Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sitter nå her med second thoughts ang bryllupet neste høst.

Det passer jo OVERHODET ikke inn i våre fremtidsplaner.....

Saken er den at vi prøver å få barn (og har prøvd ganske lenge nå). Fra neste syklus og i tre sykluser fremover skal jeg starte på noen tabletter som gir meg (forhåpentligvis) sterk eggløsning, som igjen gjør sjansene for å "få klaff" større.

Alt vel så langt... Men - hva om det blir "klaff" i en av de neste syklusene da? Når blir da termin??

Jo ca juni,juli,august 2004... Og det passer jo IKKE!!!!

Må snakke med Bananmannen om dette i kveld. Ingen vits i å begynne å planlegge nå, dersom det må utsettes i enda et år....

*hmm*

Men hva om det IKKE klaffer da.... Da trenger vi jo ikke å utsette bryllupet. Da kan vi jo heller framskynde det, eller noe sånnt....

har tenkt på dette deler av dagen i dag, og kommer nok ikke til å "få ro" før jeg får snakket med min elskede.

*bare mine tanker*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi, ikke at det er min sak, og bare be meg passe mine egne saker, men har du tenkt å få barn nå....??

Du er jo ikke så gammel, har du ikke lyst til å oppleve litt først, reise rundt og se verden, få deg en god utdannelse, litt flere år på baken...??

Skulle ønske noen hadde bedt meg tenke meg om da jeg på død og liv skulle ha barn altfor tidlig.......

Du som virkelig har sjansen til å gjøre alt rett,

for din egen skyld, grip den......

Jeg håper inderlig du ikke tar dette ille opp på noen måte, jeg skulle bare ønske at noen hadde fortalt meg hva jeg ville gå glipp av ved å bli gravid så tidlig........

Kjempeklem fra Tex

som håper vi fortsatt er venner etter disse ordene....

Skrevet

Vet du Tex, her er jeg ikke helt enig med deg ;) Hvis de vil gifte og/eller få barn så er det jo helt opp til dem. Og jeg personlig ser veldig mange fordeler med å få barn så tidlig. Bl a kan de jo ta med barna på reiser før de begynner på skole, og i tillegg er de rimelig unge når barna er store nok til å være alene hjemme og de kan reise mye da.

Gjør som det passer dere Chiquita. Vil dere ha barn nå så synes jeg det er flott jeg! Bryllupet kan utsettes eller fremskyndes som det passer dere. Og der har dere jo også enda en fordel ved å ikke ha sagt noe enda. Ingen blir skuffet om dere bytter dato ;)

Skrevet

Tex - ingen fare. Jeg synes det er helt fint at du skriver det du mener. Men jeg tviler nok på at jeg kommer til å høre på ditt råd :wink: Jeg og Bananmannen begynnte prøvingen i mai-00 - altså for 3 år siden. Da følte vi begge at vi hadde lyst på barn - og den følelsen har ikke blitt mindre i løpet av de tre årene kan jeg love deg. :wink:

Forholdene ligger egentlig godt tilrette nå, vi har hus som vi snart er ferdig med å pusse opp, jeg har et år igjen av skolen, Bananmannen tjener godt, og vi har et godt nettverk rundt oss.

Men det at vi har problemer med å bli gravid er også en fakto vi må ta til etterrettning når vi fortsetter prøvingen. Det kan jo fremdeles ta både 1 og 2 og 6 år til vi lykkes. Og skal vi da vente til jeg har "flere år på baken" så kan dette bli litt "travelt" - særlig siden det KAN ta like lang tid med nestemann også.

Så vi har tatt det valget om at vi vil prøve å være/bli "unge" foreldre, og at vi har litt "alenetid" enda når barna blir store.

Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe dersom jeg får barn nå (om et år).

Hva skulle det være? (Henvender meg her til Tex) :wink:

Du som virkelig har sjansen til å gjøre alt rett,  

Hva vil det si å gjøre alt rett da?

Vi gjør nå det vi tror er rett for oss, og så får fremtiden vise da, om vi har valgt riktig, eller feil (Jeg er litt sta også, som ikke vil lære av andres feil, skjønner du) :roll:

Og der har dere jo også enda en fordel ved å ikke ha sagt noe enda. Ingen blir skuffet om dere bytter dato

Jupp. Men vi vet jo ikke hva det blir til enda da - må prøve å rive Bananmannen løs fra PC-spillet først, så jeg får snakket med ham :ler:

*klem*

Skrevet

Null problem å være tyve og ha en baby.

Null problem å være tjuetre og ha en treåring.

Problemene begynner når ungen din begynner på skolen og alle de andre foreldrene tror at du er, og behandler deg som storesøster.

Når du er tjueåtte og står der med en trassig andreklassing, mens alle vennene dine reiser jorda rundt og går på spennende jobbintervjuer.

