Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Åh så heldig du er som har så snille foreldre!

Fru Ulv du liksom :ler:

Skjønner godt at det blir lettere med bare en dagbok..

Jinx har aldri skjønt poenget med å kombinere en

generell med en gravid bok..

Splittet personlighet ? :ler:

Det var ment som en spøk altså..

For de som ikke forstår Jinxens sære humor ..

:sjarmor:

Syns svangerskapsukene dine bare flyr avsted jeg..

Om ikke lenge leser jeg om melkespreng og lite søvn :ler:

Å litjpia :hjerte:

Joda.. Det blir ei jente så.. :tunge1:

Håper vi får til å treffes i sommer Monja vennen..

Det hadde vært koooooooooooos...

:klem2: :kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

...kommer sterkere tilbake...

:klem:

(FY SØREN! Veranda, platting, nytt hagemøblement på gang, nytt tak på gang...Du har ALT du, monja! :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna::grine::frustrert::murvegg: STREIKEN!!!!!

Mannen har bursdag på fredag og da tenkte jeg det var på tide å handle inn litt av hvert til baking. Men at jeg måtte på 100 butikker hadde jeg ikke regna med. Tok først turen til Rema 1000 og fikk handla inn mel, sukker, melis etc, men der kom problemene når vi skulle ha marsipan, marsipanlokk og ferdige kakebunner :roll:*jada, baker med ferdige bunner jeg :tunge1: * Så gikk ferden videre til Coop Mega og der fikk vi tak i marsipan og marsipanlokk, men kakebunner??? Nå nei....ørten butikker etterpå fant vi ferdige bunner på Prix!!! Tror aldri jeg hadde blitt så letta for noe før jeg :ler: Eller kanskje jo, for hver gang det streikes er det liksom midt i konfirmasjonstiden så da er det stress hver gang. For noen år siden var det manko på mel husker jeg.....Satt da klar til å handle klokka 9 på morningen - sammen med hysteriske konfirmantmødre :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det tirsdag 4. mai. Du går nå i 20. svangerskapsuke og har 147 dager (21 uker) til termin tirsdag 28. september 2004.

Uke 20: Barnet ditt er nå ca 25cm langt og veier 340g. Det har halvparten av lengden det skal ha til fødselen, men bare 10% av vekten, så nå begynner "oppfetingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sponsing er kjempekjekt, Middis, men på en måte føler jeg at vi blir stående litt i gjeld til mamma og pappa (selv om de ikke mener det). Heldigvis har de lagt av lik sum til lillebror også, så det blir det samme på han når han kjøper seg hus. Men foreløpig ser det ut til å være evig student han satser på. Først NTNU og nå BI :roll::ler: Men bevares, jeg sier ikke "nei" til dem, for de vil jo så gjerne gjøre dette for oss.

Så moro at vi har termin på bursdagen din, Lucia! Regner med at 28 september ikke er så ille da :wink: Takk for hyggelige ord om dagboka - jeg gjør så godt jeg kan for å gjøre den hyggelig og interessant :bukke:

:ler: Splittet personlighet?? Vel, det var iallefall et forsøk på å splitte den :ler: Og ja, jeg forstår sær Jinxe humor :Hehe: Men du har rett, Jinx, ukene bare flyr avsted :o Synes ikke det var lenge siden det var bare 6 uker og jeg nettopp hadde funnet ut det. Og nå er vi alt halvveis :sjokk: Men de siste 20 ukene går neppe så raskt :riste:

(FY SØREN! Veranda' date=' platting, nytt hagemøblement på gang, nytt tak på gang...Du har ALT du, monja! :) )[/quote']

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig vær.....Ikke at det er masse sol ute, men det er over 17 grader og vindstille. Fint utevær - men det har jo ikke jeg skjønt som sitter her :ler: - og mannen driver på ute. Han holder på å grave tilbake all jord og leire de tok opp i forbindelse med støpingen av søyler på tilbygget. Nå er søylene ferdige og jord og dritt skal tilbake. Kan tenke meg det er noe annerledes å få alt på plass igjen ettersom det må gjøres for hånd og oppgravingen ble gjort med mini-graver :roll: Han har iallefall gitt inntrykk av at det skal bli godt å bli ferdig med det. Det er liksom ikke så kjedelig å sette opp selve bygget har jeg blitt fortalt.

