Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Telefonsamtale med kunde:

Meg: *butikk* du snakker med "Anne".

Kunde: Hei! Det er "Kari Olsen" som ringer. Nå skal du høre, jeg har satt av seks middagstallerkener i *servise* og et par lysestaker fra *leverandør*, men jeg rekker ikke hente det denne uka allikevel. Går det greit om jeg henter det lørdag 2. oktober i stedet?

Meg: Det går helt fint, men husk at kampanjen på *servise* kun gjelder ut denne uka, så om du vil ha kampanjepris må det hentes senest lørdag. Alternativt kan du bestille fra nettbutikken vår, jeg ser de har på lager, om det er vanskelig for deg å komme til butikken. Da får du varene levert på døra etter noen dager.

Kunde: Men ærlig talt! Jeg har jo holdt av, da får jeg vel prisen som var da jeg holdt det av?

Meg: Beklager, men vi gir kun kampanjepris i kampanjeperioden. Når kampanjen er over er det ordinær pris som gjelder. Kampanjen på *servise* varer til og med lørdag i butikk og til og med søndag i nettbutikken vår.

Kunde: Nå synes jeg du er veldig firkantet her. Når jeg har satt av mens det er kampanje må jeg da få kampanjeprisen selv om jeg ikke rekker å hente før etter at kampanjen er over?

Meg: Dessverre går det ikke. Vi har kun lov til å selge til kampanjepris i kampanjeperioden. Om du ikke rekker å komme til butikken er det fullt mulig å bestille på nett.

Kunde: Makan! Jah, jeg får se hva jeg får til da. *legger på*

:bond:

Argh! Hvor vanskelig er det å skjønne at en kampanje har begrenset varighet og at man ikke kan få kampanjepris i ubegrenset tid etter kampanjeslutt om man setter av varer under en kampanje? Hadde det vært snakk om å komme mandagen etter kampanjeslutt og kunden hadde spurt høflig hadde jeg sagt ja, men en uke etter at kampanjen er slutt? Nei. Det er for lenge.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunhilde skrev (På 12.9.2021 den 14.54):

Uff, ja, stakkar dere.

Fant boomern som til har ventet hele livet på at en vare skal være uten prislapp slik at hun kan si "Da er den gratis da eller?"

Anonymkode: 4962b...a3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant boomern som til har ventet hele livet på at en vare skal være uten prislapp slik at hun kan si "Da er den gratis da eller?"

Anonymkode: 4962b...a3b

Den setningen var ikke forståelig. "Som til har ventet" - hva i huleste betyr det? :klo:

Hvis en vare er uten prislapp lar jeg den,for min del, ligge. Ofte er årsaken at prisen er uforholdsmessig høy. ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde familie julebord med buffet en gang. Alle gjestene skrøt masse av alt, og hvor utrolig stort utvalg vi hadde, fantastisk mat og alt var bare bra. Så plutselig kommer det en pen og  kjempe sur dame i slutten 20 årene(?) og skjeller oss veldig høylytt ut pga at vi hadde jo ingen ting, var tomt for alt og utvalget var helt elendig, og dette går jo ikke ann! de betalte mye penger og dette var ikke bra nok!  Jeg ble veldig overrasket og så fort over buffeten som vi nettopp hadde ryddet og fyllt på, og forteller henne rolig at vi har alt vi skal ha ute, og spør om det er noe spesielt hun savner, så kanskje jeg kan fikse det? hun begynner så å remse opp en del ting som vi "ABSOLUTT måtte ha! og vi hadde jo ikke det en gang!" etter hver ting hun nevner går jeg rundt buffeten og sier "Åja, nei det har vi stående her! det ligger rett her borte."osv. jeg prøvde hardt å holde roen og det falske smilet. Til slutt bare skriker hun "ja greit da! synes fortsatt det er for dårlig!" så snur hun på hælen og går mumlende rundt på andre siden av buffeten... jeg visste ikke hva jeg skulle si her 🙄

Anonymkode: 027ce...4da

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 22.37):

Utlendinger som skal handle på salg.. De står ved siden av plakaten der det står -50%, også spør de de ansatte om det er -70% avslag på varene?? 
 

