Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hadde et par varianter av denne i dag.

 

 

Anonymkode: 379a7...032

Hvis man går på youtube og søker opp Scott Seiss retail får man opp hele videoen, det er mye der jeg kjenner meg igjen i. Dvs ting jeg gjerne skulle svart til kundene. Hadde jo aldri gjort det da, men det er mye man skulle respondert med på spm som "jobber du her" eller når kunden begynner å fortelle i det langtekkelige om hva de skal bruke varen til etter du har sagt du dessverre ikke fører den varen. 

Anonymkode: 6b52b...422

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde denne gjesten i dag.🤪

Jeg satte ut frokosten på hotellet, og der har vi sånne veldig tynne gjennomsiktige gardiner rundt buffet området, som jeg holder lukket til jeg er klar for åpning. 15 min før åpning kommer det en gjest og åpner litt av gardinen og går inn. Han spør meg litt forundret om hvorfor jeg har gardinene lukket. Jeg smiler og svarer rolig at jeg holder de lukket mens jeg jobber med å gjøre ferdig frokosten slik at ingen skal komme inn før jeg er ferdig. Han bare "Åja, jeg forstår" sier han og smiler, før han går til buffeten og begynner og forsyner seg med mat. jeg ble så paff at jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, og måtte bare le for meg selv. 😆

 

Anonymkode: 027ce...4da

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2020 den 20.34):

Fordi da må vi ha en ansatt som kun står og smører rundstykker, og det er det ikke kapasitet eller plass til. Plassen vi står og smører rundstykker på morgenen på, blir brukt til prep, baking av kaker og lignende resten av dagen, og i bongen er det som regel fullt opp med annen mat. Vi smører et og et i de aller fleste tilfeller når noen spør, men grunnen til at vi ikke smører opp hele brett når de første vi smører er tomme er for å slippe så kaste mye på slutten, i tillegg til kapasitet. Det er kun på formiddagen det går påsmurt, stort sett, så det er ikke lønnsomt å smøre rundstykker i massevis. 

Anonymkode: 0c868...192

Burde være noe info om dette da. Noen tror dere har rundstykker på dagsmenyen, så har dere ikke det. 

" vi har rundstykker frem til de er spist opp." 

Anonymkode: a4965...9f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Burde være noe info om dette da. Noen tror dere har rundstykker på dagsmenyen, så har dere ikke det. 

" vi har rundstykker frem til de er spist opp." 

Anonymkode: a4965...9f0

Håper denne rundstykkesituasjonen har løst seg da det er omtrent ett år siden 🤣ingen grunn til å ta opp svsporingen igjen 😅

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i klesbutikk og i dag ringte en dame: 

Hun: Hei, jeg kjøpte en genser hos dere her om dagen og jeg lurer på om dere har den i andre farger.

Jeg: Hvilken genser er det snakk om, har du fremdeles tagen på sånn at jeg kan søke den opp i systemet vårt? 

Det hadde hun ikke. 

Meg: Har du kvitteringen så jeg kan slå opp artikkelnummeret? 

Hun: Nei

Jeg: Hvordan ser genseren ut? 

Hun: Svart med noe hvitt på 

Vi har sikkert 50 gensere som er svarte med noe hvitt på

Jeg: Kan du se på vaskelappen inni genseren, der skal modellnavnet på genseren stå. Altså ikke lappen i nakken på genseren, men på siden nederst på genseren. På baksiden av den lappen står modellnavnet :)

Hun begynner å lese på lappen i nakken hvor der kun står navnet på forretningen 

Jeg: Nei, ikke den lappen. Den på siden av genseren, der hvor vaskeanvisningen og sånn står. På baksiden av den lappen står modellnavnet til genseren. 

Hun: Her står det "håndvaskes på.."

Jeg: Nei :) På baksiden

Hun: Åja. Leser opp modellnavn. 

-------

Mulig å forberede seg LITT hvertfall før man ringer en travel klesbutikk eller?

Anonymkode: d2150...568

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Legger til at vi får sånne tlf litt for ofte, og de tar sykt lang tid. Gjerne stamkunder og gamle folk som ikke gidder ta turen til butikken selv. Og nettbutikken rører de ikke. 

