Gå til innhold

En 2007-modell på vei!


83`

Anbefalte innlegg

Folk blir veeeldig nysgjerrige og mistenksommen når noen blir sykemeldt, og ryktet om at noen er sykemeldt sprer seg som ild i tørt gress er min erfaring. Skjønner at du er betenkt, vi har jo erfart noe av det samme. Jeg ville slitt veldig med å fortelle det og sikkert blitt irritabel og glefsa at "det er ikke smittsomt" :ler: Sa akkurat det da jeg var sykemeldt under libeluhellet, men gud vet hva det ble tisket bak ryggen min ;) Lykke til! Tenker på deg :klem:

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+4

Kjennes ut som jeg er skillelig fyllesyk i dag... :sprettoy: Halsen er heldigvis mye bedre, men har blitt tett i nesen i stedet.

Våknet i 5 tiden i natt av at jeg var så kvalm... fikk ikke sove noe særlig igjen heller.. Nå har heldigvis den verste kvalmen gitt seg, men er utrolig svimmel og vond i hodet...

Har lurt litt på om jeg skulle fortelle mamma og pappa det idag... Er jo ganske sikkert at de får vite det på mandag, så 2 dager til eller fra spiller vel kanskje ingen rolle.. Vi får se :sjenert:

Mannen er på jobb idag, men nå sover heldigvis guttungen. Må si det er et slit å være syk og skulle passe han i tillegg (derfor lurer jeg på om jeg skal fortelle foreldrene våre det nå, slik at de kanskje kan bidra med litt barnepass..)

Lørdag idag, men lite lysst på god mat eller snop. Er jo bra det da,... men litt kjedelig også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dumt at du er så kvalm! Håper det bedrer seg nå fremover. Det er ikke så veldig festlig, vertfall ikke når du er dårlig på jobb. Men du kan jo kanskje prøve som meg; når kvalmen kommer om morgenen etter du har stått opp, så tving deg selv til å kaste opp. Forhåpentligvis holder kvalmen seg borte det meste av dagen da, i alle fall i jobb-tiden. Jeg fant ut dette etter ca 3-4 uker, etter å ha gått litt i halvsvime hele arbeidsdagen med et påklistra smil og en overdreven jeg-er-organisert-holdning. :ler:

Det er i alle fall verdt forsøket håper jeg. Men første :kvalm:-byge var den verste...

Håper du får en god og frisk helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, vennen

Og jeg håper virkelig morgenen har vært bedre i dag :Nikke:

Ikke noe særlig å være så kvalm :tristbla:

Fortalte dere nyheten til mamma og pappa i går ? :)

Ha en strålende søndag

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er kjedelig, jeg begynner endelig å bli bra, det har vært 14 lange uker.

Du får skaffe deg en sykemelding, man skal fungrere hjemme også i tillegg til at du har en annen en som trenger all energien din. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;) 6+5

Åhhh,.,. snart ferdig med den 6. uken!! :hoppe:

iselin22; ja, kjenner igjen det du beskriver fra jobb ja!! :ler: Men tror ikke jeg orker å fake lenger, så i morgen gjør jeg som Arwen sier og prøver å få meg en sykemelding. Går ikke an å jobbe når man er slik, og er unødvendig å presse seg til det når man heller kan få sykemelding. Er bare to uker til høstferien, så kanskje eg får frem til da??

Får vel vente å se. Men legen min pleier å være grei, så tror ikke han blir vanskelig å ha med å gjøre (er jo noen som helst ikke vil gi sykemelding da..)

Men husker at sist var jeg like lenge uggen som deg, Arwen. Vart skuffa da jeg på dagen 12. uker fortsatt var kvalm.. trodde det gikk en magisk grense der jeg da, vettu! :ler:

Husker sist gang da var jeg til kontroll uke 7, og legen spurte meg (det var en annen lege) om jeg var mye kvalm. Jaaaa! svarte jeg da. Og da sa hun at viss det ble for gale kunne jeg få kvalmenedsettende tabletter av henne. Men jeg ville ikke putte i meg noen form for tabletter, så jeg tok ikke imot det tilbudet. De vet sikkert hva som er trygt og ikke, men likevel..

Liljen; nei, vi fortalde det ikke i går likvel. Men tror jeg kommer til å fortelle det i morgen viss jeg blir sykemeldt. Går jo ikke an å holde hemmelig hvorfor jeg er det...

I dag er jeg fortsatt forkjølet. Snørrete og uggen. Men når jeg slapper av og spiser (helst knekkebrød) jemnlig, holder jeg kvalmen og svimmelheten nesten borte. Med det samme jeg beveger meg opp av sofa`n, kommer det tilbake..

Er begynt å pønske på julegavene jeg! :sjarmor: Har allerede shoppet et par. Og tenkte å shoppe mange på nettet! (fra diverse nettsteder som ellos og sånn..)

Gode tips til nettsteder med julegaver mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6

Sylta forkjølet :tristbla:

Ringte rektor i dag igjen og sa jeg var syk. Haaater å ringe og si jeg er syk! Iallefall flere dager etter hverandre...