Har vært og målt blodprosent idag. Lå på 12,2 og det er fint. Har vært der tre ganger nå og den har gått ned med 0,2 hver gang. Begynte så fint på 12,6. Men jernlageret er fint, så da så :tunge1: Synes jeg var litt tøff idag og jeg.....Bruker normalt sett å ta vanlig blodprøve istedet for stikk i fingeren, men idag fikk de stikke i fingeren.....Jeg er livredd det til vanlig, men siden jeg var så flink idag fikk jeg belønning av gubben :Hehe:*og heldigvis er det 1 mnd til neste gang*

Kjøpte sprinkelseng idag. En babysjappe her i byen hadde "Mai-tilbud" og der solgte de sprinkelsenger til 390 kroner. Ordinærpris var 900, så de var da satt ned litt da. Kjøpte i tillegg en madrass for å ha i den. Kosta egentlig 590 kroner, men jeg fikk den til 450 :sjarmor: Så da var vi ferdige med det..... :Nikke:

I morges kjente jeg et lite spark da jeg satt på do (takk for den opplysningen liksom :lol: ). Det er lenge mellom hver gang, men de er nå der....Hadde også problemer med å sove i natt. Måtte ha "tissepause" klokka 4 og etter det klarte jeg ikke å sove.... :evil: Lå og vridde meg i over 90 minutter før jeg endelig slokna. Og da ringte klokka 08.00 :roll: Var drittrøtt, og oppdaga at jeg hadde hatt lekkasje i venstre pupp igjen. Det er andre gangen til nå..... Kanskje jeg skal begynne å levere til TINE nå da :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18,5 grader i skyggen - og jeg sitter forsatt inne :-x

Får skylde på at jeg blir så raskt solbrent....Mannen er på fisketur så det er stille og rolig her. Nyter virkelig de flotte dagene vi har hatt i det siste. Men så er det deilig og ja :-D

Dro til byen tidlig idag. Var innom jobben da de hadde pause klokka 08.00, men jeg savner ikke det der hektiske stressende livet de har nå....puh.....Hadde sikkert gjort det om det hadde vært høst og guffent ute. Det er liksom mer å glede seg over når det går mot sommer.

Og siden jeg er halvveis i svangerskapet nå er det bare 4 mnd til september :-?

Bestilte time til Trygdekontoret idag. Lurer på hva vi bør spørre om der? Får sette meg opp en liste.... Skal dit mandag klokka 10.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20,5 grader i skyggen :-D

Har vært ute og slått opp parasollen og skal snart ut en tur.

Tror ikke det er sunt for ryggen å sitte for mye foran PC'en. Dessuten fikk jeg meg en "kakk" av bebisen også, så det er vel på tide å hvile litt snart. Skal gjøre godt for en vond rygg....

Blir Innherredssodd til middag idag. Med gulrøtter og poteter. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir selvfiska ørret til middag i morgen. Mannen har dratt opp 11 stykker og er nå på tur hjem. Passer jo utmerket at han fisker litt, for det er ikke noe som er så godt som selvfiska fersk fisk :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan du

Er det ikke deilig med en smak av sommer?

Blir nesten misunnelig på fangsten. Da vi var ute sist, fikk vi bare EN fisk.

Ha en god onsdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merka at det er fint vær i Tr.H i dag for det har vært utallige trøndere på telefonen i dag på jobb og de fleste har snakka om været. :ler: Bra det! :-)

*superklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varmt ja....Det har vært flott vær en stund nå, Middis :-)

Og jeg så nettopp på TV2 været at det er Trondheim og her jeg bor som skal være varmest i landet i morgen.....puh! Glad jeg ikke er høygravid nå jeg :ler:

Og joda, jeg har vært under parasollen litt og jeg. Men så måtte jeg jo bare innom for å høre hvordan det sto til med "graviditeten" din, Jennifer! :Hehe:

Bettie, smak av sommer er absolutt ikke å forakte. Håper bare ikke at sommeren slutter i mai for vår del. Vil gjerne ha litt sol og varme utover sommeren også.....Men det er typisk at det er våren og høsten som blir best her :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som vi er kommet halvveis i svangerskapet synes vi det er litt tryggere å kjøpe inn diverse ting til babyen. Foreløpig har vi brukt 5243 kroner og har for det fått:

- Brio Kombivogn med myggnett

- Reiseseng og lekegring i ett

- 14 ulike tåteflasker uten smokker

- Regntrekk til vogna

- Sprinkelseng

- Madrass til sprinkelseng

- Stellebord

- Stellematte

- Voksipose

- Skinnpose

- Vognrangle

Og i tillegg har vi noen få bøker om å bli foreldre for første gang og om barnet. Synes det er deilig å ha de største tingene på plass allerede jeg. Så kan jeg konsentrere meg om småting etterhvert som det nærmer seg.

Nå mangler vi bare barnerom...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ringe svigermor som er i Tyrkia.....De er en time foran oss - med andre ord er klokka snart 23 der og vi får ikke svar. Hm, tro om hun er ute på vift i kveld..... :klø: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det bakedag. Mannen har bursdag på fredag og vi skal lage:

- sjokoladekake

- lukket valnøtt

- bløtkake

Tror det får holde med kaker. Mannen baker sjokoladekake og jeg lager de to andre. Men det var jo et helvete å få tak i det vi trengte.... :evil:

*Fortsatt ikke svar hos svigers*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22,3 grader og best å være inne? Håper du tuller nå... (Ser lengselsfult ut av vinduet der sola skinner fra skyfri himmel...) :( Eller er dere ikke vant til "sånn varme" oppe i nord kanskje? :sjarmor::Hehe:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...