Hva skal man si..

Anonymkode: 2f18d...46b

Jeg hadde ei som prutet på -70% og kunne ikke skjønne hvorfor jeg sa nei. 

Anonymkode: 6c251...a43

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Samtale med kunde i kveld. Hun hadde veldig vanskelig for å forstå konseptet med at ting selges i et ferdig sammensatt sett som ikke kunne endres etter hennes preferanser.

Kunde: Jeg ser dere har tilbud på 24-delers sett i Ramona (bestikktype for de som ikke kjenner det). Hva er med i settet? Og er det et godt tilbud?

Meg: 6 av hver av kniv, gaffel, spiseskje og teskje. Det er absolutt et godt tilbud, sammenlignet med å kjøpe bestikket i løse deler er det nesten halv pris.

Kunde: Jeg tar et, men jeg vil ha isskjeer i stedet for teskjeer. Teskjeene er så små.

Meg: Beklager, men jeg kan ikke bytte ut noe av innholdet i settet, det er teskjeer som følger med.

Kunde: Men teskjeer og isskjeer koster jo det samme. Det så jeg på nettsiden deres.

Meg: Det stemmer at de koster det samme, men vi har som sagt ikke mulighet til å bytte ut innholdet i settene. 

Kunde: *Sukker tungt* Da får jeg ta med seks isskjeer i tillegg da. Jeg regner med at jeg får halv pris på dem når jeg kjøper settet.

Meg: Jeg kan ikke gi deg 50% rabatt på isskjeene, men vi har dessertsettet, som består av seks isskjeer og en serveringsskje på tilbud med 30% rabatt. Det tilsvarer ca 40% rabatt sammenlignet med å kjøpe delene separat.

Kunde: Greit, men jeg trenger ikke den store skjea, så den kan du ta ut og trekke fra i prisen.

Meg:murvegg:: Det er også et sett som selges som det er, så det kan jeg ikke gjøre. Om du vil kjøpe isskjeene løst har jeg dem, men da blir det full pris.

Kunde: *sukker tungt* Fælt så vanskelig dette skulle være da. Vil du ikke selge meg bestikk?

Meg🤯: Joda:nigo:, jeg vil gjerne selge deg bestikk, men jeg har som sagt ikke mulighet til å endre innholdet i settene. De er det leverandøren som setter sammen. Om du ønsker å plukke og mikse delene du ønsker deg har vi bestikket i løse deler, men da blir prisen høyere.

Etter enda litt frem og tilbake endte kunden med å kjøpe begge settene, men det var ikke fritt for uffing og akking over hvor håpløst det var at hun ikke fikk plukke og mikse deler som det passet henne.

Anonymkode: 379a7...032

Slike episoder får en virkelig til å lure på hva som foregår i hodet på folk… 🙄 

Anonymkode: 191ee...a9b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Slike episoder får en virkelig til å lure på hva som foregår i hodet på folk… 🙄 

Anonymkode: 191ee...a9b

Ja, man kan virkelig begynne å lure noen ganger. Opplever det innimellom med kjelesett også. I den ene serien vi har kan kjelene også kjøpes enkeltvis, men vi har også et par varianter der kjelene kun selges i sett og det har enkelte tungt for å akseptere.

