Gå til innhold

.:sunnhetssøstrenes inspirerende nedtegnelser:.


Gjest Mireya

Anbefalte innlegg

Fremdeles bare oppussing her.

Fikk ikke med med tipset om aa töye för det var for sent, saa jeg har vaert litt stöl. Men, men. Haaper det blir mer tid til trening om en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble 4 sykle-til-jobb dager uken her. Fant ut på fredag at jeg kanskje kan starte opp med "ordentlig" trening igjen, så da er det bare å komme igang da. Får se om spinningen får vente til sykkelsesongen er over, spørs om 40 minutter sykling om dagen er nok ennå? Men en aerobictime eller to skader sikker ikke. :hoppe:

I tillegg har sambos nye sunne livsstil påvirket meg, så kroppen er blitt bittelitt smalere og buksene sitter bedre enn de gjorde i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg oppsummerer nok en uke... :)

Trening: Uken begynte litt slapt, siden Noen var ute på mandag og drakk nok øl til at Noen ikke følte seg helt i form på tirsdag. :sjenert: Ellers var jeg og trente både onsdag og fredag morgen før jeg hev meg på lesesalen, og det er jeg fornøyd med assa. Og så dro jeg og samboeren og trente i formiddag. Denne uken har det gått i styrke, siden jeg synes det er så gøy å leke forsøksdyr-leken med meg selv (som i: hva skjer dersom jeg trener slik-og-slik en stund fremover?). Føler jeg er flink til å variere, og jeg går og trener fordi jeg vil, ikke fordi jeg må. Deilig følelse å kunne sette av så mye tid til meg selv.

Mat: fin-fin uke. Har bestemt meg for å ikke fore systemet med snop, og det går fint (bortsett fra på kinoen i dag, men kino er kino og det kunne vært mye verre osv.) Pasta på mandag, ovnsbakt ørret med linser på tirsdag, wok på onsdagen, chili con carne på torsdagen (eller var det omvendt?), linsesuppe på fredagen, vossakorv og hjemmelaget potetstappe på lørdag og i dag var vi ute og spiste. Jammi.

Terapi: inne på noe. Skal dit i morgen også. Er ikke sikker på hvor jeg er på frisk-skalaen, er forsåvidt mye, mye bedre, men det er fremdeles en del som ligger og skurrer. Jaja, jeg får jo hjelp.

Ellers: inni dødperiode ift. skjønnlitteratur. Leser mye piss for tiden, men får også ettersendt The Economist fra papsen. Gullren samvittighet egentlig. Ser mye bra film for tiden, men trenger noe å dille med om kveldene foran tv'en. Er møkklei av å strikke. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk trent skikkelig i dag - styrke på hele kroppen, jogging (20 min. med snittfart på 9,1 km/t) og syklet en mil på ergometersykkel. Kanskje litt voldsomt, men jeg får så vanvittig mye driv når jeg trener etter en kopp kaffe eller to.

Neste uke vil jeg trene spinning om ettermiddagene, etter to uker med mer fokus på allsidighet klør jeg virkelig etter å svette som en gris igjen på sykkel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette duger ikke.

Har tilbragt flere uker trygt forvart i sofakroken, gjerne med en øl og the L word på dvd.

Har ikke råd til å leve sånn heller, det går alt for mye penger i snus (og til tider øl og vin).

Dessuten er jeg nesten ikke forkjølet lenger, og med to barnehagebarn i huset må jeg gripe sjansen, da det sikkert ikke går lang tid før jeg er syk igjen.

Vil bli like smekker som L word beibsa.

Søndag 15: joggetur på kvelden!

Mandag 16: kurs på jobb, kommer sent hjem, ha sex og kalle det trening? :ler:

Tirsdag 17: kurs på jobb, kommer enda senere hjem

Onsdag 18: bursdagsselskap for sønnen, knerte champis med mannen hvis jeg rekker å kjøpe den inn, selv om joggetur hadde vært en bedre plan, tipper jeg det blir den første (kan jo alltids ha sex igjen :ler: )

Torsdag 19: mary kay party

Fredag 20: burde jogge igjen, men er sikkert mer klar for øl og sofa

Lørdag 21: se fredag 20

Søndag 22: joggetur på kvelden!

Hmmm, dystre utsikter for helsa!

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate som jeg har spist de siste dagene; vekten er deretter. :forvirret:

Skal imidlertid ha kjernesunn middag i morgen, og ikke minst skal jeg ha fartstest (klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal se hvor langt jeg klarer å løpe på en time eller om jeg skal se hvor lang tid jeg bruker på å løpe en mil), og neste uke skal jeg trappe opp treningen en del. Liker å trene styrke om morgenen, og de dagene jeg ikke trener styrke kan jeg gå på spinning. Treningsnarkoman, jeg? :sjenert:

Må jo begå omtrent tusen fett/sukker-synder siden jeg ikke er blitt tynn som en flis av all aktiviteten. Nuvel. Energien og hvor gøy jeg synes det er er forsåvidt belønning nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yowsa! Brukte 1t 10 min på en mil i dag, det er 8,5 km/t. Akkurat det samme som jeg brukte på en time for noen uker tilbake. Jau jau, det er det lengste jeg har sprunget sammenhengende noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattblomst

Tjohei, sunnhetssøstre!

