Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

God morgen! Idag måtte jeg opp tidlig gitt. Måtte være med til byen ettersom vi skal spise middag til svigermor - og bilen min fortsatt har sommerdekk :sjenert: Så nå ligger jeg på gjesterommet til svigers og plundrer på lap'en min, smurfen er i barnehagen og mannen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det snart middag - deilig å slippe å lage den selv. Svigermor har svingt sammen moussaka og salat så nå bare gleder jeg meg til gutta kommer, sulten som jeg er :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen har laget flere karameller. Denne gangen med mørk sirup. De ble nesten bedre.... Så i morgen må jeg fram med cellofan igjen da. Har fått tak i en kul oransje en så det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Cellofanen farger ikke av da? Jeg leste om det i en tråd her.

Jeg pleier alltid å klippe remser/kvadrater av aluminiumsfolie som jeg legger inni cellofanen, - så blir det sånn som på twistbitene. Og så kommer fargen på cellofanen så mye bedre fram. :)

Tror jeg må lage karameller igjen i år. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cellofanen farger ikke av da? Jeg leste om det i en tråd her.

Jeg pleier alltid å klippe remser/kvadrater av aluminiumsfolie som jeg legger inni cellofanen, - så blir det sånn som på twistbitene. Og så kommer fargen på cellofanen så mye bedre fram. :)

Tror jeg må lage karameller igjen i år. :Nikke:

Jeg har aldri opplevd at den farger av, men det hørtes jo riktig så flott ut med alu.folie inni da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har gubbelars klippet opp karamellene, og jeg har ordna meg jobb i mårra ja. Ble sikkert over 100 stk å pakke inn :dåne:

I tillegg skal jeg froste glass å ha dem på i morgen. Det må smurfen få hjelpe meg med. Ha på et tynt lag med skolelim, rulle dem i sukker og la det stivne. Så skal de på 100 grader i ovnen i 1 time og når de kommer ut er det visstnok en flott effekt. Gleder meg til å se om vi får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper veeeeldig veldig på at en av karamellposene går nordover. :-D

Det skal du ikke se bort fra du :ler:

:goodbye: igjen! (Leser her inne, skjønner du, men er dprlig til legge igjen spor etter meg)

Kjempekoselig at du legger igjen en hilsen av og til. Jeg er inne i boka di uten å legge igjen hilsen alltid jeg og, så vi er nok like gode der :sjenert::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens oppgaver:

- ta ut av oppvaskmaskina

- sette brøddeig

- pakke inn x antall karameller

- bake ut brød

- rydde litt

- montere julekort

- pakke inn alle gaver som skal sendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så flink du er, og så kreativ!

Jeg er imponert! :klappe:

De karamellene skal jeg prøve!

Tror du jeg kan helle dem rett i slike karamellformer??

:klem:

Endret av Jinx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så flink du er, og så kreativ!

Jeg er imponert! :klappe:

De karamellene skal jeg prøve!

Tror du jeg kan helle dem rett i slike karamellformer??

:klem:

Du kan helt sikkert helle dem rett i former, men jeg ser for meg at det blir litt søl. Men det er jo bare å prøve seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...