Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Turkis Sau said:

Nå følte jeg meg litt dum, men denne her skjønte jeg ikke, hvordan tjener hun på det? Teskje takk😅

Hvis jeg forstod det riktig, så bruker hun denne metoden for å "holde av" bøkene til de får enda lavere pris. Hun får igjen summen hun betalte for dem og kjøper dem så på nytt til den nye, lavere prisen.

Anonymkode: 62c84...ec7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 14.42):

Hvis jeg forstod det riktig, så bruker hun denne metoden for å "holde av" bøkene til de får enda lavere pris. Hun får igjen summen hun betalte for dem og kjøper dem så på nytt til den nye, lavere prisen.

Anonymkode: 62c84...ec7

Hun shorter bøkene, rett og slett 😂

Anonymkode: f20c3...216

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun shorter bøkene, rett og slett 😂

Anonymkode: f20c3...216

1. Hvorfor er boka 50% billigere når mammutsalget er ferdig?

2. Hvorfor må hun først kjøpe, levere tilbake for så å reservere boka når andre bare reserverer uten å kjøpe først.

Anonymkode: 69d68...cb5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Hvorfor er boka 50% billigere når mammutsalget er ferdig?

2. Hvorfor må hun først kjøpe, levere tilbake for så å reservere boka når andre bare reserverer uten å kjøpe først.

Anonymkode: 69d68...cb5

1. Når Mamutsalget(som er et felles salg på tvers av bokhandelkjedene) er ferdig selges de gjenværende titlene ofte på 50% slik at butikken blir kvitt de resterende titlene. Alle Mamuttitler er gamle bøker. (Bøker på Mamutsalg i 2022 ble utgitt i 2020.)) 
 

2. hun kjøper bøkene på Mamutpris helt i starten av salget og leverer tilbake "rett før" salget er ferdig, i håp om å kunne komme tilbake to dager etter å få de samme bøkene hun leverte inn på halv pris av tilbudsprisen. Hvis hun ikke kjøper de først risikerer hun jo at de blir utsolgt, da får hun jo ikke tak i de.

De andre reserverer ikke per de, de setter seg på venteliste. Det er bare et visst antall eksemplarer av hver tittel, så de mest populære titlene forsvinner raskt. 

Anonymkode: a6878...2bb

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bensinstasjon

Kunde kommer inn for å sette fra seg en sånn bøtte med vaskekost som hun har brukt på bilen

Kunde: det er så tungvint å måtte bære den bøtta ut og inn. Noen med dårligere rygg en meg klarer det kanskje ikke

Meg: Hvis jeg lar den stå ute får ingen brukt den, da ender den bare opp som en isklump

Kunden sur seg og går uten å si noe….

Skjønner ikke hva hun ville oppnå, med mindre hun har glemt at vann og minusgrader er en dårlig kombo 🙄

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 21.47):

Jobber på bensinstasjon. I kveld kom det inn en kunde som klager over at det var en bil som hadde stått veldig lenge i vaskemaskinen. (De kjører inn en port, ut en annen.) Har opplevd at folk har sovnet i bilen eller glemt seg bort ved kaffemaskinen eller pølsedisken mens bilen vaskes, og tenkte det var noe slikt.

I vaskehaller står det en luring og skifter til vinterdekk på bilen din, med 4-5 biler i kø utenfor. Han har ikke tenkt å vaske bilen sin heller. Jeg sier at han ikke kan bruke hallen til det og at han må kjøre ut. Neida, det kan han ikke gjøre, for han har to hjul igjen. Jeg sier at han gjerne kan bytte dekk utenfor stasjonen, men at det ikke er greit at han gjør det i vaskemaskinen eller under taket foran pumpene. De må være tilgjengelig for andre kunder.

Da blir han drit sur og skal klage til sjefen. Heldigvis har jeg hans visittkort i lomma og gir det til ham. Han ringer, og sjefen bakker meg opp 110 % og sier at han må kjøre ut nå eller bli fakturert for tapt fortjeneste i vaskemaskinen. (Om det er jevnt trykk der drar den inn ca 1500 kroner i timen.)