Anonymkode: d2150...568

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mange år siden Jeg jobbet i et forretningsreisebyrå og hadde nok noe mindre tålmodighet enn i dag. Titt og ofte var det streik som rammet kundene våre, flygeledere, piloter, stuere osv og vi ble nedringt. Da jeg fikk den n’te telefonen med samme spørsmål om «når vil streiken være over» (!) datt det ut av meg: «Hvis jeg hadde kunnet spå i arbeidskonflikter, ville jeg nok hatt en annen jobb»

Anonymkode: 5bfc2...c57

  • Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Meg over. Legger til at vi får sånne tlf litt for ofte, og de tar sykt lang tid. Gjerne stamkunder og gamle folk som ikke gidder ta turen til butikken selv. Og nettbutikken rører de ikke. 

Anonymkode: d2150...568

Den der er som tatt ut av min arb.dag. I tillegg til "den grønne genseren på nettsida deres, har dere den"? 

I dag har jeg blitt beskyldt for å gå og prise opp varene dyrere enn det de koster i nettbutikken. Jeg sa at prisene skal være like så det kan nok ikke stemme. Da klikket damen i vinkel, og løp inn til nabobutikken for å fortelle at jeg hadde nektet å gå på lageret for å se etter riktig størrelse til damen. Til meg nevnte hun ikke et pip om verken lager eller størrelse. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2021 den 23.02):

I skobutikken jeg jobbet i:

Kunde: jeg vil levere tilbake et par sko jeg kjøpte her tidligere i uka. 

Jeg: Den er grei. (slår de i retur) vær så god her er pengene dine. 

Kunde: De koster jo 1000 kr ordinært! Du har bare gitt meg 800!

Jeg: Ja jeg ser på kvitteringen din at du kjøpte de på salg til 800 kr. 

Kunde: Ja, men herregud de er jo verdt 1000 kr! Får jeg bare 800 tilbake? 

Jeg: Ja du får igjen det du har betalt. 

Kunde: Ja men de er jo verdt 1000. Dette er dårlig. 

 

Misfornøyd kunde forlater butikken.. 

 

 

Anonymkode: eb988...429

Åh herregud det har jeg også opplevd. En kunde hadde handlet masse klær på - 30% og ble helt sjokkert og kranglet i en evighet når hun fant ut at hun kun fikk tilbake eksakt det hun hadde betalt for varene. 

Anonymkode: a205f...c03

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man går på youtube og søker opp Scott Seiss retail får man opp hele videoen, det er mye der jeg kjenner meg igjen i. Dvs ting jeg gjerne skulle svart til kundene. Hadde jo aldri gjort det da, men det er mye man skulle respondert med på spm som "jobber du her" eller når kunden begynner å fortelle i det langtekkelige om hva de skal bruke varen til etter du har sagt du dessverre ikke fører den varen. 

Anonymkode: 6b52b...422

Har sett videoene og jeg må si han treffer spikeren på hodet. Mye av det han sier skulle jeg gjerne respondert med når kunder kommer med urimelige ønsker/krav.

Grunnen til at jeg kun postet den lille snutten var at jeg i går hadde flere interaksjoner med kunder av typen han adresserer der. Kan jo komme med et par eksempler:

1:
Kunde kommer inn i butikken og passerer kassedisken der jeg står å sjekker noe i butikkdatasystemet for en annen kunde, jeg ser opp og sier "hei" til kunden. Kunden svarer surt at det må da være lov å kikke uten å bli mast på. Altså...jeg sa "hei". Det normale da er å svare "hei" tilbake. Det kalles å hilse og er normal høflighet. Noe folk dessverre har en tendens til å glemme når de går inn i en butikk. Da virker det som enkelte tror det er fritt frem for å finne frem sin indre neandertaler.

2:
Kunde kommer inn i butikken og passerer meg som står å pakker opp varer fra en pall. Jeg ser opp og sier "hei" til kunden. Kunden svarer surt at hun gidder ikke handle i butikker hvor de ansatte ikke lar henne gå i fred og snur og går ut igjen. Nok en gang; jeg sa "hei". Ikke noe mer. Normal høflighet ville vært å si "hei" tilbake og gå videre, men sånne enkle ting er for mye å forlange av enkelte. 

