Gå til innhold

En 2007-modell på vei!


83`

Anbefalte innlegg

8+5

:klem: Capri!

Uff... er så sløv om dagene!! Orker liksom ingenting.. og føler meg derfor litt deppa, på en måte. Tar på å gå å bekymre seg for om det går bra, og i tillegg være så uggen og uopplagt hele tiden.

Burde komt meg mer ut... får se om jeg og lillegutt skal ta oss en trilletur etterpå. Problemet er bare at det høljer ned ute, og lillegutt hater å trille!! :ler:

Er så travelt at mannen alltid er opptatt med arbeid også.. Men vet at det bare er for en periode, så går det over.

Fikk sove lenge idag, og det hjalp litt på formen. Ikke fullt så kvalm.

Og nå er det bare tre dager til første kontroll!! Jippii! Håper legen kjenner på livmoren om den har vokst... Blir spennende å høre hvor stor den er og sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+6

Fikk meg en kvalmefri kveld i går, og det var sååå herlig!! Og i dag er jeg ikke så gale heller! Hurra!! :klappe:

Men har derimot fått vanvittig vondt i halsen.. igjen.. :tristbla: Håper bare jeg slipper å bli så sylta forkjøla som jeg var for bare et par uker siden.. men kjenner jeg meg rett, blir jeg tett i nesen i morgen, og så har vi det gående en ukes tid..

Jaja, bra det er høstferie, iallefall. Så jeg slipper å ha dårlig samvittighet over å ikke være på jobb :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 uker!!

Ååååå... blir sprø av å være dårlig nå! Er det ikke det ene så er det det andre..

Kroppen verker etter å komme i aktivitet, ja, muskelene verker faktisk!

Men alt jeg orker er å ligge på sofaen. Halsen verker som bare søren, og ryggen også.. Jeg går også rundt og er redd for at denne forkjølelsen/influensaen skal fremprovosere en abort.. har lest at det kan skje. Men tror ikke jeg har så høy feber at det skal være fare for. Håper iallefall ikke det.

Men nok syting og klaging! ;) Har passert 9 uker, og bare en dag til første kontroll.. :hoppe: Tror ikke magen har vokst noe særlig likevel. Var sikkert bare luft i starten. Men kanskje den har vokst litt?! Jaja, blir nok uansett fort nok stor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper snart du føler deg bedre :) Ikke noe gøy å være dårlig .

Hvordan gikk det på kontroll i dag. Spennende :hoppe:

Ha en strålende onsdag.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+1

Takk takk, Liljen! Har rett i det at det ikke er gøy å gå rundt å være dårlig, men er heldigvis for en god sak! ;) Hjelper på litt det!

I dag hadde jeg altså første kontroll ja. Gikk veldig fint. Livmoren var på størrelse med en stor appelsin, som tilsvarer uke 8-9.. Så tok jeg blodprøver, vog meg og målte blodtrykket. Synest det var rart jeg ikke tok blodprøve for å sjekke om jeg hadde hatt toxoplasmose, men det var visst bare en lege på legesenteret som hadde som rutine, sa de.. Tok den prøven sist, og da viste den at jeg ikke var immun. Hadde jo vore veldig greit å sjekka om jeg var blitt immun siden da, men men. Må bare holde meg borte fra katter og jord da uansett..

Ellers har jeg hatt et par nesten kvalmefrie dager tidligere i uken, men i dag kom der litt kvalme på besøk igjen.. Men ikke så veldig gale. Forkjølelsen er begynt å slippe taket også.. så snart kan jeg begynne å trene igjen, tenker jeg!! Jippii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man kan ha noe inni seg som vokser til appelsin-størrelse uten at det syns utenpå...? Særlig for den slanke delen av befolkningen. Det må jo få plass et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut på kontrollen da :kose:

Og at livmoren har riktig størrelse.

Og så bra at forkjølelsen har begynt å slippe taket :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon: For meg så ser det ut som en kul rett over skambeinet.. Og føles som noe sånt også ;)

Har du fått time for UL da 83? Jeg bare går her og venter på brev jeg. Får ikke ta blodprøvene før ETTER UL så det er litt teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke glemt deg :klem: Har akkurat oppdaget at jeg står øverst på IKM oktober-lista... Håper det betyr at jeg snart kan opprette dagbok her. Ha en riktig så fin helg, kos og klems til magen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3

Kult, jeg er halvveis i den 9.uken! Tiden går fort nå. Sikkert fordi jeg ikke er fullt så bekymret for SA lenger, og fordi jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen over helgen (når man gruer seg til noe går tiden selvsagt fort, ikke sant..)

