ens. Sånn som oss, så må sjekke ting skikkelig først, men vil ha muligheten til å henge med i budrundene om noe skulle skje og folk setter igang!
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #306 Skrevet 11. september 2006 Kanskje det blir en kosetraktor uansett Men jo, vi regner jo med det, men man vet jo aldri hva slags "tullinger" som velger å bo SÅ avsides ← Hvis ikke er kanskje grusvei et alternativ? Det har vår bondenabo :-) Så ser det jo så landlig ut!
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #307 Skrevet 11. september 2006 Hvis ikke er kanskje grusvei et alternativ? Det har vår bondenabo :-) Så ser det jo så landlig ut! ← jo helt klart et godt alternativ Det skal jo være grus helt inne ved parkeringplassen, altså tett opp i huset. Det er bare frem til grusen det hadde vært så praktisk å ha en forlengelse av veien
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #308 Skrevet 11. september 2006 Hvis ikke er kanskje grusvei et alternativ? Det har vår bondenabo :-) Så ser det jo så landlig ut! ← Hvor blir det av all grusen som legges oppå jordvei da?
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #309 Skrevet 11. september 2006 jo helt klart et godt alternativ Det skal jo være grus helt inne ved parkeringplassen, altså tett opp i huset. Det er bare frem til grusen det hadde vært så praktisk å ha en forlengelse av veien ← Det bør ordne seg, ellers bør du passe deg for dårlige filmklisjéer! Sambo kjører bilen fast i gjørmete beitet og du må ut og dytte, han speeder på og du blir kjørmedama! Har sett det på film, og tilogmed Hyacinth Bucket gjør dette ute på landet! Asfalt må til!
Gjest Gjest1 Skrevet 11. september 2006 #310 Skrevet 11. september 2006 jeg overhørte megler og selger diskutere at det trolig var lett å få innvilget søknad for fritakelse for boplikt... Men jeg mailet kommunen og fortalte om planene mine og spurte om det var noe de kunne gjøre for å sikre at stedet ble kjøpt av noen som tenkte å åpne for dyredrift igjen ← Det kan de nok ha sagt med vilje for å få flere interessenter... Der fikk jeg mail fra kommunen om at boplikten blir stående, nettopp for å sikre at ikke slike steder blir solgt som fritidseiendom Der røyk sånn ca hele kontaktlisten fra budrundene tenker jeg ← Nemlig... fordi asfalten fra hovedveien slutter sånn ca 40 meter for tidlig, og er "traktorvei" gjennom marka til sauebonden frem til der det ligger ny fin grus! Så vi skal ha grus på eiendommen i forbindelse med huset, men veien TIL grusen vil være fornuftig å ha solid, med tanke på eventuelt gravearbeid og mye trafikk pga renoveringen. Samt at vinterstid så er det kjekt å kunne få besøk uten å måtte ha et skap med støvler til låns borte ved postkassene Eiendommen er forresten regulert til NLF område, og nabobonden bruker store deler av tomta som lånt beite per dags dato Men jeg skal ha mine sauer og ikke naboens i hagen min, for tenk!! ← Vi solgte noen tomter i 2004 eller hva det var; og all asfalt har blitt totalt ødelagt av alle gravemaskiner og svære lastebiler, så de må besørge å asfaltere en hel haug nå som de nærmer seg ferdig. Dette har også skjedd lengre oppi veien hvor andre folk bygger hus... Dessuten tror jeg nok asfalt vil ødelegge mye av det landlige preget - ville sett på en annen løsning om jeg var dere
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #311 Skrevet 11. september 2006 Men sånn uansett... Vi har tenkt å bygge på, har tegnet litt skisser på hva vi vil gjøre med huset og hvordan vi skal holde det i samme stil og gjøre ting mest praktisk Gleder meg, håper virkelig vi får huset billig... Regner med vi flytter dit neste sommer kanskje? Og planen hva dyr angår er iallefall klar I morgen skal jeg surfe litt på høner og ender og gjess, må finpusse litt på de planene der
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #312 Skrevet 11. september 2006 Det kan de nok ha sagt med vilje for å få flere interessenter... Nemlig... Vi solgte noen tomter i 2004 eller hva det var; og all asfalt har blitt totalt ødelagt av alle gravemaskiner og svære lastebiler, så de må besørge å asfaltere en hel haug nå som de nærmer seg ferdig. Dette har også skjedd lengre oppi veien hvor andre folk bygger hus... Dessuten tror jeg nok asfalt vil ødelegge mye av det landlige preget - ville sett på en annen løsning om jeg var dere ← Ja vi håper på å få unna sånne store inngrep det kommende året, og så legge asfalt neste år når vi flytter inn og tungtransporten er over. Vi ønsker bare å kunne få gjester på besøk uten å måtte trekke dem ut av gjørma midtvinters
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #313 Skrevet 11. september 2006 Åh! Du må ha beibigeits! :--D Det er på tide å realisere drømmene mine gjennom deg! Så tar du bilder hver dag og sender de til meg! :-)
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #314 Skrevet 11. september 2006 Åh! Du må ha beibigeits! :--D Det er på tide å realisere drømmene mine gjennom deg! Så tar du bilder hver dag og sender de til meg! :-) ← Det må du ta opp med Sniglå, det er hun som har fått innvilget geitevisum på Ninakanins Bondegård! Sambo skal kanskje ha en også.. Men jo, vi trenger jo ei geit som heter Towelie?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2006 #315 Skrevet 11. september 2006 Men jo, vi trenger jo ei geit som heter Towelie? ← Ja, ta henne med dere, så får hun noe annet å gjøre enn å sitte her døgnet rundt
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #316 Skrevet 11. september 2006 Ja, ta henne med dere, så får hun noe annet å gjøre enn å sitte her døgnet rundt ← jeg vil kjøpe den søteste, villeste, kuuleste geita, gi den dreadlocks, og kalle den Towelie. Hun skal pule alle de andre geitene, og krangle med sauene som hun kaller "gjester". love you, snuppa!
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #317 Skrevet 11. september 2006 Det må du ta opp med Sniglå, det er hun som har fått innvilget geitevisum på Ninakanins Bondegård! Sambo skal kanskje ha en også.. Men jo, vi trenger jo ei geit som heter Towelie? ← Of course you do! Eller heller Skauta stemmer jeg for da, men det er da kun personlig snak og behag
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2006 #318 Skrevet 11. september 2006 jeg vil kjøpe den søteste, villeste, kuuleste geita, gi den dreadlocks, og kalle den Towelie. Hun skal pule alle de andre geitene, og krangle med sauene som hun kaller "gjester". love you, snuppa! ← Kaller du meg geitepuler, din knullekanin?
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #319 Skrevet 11. september 2006 Of course you do! Eller heller Skauta stemmer jeg for da, men det er da kun personlig snak og behag ← Væren kan hete det!!! (ja, nå snakker jeg om sau, og ikke bukken.)
Gjest Ninakanin Skrevet 11. september 2006 #320 Skrevet 11. september 2006 Kaller du meg geitepuler, din knullekanin? ← nei en mannepuler. men geita towelie er skikkelig hypp på geiter.
Fremhevede innlegg