Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 21.21):

De behandler folk i servicebransjen så bedritent at man kan lure på om det går en slags sport i det for dem

Dresskledde menn i julebordsesongen er ikke så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kl. 20:45 i går kveld (altså 15 minutter før stengetid onsdag før skjærtorsdag) kom en mann stressende inn i butikken.

Kunden: "Har dere påskeegg????" nærmest brølte han når han så meg.

Meg: "Ja, vi har disse, de er fylt med litt forskjellig godt. Både skumgodt, sjokolade og litt vingummi."

Kunden: "Jeg skal ha tomme påskeegg, har kjøpt godteri for å ha inni allerede."

Meg: "Det har vi dessverre ikke. Vi har kun hatt disse ferdig fylte. Har du prøvd på Nille eller Søstrene Grene? Eller bokhandelen?"

Kunden: "Alle er utsolgt, det er helt utrolig!! Utsolgt for påskegg i påska. Det burde ikke vært lov!!!" *snur på hælen og haster ut av butikken uten å si noe mer*

Joda, jeg skjønner det er surt å ikke få tak i påskeegg, men det er kanskje en ide å være litt tidligere ute? At det er utsolgt for påskeegg ved stengetid kvelden før skjærtorsdag synes jeg ikke er så veldig uhørt...

Anonymkode: 379a7...032

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kl. 20:45 i går kveld (altså 15 minutter før stengetid onsdag før skjærtorsdag) kom en mann stressende inn i butikken.

Kunden: "Har dere påskeegg????" nærmest brølte han når han så meg.

Meg: "Ja, vi har disse, de er fylt med litt forskjellig godt. Både skumgodt, sjokolade og litt vingummi."

Kunden: "Jeg skal ha tomme påskeegg, har kjøpt godteri for å ha inni allerede."

Meg: "Det har vi dessverre ikke. Vi har kun hatt disse ferdig fylte. Har du prøvd på Nille eller Søstrene Grene? Eller bokhandelen?"

Kunden: "Alle er utsolgt, det er helt utrolig!! Utsolgt for påskegg i påska. Det burde ikke vært lov!!!" *snur på hælen og haster ut av butikken uten å si noe mer*

Joda, jeg skjønner det er surt å ikke få tak i påskeegg, men det er kanskje en ide å være litt tidligere ute? At det er utsolgt for påskeegg ved stengetid kvelden før skjærtorsdag synes jeg ikke er så veldig uhørt...

Anonymkode: 379a7...032

Haha jeg har også vært den forelderen på desperat eggjakt onsdag i påskeuka. Men det falt meg ikke inn å klandre noen andre enn meg selv da. Burde jo egentlig tenkt på at det var alle andre sitt ansvar. 😅

Anonymkode: 62c84...ec7

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: "Ja, jeg vil gjerne ha en cheeseburger uten ost!"
Meg: "Ok, en hamburger.. Noe å drikke?"
Kunde: "Nei! Cheeseburger uten ost!"

Like morsomt hver gang. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste kundene er damer og menn i 50+. Klager på prisene, de fæle posene våres, avbryter når jeg hjelper en annen kunde, knipser fordi de trenger hjelp, forteller den dårlige "får ikke trukket av på skatten uansett"-vitsen når jeg spør om de vil ha kvittering, sier "du må hjelpe meg med..." før de i det hele tatt sier hei. Drar ikke alle som er 50+ under en kam, mange av dem er hyggelige! Men når jeg først har noen shit kunder er det i den aldersgruppen.

De som er unge eier mye mer folkeskikk, smiler mer, har mer forståelse når vi for eksempel er utsolgt for varer, og er generelt mye høfligere. 

 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ARGH SOM DET IRRITERER meg når en kunde kommer inn og vil ha en røyk/snus også sier de bare «jeg skal ha en snus» uten å si hva slags type. De bare står og ser på meg sånn 😳

Skal du ha Epok? Skruf? Nick and Johnny? Jeg har aldri sett deg før hva mener du med «en snus?» 

Også spør jeg de da hvilke snus de vil ha.

«Bare ta en!»

…? ok så da tar jeg bare en av de mest populære.

