Gå til innhold

En 2007-modell på vei!


83`

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

5+4

Ååå.. så mange som har vært innom!! Takk dere! Har det bare bra! :)

Var litt engstelig i går da jeg våknet med vonde magesmerter som varte noen timer. Men fant ut at det måtte være luftsmerter eller noe.. har iallefall ikke blødd.. :sjenert: var også litt bekymret fordi jeg ennå ikke har hatt ømme bryster.. tror jeg har litt ømme brystvorter, men det er altså så lite at jeg bare tror. Og forrige gang var jeg ganske kvalm på denne tid, mens nå er jeg ikke noe særlig kvalm, bare når jeg blir kjempesulten. Men har slått meg til ro med at symptomene kan variere fra gang til gang, og vere fraværende enkelte dager.

Kjenner fortsatt strkking og stikking i nedre del av mage, av og til murring i ryggen, av og til stikk i brystene, av og til vondt i rumpebena... så kommer jeg ikke på mer i farten...

Synest jeg har lagt på meg vanvittig på magen. Men tror det er mest luft og fett..

Noen dager er det så gale at jeg ikke får lukket igjen knappen på buksene nesten.

Og når den stikker sånn ut, føler jeg at alle ser på magen og tror jeg er gravid. Ingen krise det da, men har jo lysst å vente noen uker til med å fortelle det!

Tipper jeg forteller det til familie og sånn (iallafall mamma og pappa) rundt uke 9.. Og andre rundt uke 12.

Skal på første kontroll i uke 9. Litt sent, synest jeg. Sist var jeg på første kontroll i uke 5! :ler: Men tok bare blodprøver da.

I dag er det lørdag, og jeg eeeelsker lørdager! Skal lage pizza ikveld og bare kose oss, gubben og jeg. Ahh.... livet er hææærlig dere! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel på egen babylykke, er det så koselig å dele litt av din :klem:

Artig med magen. Håper du er flink til klappe og stryke på den :rosasmil:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5

På tampen av den 5. uken kom altså det jeg hadde "lengtet" etter, og som jeg kjenner så godt igjen fra forrige svangerskap; en ulmende kvalme hele dagen, med hodeverk i tillegg... Heldigvis har jeg ikke vært så veldig svimmel i tillegg.. :ler:

Var så ille i dag tidlig at jeg lurte på om jeg kunne klare å fullføre denne jobbdagen (er lærer på ungdomsskolen, så må jo liksom være i noenlunde shape om jeg skal jobbe..) Men på grunn av at det blir krise om jeg er syk i dag og i morgen, måtte jeg bare prøve. Og i grunnen gikk det fint! ;) Kvalmen kom seg ut på dagen, men har hele tiden ligget der og ulmet.. Hjelper veldig å spise da..

Håper jeg orker jobbe i morgen og de tre timene jeg har onsdag, så får jeg heller melde meg syk torsdag og fredag, om nødvendig. Men håper i det lengste at jeg klarer å jobbe!! :Nikke:

Har i tillegg hatt en slags verk i brystene idag. Ikke sånn ømme at det er vondt å ta på de, eller noe, men bare en verk som kommer og går.. Kanskje det er voksesmerter??! :ler:

Jaja, huset skulle hatt seg en real shining, men nå etter å ha fått ungen i seng, frister det mer å slappe av og lade opp til i morgen... Men oppvasken må jeg iallefall ta.. :sur:

Åhh... elsker å være gravid!! :hjerter_rundt:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

6+2

:sprettoy::kvalm::sjokk::sprettoy::syk:

Shit! I dag har jeg vært uggen, altså!! Har ikke spydd, men har vært vanvittig svimmel, kvalm og hatt vondt i hodet. Men likevel måtte jeg karre meg på jobb (var viktig at jeg var der idag...), så dette har vært en slitsom dag.

Hele denne uken har i grunnen dagene startet slik;

07.00. Ringeklokken ringer...

07.10 Jeg reagerer..

07.15 Jeg gruer meg til å stå opp, for kjenner at kvalmen ulmer..

07. 20 Lillegutt drar meg opp av sengen..

