Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

I morgen tramper en hormonbombe gjennom døra til dustedusten på teknisk etat...... *Skal love at henteseveisen skal få lufta seg litt* :kjempesinna::frustrert: :fy: :grine::sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag skal vi på kommunen to kick some ass :evil:

Mannen passer på å nevne mer enn en gang at vi skakl ta det opp på folkelig vis, og at det ikke nytter å bli hissig.... :ler: Dakar, tror han er svett jeg :ler:

Ellers kan det nevnes at det er flott vær - strålende sol fra skyfri himmel, men dog minusgrader. Pytt pytt, det blir varmere etterhvert :-)

Har fått kostnadene på nybygget nå.

Grunnarbeid: 3 000

Graving: 3 000

Materialer: 55 000

Elektriker: 8 000

Vinduer: 4 400

Innendørsarb. 3 000

------------------------------

Totalt: 76 400

------------------------------

minus egenkap. 20 000

= lån: 56 400

----------------------------

Så idag skal vi i banken igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oi, med de prisene der, skulle jammen vi bygget på også! Dere får jammen mye for en billig penge - og det er bra!!!

Lykke til hos dustedustemannen og banken i dag!

Nå skal jeg i seng!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hah!! Kommunemannen måtte bite (hardt!!) i matta idag gitt :tunge1: Det viste seg at det huset som var inntegnet på hans kart ikke en gang var huset vårt :o . Kartet hans ble laget omtrent ett år før huset vi bor i ble bygget :hoho: Så der hadde de ikke mye å fare med nei. Iallefall ikke når jeg dro fram bilder fra digitalkameraet - som jeg var ute og tok i morges. De viser nemlig at huset står laaaang innenfor tomtegrensen. Ædda - bædda....Vi prata med oppmålingssjefen i kommunen og han sa at det ikke var tvil om at saksbehandler hadde gjort en for slett jobb. Så han skulle ta det opp med han det gjaldt.Men vi fikk iallefall lovnad på at det ordner seg :Hehe: 1 - 0 til meg :Hehe:

Og banken ga oss fortsatt lån på 50 000. Vi fant ut at det holder i massevis. Så får vi investere litt feriepenger på huset, men det er jo sånn det er å ha hus. Ikke skal vi på noen lang og kostbar ferie i år - og det blir det ikke neste år heller (ikke med 7 - 8 mnd gammel baby nei) - så vi får da noen kroner til overs :wink:

Feira det med å gjøre impulskjøp på ny seng idag. Har en kompis som jobber på Møbelringen, og han ringte og ville selge oss den nye Svane Zenit senga. Han hadde egentlig kjøpt den til seg selv - direkte gjennom importør, men så kom den i 150x200 cm, og han skulle ha 180x200 cm. Da ble det feil og han ringte oss og tilbød oss den for 7500 kroner. Ordinær utsalgspris ligger på 15 000 - 17 000 kroner. JA!!!! sa jeg og vips, der hadde vi ervervet oss en flott ny seng som sikkert er snadder å ligge i :hoppe:

Det nye og revolusjonerende materialet IntelliGel® gjør Svane® ZenitTM til en helt annerledes madrass-opplevelse.

Gir minimal trykkbelastning på kroppen!

Det nærmeste du kan komme den ideelle madrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sovet leeenge. Var ikke våken før kvart over 8 :sjokkert: Det er lenge for meg - som bruker å være som et tent lys klokka halv 7 :-( Jeg er faktisk ikke så rent lite imponert.

Tror ikke vi har noen spesielle planer idag heller. Dusjen venter på meg, og det skal bli deilig. Mannen har hatt fri fra aktiv sykmelding siden onsdag bare for å være sammen med meg :kysse: Skikkelig langhelg for han da. Sikkert deilig......Men det var helt OK igår iallefall, for jeg var kvalm og guggen fra jeg sto opp til jeg la meg. Ikke vanlig, men noen dager er helt :kvalm: . Idag er det bedre tror jeg. Sliter med hodepine da, men det er visst helt normalt når man er gravid. *Får ta det som et godt tegn at det er noe å ha vondt i der inne og da :Hehe: *

