Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i heimen er det heller ikke pyntet til jul. Har nemlig ikke julepynt...noe jeg må kjøpe inn mtp at vi nå har barn :overrasket:. Men, men - pytt, pytt. Sitter nå her på jobben og er så lite jobbfokusert som det går an å bli. :Gjesp: bør vel komme i gang, men motivasjonen er ikke helt på topp. Tenker heller på at jeg skal ta sol etter jobb så jeg ser litt freshere ut på julebord på fredag ;)

Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en time på å pakke inn karameller vi lagde i går i cellofan. Ja, jeg er lei :ler: Men det ble ca 600 gram ferdig innpakka. Nå er det bare en runde igjen før vi er i mål med de hjemmelagde "tilleggsgavene" til familien vår. Litt koselig er det jo og da. Tenkte jeg skulle prøve meg på brente mandler, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at den dama har hender sier jeg bare!! :bluferdig-smiley:

Kjempefint lerret av smurfen. Kunne ha lyst til å lage noe lignende selv en gang, må bare finne det "perfekte" motivet først.

Håper mamma ordner hvit jul til oss i år, så lenge jeg ikke behøver å ta med meg snøen hjem. ;)

:klemmer:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at Plantasjen ha cellofan ja. Jeg kjøpte det på Ark bokhandel i går jeg. Tror det kosta 23 kroner for et ark (70x100 cm), men de hadde bare rød, så jeg må på en annen bokhandel å se i morgen. Jeg vil ha grønt og. Skal lage en ny dose karameller i morgen.

Oppskrift (gir ca 600 gram karameller)

50 g Melange margarin

3 dl sukker

2,5 dl sirup (lys eller mørk)

1/3 liter fløte

1 ½ ss vaniljesukker

Bruk en stor kjele, ikke teflon. Smelt Melange, bland i sirup og fløte, og så resten. Rør til sukkeret har smeltet. Fosskok under omrøring 10-12 minutter til kokingen avtar. Avkjøl på bakepapir i en form og skjær eller klipp passende biter

Det har regna hele dagen :sur: Og jeg som ville ha den lille snøen vi hadde. Nåja, jeg får krysse fingre for litt mer før julaften. Det er jo enda 19 dager å gjøre det på. Heller snø enn glassholka.

Godt å høre at jeg har fått ordna meg en ny avatar folket legger merke til :lol:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppskifta er kjempeenkel. I følge gubben som er kokken her i heimen :ler:

Det er skikkelig fest i magen i kveld. Kjempekos. Snart er det din tur, Middis :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, vi ordna dem i går, men jeg ble lei av å røre før det begynte å koke så da satte jeg bort den oppgaven til den mannlige delen av husholdningen :fnise: Men jeg tar jo såklart på meg æren av å ha laget dem, jeg er jo født i Løven tross alt :filer:

De ble farlig gode :sikle:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med spark på utsiden!

Gleder megtil det blir min tur jeg også :-D

NÅ måtte jeg inn i dagboka di igjen, LT. Jeg har vært så innmari sløv i det siste. Men for noen herlige nyheter - GRATULERER :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...