Gå til innhold

Totalrenovering av 1800-tallshus


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler

Vi vurderer eventuelt å kjøpe det sammen med antikvitetkompisen og kjøpe ham ut senere..

Ikke gjør det.

Det er jo helt nydelig! Skjønner godt at du har forelsket deg i plassen og huset.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin
Hvordan er veien dit? Bratt?  Hvordan blir det om vinteren? Kjøpe nye biler?

hehe ja det blir nok firehjulstrekk på vinteren, gitt!!

Men eiendommen driter ved, så å holde det varmt på vinteren går fint om vi tar pipa tidlig :ler:

Men det er nabo like ved, en sauebonde, og så måker kommunen helt opp dit. Så det er ikke tusen mil ifra folk og så bang, et øde hus uten vann og kloakk altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men jo, da forstår du sikkert at det ikke bare er å tenke "nei fytti det blir for vanskelig".

Jeg synes beliggenheten er nydelig, men mener fremdeles det kan bli for heftig for dere hvis dere ikke har særlig peiling eller godt med penger. Hvis stort sett bare dere to skal drive og jobbe på dette huset i helgene, vil det ta mange år.

Skal det gå, må der bo på stedet. Lag eventuelt et ok soverrom med hybelkjøkken i den lille boden utenfor mens dere fikser på resten.

Selg leiligheten så dere bare har et lån å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eiendommen driter ved, så å holde det varmt på vinteren går fint om vi tar pipa tidlig

Det kommer nå an på isolasjonen og hvor kladt det blir ute da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Jeg synes beliggenheten er nydelig, men mener fremdeles det kan bli for heftig for dere hvis dere ikke har særlig peiling eller godt med penger.  Hvis stort sett bare dere to skal drive og jobbe på dette huset i helgene, vil det ta mange år.

Skal det gå, må der bo på stedet.  Lag eventuelt et ok soverrom med hybelkjøkken i den lille boden utenfor mens dere fikser på resten.

Selg leiligheten så dere bare har et lån å tenke på.

nei leiligheten selger jeg ikke nå uansett. den stiger så utrolig i verdi for hver dag som går, så den holder jeg på en stund til.

Ja det kan helt klart bli heftig.. vi ville nok pendlet litt, altså, bodd der innimellom, gradvis mer og mer...

Isj. Blir dratt mellom å tenke det blir for heftig, som du sier, og at dette ER drømmen.

Fy for ei knipe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
Det kommer nå an på isolasjonen og hvor kladt det blir ute da

ja selvfølgelig :)

men jeg tenkte mer på... det blir uansett varmere enn det har vært der de siste syv årene.

for noen tullinger. la slikt stå.... forbannet!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj. Blir dratt mellom å tenke det blir for heftig, som du sier, og at dette ER drømmen.
Og den drømmen kan fort bli deres verste mareritt.

Det jeg synes er mest betenkelig, er at dere ikke har peiling på dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Og den drømmen kan fort bli deres verste mareritt.

Det jeg synes er mest betenkelig, er at dere ikke har peiling på dette her.

Nei vi er vel kanskje av den naive, overpositive typen begge to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi er vel kanskje av den naive, overpositive typen begge to :ler:

Og derfor frarådet jeg dere dette fra første stund ;)

Men stedet er nydelig, men jeg tror dere burde la det gå. Se bare på tanken om at en kompis skal være med på å kjøpe stedet og at dere skal kjøpe ut ham senere. Der ligger det kilde til mange konflikter der.

For ikke å snakke om økonomien.

Hvis dere får det for 500 000 burde dere slå til, for da har dere sikkert råd til å la det stå tomt i mange år mens dere fikser og ordner litt på det innimellom. Blir det dyrere tror jeg det blir for heftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

vel, vi tar turen opp i morgen, og så diskuterer vi det SKIKKELIG før vi legger inn bud. Eller, vi skal legge inn et bud på 1 krone, bare for å få info om alle bud som kommer etterhvert.

Er det mulig å få noe så langt under takst?

Isj, skulle ønske jeg var millionær og kunne betale fagfolk for å fikse hele driten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eiendommen driter ved, så å holde det varmt på vinteren går fint om vi tar pipa tidlig :ler:

Du vet at trær må hugges, kvistes, kjøres frem, kappes, kløyves og tørkes minimum en sommer før de blir ved, Nina? ;)

Dessuten er verken banker eller forsikringsselskaper spesielt glad i den typen prosjekter... De ser på dem som risikofyllte og jeg vet bl.a. om flere forsikringsselskaper som ikke forsikrer denne typen eiendom i det hele tatt.

Ja, jeg prøver fremdeles å helle kaldt vann i blodet ditt, men det er godt ment! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å få noe så langt under takst?

Vei ikke, men det vil dere se på visningen i morgen. Mange folk betyr langt over takst. Ha lange ører og lytt til hva folk snakker om.

Uansett så er det den summen jeg mener er fornuftig alt sett under ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den drømmen kan fort bli deres verste mareritt.

Det jeg synes er mest betenkelig, er at dere ikke har peiling på dette her.