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en kunde jeg hadde som trengte et batteri vi hadde i 6pk og ikke kunne skjønne hvorfor han ikke kunne kjøpe bare 1. Sa at han trenger ikke å få alle, men må betale for alle allikevel 😅 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde for en stund siden tilbud på bokser med cola zero, 10 kr pr stk. Dette var et lokalt tilbud, siden vi hadde alt for mange bokser som gikk ut på dato for om alt for kort tid. Så derfor måtte vi justere prisen på dem selv på kassa når noen kjøpte dem. Kom er kunde, fast kunde vi har hatt i årevis, alltid blid og hyggelig. Vi hadde colaboksene både single og i 4pk, han kjøpte 2 4pk, jeg endrer prisen på dem fra hva nå enn det var de slo inn som, til 40 pr pk. Fortalte han totalprisen, 96,-. Regner med de fleste skjønne hvor dette går. Som så mange andre i dette landet, skjønner han ikke at pris på emballert drikke er oppgitt uten pant. Det er greit nok, mange som ikke har skjønt det ennå. Men i stedet for å si til meg at han mener prisen er feil, snur han seg mot sjefen min, som står ca 10m fra oss og sier «når ha hu slått inn feil pris». Vet ikke helt hvorfor, men det var noe så fullstendig nedlatende med hele greia at jeg har mistet all respekt for idioten. Hvis du mener jeg gjør noe feil, si det til meg

(for de som ikke skjønte det, 96 var riktig pris, 40x2 + 2kr pant x 8 bokser)

Endret av Orbis
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber på bensinstasjon. I kveld kom det inn en kunde som klager over at det var en bil som hadde stått veldig lenge i vaskemaskinen. (De kjører inn en port, ut en annen.) Har opplevd at folk har sovnet i bilen eller glemt seg bort ved kaffemaskinen eller pølsedisken mens bilen vaskes, og tenkte det var noe slikt.

I vaskehaller står det en luring og skifter til vinterdekk på bilen din, med 4-5 biler i kø utenfor. Han har ikke tenkt å vaske bilen sin heller. Jeg sier at han ikke kan bruke hallen til det og at han må kjøre ut. Neida, det kan han ikke gjøre, for han har to hjul igjen. Jeg sier at han gjerne kan bytte dekk utenfor stasjonen, men at det ikke er greit at han gjør det i vaskemaskinen eller under taket foran pumpene. De må være tilgjengelig for andre kunder.

Da blir han drit sur og skal klage til sjefen. Heldigvis har jeg hans visittkort i lomma og gir det til ham. Han ringer, og sjefen bakker meg opp 110 % og sier at han må kjøre ut nå eller bli fakturert for tapt fortjeneste i vaskemaskinen. (Om det er jevnt trykk der drar den inn ca 1500 kroner i timen.)

Etterpå sjekket jeg kameraet fra hallen, han hadde holdt på i over en halvtime før vi kasta ham ut. Idiot.

Anonymkode: a3ec3...4d5

Åh, herregud. HVA FEILER DET FOLK? 

Anonymkode: c0b1f...bf2

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/17/2021 at 1:16 PM, AnonymBruker said:

Kunde: Har dere Zalto-glass? 

Meg: Nei, de har vi dessverre ikke i sortimentet.

Kunde: Hva med butikken deres i Oslo sentrum?

Meg: Kjeden forhandler ikke Zalto. Butikken i Oslo har stort utvalg av Riedel, det blir det nærmeste vi kommer. Men om du skal til Oslo vet jeg at Backe i Grensen fører Zalto.

Kunde: *sukker tungt og himler med øynene* Altså, hvorfor henviser du til Backe når de er utsolgt for det meste og ikke vet når de får påfyll?

Meg: Jeg vet at Backe fører merket, derfor nevnte jeg dem.

Kunde: Men de er jo utsolgt og vet ikke når de får mer fordi fabrikken i Østerrike sliter med å levere.

Meg: Lagerstatus hos Backe i Grensen har jeg ikke kontroll på, som sagt nevnte jeg dem fordi jeg vet de fører Zalto. Siden vi ikke fører Zalto visste jeg ikke at de har leveringsproblemer.

Kunde: Jah, nå har du kanskje lært at du ikke behøver å "tipse" kundene dine om ting du ikke vet noe om da? 

:bond:

Anonymkode: 379a7...032

😂😂😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...