Gå til innhold

En 2007-modell på vei!

83`

Anbefalte innlegg

Snugglepie bruker 40 uker for å fastsette termin mens man i Norge regner 40 + 2. Derfor må man sette terminen sin to dager tidligere hvis man vil ha rett på tickeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7+1

Ahaaa.. Arwen! Da har vi fått oppklaring i saken! ;) -dessuten stemmer det vel da, Mrs N, at viss du fikk mensen den 11. og jeg den 8. er det tre dager forskjell på oss... kanskje legen min hadde rett da hun regnet ut termin til 15. mai da? Siden du hadde termin 18.? Jaja... fortsatt maange uker til UL og til vi får vite det sikkert! :)

Angelou; så du hadde vært innom mens jeg skrev innlegg i går! :klem: Fint å se deg!

Liljen og Eeyore: :klem::klem: Godt å se dere også!! Savner dere, og håper dere snart joiner oss her blant gravidbøkene!! :)

Foren idag er kvalm. Forkjølelsen er heldigvis begynt å trekke seg litt tilbake, men sitter fortsatt igjen i nesen. Tenker jeg er frisk igjen til helgen :klappe:

Men kvalmen og svimmelheten må jeg sikkert finne meg i noen uker til.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2

Fyyy søren, jeg er så kvalm og svimmel for tiden at jeg tror jeg blir sprø! :sprettoy:

Og det verste er at jeg har fortsatt maaange uker til å være kvalm på! Tipper jeg kommer til å være dårlig i 4-5 uker til... Men ikke like gale, får jeg håpe.. :sjenert:

Gjør ikke mye om dagene. De forløper omtrent slik; våkner, kjenner meg noenlunde. Stiger opp av sengen; kvalmen kommer rennende. Er kjempekvalm til jeg får spist et par knekkebrød med leverpostei. Så er det å sminke seg litt, kle på lillegutt, og komme seg avgårde til barnehagen. Så er det hjem igjen og slenge seg nedpå sofa`n og bli der resten av dagen.

Når det nærmer seg middagstid er det å psyke seg opp til å hente gutten i barnehagen, og lage middag... Etter middag er det tre timer jeg må aktivisere lisjen før leggetid... :sprettoy:

Gleder meg såå til formen blir bedre, altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i dette 83.. Har dessverre ingen gode råd, men for meg er søvn det eneste som hjelper. Sover gjerne 12 timer i døgnet jeg ;)

Håper du føler deg bedre snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3

Takk Toblerone og Mrs N

:klem::klem:

Har desverre hatt nok en kvalmedag idag.. Eller, derverre og desverre.. på en side er jeg veldig glad for å kunne være gravid (og glad for å være kvalm fordi det er et godt tegn på at livmoren fungerer godt), på den andre siden blir man jo litt deppa av å gå rundt å føle seg konstant fyllesyk også da.. :sjenert:

Men har iallefall fått gått meg en tur idag. Og det var lenge siden sist!

Gleder meg sånn til jeg bikker over i 2. trimester. Da skal jeg begynne å trene spinning igjen, tror jeg. Det gjorde jeg i forrige svangerskap, og det var sååå godt å være i god form i svangerskapet! Var faktisk i bedre form enn søsteren min da, enda jeg var gravid ;) Og tror det har mye å si for trivselen gjennom svangerskapet også, at man beveger seg litt. Og godt for barnet er det også (selv om mamma og de "bedrevitende" mødrene mente at trening burde jeg sluttet med med det samme jeg fant ut at jeg var gravid!! :ler: )

Nå i desse første uggne ukene frem til jeg kjenner meg i bedre form, skal jeg prøve å gå meg en tur hver dag.. iallefall annenhver dag.. :sjenert:

Så får vi se om det bedrer på humøret ;)

Lurer på om jeg skal driste meg til å lage taco eller lasagne eller noe til meg og gubben i kveld.. Har i grunnen god matlysst selv om jeg er kvalm. Ganske merkelig, i grunnen!