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en historie til:

Kunde (godt voksen dame): Hvor er Tilbords på senteret?

Meg: Det er ikke Tilbords på senteret. Den butikken ble lagt ned for noen år siden.

Kunde: Det står på nett at det er Tilbords her. Er du sikker?

Meg: Ja, helt sikker. Det nærmeste man kommer på dette senteret er Kitch'n, de kjedene har samme eier.

Kunde: Men det står på nett at det er Tilbords på senteret sier jeg jo.

Meg: Hvor på nett? På senterets hjemmeside? *sjekker butikkoversikten på senterets hjemmeside*

Kunde: På nett sier jeg jo. 

Meg: Jeg finner ikke Tilbords i butikkoversikten på senteret i alle fall, *går inn på hjemmesiden til Tilbords og sjekker butikkoversikten der* og det står ingenting på hjemmesiden til Tilbords om at de har butikk her heller. 

Kunde: Så rart. Det står på nett, jeg sjekket før jeg dro hjemmefra.

Meg: Vel, jeg vet ikke annet enn det som står på hjemmesidene til senteret og Tilbordskjeden. Du får eventuelt kontakt senterkontoret og høre med dem.

Kunde: Men det står jo på nett at det er Tilbords her.... Makan! *går ut av butikken*

Meg: 🤯

 

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 23.01):

Har sett videoene og jeg må si han treffer spikeren på hodet. Mye av det han sier skulle jeg gjerne respondert med når kunder kommer med urimelige ønsker/krav.

(...)

Anonymkode: 379a7...032

Det med å si "hei" til kundene husker jeg fra da jeg jobbet i en mindre butikk, da kunne de gjerne gå rett til "jeg bare ser" dersom jeg bare hilste på dem. Fikk alltid så lyst til å svare "greit det, jeg hilste bare". 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kunde kommer til kassa og setter en vare på disken, mens hun snakker i mobilen. Samtalen omhandler tilsynelatende noe så "viktig" som å invitere noen på middag en dato i slutten av november.

(...)

Anonymkode: 379a7...032

Nå jobber jeg i et varehus med et høyt trykk og selvfølgelig medlemsfordeler, så vi spør alle om de er medlem. Jeg kan gjerne spørre om de er medlem og om de skal ha pose mens de snakker i telefonen, altså nesten avbryte de. Hittil er det ingen som har reagert, alle stopper bare opp og sier nummeret sitt og fortsetter fornøyd med samtalen sin - så gir jeg heller tegn om pose og kvittering. 

Synes det er frekt å stå i telefon når du skal handle og dermed kommunisere med den ansatte, så da er jeg "frekk" tilbake. Heller det enn at det skal bli lang kø. Med måten jeg gjør det på er jeg bare et blaff i hverdagen deres og slipper å forstyrre den travle tiden deres. Og motsatt. Win win. 

Anonymkode: 6b52b...422

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SW20 skrev (På 12.7.2006 den 15.14):

Klassikeren på sommerjobben min er kunder som kommer og spør "Jobber du her?" og venter på svar, mens jeg står der i rød og grønn uniform med diger logo på brystet. En gang svarte jeg nei, og da bare gikk damen bort og fant noen andre 😄 haha

JIIISES! Hårsår ansatt her? "Jobber du her?" er jo bare en høflig, formell måte å innlede en samtale med en butikkansatt på. 

Anonymkode: 56eb0...3be

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

JIIISES! Hårsår ansatt her? "Jobber du her?" er jo bare en høflig, formell måte å innlede en samtale med en butikkansatt på. 

Anonymkode: 56eb0...3be

Innlegget du siterte er 15 år gammelt...

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Husker en kunde som en gang sa at hun ikke likte at serviceansatte sa "vær så god" til henne når hun fikk kaffen eller maten sin, for da virket det som om de gjorde henne en tjeneste som hun skulle være takknemlig for, noe de ikke gjorde siden de kun var på jobb. Dette var etter jeg sa vær så god til henne. Hun skulle også alltid ha den nederste havrekjeksen i cookie-glasset.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 12.18):

Dette skjer flere ganger i uka;

Kunde: Hvor har dere X? *snur seg rundt og ser vekk*

Ansatt: De har vi her borte. *peker*

Kunde: *ser seg rundt med ryggen til*

Ansatt: Hvis du ser HER borte så ligger de til venstre. *peker*

Kunde: *fortsetter å stå ned ryggen til*

Ansatt: Hvis du snur deg rundt og ser bort her *peker*

Kunde: Ååååja der var den!

