Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 9.23):

Det skjer stadig vekk her og… 
 

Det mest frustrerende er at riktig kontaktinformasjon står i vedlegget som sendes i eposten… 

 

leser ikke folk det de mottar før de fyrer av, eller?!?!?

Anonymkode: 3665a...903

Hvorfor sendes ikke informasjonen fra en e-postadresse som fungerer da? Som man kan svare på?
(Hater noreply-e-poster😡)

Anonymkode: efb94...d96

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker denne tråden 😂 har lest hele, og jeg så glad jeg ikke jobber i butikk lengre for her var det mye flashbacks å finne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg når jeg leser denne tråden at mange av disse kundene må være psykisk ustabile når de reagerer slik de gjør. Det er ikke noe unnskyldning, og de bør beklage seg, men det virker mer som at de er frustrert på noe i eget liv og så tar det ut på noe helt annet som ikke har med det å gjøre. Dere skal i alle fall ha for tålmodigheten, når dere må hanskes med ustabile kunder.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor sendes ikke informasjonen fra en e-postadresse som fungerer da? Som man kan svare på?
(Hater noreply-e-poster😡)

Anonymkode: efb94...d96

Fordi det er en automatisk generert epost som inneholder et vedlegg - vedlegget er brevet hvor all informasjonen kunden trenger er. 
 

Inkludert korrekt kontaktinformasjon. 
 

Denne informasjonen varierer ut fra hvem brevet er til. På noen står det mitt navn, på noen andre står det kollegaen min sitt navn. 

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rægs skrev (På 26.6.2014 den 21.20):

Ettersom været endret seg dramatisk i dag:

 

"Dere har tilfeldigvis ikke en regnjakke som tåler lynnedslag? Det syntes jeg dere bør ha!"

 

 

.....isåfall, det ville jo vært fantastisk!!

:skratte:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (På 7.7.2014 den 18.06):

Kunde: ER DET INGEN SOM JOBBER HER???

Kollega: Jeg er jo her. Jeg kan hjelpe deg. :)

Kunde: Ja, men du er utlending.

Kollega: Jeg kan hjelpe deg likevel.

Kunde: Nei, du kan ikke hjelpe meg. Du er utlending.

Kollega: Jeg er norsk statsborger.

Kunde: Det er du ikke. Du er utlending.

 

Så henvender kunden seg til meg, for jeg hadde kommet bort mens dette sto på.

 

Kunde: Er du norsk?

Meg: Ja...

Kunde: Kan du hjelpe meg?

Meg: Dessverre. Jeg ekspederer ikke rasister.

Kunde: Dette skal sjefen din få høre! Hva er navnet ditt?

 

Jeg oppga fornavnet mitt.

Kunde: Og etternavnet?

Meg: Det får du ikke. Jeg er den eneste i landet med denne navnekombinasjonen, og jeg ønsker ikke at fremmede skal kunne søke meg opp.

Kunde: Vel, vel. Dette skal sjefen din få høre.

Meg: Helt i orden. Lykke til! Hun er forresten heller ikke norsk.

Legendarisk. Du har helt fantastiske svar til kunder. Kudos til deg :yvonne:

  • Liker 25
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sugar&Spice skrev (På 23.7.2014 den 20.56):

Jeg jobber fremdeles på kundeservice på pizzasjappe....

 

 

Telefonen ringer og dette møter meg..... "HEI JA har du en kalender foran deg? Når var påsken i år?" "eeeeh......" "DETTE BURDE DU VITE ALTSÅ, DET ER JO JOBBEN DIN!!!!"

På høyde med de som ringer 112 for å spørre hvor mye klokka er eller hvor lenge en butikk er åpen. Ja, det er dessverre helt reelle eksempler.:hæ:

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

superdupermeg skrev (På 28.10.2014 den 20.38):

Apropos dyrebæsj og menneskebæsj. Vi har kun personaltoaletter og de ligger i garderoben vår. Disse skal ikke lånes ut, men vi gjør selvfølgelig unntak når det gjelder små barn. Hender (med ujevne mellomrom) at voksne mennesker blir sinna fordi de ikke får låne den, setter fra seg kurven å går å tisser helt åpenlyst på parkeringsplassen.

 

 

 

Jeg ser flere skrive at dere ikke låner ut toalett til besøkende, men kun til små barn. Gjelder det også for voksne med sykdommer eller akutte magetilstander? Får ikke de heller låne toalett i nødstilfeller? 

  • Liker 4
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bokhandel:

"jeg skal ha en bok som er ny, og jeg tror den er blå"

"Jobber du ikke her da? Du må da vel vite hvor du har ting"

"Jeg har fire barnebarn. Hva skal jeg gi dem?"

"Den skal pakkes inn" (spør ikke, og sier ikke takk)

Og generelt folkeskikken til folk som bare er å bli deprimert av. Føler at de ser oss som roboter, som kan alt som en mobiltelefon. Vel, det er vi ikke! Vi er bare folk vi og.

  • Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymousBruker skrev (9 minutter siden):

Fra bokhandel:

"jeg skal ha en bok som er ny, og jeg tror den er blå"

"Jobber du ikke her da? Du må da vel vite hvor du har ting"

"Jeg har fire barnebarn. Hva skal jeg gi dem?"

