Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

sofie777 skrev (15 timer siden):

Jeg (og de fleste med meg) vet ikke at du kan slå inn brusen eller andre ting uten at jeg har varen med meg. Jeg ønsker heller ikke å bli sett på som tyv om jeg henter en brus jeg har glemt og du har slått inn, men det fikk ikke den andre kassepersonen (eller tilfeldige sivile vektere som tilfeldigvis er i butikken) med seg. Gaffel er greit nok, noen har av og til det i kassen også, men i stress men betaling og ikke bli sett på som tyv, så vil jeg heller gjøre ting i riktig rekkefølge.

Takk for den, du!! ;) 

De som jobber i butikken får med seg det meste. Det vet jeg alt om.

Anonymkode: b89ea...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kunder som kommer for å betale og det er kø, men så har de f.eks glemt å ta med seg en brus. Så de springer for å hente den. Selv om jeg bare kan slå den inn på kassa uten å ha strekkoden. Eller de som springer for å hente en gaffel til salaten sin når det også er kø. Det er ikke som om at jeg kommer til å nekte dem å hente en gaffel etter at har betalt.

Noen kunder er bare så jævla stressa 😅

Anonymkode: b89ea...30e

Siden veldig mange butikkansatte selv ikke vet om det, vet i hvert fall ikke de fleste kunder det 😊 Irriterende når man må laste hele 8pakningen med halvannenlitere med brus på båndet fordi den butikkansatte insisterer på at strekkoden må slås inn og ikke vet at hen selv kan slå det inn.....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 17.26):

En kunde knipset faktisk på meg i dag!! 😳 

Da jeg fortalte det til mine kollegaer, kom de med mange gode forslag på hva jeg skal gjøre neste gang det skjer. Ingen av de var hyggelige for å si det sånn 🤣

Anonymkode: 25bbe...608

Hadde en (etterhvert) fast kunde som gjorde det med meg. Kun meg, ingen av mine to mannlige kollegaer opplevde det. Jeg bare ignorerte han hver gang, så fikk han bare stå der og vente unødvendig lenge. Han sluttet faktisk ganske fort, og de få gangene han glemmer seg overser jeg han igjen, og så går det lenge til neste gang. Dette blir nok aldri favorittkunden min uansett, men det er bra for humøret mitt at han i det minste har gitt seg med den nedlatende knipsingen sin! 

Anonymkode: d8589...fc6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som selv hadde ødelagt og herpet et produkt og prøvde å komme inn for å reklamere på det. Når jeg sa at med så synlige ytre skader kunne vi dessverre ikke ta det inn og han klikket og ropte ut at det var så dårlig og i tillegg hadde han betalt mye mer for den enn hva den kostet og var verdt. 
Jeg spurte hvordan det kunne ha seg til, og han hadde betalt med Mastercard og ikke betalt regningen…

Anonymkode: 90227...9d2

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (På 18.3.2022 den 18.27):

Jeg (og de fleste med meg) vet ikke at du kan slå inn brusen eller andre ting uten at jeg har varen med meg. Jeg ønsker heller ikke å bli sett på som tyv om jeg henter en brus jeg har glemt og du har slått inn, men det fikk ikke den andre kassepersonen (eller tilfeldige sivile vektere som tilfeldigvis er i butikken) med seg. Gaffel er greit nok, noen har av og til det i kassen også, men i stress men betaling og ikke bli sett på som tyv, så vil jeg heller gjøre ting i riktig rekkefølge.

Takk for den, du!! ;) 

Riktig rekkefølge blir jo da å betale for de varene du har husket. For deretter å gå inn igjen etter brusen din, stelle deg i kø og betale. Ikke oppholde køen og lage den enda lenger fordi du er stresset.

Og damer  40-50 ER de verste kundene man kommer borti. Ikke spør meg hva som gjør det, men etter mange år i servicebransjen er det blitt konklusjonen.

Jeg jobber nå et sted hvor vi har en del som skal ha halal-kost. Og 90% av de må vi vise pakkene til fordi de nekter å tro at det finnes halal peperoni eller at halal okseterninger ser ut som svin. Altså, det minste du kan gjøre når du skal ha spesialtilpasset mat er å stole på oss som er profesjonelle at vi vet hva vi driver med. Dette er altså snakk om de samme personene i mange måneder og noen i år som er inne og spiser.

Anonymkode: ae3dd...78a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og damer  40-50 ER de verste kundene man kommer borti. Ikke spør meg hva som gjør det, men etter mange år i servicebransjen er det blitt konklusjonen.

Har vært i servicebransjen siden 1999 og signerer. Damer i 40-50-årsalderen er de verste kundene.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en dame i butikken som ble ordentlig fornærmet over det at hun ikke kunne låne med seg en overdel for å vise sin datter som satt på en kafe i nærheten. Hun argumenterte med ulike løsninger, men jeg sa at hun må gjerne kjøpe overdelen, vise den til datteren, så komme og returnere den og få tilbake pengene. Eller ta med datteren til butikken, men jeg låner IKKE ut klær!

