monja Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #1461 Del Skrevet 28. mars 2004 Glemte nesten den faste posten på søndager jeg: Spørsmål til Gud..... Kjære Gud: Eg har jævlig høg telefonrekning...kan du fiksa ett eller annet som får den GANSKE mye mindre? Hilsen Paul Morten! Gud svarer: Kjære Paul Morten! Jeg er din himmelske far og jeg elsker deg. Så høyt elsker jeg deg, at jeg for nøyaktig 1967 år siden lot jødene, mitt utvalgte folk, spikre min egen sønn opp på noen morkne planker. Jeg hører på mine barns bønner og ønsker, også på dine. Jeg har derfor brukt et av mine flotte tricks, og gjort telefonregningen din litt lavere. Nå er den bare 5 centimeter i bredden og 2 centimeter i høyden. Takk for at du tror på meg, mitt lam! Kjære Gud: Jeg ber til deg hver onsdag og lørdag. Og det har jeg gjort i mange år. Sist onsdag ba jeg i flere timer, og jeg vant en sistepremie på 45 kroner! Si meg Gud, bedriver du gjøn med meg! Det eneste jeg ber om er å vinne en STOR toppgevinst i lotto... Ikke verdensfred eller noe slike vanskelige greier. Det kan da ikke være så vanskelig å fikse den lottomaskinen på Lillehammer! Skjerp deg, ellers kommer jeg til å gå i tjeneste hos Gammle Erik... Han greier det sikkert. Eivind! Gud svarer: Kjære Eivind! Jeg hører alle dine bønner, og jeg setter stor pris på at du legger din lottoskjebne i mine hender, hver onsdag og lørdag. Desverre skjedde det en glipp et eller annen sted i prosessen, da jeg skulle klusse med lottomaskinen i forige uke. Planen var at du skulle vinne 450.000 kroner, så jeg kan ikke annet enn å beklager den latterlige gevinsten du til slutt satt satt igjen med. Som et tegn på min storhet og evne til å innse når jeg har bæsjet på draget, så kommer du til å vinne 4.500.0000 blanke kroner den neste lottorunden. Det er jeg, Herren som har tilnærmet full kontroll over lottomaskinen, som har talt! Kjære Gud: Jeg vil at alle i verden skal knele for meg eller dø! Kan du fikse det? For ellers er du ikke gud!!! Gud svarer: Kjære alle sammen! Jeg følte meg kanskje litt for ironisk i dette øyeblikk, men jeg lot Helge, som sendte meg denne forespørselen, lide en rask, men brutal død. Og nå ligger han framfor meg og kneler :-) Men, ikke så veldig lenge, for han skal med neste heis til Kjelleren! Steike meg! Det er gøy å være Gud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 28. mars 2004 #1462 Del Skrevet 28. mars 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #1463 Del Skrevet 28. mars 2004 2 timer til svigers kommer og jeg sitter fortsatt her......avhengig?? Jeg?? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #1464 Del Skrevet 28. mars 2004 Og nå har jeg sendt forespørsel på barnevogn til ei i Trondheim..... :o Venter spent på svar.... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. mars 2004 #1465 Del Skrevet 28. mars 2004 Hei på en søndag. Svarer her på spm du stilte i dagboka mi. Det er samme oppdretter som vi har vært i kontakt med hele tiden. Ikke at det var så mye valg, det har ikke vært andre kooikerkull i Norge på lenge. Det er også en seriøs oppdretter i Moss (hun som fikk kooiker inn til Norge) men siden det ikke var parringer på gang der ble det oppdretteren på Inderøy. Også kom det jo bare 4 små nurk. Sambo flyr og henter han på Værnes på torsdag. Det blir en litt for drøy kjøretur for en liten tass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mars 2004 #1466 Del Skrevet 29. mars 2004 Lo godt at "Gud svarer", morosom! Får dårlig samvittighet jeg, når du nevner svigers og middag...skulle hatt MANGE middagsgjester her jeg, men har enda ikke fått det til. Skulle jo ha bedt svigerinna mi og mannen, fordi de har hjulpet oss med oppussingen, svigers burde ha vært her, bestemora mi, mamma og pappa osv...Men helgene går så fort, og det er ofte noe som skjer. Som en liten trøst til meg selv, kan jeg jo si at jeg var flink og besøkte bestemor i går kveld...(er der altfor sjelden...) Ønsker deg en fin uke jeg, og kos deg med hagearbeidet! Her spirer snøklokker og krokus, og det er så herlig å se. Gleder meg til våren, og at det begynner å bli grønt på busker og trær jeg! Klem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 29. mars 2004 #1467 Del Skrevet 29. mars 2004 Håper du har kooooooooooset deg massivt i helga og er klar for en ny og sprudlende uke Ser Namsos er satt på kartet igjen nå i nyhetene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #1468 Del Skrevet 29. mars 2004 Fikk med meg at det er en fyr som har forsvunnet fra Namsos ja. *Men han var jo egentlig fra Steinkjer da * Leste litt om det i lokalavisa idag, og hørte det ved et par