Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Det skal vel kanskje nevnes at tålmodighet aldri har vært min sterkeste side Monja. Men jeg jobber med saken da...

I dag er jeg litt bekymret fordi jeg har glemt å flytte ned minidrivhuset fra vinduskarmen. Det står i sydvendt vindue og jeg er litt bekymret for om de små babyfrøene mine blir kokt i solsteiken. Får satse på at det går bra. Har nesten bare sydvendte vinduer, og de som ikke er sydvendt er enten upraktiske eller fulle med andre ting fra før...

Nå, nok babbel. God helg!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Her i huset er det sambo som tar seg av såinga og plantinga - jeg kjøper aldri annet en ferdige utvokste planter hos gartneriet jeg! :oops: Men det er moro å se at det spirer og gror, har vinduene fulle i 2.etasje vi nå!

Ellers har jeg vært å kjøpt stemorsblomster i dag jeg da, er så herlig med blomster og fine farger nå på våren, spesielt.

Ønsker deg og dine en fin vårhelg, monja!

:klem:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapport fra det danske minidrivhus:

Det er observert små basilikum- og solsikkespirer. Jubelen står (nesten) i taket! :ler:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen, hvordan har du/dere det?

Har sendt masse bilder til deg på mail, håper jeg. Outlook ville ikke sende med første forsøk i alle fall men tror jeg fikk de sendt til slutt.

Hva gjør dere i dag da?

Håper alt står bra til.

Gla i dæ!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har våren for alvor tatt innpå oss her oppe i Trøndelag. Hestehov og hvitveis i tepper rundt huset, og idag er det faktisk 12,5 grader så tidlig som klokka 09.15. Det ser ut som det blir en herlig dag med sol fra skyfri himmel og gooood varme i solveggen iallefall. Og det beste - det er vindstille :hoppe:

I går var vi ute i hagen og ordna til klokka var 21. Gikk løs på plena med mosefjerner og det funka. Fikk til den svæææære haugen med mose, men enda er det mer igjen. Gubben skal ta over en tur til idag og etterpå sår vi i nye gressfrø der det ble litt flekker...... Noen steder var det jo ikke annet enn mose :o Så skal jeg gå løs på diverse trær og en hekk for å få vekk utskudd på dem. Nå skal det jammen gjøres skikkelig her. Og så laga vi nytt blomsterbed som vi skal plante stemor i - og noen gladioler løker. Men først må vi i fjæra for å finne stener til å legge rundt. Det tror jeg blir fint. Teite meg planta frø til Lupiner ute i går - akkurat som om det ikke sprer seg nok :o :roll:

Vi fikk også verdens største flatpakke på fredag. Da kom alle materialene vi trenger til nybygget - bortsett fra takstoler som må spesialbestilles. Det kan ta opptil en mnd så jeg håper de bestiller raskt. Og over helga kommer det mini-graver så vi får hull til pillarer og så kommer et lass med subus slik at vi får begynne å oppgradere gårdsplassen. Vi skal ta litt av plena ved siden av huset sånn at jeg får min egen parkeringsplass til bilen :-) Og etterhvert som de bruker opp materialene som fyller hele gården skal vi ha på subus der også, for masse av grusen har rent vekk :roll: Det blir jammen meg nok å gjøre etterhvert, men jeg gleder meg til det begynner å ta form.

Jeg bruker ikke å kjøpe ferdige planter på gartneri jeg heller, Kverula, med mindre jeg har det fryktelig travelt og må se resultatet umiddelbart. Stemor bruker jeg å kjøpe da, for den er det første som frisker opp i hagen. Eller i krukker som jeg bruker å sette dem i. Men jeg hadde ønska jeg bodde nærmere Plantasjen, for det er jo så billig der.... :cry:

JEJ!!!! :hoppe: Hurra for spirer i pannekakelandet. Der ser du, Jennifer, det skader ikke med litt tålmodighet. Nå skal du se at de vokser seg store og sterke fort som bare det :wink:

Så koselig med alle de fine bildene du sender, Middis!!!!! Han er jo bare såååå skjønn. Dere er så heldige som har valp i huset altså *misunnelig?? jeg??? :oops: * :ler: Send gjerne flere bilder, jeg blir aldri lei av dem. Vi har det bra vi - koser oss i hagen for tiden - som jeg skrev lenger oppe.... :kyss:

:klem: til alle som er på besøk innimellom!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi inne en snartur for pannekake og KG pause, men skal straks ut i hagen igjen. Til nå har vi:

- ruska opp 3 - 4 trillebårer med mose fra plena (som er ca 150 kvm), men gubben skal gå over med mosefjerneren en gang til for det er mer igjen.

- gått berserk med hekksaks og greinklipper på trær og hekken. Har faktisk bestemt oss for å fjerne to trær helt. Slipper litt mer lys inn i hagen.

- fått opp gammelt løv vi ikke fikk raka opp tidligere.

Nå skal vi brumme mosefjerner igjen og så i nye gressfrø her og der.