Jeg er forlengst i gang igjen etter fødsel. 14 kg raste av på elleve dager, men så var det bom stopp på utgangspunktet. SÅH, nå må det jobbes.

Jeg ammer ikke, så har ingen restriksjoner på vektnedgang, men tar det smått og pent. Har gooood tid. (Samtidig vil jeg ikke bruke FOR lang tid heller, for da svinner sikkert motivasjonen hen)

min egen motivasjon; den største er å ha den følelsen at alt med kroppen er ok. Den følelsen hadde jeg da jeg veide i underkant av 60 kg, og det var herlig! :Nikke: Mer aktiv i hverdagen og bedre sexliv når det er mindre som "flabber", dessuten enklere å komme i form (kondis, muskler) når kroppen føles ok. OG så er det en stor motivasjon at alle klærne mine skal passe fint. Har hverken råd eller lyst til å kjøpe helt ny garderobe, da jeg faktisk har en del fine klær som ER fine så lenge kroppen er fast og fin.

Har også lyst til å igjen kunne se bilder av meg selv og tenke "jeg ser faktisk ok ut!"

Og så bestemte jeg meg for lenge siden (ehm, da jeg gikk gravid med guttungen) for at jeg aldri skal forfalle om jeg har et valg. Og det har jeg. Jeg er ung og frisk. Et godt utgangspunkt for å bli stram og sexy tobarnsmor.  :sjenert:

Kan også godt innrømme at jeg gjerne kunne tenke meg å være en ung kvinne som folk tenker "oi, hot!" om når de tilfeldigvis passerer meg på gata.  :sjarmor: Vet ikke om det er oppnåelig, men pyttsann. God tanke, i alle fall.

Inspireres av ~Alwa~, som lever livet og innlemmer trening i hverdagen tilsynelatende så lett som bare det.

Min linje er: Alt er tillatt, det er mengdene det kommer an på.

MÅL: Veie 58 kg innen 2. juni 2007. (Er 167 cm høy)

Veide i går: 67 kg

Veiing den 10. og 25. hver måned. Legger inn tallene her.

Er "bare" ca. 1 måned siden jeg fødte, så har vel egentlig ikke "lov" til å trene før om et par uker, men går turer med vogn de dagene det ikke regner, samt at jeg prøver å være flink med knipeøvelser, i alle fall noen få knip per dag... (lett å glemme)

Etter 6-ukers-kontrollen begynner jeg med pilates hjemme på stuegulvet, og skal etterhvert også melde meg inn på treningssenter og trene et par ganger i uken, det er i alle fall planen. Så får vi se hvordan det lar seg kombinere med livet som tobarnsmor med mann som jobber veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt trening på hylla for et års tid. Får jeg det til er det kjempeflott, men jeg regner med at minst en i denne familien kommer til å være syk til enhver tid herfra og ut mai.

:roll:

Jeg har redusert til to snus og to kopper kaffe på jobb, det funker bra, resten av dagen skal jeg bare drikke vann.

Jeg får i meg en del frukt og grønt, resten av familien er det verre med, men det får komme som neste trinn.

Jeg håper å få gått meg en rask kveldstur to ganger i uken, blir det jogging er det superflott, men regner det katter og hunder får det holde med en gåtur inntil videre.

Svært reduserte mål, men om ikke annet er det viktig å ikke tenke at "jeg klarer ikke å leve sånn jeg burde, så da kan det være det samme" og så gi helt blaffen i alt. Å klare noen småting må da være bedre enn ingenting? Inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg går og går og går og sykler og sykler og sykler og løfter og løfter og løfter og spiser og spiser og spiser og går på fylla. Mer er det ikke å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nattblomst

Føler meg veldig sunn for tiden. Går turer med baby i vogn, til og fra barnehagen hver dag i tillegg, spiser det jeg vil, men aldri for store mengder. Det funker helt fint. (Får sjelden tid til å spise opp middagen min, forresten. Yngste krever ofte oppmerksomhet akkurat rundt middagstider...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu är det dags att börja med barnvagnsturerna :)

Jag mår otroligt sanslöst bra efter förlossningen i onsdags kväll och vi gick första turen redan i dag - hem från dagis där vi lämnat storebror. I morgon ska jag gå en tur också. Det är skönt att få gå. Skönt med vackert kallt vinterväder att gå i.

Dricker MASSOR med vatten men det behövs när man ammar.

Maten är INTE i fokus denna vecka. Det blir mat, det blir det. Och frukt. Och annat jag kanske är sugen på :sjenert:

Ska tänka på att det är bättre med vindruvor som snacks än "annat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en dårlig start på uken med dårlig vær og lite motivasjon til å ut å gå. Men tok det igjen i helgen med å dra på spinning på lørdag og gikk lang tur på glattisen i går, var ute ca 75 minutter. Kjempedeilig!