anledninger på TV og radio i helga. Har aldri sett han jeg Da er jeg mer opptatt av den tragiske ulykka der to 7-åringer gikk gjennom isen. Huff, det må være fælt for foreldrene. Helt tragisk rett og slett - finner ikke ord..... :cry: Huff, besøke bestemor?? Burde vært på besøk til mormor og morfar mange ganger, men nå har jeg ikke sett dem siden bryllupet....eller en liten tur i jula kanskje? *Får skikkelig dårlig samvittighet* De bor bare 12 mil unna så kanskje jeg skal ta en tur dit nå som jeg er sykmeldt. Det blir alt for lenge mellom hver gang vi ses. Må ta vare på de siste besteforeldrene jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mars 2004 Forfatter #1469 Del Skrevet 29. mars 2004 Mannen er i postkassa for å se om vi har fått likninga....... ..................ingenting *men jeg er sulten likevel jeg da....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mars 2004 Forfatter #1470 Del Skrevet 30. mars 2004 Idag kom selvangivelsen til gubben - "foreløpig beregnet restskatt uten renter: 12 650" :hår: Så skal han trekke fra endel kjøring så det blir ikke så ille da. Kanskje det blir 5000 å betale, men det er vel ille nok det :cry: *men jeg har bestemt meg for at de grunkene jeg får igjen skal jeg bruke på oss og babyen* Idag var det begravelse på de to som omkom i bilulykken for litt over en uke siden.....Det ble dobbelbegravelse, men to kister, to prester og dobbelt så mye trister..... Det var stappfullt i kirka - over 700 stk og det kom tre busser med medstudenter fra NTNU og HiST. Bare det å se den lille jenta deres stå framme ved kistene å spørre: "Hvor er mamma?" Det ble tørka noen tårer ja. Og stakkars lillebror som mista en av sine beste venner. Kunne jo ikke annet enn å trøste han masse.....dakar "liten" Fra vi fant oss plass i kirka til det hele var over på kirkegården tok det 3 1/2 time Aldri vært i en så lang begravelse før jeg. Men på en måte var det fint og da. Å ta et verdig siste farvel.... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 31. mars 2004 Forfatter #1471 Del Skrevet 31. mars 2004 Ahh....morgenstund har gull i munn...... Våkna i morges av spillet til orrfuglene i skogen bak huset, ei Storspove som satt og trilla fram flotte toner på åkeren nedenfor huset.....og nødslaktebilen som bråka så inn i he****e :evil: Må virkelig bønder være oppe så tidlig på morgenen?? Mannen dro til kiropraktor i halv åtte tiden, og er vel hjemme rundt ni håper jeg. Han har fått en låsning i bekkenet og har det vondt stakkar. Så skal han til legen kvart over ti for å høre siste nytt om blodproppen og bindevevssykdommen. Han var og tok røntgenbilder på torsdag for å se om det er noen bedring. Gruer meg alltid til timene der det er bilder innvolvert, for hva om det er verre???? :o Men det er det ikke Skal slenge meg i dusjen jeg, for jeg skal til byen i halv 10 tiden. til alle som er innom..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. mars 2004 #1472 Del Skrevet 31. mars 2004 til deg også, monja! Ville bare stikke innom å si at jeg har fått hentelappen fra postkontoret! Så jeg skal hente magasinene etterpå! Gleder meg til å få noe nytt å bla i, for de to jeg har begynner å bli litt slitt allerede, faktisk... Ikke bekymre deg unødig for monjamannen, du skal se det går bra hos legen! Kos deg heller i vårværet! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 31. mars 2004 #1473 Del Skrevet 31. mars 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 31. mars 2004 #1474 Del Skrevet 31. mars 2004 monjamannen er nok frisk som bare det. Går nok så bra så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2004 #1475 Del Skrevet 1. april 2004 Tusen takk for de fine magasinene, monja! Har bladd gjennom alle tre to ganger allerede, og det er jo sååå mye fint å se på og trivelige ting å lese...sukk, sukk... Skal ha dem med meg ut i sola i dag også! Ha en fin dag! :klem2: K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 1. april 2004 Forfatter #1476 Del Skrevet 1. april 2004 Takk for jenter Det gikk fint med mannen til legen i går. De hadde ikke fått bildene enda, og han fikk sykmelding ut mnd, men den var ventet da. Han skal ha bare 50% sykmelding i mai og framtidsutsiktene er fine :-D Da ble jeg glad da. Selv var jeg til legen idag og fikk sykmelding ut april. Er fryktelig trøtt og uvel enda, og det føles ille å være oppe tidlig for å gå på jobben. Får kvalmebølger sånn i 4 - 5 tiden på morgenen og det er ille. Så roer det seg litt før det slår tilbake igjen med full kraft omtrent i halv 8 tiden. Deretter er jeg sånn "bilsyk kvalm" hele dagen - når jeg ikke sitter rolig. Det er skikkelig ubehagelig. Så fint