GOD HELG, DERE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+5

Takk takk Capri og Vannmelon!! !! :klem:

Har forsåvid hatt en fin helg! I går var jeg ganske uggen, men ikke så gale som dagene tidligere i uken. Og i dag har jeg vert enda bedre enn i går igjen, så dette lover bra!

Hadde meg et kvalmeanfall i 13.00 tiden i dag, og sovnet da på sofa`n i 3 timer! :overrasket: Men var mye bedre da jeg våknet. Å sove hjelper virkelig på formen nå i desse tider! :)

Litt glad for at jeg er sykmeldt denne neste uken også.. vet jo ikke hvordan formen kommer til å bli i morgen. Men håååper kvalmen er på retur (selv om jeg trodde jeg kom til å ha den i mange uker til).. Har funnet noen nye kjeks som er gode; rugkjeks fra Kavli! Mmmm... :sikle: Slike med brunost er bare nam nam! Og sunt også :)

I dag er det "Åndenes makt" på tv.. må nesten se det, selv om jeg garantert blir redd.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er litt mindre kvalm.. Håper det vedvarer :) Helt sikkert godt å være sykemeldt når formen ikke er på topp ja. Slapp av og nyt dagene :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6

Tusen takk shatika og Capricorn! Dere er så gode atte! :klem1:

Har vært morgenkvalm i dag, men etter frokost ga det seg litt. Tipper den værste kvalmen er på retur, altså! Og guuud så hærlig viss det stemmer! :)

Var iiiiskaldt da jeg kjørte lillegutt i barnhagen i dag! Gosj.. 3 grader! :overrasket:

Så i dag måtte jeg ta med vinterdressen hans. Den har han ikke brukt før i år (eller i høst). Synest det er litt deilig med sånn frisk, kald høstluft jeg :sjarmor:

Hjelpter å være ute viss man er kvalm, iallefall. I motsetning viss det er varmt og klamt.. I går kveld gikk jeg meg en lang tur i den friske, kalde luften, og det var så hærlig å både få bevegd seg og få frisk luft! (må nemnes at jeg hele dagen bare hadde vært inne og slengt på sofaen.. :sjenert: )

I morgen begynner jeg på den 8. uken.. Er litt nervøs for den.. en litt kritisk uke, har jeg hørt. Er da morkaken skal begynne å overta funksjoner, har jeg lest. Og det gir en pekepinn på om den fungerer som den skal. Viss den gjør det, og ting ikke går galt den uken, skal det visst være over 95% sjanse for at spiren holder seg der!! Så lille bebis i magen; pliiiis bli der inne en uke til! Da blir jeg så glad!

:hoppe:

En uke og to dager til jeg skal på første kontroll nå. Gleder meg til det!!

Gleder meg villt til jeg skal til jordmor om ... 2 mnd.. :klaske: sååå lenge til??!

Jaja, men regner med jeg får høre hjertelyden da.. Fikk jeg sist da jeg var 16 uker (etter mye leting, og mye angst ;))

I dag skal jeg lese litt, gå en tur, og ja.. hva mer? Finner vel på noe etterhvert, tenker jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker!!

Jipii, 2 mnd. på vei! Høres fortsatt ganske lite ut, men bedre enn 1 ;)

Det at jeg trodde at kvalmen var på retur, var visst feil gjetting av meg. Den kom tilbake så det suste i gårkveld, og i dag har jeg heller ikke vært så bra..

Men magen kjennes stinn ut!! Den står ganske mye ut, og tror jeg må begynne å bare gå med college-gensere viss den ikke skal se gravid ut for andre.

Tror nok ikke bare det er baby som stikker ut, men luft og flesk, og litt mer baby en før! ;)

Rektor ringte dessuten i går og lurte på hva som feilet meg, så jeg måtte da fortelle at jeg var gravid. Han virket da ikke sur for det.. jeg sa som sant var at jeg synest det vart litt flaut å bli gravid sånn med det samme jeg hadde begynt, men da sa han bare at "nei men det er sånn det skal være det!" :) Snille rektoren min! Fortalde også den kollegaen jeg jobber mest med hva som "feilte", hun lurte jo veeeldig da, siden jeg plutselig ble sykemeldt sånn i ukesvis. Og tror både hun og rektor ble glad for å få høre sannheten, og at det ikke var jeg som hadde bukket under for presset i ny jobb! ;)

Er dessuten godt å bli ferdig med å si det også. Iallefall til rektor. Da har jeg ikke så dårlig samvittighet når jeg kommer tilbake (med muligens enda større mage.. :sjenert: ). Så nå er det bare å håpe på at spiren holder seg der inne. Noe annet hadde vært fryktelig. Ser så frem til en vinter med voksende mage, en jul hvor jeg bare kan kose meg med kulen og sikkert er fri for kvalme, en vår hvor jeg bare går og gler meg.. og en sommer med nyfødt bebis i gresset ..og en høst hjemme med bebisen med lange trilleturer i frisk høstluft. :hjerter_rundt:

Endret av 83`
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser så frem til en vinter med voksende mage, en jul hvor jeg bare kan kose meg med kulen og sikkert er fri for kvalme, en vår hvor jeg bare går og gler meg.. og en sommer med nyfødt bebis i gresset  ..og en høst hjemme med bebisen med lange trilleturer i frisk høstluft. :hjerter_rundt:

:enig: Vi går lyse tider i møte! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk fortalt rektor da :) Godt å ha det overstått iallefall.

Håper du føler deg bedre snart da, og at kvalmen gir sei for godt.

:hoppe: for 8 uker :hoppe:

stor stor onsdags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+2

Ja, iselin, ikke sant??! (du er forresten heldig som er komt så langt.. :sjenert: må være herlig å ha passert 12. ukers terskelen..)

Takk takk Liljen og Capricorn!! :klem:

Men kvalmen har desverre ikke gitt seg... er ikke fullt så svimmel lenger dah..

Men er fortsatt kvalm, altså.. Men kan jo være godt å få beholde kvalmen et par uker til, så jeg ikke trenger å bekymre meg så veeeeldig for SA som jeg hadde gjort uten.. ;) Har 1 dag igjen av sykmeldingen min, så tipper jeg må i jobb igjen når jeg er i uke 10 (neste uke er høstferie!! :sjarmor: ).

Håper virkelig kvalmen har gitt seg til da. Men skal uansett prøve å jobbe da..

Er i grunnen så lite nytt å skrive her, at jeg vet ikke helt hva jeg skal oppdatere med om dagene.. De går i det store ut på et. Å sove, spise og slappe av. Prøver å gå meg en lengre tur innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3

GOD HELG, Angelou!! :klem: (og alle dere andre også ;) )

I dag har vært en litt travel dag... ikke travelt med å ha mye å gjøre, men travel fordi jeg har vært konstant trett, uggen og ..ja, vil bare sove.

Gjør ikke ting bedre at mannen er syk, så jeg må ta alt i huset og alt med lillegutt (ja, vet at jeg også på en måte er syk, men dere vet hvordan menn er.. blir jo såååå mye mer syk enn alle andre når de er syke.. :frustrert: )

Men nå er endelig lillegutt i seng, jeg har tatt oppvasken etter middagen, og fredagskvelden står fremfor meg. Har kjøpt inn smågodt.. men hva er vitsen egentlig. Har jo ikke det spor lysst på! Men har lysst å ha lysst på! :ler:

Er så kjedelig å ikke ha lysst på snop i helgen!

Blir nok enda en travel helg dette. Mannen er syk/skal jobbe, og jeg blir alene med lillegutt med denne elendige formen min... Giiiizes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...