Da ble hun skikkelig sur og gikk.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2022 den 17.30):

Kunder som kommer for å betale og det er kø, men så har de f.eks glemt å ta med seg en brus. Så de springer for å hente den. Selv om jeg bare kan slå den inn på kassa uten å ha strekkoden. Eller de som springer for å hente en gaffel til salaten sin når det også er kø. Det er ikke som om at jeg kommer til å nekte dem å hente en gaffel etter at har betalt.

Noen kunder er bare så jævla stressa 😅

Anonymkode: b89ea...30e

Eller de som kun skal ha en avis og gidder ikke stå i kø. De tar en avis fra stativet, og kaster en mynt til meg i kassen men jeg slår inn andres varer.  Det går jo an å lete seg fram til den aktuelle avisen inne i oversikten på kassen slik at jeg får registrert salget, eller reise seg fra kassen når jeg har tid og hente en avis så jeg får scannet den, men det er mye enklere om jeg får scanne strekkoden fra avisen før folk betaler.

Det er noen år siden jeg jobbet i butikk.

Anonymkode: 0717f...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2022 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

En kunde knipset faktisk på meg i dag!! 😳 

Da jeg fortalte det til mine kollegaer, kom de med mange gode forslag på hva jeg skal gjøre neste gang det skjer. Ingen av de var hyggelige for å si det sånn 🤣

Anonymkode: 25bbe...608

Jeg har blitt knipset etter og til og med plystret etter.
I sistnevnte situasjon begynte jeg å bjeffe ganske høyt og skremte kanskje vannet av kunden, men det var ekstra røde kinn da jeg kom frem til kassen og sa "Jeg er faktisk ikke kjøteren din, jeg er et menneske som fortjener et minimum av respekt for å yte den servicen du fortjener som kunde."

Ellers ble jeg mektig irritert over faste kunder som ikke hadde respekt nok til å si "unnskyld?" eller prøve å få kontakt med meg på andre måter enn å begynne å brøle "DU! DU!"
Etter hvert begynte jeg å svare "Jeg heter ikke DU. Jeg heter [navnet mitt]. Er det for vanskelig å huske, kan du kalle meg "frøken eller fru Jobberduher, men i verste fall, heter jeg "Unnskyld."
Som regel holdt det, men det var et par stykker som på død og liv skulle gjøre et poeng ut av å være ekstra begredelige, og da ignorerte jeg dem til de tok kontakt på normalt vis.

Anonymkode: 8a6dd...5cf

  • Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3/21/2022 den 8.54):

Hadde en (etterhvert) fast kunde som gjorde det med meg. Kun meg, ingen av mine to mannlige kollegaer opplevde det. Jeg bare ignorerte han hver gang, så fikk han bare stå der og vente unødvendig lenge. Han sluttet faktisk ganske fort, og de få gangene han glemmer seg overser jeg han igjen, og så går det lenge til neste gang. Dette blir nok aldri favorittkunden min uansett, men det er bra for humøret mitt at han i det minste har gitt seg med den nedlatende knipsingen sin! 

Anonymkode: d8589...fc6

Som å trene en hund 😅

Anonymkode: 6b52b...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har blitt knipset etter og til og med plystret etter.
I sistnevnte situasjon begynte jeg å bjeffe ganske høyt og skremte kanskje vannet av kunden, men det var ekstra røde kinn da jeg kom frem til kassen og sa "Jeg er faktisk ikke kjøteren din, jeg er et menneske som fortjener et minimum av respekt for å yte den servicen du fortjener som kunde."

Ellers ble jeg mektig irritert over faste kunder som ikke hadde respekt nok til å si "unnskyld?" eller prøve å få kontakt med meg på andre måter enn å begynne å brøle "DU! DU!"
Etter hvert begynte jeg å svare "Jeg heter ikke DU. Jeg heter [navnet mitt]. Er det for vanskelig å huske, kan du kalle meg "frøken eller fru Jobberduher, men i verste fall, heter jeg "Unnskyld."
Som regel holdt det, men det var et par stykker som på død og liv skulle gjøre et poeng ut av å være ekstra begredelige, og da ignorerte jeg dem til de tok kontakt på normalt vis.

Anonymkode: 8a6dd...5cf

Jeg elsker deg! 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet nattestid og laget junk food. Kom en kunde, eller det blir feil å si for han kjøpte ikke noe, men han lurte på om jeg visste hvem han var. "Nei" sa jeg. Kompisene begynte å forklare hvem denne fyren var og om jeg ikke kjente han igjen nå som de hadde forklart hva han drev med. "Nei, jeg kjenner deg ikke igjen". Det de ville frem til var å få sponset et måltid mot at han la ut et bilde av maten på Instagram, han hadde visst noen tusen følgere der og var "på vei up on the TOP". Eh, nei... 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.3.2022 den 0.51):

Har vært i servicebransjen siden 1999 og signerer. Damer i 40-50-årsalderen er de verste kundene.

