Gå til innhold

Vannmelon og tvillingene


Vannmelon

Anbefalte innlegg

Ja! Og nå har tanta takket for seg, så nå er det helt på ekte! :hoppe::hoppe:

Har vært en tur i dagbøkene deres nå, har forsømt dem litt fordi det har vært mye å gjøre på jobb :sjenert: Nå skal jeg ha besøkt alle, så hvis noen føler seg utelatt, er det bare å si ifra, så kommer jeg på besøk. Leser riktignok innimellom, selv om jeg ikke alltid viser det.

:klem: og :blomst: til alle dere som kommer på besøk hit. Kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for at dere er prøvere på ekte vis.

Jeg husker seg syntes det var litt rart å plutselig :humpe: uten noen form for prevensjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart! Her har man gjort alt for å ikke bli gravid, og nå er det helt motsatt. Nå gjør vi det "på ordentlig" - med den misjonen det nå engang har. Merksnodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også det var skikkelig rart, og ikke minst spennende, å :humpe: uten prevensjon første gangen. Det var nærmest så jeg trodde jeg skulle bli gravid ved første jukk! :ler:

Håper snart jeg roer ned tankene mine, og ikke tenker på dette hele tida. Tar stadig meg selv i å sitte og smile for meg selv på jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bippe! Velkommen hit! Hyggelig med nye ansikter :)

Gravid ved første jukk :ler: Ja, man føler det kanskje sånn. Mannen min må forte seg hjem fra jobb nå, syns jeg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg har besøk av tante akkurat nå, så mannen min kan bare ta seg så lang tid hjem fra jobb han vil! :ler:

:legrine: Ja, sånn er det. Noe må da disse menna brukes til, og ellers kan de holde seg på jobb!

Eller ikke... Syns nå det er hyggelig å ha han hjemme under mensen og. Men så skal det sies at pille-mensen ikke gir så mye pms at det gjør noe, så nå skal det bli spennende framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis aldri vært noe særlig plaget av pms. Men etter over seks år med pillen kan jo ting ha endret seg. Så det blir spennende for meg også å se hvordan jeg blir.

Ellers synes jeg også det er veldig koselig at mannen er hjemme, altså. Selv om jeg har mensen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ikke så veldig mye pms, men litt var det sikkert - og det har en tendens til å gå utover de som er nærmest, mens jeg vokter meg vel for å la det gå utover alle andre. Men nå har jeg gått på pilla så lenge jeg har kjent mannen, så det kan jo bli en utfordring :sjarmor: Det sies jo også at det er luktesansen som i all hovedsak avgjør hvem vi bør/vil dele livet med, og den endrer seg med pilla, så skal bli spennende å se om jeg fortsatt syns mannen min lukter godt nok til at han kan få bli :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå... så spennende at du nå endelig er blitt skikkelig med i prøvegjengen her!

Vi er en flott gjeng vi kan du skjønne, så blir moro å være her med oss :sjarmor:

(i forhåpentligvis kort tid..)

Det du skrev om at du vil nyte tiden med kjæresten nå mens dere ikke har barn, vil jeg skrive under på at er veldig viktig. Vi var bare i lag i omtrent 2 år (ikke det engang) før jeg ble gravid.. Og selv om det var planlagt, ser jeg nå i ettertid hvor jeg "savner" de stundene vi kunne ha for oss selv.. Reisene vi kunne dra på.. Impulsiviteten som er så viktig for et forhold..

Det å reise med et barn er 1000 ganger travligere enn å reise uten. Mange sier at et barn skal ikke stoppe dem i hverken å reise eller noooe, men de kommer snart til å oppdage at det blir ikke det samme å reise med barn som med uten. Det jeg mener er; av og til kan det faktisk vere bedre og mer avslappende å være hjemme med barn, tro det eller ei! ;) Det er så mye å tenke på når man skal reise med barn (og nå snakker jeg om veldig små barn, har ikke erfaring med noe annet), og lysstene forandrer seg også etter at man har fått barn. Man får ikke de samme behovene som før, ting tilpasser seg etter situasjonen liksom. Og bra er det. Når barna blir større, derimot, er kanskje lysstene forandret igjen, og ting blir lettere (som å ta med barn over alt, og gjøre "som man vil").