at du likte magasinene, Kverula! Tenker meg de du hadde begynner å bli slitte ja. Hvilke hadde du fra før da? Fikk selvangivelsen min i går jeg. Ble litt overraska......498 kroner i minus :o Det var uventa, men etter en rask titt så jeg jo at jeg ikke hadde nok gjeld. "Bare" 80 000 i gjeld og det er litt lite. Så nå er jeg på utkikk etter bil Uansett skal jeg skrive av en god del kjøring på den delen som skal leveres inn så med litt flaks får jeg igjen mellom 7000 og 9000 kroner likevel Det blir spennende. Det har vært strålende sol her idag - og er det enda. Faktisk 13,4 grader ute, og nå henger det sengetøy til tørk ute. Deilig! Har venta lenge på å kunne henge det ut. Skal vaske et par sett til i morgen. Sånne som ikke er pakka ut av plasten enda. Mmmm....føler at sommeren er nær nå ja! JEJ!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. april 2004 #1477 Del Skrevet 1. april 2004 Jeg venter og venter på å få vite om jeg får tilbake eller er skyldig. Har aldri vært skyldig, men nå er jeg jammen ikke sikker. Uff, dakaj du som blir så kvalm. :-? Kan det vare heeele svangerskapet, eller er det noe som går over? Litt grønn på sånn der. :oops: *klem* til monja og den lille. Og nå kommer det snart en liten trønder i hus til meg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 2. april 2004 #1478 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg skal hjem å sjekke selvangivelsen nå snart jeg. Den ligger nok ute på nettet allerede, men jeg har selvfølgelig glemt å ta med den koden jeg trenger for å se den på jobb. Er spent på hvordan det går da, det er man vel alltid. Men jeg har det sånn at så lenge jeg ikke får baksmell er det greit nok, selv om det selvfølgelig alltid er koslig med litt ekstra uventede penger. Sambo fikk baksmell i år, første gang på flere år, men jeg håper ikke det er et dårlig tegn. Riktignok var det bare på 1000 kr, men allikevel. Håper du får en riktig god (og kvalmefri) helg Monja! Jennifer PS. Se, et helt innlegg uten å skrive om været! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. april 2004 #1479 Del Skrevet 2. april 2004 :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :) :).... .............. :) :).... :) ... :) .......... ................... :) :).... :) ... :) :) ...... ......... :) .......... :) ............................................ :) ............ :) ...:)....... :) ........... :) .......................... .......... ............ :) ........... :) :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. april 2004 Forfatter #1480 Del Skrevet 3. april 2004 Uff, dakaj du som blir så kvalm. :-? Kan det vare heeele svangerskapet, eller er det noe som går over? Litt grønn på sånn der. :oops: Jeg håper jo kvalmen gir seg etterhvert, men noen sier at mor og datter har ganske like svangerskap - og er det tilfelle må jeg slite med kvalme i minst 4 mnd til :o Heldigvis er det dager der den ikke er så sterk da...puh! *så du må høre med mamsen din før du blir gravid * Midnattsol: Jeg må si at trønderen du har fått i hus er en særs kjekk liten herremann. Gleder meg til å se mer til han. Falt helt pladask jeg Det må jeg si, Jennifer. Et helt innlegg uten å bemerke været Vel, nå er været så flott at det bare må legges merke til - og skrives om. Håper det holder seg sånn leeeenge..... Satser på at du får tilbake på skatten da. Det er best det ja Jinx har vært i det kreative hjørnet og ja......Lyser jammen meg opp i en kjedelig dagbok Har du kjeda deg igjen nå da kjære? Igår dro jeg og mannen på en kjapp Sverige tur. Kom ikke hjem med så alt for mye, men litt ost, falukorv, bacon, smågodt og svensk Fanta. Jeg mener bestemt at det er forskjell på smaken på den norske og den svenske Fantaen.....og at den svenske er best. For tenk!!!! Vi måtte bare kjøre oss en tur i det flotte været som er nå for tiden. Idag skal vi på 2 års dag til datteren til et vennepar av oss. Har kjøpt henne badekåpe, for hun ønsket seg det. Hvit med rosa kanter og en rosa bamse på ene lomma. Så søt atte. Skal se om vi finner noe mer til henne idag. En liten leke eller noe. Fikk også dåpsgaven til niesen vår igår. Et strandhånkle i rosa som det er brodert navn på. Kjøpte det fra Monogramservice. Moro med sånne gaver, for de er jo litt mer personlige. Nevøen vår fikk også et sånt til dåpen. Vi skal også innom svigerfar på hytta idag. Han har hytte på samme øya som vi bor, så det blir ikke så langt å dra akkurat. Forhåpentligvis blir det koselig. *Han er gift med en hypokonderkjerring, så det er alltid så mye mas om hvor syk hun er.... Rart hun lever enda sier nå jeg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå