Gå til innhold

.:sunnhetssøstrenes inspirerende nedtegnelser:.


Gjest Mireya

Anbefalte innlegg

:ler: fy fader jeg SUGER i innebandy. Rart, jeg er skikkelig flink til å treffe søppelbøtter og sånt på lang avstand, og ikke helt tapt bak en vogn i squash, men detta!

Tenkte en god del ganger "Hva gjør jeg her?" og syntes synd på gutta som måtte ha meg på laget.

Men jeg får gi det noen sjanser til før jeg gir meg. For hvis jeg klarer å bli litt flinkere, så hadde det vært skikkelig dritgøy trening.

Jeg fikk med meg en ball og en kølle hjem. "Øv litt på stuegulvet, du." :ler:

(Og jeg som har ca. en kvadratmeter ledig gulvplass på stuegulvet, da.)

"Du er like god til å stå i veien som noen annen." sa en annen av dem. :ler:

Men jeg følte meg likevel ganske barsk da jeg kjørte hjem i den store bilen med Raga på full guffe og en innebandykølle i baksetet.

Og det viktigste av alt: jeg er allerede helt ØDELAGT i rumpa. Og tildels lårene. Og er det noe en kvinne setter mer pris på?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 1:

Mandag - miniskitur med barna

Tirsdag - litt aking med barna. mageøvelser, situpstyper

Onsdag - over 15 etasjer med trapper sammenlagt. 1t rask tur

Torsdag - litt yoga, push-ups&dips

Fredag - 10 etasjer trapper

Lørdag - --

Søndag - 1t45min langrenn

Uke 2:

Mandag - mageøvelser, pilatestyper

Tirsdag - 10 etasjer trapper

Onsdag - 10 etasjer trapper

Torsdag - 1,5t innebandy

Fredag - 1t skitur i fireåring-tempo, generelt mye leking i helgen

Lørdag - --

Søndag - 1t rask tur

:)

Uke 3:

Mandag - mageøvelser, situpstyper

Tirsdag - --

Onsdag - solhilsen

Torsdag - 1,5t innebandy

Fredag - mageøvelser!

Lørdag - gåtur/skitur en av dagene i helgen!

Søndag - armøvelser den andre dagen i helgen!

... jeg dropper å skrive om alle disse trappene. Det var mest for å minne meg selv på at det faktisk blir litt bevegelse ut av sånt også.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2:

Mandag: 45 minutter gåtur i raskt tempo

Tirsdag: 45 minutter gåtur i raskt tempo

Onsdag: Spinning

Torsdag: 45 minutter gåtur i raskt tempo

Fredag: Squash

Lørdag: Aerobic

Manglet styrketrening men ellers godt fornøyd, fikk rørt ordentlig på meg hver dag utenom søndag og fikk til tre turer til treningssenteret. Så er det bare å fortsette likedan uken her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke :ler:

Tre turer til treningssenteret prøver jeg å få til, og det går som regel greit de helgene vi ikke reiser bort. Men gåturene er noe jeg prøver å skvise inn nå for å komme i bedre form. Har gått opp i vekt siden sommeren, så må prøve å øke aktivitetsnivået litt for å se om det hjelper. Kan ikke bare skylde på medisiner, og jeg er alt for glad i mat til å kutte ned noe mye der, så da får jeg heller røre mer på meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre turer til treningssenteret og gåturer i tillegg er jo kjempebra, Chica! Mye mer enn jeg satser på å få til for tiden.

Men (fra dagboken, må ha begge steder):

Stolt av meg selv, om jeg må si det, og hvorfor ikke si det, det er en bra ting å si.

Dro på innebandy, selv om jeg vet jeg suger. Var elendig denne gangen også. Men jeg prøver i hvert fall, det skal jeg ha.

Og så føltes det litt bedre da jeg hørte at gutta hadde spilt 1-2 ganger i uken i seks år, ni år...

Dessuten er de jo gutter, de drev med sånt som dette på skolen, mens jeg danset jazzballett.

Så jeg gir meg ikke.

Jeg skal bli bedre.

Jeg skal drible stuebordet til neste gang.

Jeg skal varme opp neste gang også, så jeg ikke får hjerteattakk de første ti minuttene.

Og så er jeg trenings-euforisk når timen-halvannen er over. Det er digg, det.

:sjarmor:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre turer til treningssenteret og gåturer i tillegg er jo kjempebra, Chica! Mye mer enn jeg satser på å få til for tiden.

Men (fra dagboken, må ha begge steder):

Nå har jeg 8-16 jobb og ingen barn og da, så har kanskje litt mer forutsetninger for å få det til ;)

Har blitt tre treningssenterturer i uken her også (Aerobic m/ styrke, spinn og styrke og i går ble det 45 minutter på stepmaskin/sykkel). Har hittil gått bare en tur, men satser på å gå hjem fra jobb idag, så da blir det to. Har med full utrustning med overtrekkbukse, goretexjakke og -sko, iPod, pulsklokke, lue og ullundertøy. Skal ikke så på utstyret iallfall :ler:

Ble ingen intervallspinningtime uken her, men ble masse intervaller på kondisapparatene i går i tillegg til at det ble 30 minutter spinning på tirsdag, så er fornøyd med det.

Plan for neste uke er også minst en intervallspinntime og minst en spinn og styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sneket inn en intervallspinntime igår, og idag har jeg stått på ski for første gang! Kjennes godt i beina!

Uke 3:

Mandag: 45 minutter gåtur i raskt tempo + aerobic m/styrke

Tirsdag: Spinn&styrke

Onsdag: Hvile

Torsdag: 45 minutter sykling/ellipsemaskin

Fredag: 45 minutter gåtur i raskt tempo

Lørdag: Intervallspinning

Søndag: Slalom :hoppe:

Frykter dagens aktiviteter gjør at det blir hviledag imorgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg 8-16 jobb og ingen barn og da, så har kanskje litt mer forutsetninger for å få det til ;)
Men det er mange i din situasjon som ikke får det til likevel. Er kjempeimponert, jeg.

(Og sammenlikner ikke med meg selv, jeg er fornøyd med å gjøre noe i det hele tatt, jeg. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1:

Mandag - miniskitur med barna

Tirsdag - mageøvelser, situpstyper

Onsdag - 1t rask tur

Torsdag - litt yoga, push-ups&dips

Fredag - --

Lørdag - --

Søndag - 1t45min langrenn

Uke 2:

Mandag - mageøvelser, pilatestyper

Tirsdag - --

Onsdag - --

Torsdag - 1,5t innebandy

Fredag - 1t skitur i fireåring-tempo, generelt mye leking i helgen

Lørdag - --

Søndag - 1t rask tur

Uke 3:

Mandag - mageøvelser, situpstyper

Tirsdag - --

Onsdag - solhilsen

Torsdag - 1,5t innebandy

Fredag - --

Lørdag - --

Søndag - mageøvelser, situpstyper + armøvelser

Jajja, ikke allverden, men mer enn ingenting.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mange i din situasjon som ikke får det til likevel. Er kjempeimponert, jeg.

(Og sammenlikner ikke med meg selv, jeg er fornøyd med å gjøre noe i det hele tatt, jeg. :ler: )

Får se hvor mange ukene jeg holder ut :ler:

Lettere mørbanket idag, kjenner det godt i nakke og legger at jeg tilbringte deler av søndagen i skibakken. Men men - kroppen blir vel vant til de aktivitetene der etterhvert også. Hviledagen idag er avlyst, har spinningdate med sambo ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 2

Mandag: -

Tirsdag: -

Onsdag: 30 minutter roing og jogging

Torsdag: Styrketrening

Fredag: en time rask gange

Lørdag: Tøying på denne ballen (jeg får det ikke til :skrape: )

Søndag: 1 t. 20 min. tur i marka

UKE 3

Mandag: 30 minutter roing

Tirsdag: -

Onsdag: Styrketrening

Torsdag: Styrketrening og kort-intervall på mølle

Fredag: -

Lørdag: -

Søndag: -

Jaja, jeg synes ikke det er så ille egentlig, siden jeg jobber veldig mye dobbelt nå (7-21), og da er det ikke så aktuelt å trene før eller etter. Satser på å få det jevnere når vi er ferdig flyttet og kommet på plass på nytt sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett ikke ille :)

For min egen del prøver jeg å huske på at selv om jeg ikke klarer å få til samme hardkjør-trening som jeg gjorde i gamledager, så er det innmari dumt å bare gi helt opp av den grunn. Litt må da være bedre enn ingenting?

Så i dag kom jeg meg ut på kveldsturen min igjen. Trenger ny musikk, prøve å fikse snart. Har uansett mange tanker i hodet for tiden som det er deilig å lufte langs nattestille villaveier.

