Gå til innhold

En 2007-modell på vei!

83`

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk takk, Liljen! :)

Du er nå 3 uker og 4 dager på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 22. august, 2006

Hjertet begynner å slå: 16. september, 2006

Embryoet beveger seg: 10. oktober, 2006

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 17. oktober, 2006

Alle indre organer er ferdig formet: 17. oktober, 2006

Risikoen for spontanabort avtar: 31. oktober, 2006

Kvalmen avtar for de fleste: 7. november, 2006

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 14. november, 2006

Fosteret svelger og tisser: 28. november, 2006

Tid for ultralyd: 5. desember, 2006

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 12. desember, 2006

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 26. desember, 2006

Fosteret begynner å høre: 16. januar, 2007

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 13. februar, 2007

Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. mars, 2007

Svangerskapspermisjonen begynner: 24. april, 2007

Antatt termindato: 17. mai, 2007

Klippet fra Babyverden.

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer jeg til nå har/hat hatt:

Menstruasjonen uteblir.-

Brystene blir ømme. -

Det brune feltet på brystene (areola), vokser og blir mørkere. -

Hårsekkene langs ytterkanten på areola blir tydeligere -

Tretthet. -

Raskere sliten -

Fryser lett -

Humørsvingninger -

Mensmurring -

Magekramper -

Smerter i korsryggen -

Nesten lignende vokseverk i kroppen - Stikkninger i området rundt halebeinet -

Tykkere hår/tynnere hår -

Blødende tannkjøtt -

Spenn/vondt i tennene -

Munnsår -

Halsbrann-

Hyppige dobesøk for å tisse -

Kvalme - Stikk i magen -

Kløe i underlivet (grunnet sopp eller forandring i skjedekulturen) -

Skiftende hard/løs mage -

Begynnende hemorider (kjennetegnes ved kløe i og rundt endetarmen samt. enkelte blodspor) -

Sukkertrang/sitrustrang -

Ekstra tørst og/eller sulten - Overfølsom luktesans -

Endrede matønsker (Yndlingsretten smaker plutselig...) -

Ny glød -

Vannansamlinger i kroppen. -

Leggkramper (Å spise kalk skal hjelpe) -

Skjelving -

Svimmelhet (blodtrykk som synker og stiger voldsomt ) -

Hodepine -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg hører i dagboken til Liljen, og får bekreftet her?

GRATULERER!!!!

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå krysser jeg fingre og tær for at den lille spiren klamrer seg fast denne gangen.

Men hvilken superkombinasjon du og mannen må være? Kan du sende litt babystøv denne veien eller?

Stoooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: kan virke som at jeg og mannen er en superkombinasjon, ja! :Nikke: Og bra er det! ;)

Guuu så svimmel jeg er nå... og uggen... kommer symptomene ramlende over meg nå bare fordi jeg har fått positiv test, tro? Men tror ikke jeg har psyket de på meg heller.. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg leser???

Gratulerer så masse!

Åpnet Gravid-forumet og øverst var siste melding på sånne terminklubber, startet av 83'! Da MÅTTE jeg bare finne dagboka di med en gang for å GRATULERE igjen!

:klem: :klem: :klem:

Nå bør den klore seg fast altså!

Stemmer det at det er bare 10 % tidlig i 20-åra som mister? Hyggelig news... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så mange gratulasjoner at jeg blir helt overveldet her! :klem:

iselin22... :ler: ..må bare le litt av iveren min. Starter klubb for mai-terminene allerede samme dag som jeg tester positivt.. :sjenert: Nå bør spiren holde seg der, noe annet blir nesten flaut! ;)

-og ja, det stemmer at det er bare rundt 10% av de tidlig i 20-årene som mister. Men, nesten 50% av alle tidlige graviditeter ender i SA! :hakeslepp: rart jeg blir redd, eller??!

Dagboken min skal bli flyttet ganske snart, tror jeg.. Har iallefall sendt PM til moderator om det!