«Nei ikke den!»

HVA. FAEN. MENER. DU?

 

Anonymkode: 45010...df3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ARGH SOM DET IRRITERER meg når en kunde kommer inn og vil ha en røyk/snus også sier de bare «jeg skal ha en snus» uten å si hva slags type. De bare står og ser på meg sånn 😳

Skal du ha Epok? Skruf? Nick and Johnny? Jeg har aldri sett deg før hva mener du med «en snus?» 

Også spør jeg de da hvilke snus de vil ha.

«Bare ta en!»

…? ok så da tar jeg bare en av de mest populære.

«Nei ikke den!»

HVA. FAEN. MENER. DU?

 

Anonymkode: 45010...df3

🤣🤣🤣 Kjenner meg sååå igjen 🙈

Anonymkode: 25bbe...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ARGH SOM DET IRRITERER meg når en kunde kommer inn og vil ha en røyk/snus også sier de bare «jeg skal ha en snus» uten å si hva slags type. De bare står og ser på meg sånn 😳

Skal du ha Epok? Skruf? Nick and Johnny? Jeg har aldri sett deg før hva mener du med «en snus?» 

Også spør jeg de da hvilke snus de vil ha.

«Bare ta en!»

…? ok så da tar jeg bare en av de mest populære.

«Nei ikke den!»

HVA. FAEN. MENER. DU?

 

Anonymkode: 45010...df3

Har man lov til det, å "bare ta en"? Trodde det inke var lov. 

Anonymkode: a6878...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 30.4.2022 den 22.26):

Har man lov til det, å "bare ta en"? Trodde det inke var lov. 

Anonymkode: a6878...2bb

Jeg spurte en av selgerne som stadig er innom, hva som egentlig er lov for oss å si angående tobakk. Han sa at så lenge det er kunden selv som tar opp temaet først, f.eks ved å si de skal ha snus, så er det meste lov. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt artig situasjon med en kunde for noen dager siden (bensinstasjon)

Eldre man står ved kassen og skal betale for drivstoffet han har fylt. Han holder på med å finne frem riktig kort fra lommeboka når kunden bak han tydeligvis innser at han «skal bare» betale for drivstoff, og han har nøyaktig kontant, så han trenger jo ikke å vente på sin tur…. Så han strekker seg forbi den eldre mannen jeg holdt på med for å gi meg pengene. Vanligvis ville jeg kanskje sagt noe til han ala, du må nesten vente på din tur, men akkurat da orket jeg ikke en potensielt sur kunde, så jeg tok imot. Men på grunn av at det ikke akkurat er plass til han mellom mannen som stod der og hylla ved siden av kassa, rakk han ikke helt bort, jeg prøvde å ta imot, men det endte med at pengene datt ned foran kasseskjermen. Mannen snur seg og går mens jeg strekker meg over kassa for å fa tak i pengene hans. Ved et uhell kommer jeg da borti entertasten på num lock delen av tastaturet, som på vår kasse er tasten for kontant. Dermed blir fyllingen til den eldre mannen registrert som betalt kontant. Mens jeg i mitt stille sinn forbanner «skal bare» kunden, legger pengene hans på benken ved siden kassa, og gjør de nødvendige stegene for å reversere den betalingen så den eldre mannen får betalt for drivstoffet sitt. Han oppdager så at han har glemt kortet sitt i bilen og går for å hente det. På den korte tiden han er ute så kommer «skal bare» kunden inn igjen og ber om kvittering for fyllingen sin. På det tidspunktet var jo ikke fyllingen hans registrert betalt en gang, siden jeg fremdeles ikke var ferdig med den eldre mannen. Så jeg tenker at jeg kan jo bare sette den eldre mannens fylling på vent, og så registrere betaling på «skal bare» mannens fylling. Nope, siden den eldre mannes fylling nå teknisk sett er midt i en re-betaling etter reversering, lar den seg verken sette på vent eller kanselleres. Så jeg får da (gleden) av å fortelle «skal bare» mannen at han ikke kan få kvittering før den eldre mannen har fått betalt for sin fylling. Han stønner oppgitt, så jeg bare sier at det er jo ikke akkurat meningen å ha to separate betalinger gående på en gang. Så vi venter de maks 15 sekundene det tok den eldre mannen å komme inn igjen, og så betalt. Før jeg registerer betalingen til «skal bare» mannen og gir han kvitteringen mer et stort smil 