Når dere skal ha ti års jubileum etter ungdomsskolen og du ikke kan gå fordi du ikke kan gå fra ditt syke barn eller du faktisk kan gå fordi du får en barnevakt, og alle de andre forteller om sin gode lønn, sine reiser, opplevelser, og erfaringer.

Du har ikke anelse om studielånsrenta, men du kan alt om bleieutslett.

Og når ungene er større og kan være alene hjemme kan du ikke reise allikevel, for hvem vet hva som kan skje mens dere er borte.

Og når de har flyttet hjemmefra.....

Da er du så sliten at du ikke har ork til å reise noe sted som helst.

Jeg sier ikke på noe vis at du og Bananmannen er for umodne til å få barn.

Jeg sier bare at du kan få så utrolig mye mer ut av livet ditt, du er bare tjueen og har massevis av år foran deg før du er ordentlig voksen.

Du har ikke hatt noe voksentid alene sammen med mannen din, og den tiden burde du hatt, som en god basiskunnskap om livet før du skal begynne å lære et lite barn veien til trygghet og lykke.

Jeg er straks tredve og har vært mamma i absolutt hele mitt voksne liv. Jeg ble godt over tjuesju før jeg innså at hadde jeg ventet med å få barn hadde det ikke gavnet bare meg, men også barnet mitt.

Jeg har en seksåring.

Å være tredve og mamma til en seksåring er helt topp!

Men jeg forblir sikker på at min tiåring hadde hatt det bedre dersom jeg var noen år eldre før hun kom til.

Det er to vidt forskjellige verdner.

Den erfaringen er jeg redd du også vil gjøre deg.

Hadde jeg kunnet skrudd klokka tilbake er det ingen tvil om at jeg ville ventet, med den kunnskapen jeg har idag.

Jeg vil allikevel ønske dere lykke til med prøvingen.

Å få barn er den største lykke i livet,

og det paradoksale er at hadde du vært eldre,

ville den gleden vært mye større.

Jeg håper vi fremdeles er venner, og som jeg sa sist,

jeg skriver dette bare fordi du ikke skal kunne komme om noen år og si

"ingen fortalte meg..."

For det har jeg gjort nå.

Se på deg selv som advart.

Klem fra din venn Tex,

som er sikker på at du blir en god mor (når tiden er inne... :blunke: )

Skrevet

Hehe.... Fremdeles no hard feelings fra min side (hvorfor tenker jeg på engelsk i dag da??? Nuvel) :wink:

Egenltig er det vel ingen vits i at noen av oss argumenterer for noe, for vi har jo begge vårt ståsted alikevell :ler:

Men men, det er det jo ikke noe å gjøre noe med. Jeg vet at du merner det godt, og at jeg egentlig burde tenke litt mer på det du skriver om, men av en eller annen grunn så... nei - det stemmer liksom ikke med hva jeg (og vi) vil og ønsker for fremtiden.

Jeg vet ikke noen annen måte å si det på. Det er en følelse som er så sterk at vi får bare la det "stå til".

Jeg kan bare ikke si noe annet.

Det kan hende at vi kommer til å "angre" oss, ja, men det får vi ta når den dagen kommer.

Og jeg setter pris på det du har skrevet til meg Tex, men jeg tviler på at det kan få meg til å forandre mening.,, Ikke nå - på dette tidspunktet.

Jeg ser det sånn nå, at vi like greit kan fortsette å prøve - som vi har gjort i 3 år tidligere, men at jeg i tillegg skal ta de tablettene som skal helpe meg til å få bedre eggløsning. Kanskje hjelper det meg - kanskje gjør det det ikke.

Se på deg selv som advart.

Jeg skal huske det :wink:

Men du er god alikevell du.

*klem*

Skrevet
Hvisker: mamma fikk meg da hun var 19 år og angrer ikke på at hun var tidlig ute, så nå er hun 42 år og "barnløs" og trives med det... Lykke til :D
Skrevet
Jeg var også nitten og står nå midt oppi det. Jeg er sliiiten... :blunke:
Skrevet

Driver og innhenter menyer vi.

Får IKKE bestemt oss.

Står fremdeles mellom koldtbord eller sodd.

Det er bra vi har god tid på oss, skal det være slik med alt :ler:

Bananmannen har kommet med ønske om hvordan han ser for seg bordkortene, så vi får vel kjøpe inn materialer sånn at han får prøvd seg, og se om det blir like font som han tror. (HAn har lovt at han skal alge bordkortene, som det for tiden ser ut som om det kommer til å bli gankse mye jobb med) :sjarmor:

Skal kjøpe inn materialer til "prøvene" når jeg får stipend igjen, så får vi begynne å prøve.

(Skal prøve å overtale ham til å begynne med bordkortene tidlig, siden dette kan ta tid, så han ikke går lei mot slutten, osv..)

