Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Boller, muffins og brød - veldig som du baker for tida da, puppen! :ler:

monja - hele KG's pupp! :ler:

Jeg fantaserer også om baking noen ganger, men det blir sjelden noe av for jeg er hverken glad i å bake eller lage mat for den sakens skyld. Men jeg tenkte at jeg kunne begynne på en liste med ting jeg kunne tenke meg å bake/lage, så får jeg i det minste gleden av å lage en liste selv om den sikkert hverken blir fryktelig lang eller gjennomført i den nærmeste fremtid. Lister er nemlig kjempegøy!

Ha en fortsatt fin kveld puppen! :Hehe:

Malou

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Malou! Jeg tar gjerne imot en sånn liste over ting du vil bake - kanskje jeg faktisk baker det jeg :ler:

20 boller står til heving! Skal straks lage 20 til - men må snikse litt på Hotel Cæsar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. Her gjelder det å ikke være lenge borte. Flere sider å lese og jeg har gått glipp av mye moro. Jaja..

Så søt Torstein er! Vasker opp og greier. Herlig :hjerter_rundt:

Jeg måtte snike oppskrift på sjokoladekake og muffins, så kanskje det blir litt baking i helgen. Om den teite forkjølelsen slipper taket da. GIDDER ikke bake når jeg ikke orker å spise fordi jeg ikke får puste :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige bilder av Torstein som vasker opp! Får så lyst til å klemme den gutten når jeg ser han - og gleder meg til jeg får en sånn liten, søt gutt sjøl! :hjerte: Elller jente da! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Monjamus!

Nydelige bilder av en kjempesjarmerende gutt! :hjerte:

Flink du er til aa bake, ja. Jeg har broedbakemaskin saa jeg burde bake myyye mer. Har faatt en ny bok som heter noe slikt som "gode broed" av pappa, og har ennaa tilgode aa proeve noen av oppskriftene...Nei, full bakeskjerpings maa nok til her i huset!

Tusen takk for gode ord i dagboken min!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig salat! :sikle:

Du, mannen og jeg diskuterer her - jeg mener at jeg har hørt noe om at enten gravide eller barn ikke skal spise honning, og mannen bare flirer av meg. Vet du noe om det? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, tanken slo meg - jeg håper ikke Torstein kommer over denne dagboka noen gang i sine ungdomsdager! ;)

Men avataren er vel kanskje borte til den tid - og tittelen også kanskje!

Tenk 'a, finne ut at mora di har vært monja musepupp! :ler:

Det er så bra!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal ikke under noen omstendigheter spise honning før de er minst 1 år, men jeg husker ikke hvorfor akkurat nå. Gravide kan spise honning såvidt jeg vet. Aldri hørt noe om det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var det jeg mente jeg også - men det holder ikke å bare si at det er sånn når det gjelder mannen min - her må det fakta til! Så nå må jeg titte litt rundt.

"Må ikke tru på alt du hører da, vettø!" sier han! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok til å finne den, for den finnes visst på CD eller noe sånn :ler: Tanken er iallefall å lagre den. Han, og evt. søsken, får seg sikkert en god latter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kan tenke meg det! :ler:

På Dr.Online fant jeg litt om honning og spebarn:

Det skyldes at honning kan inneholde ørsmå mengder av bakterien clostridium botulinum som kan forårsake sykdommen botulisme. Bakterien blir normalt uskadeliggjort av syren i magesekken hos et voksent menneske. Barn under et år produserer lite magesyre og er derfor mindre beskyttet.

Bakterien produserer en svært kraftig nervegift. Typiske symptomer er oppkast, magesmerter, tørr munn og synsforstyrrelser. Ofte er det diare i starten men det kan utvikle seg forstoppelse på grunn av lammelse i tarmmuskulaturen. Ved alvorlige infeksjoner kan lammelse av pustemuskulaturen forårsake døden. Det fins motgift, slik at det er viktig å stille diagnosen så tidlig som mulig. Sykdommen er heldigvis sjelden i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no' problem å unngå honning for min del - jeg liker det ikke - og har ikke tenkt til å presse det på ungen min heller! :ler:

Og nå må jo mannen la det være også, så! ;) Han får ha honningen for seg selv!

Nå tar jeg kvelden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...