Endret av Orbis
  • Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt... jeg vet ikke, men jeg er så driiiit lei kunder som kommer inn i butikken og sier i en nedlatende tone: Dere får sikkert ikke flere sommervarer enn dette. Det gjør meg så sur, hvorfor går de ut i fra at vi ikke får varer? Er det noe de ønsker: Spør! Joda, det var et redusert utvalg under covidtida, men nå begynner det å normalisere seg. 

Blir så oppgitt når de kommer inn med en negativ oppfatning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (11 minutter siden):

Dumt... jeg vet ikke, men jeg er så driiiit lei kunder som kommer inn i butikken og sier i en nedlatende tone: Dere får sikkert ikke flere sommervarer enn dette. Det gjør meg så sur, hvorfor går de ut i fra at vi ikke får varer? Er det noe de ønsker: Spør! Joda, det var et redusert utvalg under covidtida, men nå begynner det å normalisere seg. 

Blir så oppgitt når de kommer inn med en negativ oppfatning. 

Jeg tror du kan "trøste" deg med at hvis de kommer inn i butikken med en sånn kommentar, er det ikke bare vareutvalget og innkjøpsordningene deres de er negative til, det er sannsynligvis heller et generelt negativt syn på livet.

Ser forresten for meg at det er godt voksne damer som "sprer solskinn" rundt seg på den måten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Orbis skrev (På 24.5.2022 den 20.15):

Hadde en litt artig situasjon med en kunde for noen dager siden (bensinstasjon)

Eldre man står ved kassen og skal betale for drivstoffet han har fylt. Han holder på med å finne frem riktig kort fra lommeboka når kunden bak han tydeligvis innser at han «skal bare» betale for drivstoff, og han har nøyaktig kontant, så han trenger jo ikke å vente på sin tur…. Så han strekker seg forbi den eldre mannen jeg holdt på med for å gi meg pengene. Vanligvis ville jeg kanskje sagt noe til han ala, du må nesten vente på din tur, men akkurat da orket jeg ikke en potensielt sur kunde, så jeg tok imot. Men på grunn av at det ikke akkurat er plass til han mellom mannen som stod der og hylla ved siden av kassa, rakk han ikke helt bort, jeg prøvde å ta imot, men det endte med at pengene datt ned foran kasseskjermen. Mannen snur seg og går mens jeg strekker meg over kassa for å fa tak i pengene hans. Ved et uhell kommer jeg da borti entertasten på num lock delen av tastaturet, som på vår kasse er tasten for kontant. Dermed blir fyllingen til den eldre mannen registrert som betalt kontant. Mens jeg i mitt stille sinn forbanner «skal bare» kunden, legger pengene hans på benken ved siden kassa, og gjør de nødvendige stegene for å reversere den betalingen så den eldre mannen får betalt for drivstoffet sitt. Han oppdager så at han har glemt kortet sitt i bilen og går for å hente det. På den korte tiden han er ute så kommer «skal bare» kunden inn igjen og ber om kvittering for fyllingen sin. På det tidspunktet var jo ikke fyllingen hans registrert betalt en gang, siden jeg fremdeles ikke var ferdig med den eldre mannen. Så jeg tenker at jeg kan jo bare sette den eldre mannens fylling på vent, og så registrere betaling på «skal bare» mannens fylling. Nope, siden den eldre mannes fylling nå teknisk sett er midt i en re-betaling etter reversering, lar den seg verken sette på vent eller kanselleres. Så jeg får da (gleden) av å fortelle «skal bare» mannen at han ikke kan få kvittering før den eldre mannen har fått betalt for sin fylling. Han stønner oppgitt, så jeg bare sier at det er jo ikke akkurat meningen å ha to separate betalinger gående på en gang. Så vi venter de maks 15 sekundene det tok den eldre mannen å komme inn igjen, og så betalt. Før jeg registerer betalingen til «skal bare» mannen og gir han kvitteringen mer et stort smil 