07.30 Jeg har funnet frem klær og stabler meg og lillegutt på badet (mannen reiser på jobb halv 8, så det er alltid jeg som må ta gutten..)

07.45 Vi er ca. ferdig påkledd (å kle på en liten tass er ikke alltid like enkelt når han ikke vil stå stille eller protesterer på å få noe over hodet).

07.50 Vi sitter med frokostbordet.. jeg vet at jeg burde holdt meg hjemme, men vet også at det akkurat denne uken blir krise på jobb om jeg ikke er der (tidsfrister som må holdes på rapporter jeg må skrive, møter som bare jeg kan gå på..osv..).

08.00 Er på hugget til å ringe rektor likevel..

08.15 Innser at jeg bare må på jobb, og må fare NÅ

08.30 Kommer til jobb etter levering i barnehagen... Ser frem til en pinfull dag...

På ettermiddagen har jeg mine beste stunder. Sånn litt etter jobb. Rundt 11-12 til 3 er formen værst.. Og jeg får skikkelig flashbacks fra forrige graviditet, da jeg hadde det AKKURAT som nå!! -og da varte det til uke 13-14.. Men var verst rundt uke 6-8.

I morgen gleder jeg meg. For da skal jeg holde meg hjemme. Alt er unnagjort nå av det som var så viktig, så nå kan jeg endelig slappe mer av. Blir ikke formen bedre etter helgen, har jeg tenkt å ringe meg syk mandag også, og få en legetime slik at jeg kan prøve å få meg en sykemelding. For er ikke vits å slite seg helt ut på jobb når man har en liten hjemme som jeg også må passe etter jobb og i helgene ofte alene (mannen jobber altså mye ettermiddag og helg).

Blir ikke akkurat noe hyggelig å sykemelde seg rett etter at jeg har behgynt i ny jobb, men slik er nå livet. Klart jobb er viktig, men familie er for meg minst like viktig. Og siden jeg ville ha denne aldersforskjellen på barna, måtte jeg jo bli gravid nå. Og får jeg ikke fortsette på den skolen jeg jobber på nå etter permisjon (har bare et års vikariat), så er her 4 andre skoler som jeg har mulighet for jobb på ;)

Takk for alle besøk, dere!! Lenge siden jeg har hatt dagbokrunde nå.. kanskje på tide!??! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med kvalmen da, men som sagt så får du et helt utrolig fantastisk resultat av det om noen måneder :)

Godt du vurderer å sykemelde deg når formen er som den er. Man skal ta litt hensyn til seg selv, det er viktig det.

Håper du får en koselig kveld, uten kvalme :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Takk shatika, hadde en koselig kveld, og var faktisk ikke så kvalm heller ;)

Er ikke så ille i dag heller, faktisk! -men er blitt veldig sår i halsen! :sur:

Jeg ringte til jobb og sa jeg var syk. Typisk at jeg ikke skal være særlig kvalm akkurat i dag når jeg skal være hjemme.. får jo nesten dårlig samvittighet. Men er jo svimmel da, og ikke i toppform pga. forkjølelsen. Så er vel best å ikke stresse, for vil prøve å unngå feber og slikt så tidlig i svangerskapet!! Dessuten kan man jo aldri vite om jeg ville blitt dårlig etter 1 time på jobb, for eks.

Hva skal jeg gjøre i dag da skal tro..??! Blir nok liggende å lese på sofa`n , tenker jeg. Tenker også mye på hvordan i all verden jeg skal klare å holde graviditeten sjult... Viss jeg må sykemeldes, må iallefall familien få vite hva som feiler. Det vil si at de kanskje får vite det allerede tirsdag! Uke 7!! :overrasket:

Jaja, bare to uker før jeg hadde tenkt.. men shit la gå. Er jo koselig å fortelle, men får bare sånn prestasjonsangst for at jeg ikke må miste da! ;)

Nå skal jeg ha meg en is... Har jo dårlig hals, vet dere!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...