Flinke er vi :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke er vi :enig_animasjon:

Jeps det er vi også. Har holdt på ute i hagen både i dag og i går vi også. Må jo benytte sjansen når våren endelig har kommet skikkelig i gang.

Fortsatt god helg Monja! Nå skal jeg slappe av... :klem2:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig å kunne holde på sånn ute? Og så blir man så fornøyd når det er rusket opp etter vinteren.

Ha en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slappa av noen timer nå. Sovet en dupp på sofan (mente ikke å sove, men..... :oops: ) og glana på Svensk TV3 en times tid. Deilig. Man blir jammen sliten av den friske lufta :Hehe:

Skal se "Villmark" nå. har hørt den er litt grøssende, så det kan jo ende med en natt full av snåle drømmer..... :-? Men det er jo typisk uansett det nå. Følger med det å være gravid hører jeg dem sier.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Selv har jeg ikke helt styr på datoen, men vi møttes i allefall rundt St. Hans for snart 6 år siden. Tiden flyr fort her også...

Mandagsklem!

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke "Villmark" likevel. Ikke overraskende ble jeg sittende fast her og da hadde gubben sett over halve filmen før jeg fikk slitt meg løs. Men den hørtes skummel ut på langt hold da. Jeg gikk og la meg jeg..... :oops:

Idag har vi vært på kirkegården og planta noen mini-påskeliljer. Farmor ligger der og hun hadde egentlig blitt 90 år i dag, så vi måtte jo opp dit med blomster. Har blitt tradisjon for meg det. Var veldig knytta til farmor så det føles godt å få komme dit med blomster på bursdagen hennes.

Og så har jeg og gubben vært sammen i hele 8 år idag. Gud bedre meg som tiden flyr. Synes ikke det er lenge siden vi møttes for første gang jeg :wink:

Har vært på gartneri og kjøpt stemorsblomst idag. Ikke mye å velge i når det er så tidlig på våren, men det blir vel mer utover sommeren. Skal kjøpe noen eviggrønne buskevekster etterhvert som sommeren skrider på. Skal lage steinbed, men må vente til mannen har herja fra seg med mini-gravemaskin som kommer på torsdag. Da begynner byggingen i det monjanske hjem. En tid framover med masse rot og støy :roll:

*men det blir herlig når de er ferdige da :-D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kribler litt i plantefingerne her også. Skal ha litt (mye) sommerblomster i krukker utenfor døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.1 grader utenfor og jeg sitter her :o

Nei, nå skal jeg ut å plante litt i krukker og kanskje jeg til og med rusker litt i diverse bed :roll:

Det er deilig når det er masse sommerblomster utenfor huset, Bettie, men jeg tror jeg foretrekker dem som står rett i jorda. De er liksom ikke avhengig av at jeg vanner dem :Hehe:

Takker og bukker, Jinx og Jennifer! Ser ut som om dagen blir feira med å skrote en gammel båt vi har i hagen. JEJ!!!! Beste "gaven" jeg kunne fått for jeg virkelig hater den båten. Vet ikke en gang om jeg vil gå så langt som å kalle det en båt :-?

Så, ut med meg.......... *svisj......*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

Gratulerer med åtte-års dagen.

Tiden flyr når man har det gøy :ler: Miemannen og meg har vært sammen... :klø: ... :sjokkert: over... 16 år... Det høres helt fælt ut når jeg sier det, for det høres ut som om jeg er snart femti, men det er jeg altså IKKE.

:blomst: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sove..... :cry: :Gjesp:

Hvorfor??

- Det er årsmøte i småfuglforeninga rett nedenfor huset vårt.

- Tror jammen meg måkene har lagt årsmøtet hit også..... :-x

- Det er varmt ......ja, jeg vet. Alltid klage..... :oops: + 9.5 grader.

- bzzzzz.......bzzzzz......bzzzzz......MYGG :hår: :kjempesinna:

Da ble det nok for meg og jeg sto opp en time tidligere.

Men hva gjør det når jeg kan rømme inn hit :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eget hus og egen hage ja, Jinx! Det er fryktelig koselig, men nå i starten krever det masse penger og innsats. Vi har bodd her i 2 år nå og har vel mer eller mindre totalrenovert huset innvendig til nå. Og så ble det plutselig ikke nok plass så da bygger vi på og får mer å pusse på :ler: Men det blir fint til slutt da.....

Hagen er og et kapittel for seg selv. I fjor gjorde vi lite her for å se hva som egentlig kom opp. Til vår store skuffelse var det ikke annet enn 12 påskeliljer og ugress. Derfor stappa jeg ned noen løker i mai og vips, vi hadde tulipaner og mer påskeliljer i juni/juli :ler2: Disse ser ut til å ha blitt forvirra, for de kommer ikke opp nå iallefall. Spennende å se om de kommer opp i det hele tatt. Uansett har jeg planlagt nye bed (steinbed) og en oppgradering av gårdsplass i år. Neste år skal vi bygge på verandaen og bytte kjøkken så det blir nok å henge fingra i da også.

Grunnen til at vi gjør det sånn er at de første årene med småbarn tviler jeg på at vi prioriterer ferier, og da får vi heller investere feriepenger i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...