Kjenner jeg fikk hjerteklapp bare av å lese dette. Mitt absolutte skrekkscenario og hadde dette skjedd meg hadde hodet mitt ramlet ut allerede når du kom borti tasten. Når sånne ting skjedde meg på jobb klarte jeg ikke fokusere fordi du må jo tenke på flere ting på en gang, og så irriterte utålmodige kunder oppå det igjen ååååååhhh 🤯😣😣 

Anonymkode: d2150...568

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet i blomsterbutikk, og når jeg skulle stenge var det ofte noen som kom forbi å spurte om de kunne ta noen buketter. Jeg svarte at jeg desverre ikke kunne gi ut buketter gratis ved stenging. Så ble de sinna og sa at det var bedre de kom til bruk enn at jeg kastet de.. .. Jeg sa aldri at de skulle kastes heller, og jeg tar de på tralle for å kjøre de på kjøl slik at de kan selges dagen etter… svarte jeg med at vi trengte de dagen etter, var det ofte en som ble heelt oppgitt over at vi solgte TO dager gamle buketter. 

 

Anonymkode: 7b3a7...9b3

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har salg. Kunder kommer inn og spør om jeg kan fortelle dem hva som er på salg. Jeg misforstår og viser dem salget. Kundene ser på salget og ser på meg og spør at de egentlig bare lurte på om jeg har tskjorte/ bluse/ kjole (stryk det som ikke passer) blant salget. De blir ikke så glade når jeg påpeker at de må nesten se etter selv for salget vårt er ganske stort og jeg har ikke oversikt i hodet over hva som er igjen 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobbet i blomsterbutikk, og når jeg skulle stenge var det ofte noen som kom forbi å spurte om de kunne ta noen buketter. Jeg svarte at jeg desverre ikke kunne gi ut buketter gratis ved stenging. Så ble de sinna og sa at det var bedre de kom til bruk enn at jeg kastet de.. .. Jeg sa aldri at de skulle kastes heller, og jeg tar de på tralle for å kjøre de på kjøl slik at de kan selges dagen etter… svarte jeg med at vi trengte de dagen etter, var det ofte en som ble heelt oppgitt over at vi solgte TO dager gamle buketter. 

 

Anonymkode: 7b3a7...9b3

Herregud, tror de at blomstene til bukettene liksom blir plukket på en lokal blomstereng samme dag? Vinter som vår! 😂

Av og til blir jeg oppriktig sjokkert over hvor lite folk skjønner av hvordan verden fungerer. En ting er at ulik livserfaring gjør at man har kunnskap om ulike temaer, men enkelte går jo rundt og tror ting som er totalt ulogisk!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 1.59):

 

Anonymkode: 1084e...286

Den første der forklarer livet mitt ganske perfekt. 😂 Verste jeg vet er disse som står og klorer på døra opptil 30 min før åpning..

Anonymkode: c0b1f...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt er det ikke, men jeg blir stadig overrasket over hvor mange som ikke forstår enkel matte f.eks at halv pris av 400 kroner er 200 kroner. De kommer og spør hva prisen blir. Det er egentlig skremmende 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (4 minutter siden):

Dumt er det ikke, men jeg blir stadig overrasket over hvor mange som ikke forstår enkel matte f.eks at halv pris av 400 kroner er 200 kroner. De kommer og spør hva prisen blir. Det er egentlig skremmende 

Det kan vel være for å forsikre seg om at de faktisk bare skal betale 200, ikke 400. Jeg har vært ute for flere butikker som reklamerer med misvisende rabatter, de sier det er 50 % på f.eks. gensere,  og så er varene ferdigpriset med rabattprisen (f.eks. 200), eller som faktisk ikke gir rabatten de reklamerer med (sa varene var ferdig nedpriset, noe jeg så var feil da jeg sjekket på nettet etterpå).

Og så er det mange som har digre plakater med f.eks. 70 % rabatt i enorme bokstaver, og et bittelite opptil foran. 

Så jeg kunne godt ha funnet på å spørre om det, selv om jeg klarer å dele på 2 ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...