Nå har vi fått invitasjon til barnedåp. 1. påskedag blir det...... :-D Koselig. Det er lillejenta til mannens stesøster som skal døpes, og på invitasjonen sto det "Til onkel monjamannen og tante monja"......Åh, så koselig..... :hjertesmil: Synes det er helt flott å være tante og onkel til barna hennes og (3 stk i alderen 3 mnd, 12 år og 14 år). Mannen og hun er jo på en måte søsken :wink: Dessuten er det jo greit til vi selv får bebis da....Da har h*n plutselig 4 søskenbarn istedet for bare den ene til svigerinna mi. Det blir jo koselig. *Og så kommer det forhåpentligvis noen små fra min bror etterhvert også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente to pakker fra Ellos og Spar Kjøp idag. I den ene er det noen sommerlige topper og i den andre er det en joggebukse som kan romme en voksende mage etterhvert :ler:

I helgen skal vi bare nyte livet. Kanskje vi kjører for å besøke mormor og morfar - samtidig som vi svipper over svenskegrensa en tur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg ville stikke innom dagboken din før jeg tar helga. Har likssom ikke lyst til å jobbe så mye mer nå... Får ikke håpe det fortsetter å snø oppe hos dere hele helga da. Vi vil ha vår nå, vil vi ikke? Snøen kan bare holde seg borte! Her var det faktisk også noen spredte snøkorn i lufta i går, men heldigvis endte de sitt korte liv før de traff bakken. Det skulle bare mangle også, vi som nesten ikke har hatt snø i vinter i det hele tatt! Her melder de i allefall minimum 10 grader i helga og ok vær, men vi får nå se først da...

Hjelp, dette ble mye om vær... :ler: Det er jo også noe å fylle opp dagboken din med Monja, men det er jo et tema som opptar og engasjerer da.

Håper du får en riktig god helg!

Kosemoseklem fra Jennifer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hei vennen!

Du, tusen takk for sms - og for at du sender meg magasinene! Du er toppers, monja! Gleder meg til å hente posten i de nærmeste dagene!

GOD HELG!

:klem2:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er jo søndag igjen jo :-( Og idag sov jeg faktisk helt til klokka 9. Gjorde seg med stillingen av klokka. Men så synes jeg resten av dagen går så fort og da. Klokka er jo snart halv 12, og om bare 3 og en 1/2 time kommer svigermor på middag. Puh...jeg som trodde det var lenge til enda :roll: Og jeg som skal vaske både meg og huset før hun kommer :ler: Heldigvis skal mannen stå for maten, så det gidder jeg ikke å tenke på en gang.

Igår begynte det å snø her, og så regna det, og i dag kom det noen få snøfiller igjen. Men nå vil jeg ha vår snart. Jeg som hadde planta og alt - inne enda da, men hadde jo håpet at frosten skulle pelle seg vekk snart. På tide å fikse hagen. Blir ikke så mye å fikse heller, for så snart frosten har gått skal vi horve opp hele plena og så i på nytt :o . Det blir min jobb det - mens mannen jobber på nybygget :wink:

Hm....ellers har helgen vært rolig. Ikke de store utskeielsene her nei :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag morgen og formiddag er fint nok synes jeg, det er først på ettermiddagen at jeg begynner å merke "stresset." Blir litt stressa av å lese her i Monja-boka da... :ler: Nå er det jo heldigvis påske snart. Gleder meg til noen ekstra fridager og forhåpentligvis blir det skikkelig deilig vårvær også (nå skriver jeg om været i boken din igjen). :Hehe:

Fortsatt god søndag!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal holde hviledagen hellig" vet du, Jennifer! :ler: Det er nok derfor jeg stresser og venter med å gjøre noe til det blir søndag. (For meg er hviledagen mandag til lørdag :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*vil også holde hviledagene (mandag til lørdag) hellig*

Gjør ikke noe om det blir litt stress på søndag da...

Står det bra til i Monja-magen foressten?

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I monja-magen står det bra til. Har ikke kjent så masse i det siste, men jeg satser på at det er et yrende liv likevel. Høres ikke spesielt forlokkende ut å bli sparket og slått i 5 mnd, men jeg må vel begynne å forberede meg på det i den nærmeste framtid. Skal til jordmor for å høre hjertelyd og prate litt på tirsdag, men foreløpig er det vel mannen som ser mest fram til det.... :ler:*Selv har jeg mitt fulle hyre med å holde hviledagen(e) hellig(e) :tunge1: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...