Uke 4:

Mandag - 1t rask tur . prøvde å øve meg med innebandykølla i kjelleren, men det er trevegger, så det bråkte for mye. Må finne et lurt sted.

Tirsdag - yoga

Onsdag - styrke

Torsdag - innebandy. Med oppvarming denne gang!

Fredag - til lørdag, bortreis med jobben

Lørdag - styrke

Søndag - gå tur

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del prøver jeg å huske på at selv om jeg ikke klarer å få til samme hardkjør-trening som jeg gjorde i gamledager, så er det innmari dumt å bare gi helt opp av den grunn. Litt må da være bedre enn ingenting?

Det har du helt rett i! Jeg er veldig enten/eller i hodet, så hvis jeg ikke kan løpe meg ihjel eller løfte vekter så ryggen hyler i smerte (litt overdrevet) så gidder jeg liksom ikke. Men nå merker jeg sakte men sikkert at det faktisk kan være ok å ta det litt roligere også, og det er jo ingen tvil om at det er sunnere. :-D Føles bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfokuset ble borte i et voldsomt jobb-fokus i slutten av denne uken. Men nå tilbake på track. Lekreste kroppen til sommeren, glemmer ikke det så lett.

For det er klart at sunnhetsgrunnene veier tyngst.

Men det er også klart at "lekreste kroppen til sommeren" er det jeg tenker på når jeg gjør sit-ups.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 4

Mandag: 60 minutter spinning

Fredag: styrke armer

Lørdag: 30 min stepmaskin

Søndag: 1 time og 20 minutter gåtur i snøføyka

Uken har vært sterkt preget av sykdom, men er nå fit for fight og starter opp ordentlig imorgen igjen!

Mål for uken: to styrkeøkter på armer, 2 spinningtimer og en aerobictime!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1:

Mandag - miniskitur med barna

Tirsdag - mageøvelser, situpstyper

Onsdag - 1t rask tur

Torsdag - litt yoga, push-ups&dips

Fredag - --

Lørdag - --

Søndag - 1t45min langrenn

Uke 2:

Mandag - mageøvelser, pilatestyper

Tirsdag - --

Onsdag - --

Torsdag - 1,5t innebandy

Fredag - 1t skitur i fireåring-tempo, generelt mye leking i helgen

Lørdag - --

Søndag - 1t rask tur

Uke 3:

Mandag - mageøvelser, situpstyper

Tirsdag - --

Onsdag - solhilsen

Torsdag - 1,5t innebandy

Fredag - --

Lørdag - --

Søndag - mageøvelser, situpstyper + armøvelser

Uke 4:

Mandag - 1t rask tur .

Tirsdag - kan ikke huske om jeg gjorde noe

Onsdag - jobb

Torsdag - mere jobb

Fredag - enda mere jobb

Lørdag - jobb

Søndag - mageøvelser, programmet fra kjøleskapet.

... det eneste jeg egentlig kan gjøre for "lekreste kroppen" (utenom plastisk kirurgi) er å velge riktige klær, så ...

:ler:

Neida, uke 5 er det back on track. :jepp: Litt stramming her og der kan man jo kanskje få til. Og uansett var det dette med helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 4

Mandag: 40 minutter rask gåtur

Tirsdag: 60 minutter styrketrening + roing

Onsdag: -

Torsdag: -

Fredag: 20 minutter roing + 20 minutter styrketrening

Lørdag: 40 minutter basket

Søndag: -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4

Mandag: 60 minutter spinning

Fredag: styrke armer

Lørdag: 30 min stepmaskin

Søndag: 1 time og 20 minutter gåtur i snøføyka

Uken har vært sterkt preget av sykdom, men er nå fit for fight og starter opp ordentlig imorgen igjen!

Mål for uken: to styrkeøkter på armer, 2 spinningtimer og en aerobictime!

Litt ambisiøs der. Formen var bra på mandag, men så kom forkjølelsen kastet på meg :sinna: Så uken ble ikke så veldig bra...

Uke 5:

Mandag: Spinning

Onsdag: 2*30 minutt rolig stepmaskin

Søndag: 1 time og 20 minutt gåtur

Fortsatt forkjølet, så har ikke langt så store mål for uken her. Skal prøve å få til en halvtime på stepmaskinen idag og squash imorgen + ski ihelgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...