Skal ringe legekontoret kl 9.. om 20 min. Håper så inderlig jeg får time hos fastlegen min, selv om det er vel bare en drøm å håpe på å få sånn på dagen. Da får man som regel den legen som har vakt..

Hadde jo vore litt kjekt å fått første kontrollen hos fastlegen min da, og ikke noen andre ukjente.. :sjenert:

Vet ikke om denne timen blir som en 1. kontroll med GU og hele pakka, eller om det bare blir utfylling av sykemelding. Kunne godt tenkt meg at vi tok hele pakka idag! Blodprøver og alt, sånn at det var gjort liksom. Er bare to uker til den opprinnelige timen til 1. kontroll da men.. Da hadde jeg kanskje sluppet å gå da!

Uff, gruer meg litt jeg... For vet jeg må fortelle nyheten til mamma og pappa og søskene mine idag. Er jo veldig tidlig å fortelle det i uke 7 da.. Men er jo også mange som forteller det med en gang de har blitt gravide, så veldig gale kan det ikke være ;)

Glemte selfølgelig å ta urinprøve i dag tidlig også... så jeg må prøve å presse ut noen dråper før jeg drar viss jeg får tidlig time..

Åhh... gleder meg til kontoroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min var ikke der idag,.,. :cry: Så måtte ta til takke med en annen dame. Håper hun er grei..

Fikk dessuten time 11.40... Er litt nervøs.. er jo alltid litt sånn skummelt å skulle fortelle noen at man er gravid.

Fortalte søsteren min det i sted. Hun hadde fått vite det uanset.. Så nå gjenstår bare mamma, pappa og de andre søskenene mine.. Har egentlig ikke lysst å fortelle det helt ennå..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Epona! :klem:

Det er nå unnagjort. Gikk fint, selv om det ikke ble noen sjekk (siden jeg allerede har time med fastlegen om to uker, kunne vi vente til da). Så hun skrev ut en sykmelding på to uker.. :sjenert:

Har skikkelig dårlig samvittighet nå, siden jeg har sykmeldt meg.. Men sånn er det jo bare. Jeg hadde jobbet om formen hadde vært bedre. Til rektor sa jeg at det var noe kronisk... burde vel kanskje ikke lyge, men klare ikke å si noe annet! Og mye kan jo skje på 3 uker når jeg (forhåpentligvis) kommer tilbake!

Uff... kjeder meg allerede.. Kommer til å bli noen laaaange 5 uker ( :overrasket: ) frem til 12. uke dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 83,

Jeg lurte på noe.. Du har termindato en dag før meg (du har 17. jeg har 18. mai), likevel ligger du på 6+6, mens jeg får min til å bli 6+3.

Hva har skjedd med de to dagene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 + 0 :hoppe:

Mrs N; du, jeg vet ikke! Synes jeg får ulik termin alt etter hvor jeg regner den ut.

Jeg hadde siste mens 08.08.06. På babyverden får jeg opp termin 17. mai, og at jeg er 7 uker på vei. Noe som jeg mener stemmer.

Hos legen i går regnet hun ut termin til 15. mai, men at jeg var 6+6 på vei...

Da jeg laget med ticker på lillypie fikk jeg frem at jeg var to-tre dager mindre kommet enn jeg selv regnet ut. Men tickeren på snugglepie viste "riktig"...

Så jeg har lurt litt på dette selv. Kanskje er du kommet lenger enn dui tror, Mrs N ;) Iallefall regner jeg fra den dagen jeg fikk mens (en tirsdag), og at jeg var fire uker den dagen jeg ventet mens igjen. Det vil si at det akkurat er 7 uker idag.

Tror det må bli ganske så riktig.

:klem: til dere, Vannmelon og Capricorn! Må snart inn i dagbøkene deres også å se nå! Hyggelig å se at dere fremdeles er med meg, iallefall!! :):)

Fortalde det til mamma og pappa i går ja, og mamma sa at ene søsteren min allerede hadde tippet det (fordi jeg var hjemme fra jobb i 2 dager med bare en forkjølelse :roll:). De vart selvsagt kjemeglade alle sammen! Men de fikk klar beskjed om å holde det hemmelig! Vil ikke at dette skal bli vidkjent allerede nå.

Formen i dag er litt verre enn i går. Så idag har jeg IKKE dårlig samvittighet for at jeg er sykmeldt lenger.. Hadde virkelig slitt om jeg skulle gå på jobb nå! Er kjempekvalm, svimmel og attpåtil forkjølet (ja, det er ikke bare, bare, kjære søster! ;) )

Burde absolutt gjort litt husarbeid, men det får vente litt.. Nå må jeg koble av litt på sofa`n.... :sove:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har kortere sykluser enn meg? :)

Har regnet igjen (mens 11.08) og kommer fremdeles frem til at 7 uker er om 3 dager ;)

Får vente på UL for rett termindato tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...