Vel, jeg er lei av å gå hjemme, men er nervøs for å måtte fortelle hele kollegiet (det er stooort) at jeg er gravid.. Og så jobbe med kvalme. For i dag og i går har jeg vært kvalm igjen. OG forkjølet. Virker som den slipper taket hele tiden, men så neste dag er halsen vondere igjen!! :sur:

Vannmelon, har lurt på akkurat det samme selv! Må jo være et stort hulrom i buken som livmoren vokser i nå! :ler: Men jeg tror jeg kjenner en liten bulk nederst. Om kvelden er den som sagt stor og hard, men om morgenen og på dagtid er det ikke fullt så enkelt å se eller føle den. Har lysst på stor mage nå jeg!! :)

Ellers, fredag og helg! Tror jeg skal lage taco til middag idag... Yummi!

Er faktisk godt med litt sterk mat som smaker noe når man er uggen. Tro det eller ei!

:klem: og god helg til dere alle!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det går greit å begynne å jobbe igjen. Og det er vel ingen av kollegene dine som kan være negative til at du er gravid, så det blir vel bare moro å fortelle eller?

Ha en fin helg, og kos deg med taco :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Eeyore! Joda, de fleste er vel positive til at jeg er gravid, men grunnen er at jeg er jo nettopp begynt da... :sjenert:

Og så synest jeg det alltid er litt vanskelig å si til folk at jeg er gravid.. Er en terskel å kommer over, liksom ;)

Glemte å svare deg i stad, Mrs N, men har ikke fått brev om når jeg skal til UL ennå nei! Men var jo til legen i forgårs, og da skulle legen sende inn søknad om UL ;) Så regner ikke med at eg får vite når det blir før om noen uker.. Men blir spennende å se da!!

(uff, gruer meg allerede til å ikke kunne gå på toalettet før UL`n.. husker sist da hadde jeg time kl,. 10, og slet veeldig med å holde meg.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å oppdatere meg litt på hvordan du har det om dagen. Håper kvalmen stabiliserer seg for det er kjempe slitsomt å jobbe når man er kvalm, og hvis jeg har forstått det riktig så jobber du i et ganske så hektisk yrke også. Lov meg at du ikke presser deg for hardt når det gjelder jobbing så lenge du er så kvalm.

Håper du får en koselig helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9+5

takk, shatika! Nei, lengen ville mer enn gjerne sykmelde meg flere uker om jeg ville det, men jeg sa at jeg iallefall kunne prøve å jobbe. Og se hvordan det går. Jobber jo bare 70% da... men er desverre for mye det også viss jeg blir skikkelig dårlig. Da skulle jeg bare ringe legekontoret, og de skulle gi meg mer sykmelding. Så vi får se hvordan det går.

Er jo så vanskelig å vite hvor kvalm jeg blir, på en måte. For her hjemme kan jeg jo bare ta det med ro når kvalmen er på det verste. Men merker at viss jeg stresser meg opp, eller kaver på med noe, kommer den med en gang. Så tipper den vil gjøre det på jobb også ja. Men virker iallefall positivt at jeg prøver litt før jeg sykmelder meg igjen, vil jeg tro ;)

Ellers... tja.. helgen har vært fin den. Nyyydelig vær iallefall! Har så lysst på spenne fast skoene og gå meg en lang tur, men så er både jeg og lillegutt forkjølet, så har ikke turd meg ut på tur ennå. Skal ta det mer med ro når man er syk som gravid enn ellers, har jeg hørt.. :sjenert:

Jaja, 2 uker igjen, så er jeg 3 mnd! Gjett om jeg gleder meg til å fortelle nyheten til venner da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en times gåtur i sted... litt sånn at jeg ble anpusten og svett... Og gjett hvem som var kjempekvalm når jeg kom hjem..

Når kan jeg begynne å bevege meg uten å bli dårlig, tro?! .. :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan jeg begynne å bevege meg uten å bli dårlig, tro?! .. :forvirra:

Håper det blir ganske snart vennen :klem:

Bare send kvalmen til meg du :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...