Vi har også snakket om dette med bryllup/graviditet.

Bananmannen hadde ønske om at dersom jeg ble gravid nå i den nærmeste framtid, så skulle bryllupet framskyndes, slkik at jeg var "bare" i 3-4 mnd når bryllupet står.

Vet jo at det er en del risiko med tanke på ev. svangerskapsplager, men det får vi ta nor det kommer.

Tror nok også at bryllupet blir mye mindre dersom det blir framskyndet - da altså med bare de "nærmeste".

Men vi får vente og se.

*klem*

Skrevet

HAr nå kjøpt det siste nummeret av Ditt Bryllup som vi skal "kose oss" med. (Vel, jeg har lest det "fra perm til perm" jeg da, men Bananmannen har det ikke enda)

Han viser nå ganske stor int for bryllupet, og han sa at neste gang vi BEGGE skulle besøke en av hans foreldre, så skulle vi fortelle det.

(Hvorfor er det sånn at vi forteller det til hans foreldre først, tro???)

Vel, det spiller ingen rolle.

Fikk en ny Pandurokatalog i posten nå her om dagen, og den satt vi og kikket i og drømte oss bort med.

Så nå ser det ut som om de første bordkortene vi tenkte på blir "kassert", for vi har forelsket oss i noe i Panduro-katalogen som kanksje/sikkert går an.

Vi må bestille en "prøve2 først, så få vi se...

Skrevet

Har kjøpt siste utgave av Bryllupsmagasinet, og jeg har selvfølgelig lest det fra perm til perm.

Bananmannen skal lese det i kveld sa han (mens jeg er på skolen og på hybelen)

Vi har forelsket oss i noen innbydelser og bordkort fra Panduro-katalogen.

Skal ivei og bestille et "prøveeksemplar" i dag, så vi får se om de er like fine i virkeligheten som på bildet.

Driver og ser på nettsidene til Panduro nå om de har bilde der, men jeg finner det ikke *leter videre*

Vel, dersom dere har tilgang til katalogen, så heter det "bryllupskort - sett", så da kan dere vel se om dere lyster.

Ellers så vil jeg virkelig anbefale Pandurokatalogen - der finnes jo MASSE av ting vi vil trenge i tiden framover nå.

Skrevet

I morgen blir "nyheten" sluppet.

Da reiser vi til hans mor og forteller henne det først (det er jo hun som har mast mest) :wink:

Så står hans far "for dør", og så mine foreldre.

*ønker oss selv lykke til* :ler:

Vi har snakket om å ha vielsen kl 15 og middag umiddelbart etterpå.

Og vi skal tilberinge natten før på hotell - sammen. (På den måten får vi lånt ut hele vårt hus til tilreisende gjester)

Bananmannen snakket om at vi kunne reise på bryllupsreise dagen etter bryllupet, og jeg er enig - det hadde jo vært kjempefint...

Men vi får se - ingenting er helt avgjort enda da (selvfølgelig)

*klem*

Skrevet

Er bare innom en snartur før skolen for å si at hans foreldre ble veldig glade.

De syntes virkelig det var på tide. :wink:

Nå må jeg hive meg på sykkelen

*klem*

Skrevet

I dag går forresten turen innom Panduro for å få tak i en prøve-pakke av det vi har lyst til å ha som inbydelse og bordkort.

Ikke sikkert at de har den inne siden det er en liten butikk, men da får vi bestilt den så jeg får hentet den neste uke da i det minste.

Føler at det er litt mer "legalt" å kjøpe det nå som vi har begynt å fortelle det... teit tanke, egenltig!!! :ler:

Så skriver jeg sikkert en mail til kirkekontoret og bestiller kirken i morgen eller senere i dag. Må høre med Bananmannen først.

Det er jo ikke noe å vente med - sier vi begge hver gang vi snakkker om det, men det har fremdeles ikke blitt noe :-?

Jeg får ta meg på tak og få bestilt det, så er DET gjort i allefall (det "viktigste")

Skrevet

Hurra, endelig er det offisielt og folk er glade!!

Gratulerer med offisiell bryllupsdato,

og kos dere masse med planlegging!!

Klem Tex

Skrevet

Tusen takk, dere to.

Vi skal kose oss masse, ja. (Kan vel egentlig ikke snakke for Bananmannen, men jeg tror han mener det samme) :wink:

Må prøve å ikke la det gå ut over venner og kjente helt enda da, men skrive av meg desto mer her inne... :P

Dessuten....

Nå er det UNDER 11 mnd igjen!!! (var 11 mnd nøyaktig på søndag) :blunke:

*klem*

Skrevet

Gratulerer med at nyheten endelig er ute "av skapet" :heiajente:

(Hadde vært fullstendig sprekkeferdig hvis det var meg!)

Kos deg masse med planlegging i all åpenhet :D

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...