"Den skal pakkes inn" (spør ikke, og sier ikke takk)

Og generelt folkeskikken til folk som bare er å bli deprimert av. Føler at de ser oss som roboter, som kan alt som en mobiltelefon. Vel, det er vi ikke! Vi er bare folk vi og.

Og de fleste smiler ikke heller, kun klager. 

Anonymkode: 67f47...f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 9.23):

Det skjer stadig vekk her og… 
 

Det mest frustrerende er at riktig kontaktinformasjon står i vedlegget som sendes i eposten… 

 

leser ikke folk det de mottar før de fyrer av, eller?!?!?

Anonymkode: 3665a...903

Det er ikke sant

Anonymkode: d585a...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Jeg ser flere skrive at dere ikke låner ut toalett til besøkende, men kun til små barn. Gjelder det også for voksne med sykdommer eller akutte magetilstander? Får ikke de heller låne toalett i nødstilfeller? 

I utlandet finnes det faktisk kort de med f.eks. IBS kan vise frem. Da SKAL de kunne låne toalettet. Men det finnes ikke sånne offentlige kort her (tror jeg), selv om det burde kunne gis ut av lege eller IBS-forening eller lignende. Vet noen har laget sine egne kort.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (På 28.6.2022 den 18.20):

Det kan vel være for å forsikre seg om at de faktisk bare skal betale 200, ikke 400. Jeg har vært ute for flere butikker som reklamerer med misvisende rabatter, de sier det er 50 % på f.eks. gensere,  og så er varene ferdigpriset med rabattprisen (f.eks. 200), eller som faktisk ikke gir rabatten de reklamerer med (sa varene var ferdig nedpriset, noe jeg så var feil da jeg sjekket på nettet etterpå).

Og så er det mange som har digre plakater med f.eks. 70 % rabatt i enorme bokstaver, og et bittelite opptil foran. 

Så jeg kunne godt ha funnet på å spørre om det, selv om jeg klarer å dele på 2 ;) 

De har jeg og vært borte i og når en kommer til kassen så viser de til et skilt med utenfor butikken hvor det med mikroskrift står at det ikke gjelder alt, selv om det ellers i butikken er merket med 70-80% rabatt. Etter det så sluttet jeg å tro på sånt

Anonymkode: 35be3...002

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollie skrev (På 21.7.2022 den 23.18):

Da jeg jobbet i kiosk: 

Kunde 1: Jeg skal ha ei vanlig pølse. 
Jeg: Wiener eller grill? 
Kunde 1: Wiener er da vanlig pølse, det veit alle! 
 

Kunde 2: Skal ha ei vanlig pølse! 
Jeg: Wiener eller grill? 
Kunde 2: Grill! Det er grillpølse som er vanlig pølse, er du dum eller?! 
Jeg: …….. 🙄🙄🙄 

Winer er standar, grill er grill

Anonymkode: 35be3...002

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 10.48):

Tilsetningsstoff til nyere fossilbiler. 

Anonymkode: c0b1f...bf2

Nyere Diesel biler ikke bensin 

Anonymkode: 35be3...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2022 den 21.51):

Dette var en bedriftskunde. 

Anonymkode: a6878...2bb

Gir ikke bed kunder purregebyr før jeg har kontaktet fak avd deres og hørt om det har skjedd en forglemmelse (slikt skjer gjerne ved ferieavvikling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 21.16):

Jeg jobber i en butikk som selger maling og sparkel. 

I dag kom det inn en dame som skulle farge en kjole, og hadde fått beskjed av skredderen om at hun kunne kjøpe tekstilfarge i fargehandelen. Greit nok det, har fått det spørsmålet før. Men vi har aldri solgt tekstilfarge og jeg har heller ikke sett det hos andre lignende butikker de siste årene.

Jeg sa dette til henne, og sa at de har det hos panduro. "Men de selger jo papir, det gir ikke mening" svarte hun og så dumt på meg. 

Etter å ha prøvd å overbevise henne om at jeg var sikker på at vi ikke har tekstilfarge i en god stund sa jeg at hun kunne gå og lete selv hvis hun ikke trodde på meg. Og det gjorde hun.

Overraskende nok så fant hun ut at vi har ikke tekstilfarge.

Anonymkode: 177e7...abc

Jeg handler tekstilfarge i malebutikk

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Med tanke på hvor ofte man møter ansatte som ikke har peiling på hva butikken har i sortimentet og ikke, syns jeg faktisk ikke det er så rart. Hvis jeg hadde fått en hundrelapp for hver gang en butikk har hatt liggende på hylla varen jeg etterspør men som den ansatte nekter for at de har, kunne jeg kjøpt meg bil. Ny bil. 

Anonymkode: bcda8...4d7

Jupp har opplevd å spørre om en normal vare, men ikke funnet det når kikket, spør betjening som sier de er tom. Sjekker online og joda de har, min standar er da å ta alt av varen i en vogn og kjøre de bort til kassen for så å forlate butikken.

Karma 🙂

Anonymkode: 35be3...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (18 minutter siden):

Jeg handler tekstilfarge i malebutikk

Ikke i min malebutikk.

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke i min malebutikk.

Anonymkode: 177e7...abc

Bare forklarte at det er ikke ulogisk, er mange malebutikker som selger tekstilfarge. Kjøper om jeg ikke kan farge det ting med naturlige farger 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...