Men dette er da mitt synspunkt. Og når jeg sier at lysstene forandrer seg, mener jeg ikke at alt man før interesserte seg i og ville dør ut, men der er komt noe viktigere inn i livet som kanskje tar plassen for de andre ønskene og behova en stund ;)

Åjsann, ser at jeg kunne filosofert rundt dette temaet i timesvis. Men skal ikke skrive opp hele dagboken din. Her må da gjøres plass til dine graviditetssymptomer og slikt som jeg håper dukker opp snart! Blir du som meg (og mange andre her) kommer du til å gå hver dag etter EL og kjenne etter i kroppen om noe er forandret.. og det er en fantastisk tid du har forran deg! -bare den ikke varer for lenge, da er tiden bare et ork..)

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig besøk i dagboken min. :)

Kjempemasse lykke til i prøvingen. Skal bli spennende å følge deg videre.

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo også at det er luktesansen som i all hovedsak avgjør hvem vi bør/vil dele livet med, og den endrer seg med pilla, så skal bli spennende å se om jeg fortsatt syns mannen min lukter godt nok til at han kan få bli  :erter:

:legrine:

Det var nå jeg plutselig ble glad for at jeg ikke gikk på pillen da jeg traff mannen min. Håper bare ikke luktesansen min har endret seg på de årene. Skal bli spennende dette! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

83' Morsomt å høre om hvordan ting blir fra en som har barn fra før av. Selv sitter jeg jo bare og grubler over hvordan det kan bli, og spenner fra "kan da ikke bli så vanskelig" til "ganske så strevsomt". Og når jeg hører hvordan barnet til en venninne gråter, og hvor lite noen kollegaer får snakket med mannen sin, så blir jeg ekstra bevisst på å nyte tiden vi har alene sammen. Men for all del - vi hadde ikke begynt å prøve hvis vi ikke ville ha barn, og jeg er overbevist om at det er verdt det.

Shatika La oss :hoppe: litt sammen. Dette er spennende, nemlig!

Liljen - Takk! Og veldig koselig at du tok turen innom.

Bippe - Får håpe på det :) Tror greia var at man ubevisst fant ut hvem man passet sammen med. Var noe med befruktning og hvem man trodde kunne gjøre en gravid eller noe. Når man går på pilla er man visst mer oppsatt på å finne næring til seg selv, og dermed endrer luktesansen seg i den retningen. Ikke vet jeg om det stemmer, riktignok. Blir spennende å se, ja. Tror ikke nesa mi skal endre på følelsene for mannen min, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet hvordan man regner ut IKM? Vet jo ikke hvor lange sykluser jeg har, men si at jeg har 28 dager. Teller jeg da 28 dager fra forrige mens starta, og kan regne med at jeg får mensen da? Eller er det fra forrige mens sluttet? Litt ute av dette, jeg. Kan spørre på prøver-forumet og, men regner egentlig med at noen her vet om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like fersk som deg i dette, så jeg vet egentlig ikke. Trodde jeg visste det sånn ca, men nå ble jeg sannelig i tvil.

*følger med på tråden du skal lage i prøverforumet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjør det :) I følge Frida Frosk teller man visst fra første dag i menstruasjon, men hva da med siste pille-mens? Kan jeg gjøre det samme der? I såfall har jeg antakelig IKM en eller annen gang rundt 13. september. Vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ikm kom på dag 31, når jeg telte første dag i siste (pille)mens som dag 1. Da fikk jeg syklus på 30 dager. Dag 31 ble jo da dag 1 på den syklusen jeg nå er inne i.

Forstod dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Må bare hoppe litt for at tanta di har reist sin vei.

Hun kan bare prøve å komme tilbake. :frustrert:

Artig at vi er så mange ferskinger på prøveforumet. Håper vi ikke blir der lenge.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...