Ser ut som sykkelsesongen er over, er bart på veiene, men mye holke på fortauene, så sykkelen får stå trygt hjemme i sykkelboden tror jeg. Fikk testet goretexskoene i går, og fikk faktisk ikke gnagsår, så regner med jeg må prøve å gå hjem fra jobb en dag eller to uken her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært flink til å oppdatere her i det siste, men det betyr ikke at jeg slurver altså! ;)

Trener som bare pokker, og spiser deretter. Har egentlig gitt opp å begrense meg på noen måte, jeg leser fryktelig mye, stresser mye og trener såpass at jeg trenger alt jeg kan få i meg. Vet at kostholdet ikke er ideelt, men det aller, aller meste lages fra scratch. Største problem for tiden er at jeg spiser sjelden, men mye.

På treningsfronten går det i styrketrening og spinning, føttene mine liker ikke å jogge på tredemølle. Skal begynne å trene utholdenhet på overkroppen skikkelig denne uken (romaskin) også tenkte jeg. Det er så mye jeg vil gjøre!

Dessuten flink til å få gjort det jeg skal, jeg går ut og fester og må ta meg i nakken for å gi meg en fridag fra alt for tiden. En ufattelig forandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det visst vært stille en stund, så da smokker jeg til å melder meg inn i spreking-gruppa deres :sjarmor:

Jeg var rimelig sprek og sunn og er glad i å trene.Men diverse sykdom satte en stopper for det et drøyt år, og nå har samboerskap og studier gjort sitt inntog :roll:

Fant ut at jeg har gått opp 6 kilo på drøye 4 måneder,og det gåkke an. Klærne begynner å bli for små og formen er gjennomgående shabby på grunn av mangel på bevegelse.

Så nå blir god mat og kos i sofakroken byttet ut med masse frukt og bevegelse fremover. Og jeg vet uuuutrolig godt hvor hardt det er å vende om fra den bedagelige Ole Brumm-stilen til sporty spice :ler:

Så jeg tenkte kanskje dette kunne være en fin motivator. Dette, og den snasne julekjolen jeg gikk til innkjøp av i dag i min egentlige størrelse som jeg neeesten ikke fikk puste i. Men det kommer jeg til å gjøre :sjarmor:

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går holdt jeg nesten på å bli overbefrukta tror jeg. Etter 2 epler,2 kiwi,1 pære,1 babygulrot og en klase druer fikk jeg skikkelig vondt i magen :ler:

I dag har jeg vært kjempeflink.Den første dagen på lenge uten noen form for snop, og i dag er det LØRDAG til og med *stooooolt* :Hehe:

Har beveget meg en del i dag også.Gikk til og fra byen og siden jeg var på shopping og beina beveget seg stort sett hele tiden i over 4 timer, telles det :sjarmor:

Har kikket litt på medlemsskap på treningssenter her jeg bor.Har så lyst til å lære meg pilates skikkelig. Har jo denne tv-shop dvd`en liggende hjemme, men jeg synes ikke jeg fikk til pustinga skikkelig. Og pusten er jo tross alt alfa og omega i pilates, så fikser man ikke den er treninga rimelig fånyttes å :forvirret:

Tror jeg skal ønske meg medlemsskap til jul,har ikke råd selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god grunn til at jeg ikke har vært her inne på en stund... :sjenert:

Er nok rett og slett ikke så inspirerende for tiden.

Men er det ikke mandag igjen snart da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke mandag igjen snart da?  :ler:

:ler: Er det flere som synes det blir litt "feil" å starte nye prosjekter midt i uka? Det må en mandag til ikke sant? :ler:

Har forresten skrevet treningsplan i dag, 4 måneder siden sist :roll:

Kikka litt i treningsplanene mine fra i vår/sommer, og huttetu så mye jeg trente da :overrasket:

Jeg har ikke nubbesjans til å komme meg opp på det nivået der igjen med studier som skal gjøres og muligens også deltidsjobb ved siden av.

Men vi snakker myyye trening så det er ikke sikkert jeg har vondt av å moderere meg litt.Problemet mitt er bare at jeg blir så forbanna hekta når rutinene er på plass at jeg har problemer med å begrense meg.

Menne,før jeg kommer dit må jeg uansett over den berømmelige dørstokkmila og det er sjeldent lett. Men har da klart det flere ganger før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Alwa kommer og inspirerer oss litt ;)

Har vært lite sunnhet forrige uke, mye kaker på jobb + 2 * farsdagsfeiringer i går. I tillegg dårlig med aktivitet. Har vært uten bil, slik at turer til treningssenteret har vært vanskelig i tillegg til at det har vært glatt og surt ute, så det har fristet lite å gå turer. Men var ute og gikk i nesten to timer på lørdag da, fikk både trim og dagslys, ikke verst!

Har store planer om både å gå fra jobb idag og å være med i venninne på trening ikveld, så da blir det en bra start på uken her :)

Har også ordnet handleliste til sunne middager, så da er utgangspunktet bra iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...