Etterpå sjekket jeg kameraet fra hallen, han hadde holdt på i over en halvtime før vi kasta ham ut. Idiot.

Anonymkode: a3ec3...4d5

Herregud, hva feiler det folk? Og trodde han virkelig at sjefen skulle kjefte på deg for det? 😂

Men bare lurer på én ting! Kommer man inn i vaskehallen uten å ha kjøpt vask?? Nå er det lenge siden jeg vasket i hall (klaustrofobi og opplevde at vaskemaskinen "hang seg opp" en gang!), men da fikk man en kode e.l i kassen som man måtte scanne for at døren til vaskehallen skulle åpne seg..  Det var også for at maskinen skulle vite om man hadde kjøpt sølv, gull eller platinumvask. 

Anonymkode: bd5d9...5d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (27 minutter siden):

Bensinstasjon

Kunde kommer inn for å sette fra seg en sånn bøtte med vaskekost som hun har brukt på bilen

Kunde: det er så tungvint å måtte bære den bøtta ut og inn. Noen med dårligere rygg en meg klarer det kanskje ikke

Meg: Hvis jeg lar den stå ute får ingen brukt den, da ender den bare opp som en isklump

Kunden sur seg og går uten å si noe….

Skjønner ikke hva hun ville oppnå, med mindre hun har glemt at vann og minusgrader er en dårlig kombo 🙄

Fisket vel bare etter sympati med tanke på den vonde ryggen, stakkar? 🤷‍♀️

 

Sånne er litt håpløse. Hadde ei som etterlyste handicap-parkering utenfor industribygget vårt, det var helt krise at vi ikke hadde det. Alle parkeringsplasser er rett utenfor hovedinngangen, og vi har både trapp og rampe. Du må gå like langt uansett hvor du velger å parkere nesten. 

Anonymkode: c0b1f...bf2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Herregud, hva feiler det folk? Og trodde han virkelig at sjefen skulle kjefte på deg for det? 😂

Men bare lurer på én ting! Kommer man inn i vaskehallen uten å ha kjøpt vask?? Nå er det lenge siden jeg vasket i hall (klaustrofobi og opplevde at vaskemaskinen "hang seg opp" en gang!), men da fikk man en kode e.l i kassen som man måtte scanne for at døren til vaskehallen skulle åpne seg..  Det var også for at maskinen skulle vite om man hadde kjøpt sølv, gull eller platinumvask. 

Anonymkode: bd5d9...5d7

Kommer vel an på stasjonen. Finnes definitvt stasjoner hvor man bare kan gå inn.

Anonymkode: 31b19...ffe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kommer vel an på stasjonen. Finnes definitvt stasjoner hvor man bare kan gå inn.

Anonymkode: 31b19...ffe

Det tviler jeg egentlig på, det har med sikkerhet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kommer vel an på stasjonen. Finnes definitvt stasjoner hvor man bare kan gå inn.

Anonymkode: 31b19...ffe

 

ti10 skrev (3 minutter siden):

Det tviler jeg egentlig på, det har med sikkerhet å gjøre.

Jeg har bare aldri sett det, men som sagt, det er flere år siden sist jeg vasket bilen i en slik vaskehall, så jeg sitter på ingen måte med fasiten 😅

Anonymkode: bd5d9...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehaller, eller nærmere sagt portene, kan programmeres forskjellig. Noen har dem lukket, åpnes når noen registrerer billett, deretter lukkes igjen, noen har den åpne hele tiden. Man kan også sette dem slik at de er åpne når det ikke er noen der, og lukket mens maskinen går. Men uansett, portene er i bunn å grunn vanlige industriporter, følgelig er det knapper for åpning og lukking et eller annet sted, synlig eller ei. Hos oss, et disse knappene inne i hallen, men det er en ulåst dør i porten så man kan gå inn å åpne porten om nødvendig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (1 time siden):

Bensinstasjon

Kunde kommer inn for å sette fra seg en sånn bøtte med vaskekost som hun har brukt på bilen

Kunde: det er så tungvint å måtte bære den bøtta ut og inn. Noen med dårligere rygg en meg klarer det kanskje ikke

Meg: Hvis jeg lar den stå ute får ingen brukt den, da ender den bare opp som en isklump

Kunden sur seg og går uten å si noe….