Ansatt: ... 

Altså, selv hunden min følger med på hvor jeg peker når jeg sier "her".

---

Er jente og jobber i farvehandel så opplever veldig ofte at folk tviler på det jeg sier, avbryter meg midt i en setning og er generelt ganske nedlatende.

Men noen av kundene er livredde for at jeg skal gjøre feil eller at jeg ikke kan jobben min, som denne typen her for eksempel:

Kunde: jeg skal ha tre liter 1346 stockholmsgrønn s 3407-B63G til gangen.

Ansatt: ok. *memorerer koden mens jeg går bort til blandemaskinen*

Kunde: Er den mørkere enn s 3726-B76G? Og er den fin til s 4523-Y34R?

Ansatt: *går tilbake til disken og viser farger og svarer, memorerer koden på nytt og går tilbake til blandemaskinen*

Kunde: Du blander riktig base nå ikke sant? Her står det base z, er det riktig? Det MÅ VÆRE RIKTIG BASE! 

Ansatt: jada, jeg blander den i riktig base.

Kunde: da fikk du med deg at det var 1346 stockholmsgrønn?

Ansatt: *holder på å blande malingen* ja, det er stockholmsgrønn.

Kunde: jeg får maling til gang nå ikke sant? 3 liter???

Ansatt: ja. *setter spannet på disken*

Kunde: *ser på lokket* MEN TALLENE HER ER IKKE LIKE SOM DEN JEG FIKK SIST?!?!

Ansatt: da fikk du kanskje et større spann sist? Da vil det være større mengder pigment også. (Det står antall dråper på lokket)

Kunde: *skuler på meg og dobbeltsjekker alt* ok.

 

Normale folk bare sier det de skal ha, og så sjekker de kjapt at alt er riktig når det står på disken. Er det ikke riktig så retter vi det opp med en gang. Helt unødvendig å dobbeltsjekke hver minste lille ting underveis. Og hvis man vil unngå feil er det i hvert fall lurt å droppe maset akkurat når den ansatte skal slå inn fargekodene dine 🙃

 

Anonymkode: 177e7...abc

Kanskje sånne kunder jobber også i butikk og er vant til å måtte forklare alt med teskje! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2021 den 18.56):

Åh herregud det har jeg også opplevd. En kunde hadde handlet masse klær på - 30% og ble helt sjokkert og kranglet i en evighet når hun fant ut at hun kun fikk tilbake eksakt det hun hadde betalt for varene. 

Anonymkode: a205f...c03

Ja, jeg jobber i en bokhandel og vi hadde en dame som kom og kjøpte bøker på Mammutsalg for så å returnere de etter noen dager og samtidig kreve å få de reservert igjen.
Dette gjorde hun for å sikre seg populære titler (som vi går tomme for) fra starten av og samtidig sørge for å få de til 50% av Mammutpris, når den offisielle salgsperioden er over. Hun var var helt ekstremt frekk og ufin i tone og tale, så jeg bare "det var fint, for vi har venteliste på de bøkene" og gikk og la de av på bakrommet. Vet ikke om hun fikk tak i de, ikke hos oss i hvertfall 👹

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, jeg jobber i en bokhandel og vi hadde en dame som kom og kjøpte bøker på Mammutsalg for så å returnere de etter noen dager og samtidig kreve å få de reservert igjen.
Dette gjorde hun for å sikre seg populære titler (som vi går tomme for) fra starten av og samtidig sørge for å få de til 50% av Mammutpris, når den offisielle salgsperioden er over. Hun var var helt ekstremt frekk og ufin i tone og tale, så jeg bare "det var fint, for vi har venteliste på de bøkene" og gikk og la de av på bakrommet. Vet ikke om hun fikk tak i de, ikke hos oss i hvertfall 👹

Anonymkode: fc685...3df

Nå følte jeg meg litt dum, men denne her skjønte jeg ikke, hvordan tjener hun på det? Teskje takk😅

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...