Takk, Monja, Mrs N, og Yamaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

3+5

Shatika, Toblerone, Capri og Crush: :klem:

I dag fikk jeg sove lenge. Formen er fin! Kjenner bare litt murring i rygg og mage.

Da jeg nøs i dag tidlig, kjendte jeg hvor det strakk seg i magen! Litt arrti da! ;)

Kunne bare ønske jeg var komt til 10 uke, eller noe.. synest desse tidlige ukene er altfor skumle,.. :sjenert: Sjekker trusa hver dag for blod.. kommer til å være dritnervøs de første dagene etter at jeg skulle fått mensen. Men det er bare å holde ut! ;) Som regel så går det jo bra da! Skal teste igjen i morgen tidlig for å sjekke at testen fortsatt er sterk, og ikke svakere...

I går kjøpte jeg en liten body med bamse på i str. 56, og noen søte små sokker med marihøner på! Som en liten feiring for at jeg testet positivt! Husker sist, da sa alle til meg at jeg måtte ikke kjøpe noen babyklær selv, for jeg kom til å få så myye av det i barselgave. Så jeg kjøpte ingenting i str. nyfødt...

Så kom tiden da jeg fødte (hørtes ut som juleevangeliet, dette.. :ler: ). Og da vi kom hjem, hadde jeg bare klær i str. 68-1 år! Fikk jo ingen i babystr. Fordi alle mente jo at babyen voks jo så forrt, at det ikke var vits i å kjøpe noe i den str. Så gjett hvem som måtte på shopping en uke etter fødselen! ;)

Så denne gang skal jeg iallefall ha skapet fullt av søte, små babyklær i str. 50-56. Er jo så morsomt å kjøpe sånne klær også, så det blir nok ikke problem. Dessuten har jeg jo litt fra 1. mann da, men noe må jo nye-babyen få nytt, ellers blir det urettferdig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 83` :vinke:

Håper virkelig alt går bra med deg og den lille spiren. Tror nok ikke du har noe å bekymre deg for (selv om jeg vet jeg ville gjort det samme selv ;))

Håper du får en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne bare ønske jeg var komt til 10 uke, eller noe.. synest desse tidlige ukene er altfor skumle,..  :sjenert:  Sjekker trusa hver dag for blod.. kommer til å være dritnervøs de første dagene etter at jeg skulle fått mensen.

Er ikke alltid det hjelper å være i uke 10 + heller :sjenert:

I går kjøpte jeg en liten body med bamse på i str. 56, og noen søte små sokker med marihøner på! Som en liten feiring for at jeg testet positivt! Husker sist, da sa alle til meg at jeg måtte ikke kjøpe noen babyklær selv, for jeg kom til å få så myye av det i barselgave. Så jeg kjøpte ingenting i str. nyfødt...

Så kom tiden da jeg fødte (hørtes ut som juleevangeliet, dette.. :ler: ). Og da vi kom hjem, hadde jeg bare klær i str. 68-1 år! Fikk jo ingen i babystr. Fordi alle mente jo at babyen voks jo så forrt, at det ikke var vits i å kjøpe noe i den str. Så gjett hvem som måtte på shopping en uke etter fødselen!  ;)

Så denne gang skal jeg iallefall ha skapet fullt av søte, små babyklær i str. 50-56. Er jo så morsomt å kjøpe sånne klær også, så det blir nok ikke problem. Dessuten har jeg jo litt fra 1. mann da, men noe må jo nye-babyen få nytt, ellers blir det urettferdig!  ;)

Jeg jobber i klesbutikk med babyavdeling, kommer til å slite veldig når jeg kommer tilbake på jobb, klærne blir jo superbillig (får 40% av allerede ganske billige klær) Mitt skap kommer nok også til å være fullt ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel sant d at alle sier vi får så masse klær. Men jeg tror jeg kommer til å kjøpe litt av alt likevel, så får jeg heller fylle ut etter gavedrysset. ;)

Kjøp klær med god samvittighet du! :klem:

Er det gutt eller jente du har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...