Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Hvordan syns du denne fødselen var i forhold til storebror sin?

Denne fødselen var helt ulik den med smurfen.

Begge begynte med vannavgang, men med smurfen klarte kroppen å ordne opp selv. Da ble jeg innlagt klokka 06 på morgenen og klokka 01.30 påfølgende natt starta det med rier. Jeg hadde ikke kjent en kynner heller den dagen jeg var på sykehuset. Men jeg måtte ha drypp på slutten for å så schwung på pressriene. To timer tok det å klemme ut smurfen.

Men begge var kjempefine fødsler. Jeg mista mer blod denne gangen, ca en liter, mot 4 - 5 dl med smurfen. Likevel var jeg mer svimmel etter den første fødselen.

Den alle største forskjellen kom etter fødslene synes jeg. Sist blødde jeg masse etterpå, og den lukten av fostervann og blod var bare så heslig. Etter den første dusjen så det jo ut som om noen hadde slakta. Denne gangen tømte de livmora mi manuelt sånn at det ikke skulle bli så mye etterrier. Det var en rimelig spesiell opplevelse....

To stykker var de...en jordmor og en hjelpepleier. Så fikk jeg en Paralgin Forte stikkpille for å dempe etterriene før de satte igang mens jeg lå i senga mi. Av med bind og bleier, ut med beina, mange sånne tisseflak under meg og så trykte og klemte jordmor på livmora mi for å kjenne at den trakk seg sammen. Herregud, for en følelse...kjente jo hvordan det spruta ut av høna hver gang hun trykket og det var ikke lite blod og fostervannsrester som kom. Synes de holdt på sånn i en evighet, men det gjorde så godt. Etterriene forsvant nesten med det samme og jeg var i himmelen. For etterrier er minst like vonde som rier, nesten verre vil jeg si.

Så dro de fram et digert bekken som de putta under rompa mi før de tømte på et par liter grønnsåpevann, skylte med rent vann, satte kateter og fikk tømt blæra og vasket litt mer. Så på med ny sykehusskjorte, nye sengeklær....alt dette mens jeg lå til sengs. Det var jo nesten herlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse guttene din er så nydelige :hjerter:

Kun bilder av de små som gjør at jeg får litt babytrang, men ingen hast ;)

Håper dere koser dere hjemme med Knotten. Hvordan tar smurfen dette egentlig? Han er jo eldre enn mini her, men likevel nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfen er stolt stolt stolt....det er i grunn ikke annet ord som passer. Han viser en rørende oppmerksomhet for lillebror, men samtidig tøyer han virkelig grenser overfor oss voksne. Så litt sjalusi er det nok, men mest nysgjerrighet og glede.

Hver gang lillebror knirker eller gråter er storebror der med kos og trøst. "Hysj da, lille venn" sier han og så vugger han på vugga :hjerte: Han vil gjerne ha lillebror på fanget så ofte han kan, og det er ikke alltid så lett å forstå at han vil sove etter å ha spist.

Så jeg vil si at det går bra, selv om han tøyer tålmodigheten vår langt innimellom. Men vi er veldig bevisste på å inkludere han hele tiden, i alt vi gjør både med og uten lillebror, og vi setter av tid til smurfen også. Bare det å sitte på fanget uten at lillebror er i nærheten er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har jeg fått sove. Mannen har tatt med seg lillebror ut to ganger i natt for en slurk melk. Han hadde brukt av pumpemelka og jeg har ikke merket at de var ute engang. Men jeg må si at jeg lider med alle landet melkekyr som ikke blir melket til faste tider. Det var de betongklossene jeg satte til pumpa i morges :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke tobarnsforeldre! :hjerte:

*signerer*

Høres ut som oss med bikkja da mini ble født :fnise:

Husker voff satt på fanget mitt mens jeg ammet mini :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*signerer*

Høres ut som oss med bikkja da mini ble født :fnise:

Husker voff satt på fanget mitt mens jeg ammet mini :hjerte:

:fnise: Men hunder er jo nesten som storesøsken de og. Vi hadde og hund da Smurfen ble født og litt sjalusi var det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tømminga de gjorde meg deg, hørtes veldig spesiell ut! Er det ny rutine eller?? Nesten så jeg er glad jeg ikke fødde på ditt sykehus, selv om det ikke er godt med etterrier. Det var mye verre etter nr 2 enn nr 1. Og etterriene blir visst verre for hvert barn *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er rutine nei, men du verden så herlig det var. Det har og medført mindre blødninger og ubehag etter fødsel så da er jeg fornøyd :ler: Noe av grunnen til at de gjorde det var for å se om livmora trakk seg sammen. Jordmor trykket og kjente at livmor ble mindre for hvert trykk. I tillegg fikk jeg ganske konsentrert drypp for å trekke den enda mer sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke hatt etterrier jeg og håper jeg slipper denne gangen også...

Hadde det ikke sist jeg heller, men denne gangen.... Jeg unner ingen dem altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket:

Den livmortømminga hørtes unektlig spesiell ut! :ler:

Signerer på den!!!

Koselig å høre hvor oppmerksom Smurfen er med lillebror. Er ikke bare bare å plutselig skulle dele oppmerksomheten med en annen. Godt dere er så flinke til å ta hensyn til det :-D

Husker min venninne fortalte om når hun fikk nummer 2 var det utrolig mange som glemte førstemann. Blir litt satt ut når jeg hører sånne historier jeg...

Han ble helt satt ut når han fikk gave av oss fordi han var blitt storebror. Var visst ikke mange andre som hadde tenkt på det... :sjenert: For meg var den gaven mye viktigere enn gaven til babyen. (Men nå har jeg aldri vært noe særlig til babymenneske da ;) Syntes det var morsomst med storebroren jeg :-D )

Ha en fin dag, Monja :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en spesiell tømmng for å si det sånn - men tror jeg ville valgt det jeg også i stedet for å ha veldig vonde etterrier...Sier jeg som ikke vet hvordan det er enda :fnise:

Men greit å vite hva andre er igjennom da, for da blir ikke alt så veldig nytt for meg, den uvitende...

Så koselig å lese om stolte smurfen - kan jo skjønne han er stolt storebror nå, men noe sjalusi er vel bare å forvente vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, som vi plages med å ammen på høyre siden. Han får jo ikke tak i det hele tatt og blir så sinna at han ikke klarer å konsentrere seg. Og jeg blir lei meg for at jeg ikke får det til uansett hva jeg prøver (jeg kan jo ikke overtale vorta til å komme skikkelig ut). Nå har vi avlyst alle besøk idag og i morgen. Jeg vil ikke ha folk her sånn at jeg må sitte og grue meg til ammingen :sukk:

Tipper det blir flaskebarn dette og.....selv om jeg ikke skal gi meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:sjenert: Du vil ikke prøve med skjold på den puppen da? :sjenert:

Vet at det er å banne i kjerka for mange, men jeg har jo klart å fullamme gutten min helt til nå ved hjelp av skjold, det hadde ikke vært mulig uten - fordi brystvortene mine er så små og korte! Det går jo an å gjøre et forsøk mener jeg... :)

Det blir atskillig mindre styr enn å måtte pumpe seg og gi flaske...mye mindre å koke også! ;) Nå som du har så innmari mye melk så hadde det jo vært greit mener jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve det jeg kan. Gir meg ikke så lett nei. Så lenge han klarer det fint på den ene siden tror jeg han kommer til å klare det på andre siden og. Bare han blir litt større tenker jeg. Det blir mye styr, men om vi tar venstre siden først og får stagget den verste sulten kan vi knote litt mer på den høyre. For når han først klarer å henge fast henger han forholdsvis godt, men da må han ikke være nær døden av sult nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...