Har ikke peiling? Må man nødvendigvis ha all peiling på alt da? De er unge og proppfulle av pågangsmot, man kan komme langt med det. Folk har da overlevd i verre rønner i gamle dager, og folk har pusset opp og strevd med drømmene sine i hundrevis av år uten å være faglærte, selvfølgelig kan de klare dette!

Og de er da klar over at det kan bli tungt! Men det tror jeg de kan takle ;)

Plassen er forresten nyyyydelig! Og det er da ikke verre enn hva andre betaler for et feriested..

Jeg tror på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Du vet at trær må hugges, kvistes, kjøres frem, kappes, kløyves og tørkes minimum en sommer før de blir ved, Nina? ;)

Dessuten er verken banker eller forsikringsselskaper spesielt glad i den typen prosjekter... De ser på dem som risikofyllte og jeg vet bl.a. om flere forsikringsselskaper som ikke forsikrer denne typen eiendom i det hele tatt.

Ja, jeg prøver fremdeles å helle kaldt vann i blodet ditt, men det er godt ment! :klem:

vet du, saklige innlegg som dette er jeg svært takknemlig for!

Det er innlegg av typen "nei ikke gjør det." med diverse begrunnelser på meg som person jeg ikke klarer å ta seriøst :)

det med forsikringsselskaper som kan kvie seg har jeg ikke tenkt på.. Og det med veden, hehe, joda, jeg er klar over det ;) Men så er det sånn at jeg har en syk syk kjæreste som faktisk LIKER å gjøre alt det du ramser opp. Som sagt, han har uendelige mengder energi og "fikse-behov".

Kom gjerne med mer kaldt vann, jeg vil ta et valg utifra god og bred info osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hedda Gabler
Og derfor frarådet jeg dere dette fra første stund  ;)

Men stedet er nydelig, men jeg tror dere burde la det gå.  Se bare på tanken om at en kompis skal være med på å kjøpe stedet og at dere skal kjøpe ut ham senere.  Der ligger det kilde til mange konflikter der.

For ikke å snakke om økonomien.

Hvis dere får det for 500 000 burde dere slå til, for da har dere sikkert råd til å la det stå tomt i mange år mens dere fikser og ordner litt på det innimellom.  Blir det dyrere tror jeg det blir for heftig.

Du har selvfølgelig rett, nøkterne gjest. Men jeg blir også sjamert av NinaKanins entusiasme for stedet - det er en drivkraft som ikke skal undervurderes. Men det driver ikke noe prosjekt alene, det er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling? Må man nødvendigvis ha all peiling på alt da? De er unge og proppfulle av pågangsmot, man kan komme langt med det. Folk har da overlevd i verre rønner i gamle dager, og folk har pusset opp og strevd med drømmene sine i hundrevis av år uten å være faglærte, selvfølgelig kan de klare dette!

Og de er da klar over at det kan bli tungt! Men det tror jeg de kan takle ;)

Plassen er forresten nyyyydelig! Og det er da ikke verre enn hva andre betaler for et feriested..

Jeg tror på dere!

Selvfølgelig må man ha peiling hvis man skal sette i stand et sånt sted selv!! Og selvfølgelig må man ha penger til å få gjort det.

Jeg ahr ikke skrevet et ord om at man var faglærte for å gjøre det. hvordan tror du forresten at folk klarte å gjøre sånne ting før? Jo, de fikk hjelp og råd fra tidligere generasjoner. Det er ikke snakk om de klarer å overleve i ei rønne, men om det er smart å la husene stå og rånte enda mer før de settes i stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Har ikke peiling? Må man nødvendigvis ha all peiling på alt da? De er unge og proppfulle av pågangsmot, man kan komme langt med det. Folk har da overlevd i verre rønner i gamle dager, og folk har pusset opp og strevd med drømmene sine i hundrevis av år uten å være faglærte, selvfølgelig kan de klare dette!

Og de er da klar over at det kan bli tungt! Men det tror jeg de kan takle ;)

Plassen er forresten nyyyydelig! Og det er da ikke verre enn hva andre betaler for et feriested..

Jeg tror på dere!

:hoppe:

Ikke sant!

Greia er at vi nordmenn er så fordømt bedagelig anlagt, vi er så opphengt i alt estetisk og komfort av alle typer og slag...

Det går helt i vranghalsen på folk når noen åpent står frem og sier "jeg kan gjerne fryse en vinternatt, drite på utedo, stable ved hele dagen og måke saueskit!".

Men sorry, sånn er jeg gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig rett, nøkterne gjest. Men jeg blir også sjamert av NinaKanins entusiasme for stedet - det er en drivkraft som ikke skal undervurderes. Men det driver ikke noe prosjekt alene, det er klart.

Jeg synes det er veldig viktig å være nøktern når det gjelder noe så stort. Ninakanin hopper og spretter fra det ene til det andre, så jeg faller ike automatisk for den entusiasmen. De er for unge. Har for lite peiling og for lite penger, men klarer det hvis de får stedet for 500 000 :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...