Anonymkode: 379a7...032

Og Gud hjelp oss om de er i flokk😵 De behandler folk i servicebransjen så bedritent at man kan lure på om det går en slags sport i det for dem. Sjalusi kanskje? Fordi deres beste år er forbi? Kanskje mannen deres puler ei ungjente på jobb? Ikke greit å si. Er veldig, veldig glad jeg ikke er 20 år og servitør/bartender lenger iallfall. Tålmodighetsprøve uten like.

Anonymkode: 34f59...dab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og Gud hjelp oss om de er i flokk😵 De behandler folk i servicebransjen så bedritent at man kan lure på om det går en slags sport i det for dem. Sjalusi kanskje? Fordi deres beste år er forbi? Kanskje mannen deres puler ei ungjente på jobb? Ikke greit å si. Er veldig, veldig glad jeg ikke er 20 år og servitør/bartender lenger iallfall. Tålmodighetsprøve uten like.

Anonymkode: 34f59...dab

Heldigvis gjelder dette de færreste! Jeg havner i den alderskategorien og ville ikke drømme om å være ei megge. 

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (1 time siden):

Heldigvis gjelder dette de færreste! Jeg havner i den alderskategorien og ville ikke drømme om å være ei megge. 

Selvsagt ikke alle, men det ville overraske deg hvor mange! Jeg har ikke snøring på hvor mange hundretalls venninnegjenger og ektepar på den alderen jeg har møtt der jeg rett og slett er blitt behandlet som søppel og forsøkt ydmyket og satt på plass. Nå er jeg snart nærmere 40 enn 30 selv og kunne selvsagt aldri drømt om å behandle de «på gulvet» slik, men det er kanskje fordi jeg har vært i deres sko, ikke vet jeg. 

Anonymkode: 34f59...dab

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MarianneE skrev (7 timer siden):

Heldigvis gjelder dette de færreste! Jeg havner i den alderskategorien og ville ikke drømme om å være ei megge. 

Enig, ingen jeg kjenner heller oppfører seg spnn. Ille at man skjærer alle under samme kam

Anonymkode: 20b85...041

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig, ingen jeg kjenner heller oppfører seg spnn. Ille at man skjærer alle under samme kam

Anonymkode: 20b85...041

Tviler på at disse damene oppfører seg sånn i alle situasjoner da. Men ja, da jeg jobbet i kiosk så opplevde jeg damer over en viss alder som de aller frekkeste og vanskeligste kundene. Nå er jeg straks 40 selv, og husker godt hvordan det var å være 20 år og stå i kiosk. Skal iallfall ikke oppføre meg slik mot unge ansatte i serviceyrker! 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en diskusjonstråd, hold dere til emnet. 

Anonymkode: 3624f...10d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg jobber i dagligvarebutikk, og holder seriøst på å bli sprø av kvinner litt opp i årene. Hver dag skjer samme scenarioet: Kunde har stappfull handlevogn, og så har kunden glemt en vare - gjerne et stykke fra kassen. Det står en del andre i kø bak vedkommende (til tross for at vi har flere kasser åpen, typisk rushtid) og likevel insisterer kunden på å løpe å hente varen med èn gang, for «det tar bare to sekunder!» så sitter man da der i kassa, og jeg kan fint ekspedere andre kunder i mellomtiden altså, men båndet er jo stappfult av varene til kunden! Blir faktisk sprø.

Vi har også latterlig mange av de samme kvinnene, som kommer inn døren og begynner momentant å spørre hvor ting er, istedet for å se seg rundt. «Hvor har dere kaffe, hvor har dere melk, hvor har dere ditt og datt!», slutt å sløs vekk tiden vår på sånt tull! Helt greit når det er en vare eller to man genuint ikke finner/lurer på om vi har, men når du står der og ramser opp handlelista di uten å prøve selv så er du bare sinnsykt sløv..

Også til det siste som irriterer meg, kunder som bevist går og grever gjennom hele butikken etter varer som er dårlige/kort holdbarhet på og deretter kommer bort til oss for å krangle til seg 50% på alt mulig rart. Går og grever fram epler som ikke ser perfekt ut/er mindre enn de andre(men som er fult spiselig og vil bli kjøpt likevel). Vi har også kunder som bevist er innom butikken, og gjemmer varer bakerst i hylla for så å komme å hente det frem på dagen varen utløper på dato for å lure til seg halv pris. 

 

 

Anonymkode: 23e0b...909

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...