Skjønner ikke hva hun ville oppnå, med mindre hun har glemt at vann og minusgrader er en dårlig kombo 🙄

Det går ann å helle spylervæske i vannet i bøtta, så fryser det ikke så fort. 

Anonymkode: 7d0f2...fa2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud, hva feiler det folk? Og trodde han virkelig at sjefen skulle kjefte på deg for det? 😂

Men bare lurer på én ting! Kommer man inn i vaskehallen uten å ha kjøpt vask?? Nå er det lenge siden jeg vasket i hall (klaustrofobi og opplevde at vaskemaskinen "hang seg opp" en gang!), men da fikk man en kode e.l i kassen som man måtte scanne for at døren til vaskehallen skulle åpne seg..  Det var også for at maskinen skulle vite om man hadde kjøpt sølv, gull eller platinumvask. 

Anonymkode: bd5d9...5d7

Mulig det er vaskehall for selvvask? De er som regel åpne for hvem som helst, da det bare er en vannslange ol der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kommer inn og blir sure fordi dagstilbudet forrige uke ikke er gjeldende denne uka og. "Skulle bare ha det dere hadde tilbud på forrige mandag" var gjengangerne i går. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 14.42):

Hvis jeg forstod det riktig, så bruker hun denne metoden for å "holde av" bøkene til de får enda lavere pris. Hun får igjen summen hun betalte for dem og kjøper dem så på nytt til den nye, lavere prisen.

Anonymkode: 62c84...ec7

Minner meg om en kunde som pleier handle alltid når jeg sitter i kassa? Hun handler så mye så jeg VET hun trenger pose. Men alltid så "glemmer" hun å spørre før etter hun har betalt for å få posen GRATIS. Derfor slo jeg inn pose uten at hun merka det. Men hun sjekka kvitteringen og ble rasende fordi hun hadde betalt for pose?? Men hun trengte jo pose!

Anonymkode: 69d68...cb5

  • Liker 24
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minner meg om en kunde som pleier handle alltid når jeg sitter i kassa? Hun handler så mye så jeg VET hun trenger pose. Men alltid så "glemmer" hun å spørre før etter hun har betalt for å få posen GRATIS. Derfor slo jeg inn pose uten at hun merka det. Men hun sjekka kvitteringen og ble rasende fordi hun hadde betalt for pose?? Men hun trengte jo pose!

Anonymkode: 69d68...cb5

hvorfor spør du ikke bare om kunden trenger pose? Jeg trodde det var vanlig🤔 Hva med den dagen hun IKKE trenger pose, og du allerede har slått den inn? :P 

Anonymkode: bd5d9...5d7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvorfor spør du ikke bare om kunden trenger pose? Jeg trodde det var vanlig🤔 Hva med den dagen hun IKKE trenger pose, og du allerede har slått den inn? :P 

Anonymkode: bd5d9...5d7

Har prøvd det før takk. Men da trengte hun ikke pose. Men etter hun hadde betalt spurte hun om hun kunne få en likevell!? Jeg har lang erfaring med å sitte i kassa så ser posebehovet bedre en kundene!

Anonymkode: 69d68...cb5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har prøvd det før takk. Men da trengte hun ikke pose. Men etter hun hadde betalt spurte hun om hun kunne få en likevell!? Jeg har lang erfaring med å sitte i kassa så ser posebehovet bedre en kundene!

Anonymkode: 69d68...cb5

Jeg opplever ofte at butikkansatte ikke spør om pose fordi de tror jeg ikke trenger det. Og når de ikke spør, så kommer jo ikke jeg på å spørre før etter jeg har betalt. En gang spurte jeg om pose før jeg betalte, jeg fikk ikke og når jeg da spurte om pose etterpå krevde hun at jeg betalt to kroner.. Jeg gjorde jo det, men syns det var dårlig kundeservice å ta betalt når jeg faktisk hadde spurt om det før jeg betalte. 

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...