Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber på bilverksted og har en del kunder som rett og slett ikke forstår at elbiler får kortere rekkevidde om vinteren, uansett hvordan man forklarer det virker det som at de ikke vil forstå det. De er kun opptatt av wltp som de ble informert om når de kjøpte bilen. 

Samme med de som får opp varsel på lavt dekktrykk og i panikken kontakter oss framfor å sjekke dekktrykket selv 🙄

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en butikk som selger maling og sparkel. 

I dag kom det inn en dame som skulle farge en kjole, og hadde fått beskjed av skredderen om at hun kunne kjøpe tekstilfarge i fargehandelen. Greit nok det, har fått det spørsmålet før. Men vi har aldri solgt tekstilfarge og jeg har heller ikke sett det hos andre lignende butikker de siste årene.

Jeg sa dette til henne, og sa at de har det hos panduro. "Men de selger jo papir, det gir ikke mening" svarte hun og så dumt på meg. 

Etter å ha prøvd å overbevise henne om at jeg var sikker på at vi ikke har tekstilfarge i en god stund sa jeg at hun kunne gå og lete selv hvis hun ikke trodde på meg. Og det gjorde hun.

Overraskende nok så fant hun ut at vi har ikke tekstilfarge.

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber i en butikk som selger maling og sparkel. 

I dag kom det inn en dame som skulle farge en kjole, og hadde fått beskjed av skredderen om at hun kunne kjøpe tekstilfarge i fargehandelen. Greit nok det, har fått det spørsmålet før. Men vi har aldri solgt tekstilfarge og jeg har heller ikke sett det hos andre lignende butikker de siste årene.

Jeg sa dette til henne, og sa at de har det hos panduro. "Men de selger jo papir, det gir ikke mening" svarte hun og så dumt på meg. 

Etter å ha prøvd å overbevise henne om at jeg var sikker på at vi ikke har tekstilfarge i en god stund sa jeg at hun kunne gå og lete selv hvis hun ikke trodde på meg. Og det gjorde hun.

Overraskende nok så fant hun ut at vi har ikke tekstilfarge.

Anonymkode: 177e7...abc

Det er jo ikke så rart hun stusset på at dere ikke har. Jeg kjøper sparkel og tekstilfarger i samme butikk. Men hadde ikke stusset på panduro da 

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min jobber på Elkjøp ved siden av studiet og jobbet på julaften. Da hadde hun blitt skjelt ut av en mann som skulle ha en spesifikk vare de var utsolgt for. Husker ikke hva slags produkt, men et populært julegaveprodukt de har solgt i bøtter og spann av. 

Kunden hadde hvertfall sett at denne varen skulle være på lager da han sjekket kvelden før og kunne da ikke fatte og begripe at de kunne være utsolgt når han nå kom tidlig på julaften. Datteren min forklarte at siden de har Klikk og hent, selges det varer hele døgnet hos dem. Kunden hadde eksplodert. 😳 Han ba henne gå på lageret og sjekke, hun svarte at hun ikke kunne forlate kassen, men hun skulle få en annen til å gjøre det. Vedkommende sjekket og det var virkelig tomt. Kunden var særdeles misfornøyd. Hva med å være ute i litt bedre tid med julegaver enn å vente helt til julaften?

Samme dag kommer også en kunde som vil ha refundert momsen. Ikke noe problem for Elkjøp, men de har kun to valg; enten refundere i cash eller utbetale til kundens konto. Kunden skulle ut av landet og ville derfor ikke ha norske penger i cash. Men han ville heller ikke oppgi kontonummeret sitt og da blir det jo temmelig vanskelig å få utbetalt noe til han. Vedkommende hadde hisset seg opp, mente datteren min var vanskelig og ville snakke med sjefen. Sjefen kom og sa eksakt det samme hun hadde sagt; de må vite kontonummeret hans for å få overført penger.

Datteren min sier det var påfallende mange surere kunder på julaften,  rett og slett utrivelig å jobbe da. Hva med å være ute i litt bedre tid med julegavene, slik at man ikke blir sinna eller frustrert når ting er utsolgt?

Anonymkode: 3a95e...019

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo ikke så rart hun stusset på at dere ikke har. Jeg kjøper sparkel og tekstilfarger i samme butikk. Men hadde ikke stusset på panduro da 

Anonymkode: 79530...14c

Ja, det skrev jeg jo også. 

Syns det er rart å skulle diskutere med ansatte om hva de har og ikke har i sortiment. Som om man bare er plassert der vilkårlig helt uten kunnskap om noe som helst. 

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maatte_ha_konto

Nylig hadde en kvinne sendt en epost til "[email protected]" og fikk naturligvis feilmelding fra eposttjeneren.

Vedkommende meldte saken til IT... Videresendte hele feilmeldingen slik at vi skulle finne feilen🤣

-Det ble en morsom historie, er ikke ment å mobbe men det er svært morsomt med slike innmeldte saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (11 minutter siden):

Nylig hadde en kvinne sendt en epost til "[email protected]" og fikk naturligvis feilmelding fra eposttjeneren.

Vedkommende meldte saken til IT... Videresendte hele feilmeldingen slik at vi skulle finne feilen🤣

-Det ble en morsom historie, er ikke ment å mobbe men det er svært morsomt med slike innmeldte saker.

Det skjer stadig vekk her og… 
 

Det mest frustrerende er at riktig kontaktinformasjon står i vedlegget som sendes i eposten… 

 

leser ikke folk det de mottar før de fyrer av, eller?!?!?

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det skjer stadig vekk her og… 
 

Det mest frustrerende er at riktig kontaktinformasjon står i vedlegget som sendes i eposten… 

 

leser ikke folk det de mottar før de fyrer av, eller?!?!?

Anonymkode: 3665a...903

Nei, det går igjen, de leser ikke. NPC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det skrev jeg jo også. 

Syns det er rart å skulle diskutere med ansatte om hva de har og ikke har i sortiment. Som om man bare er plassert der vilkårlig helt uten kunnskap om noe som helst. 

Anonymkode: 177e7...abc

Da misforsto jeg deg mtp:

17 hours ago, AnonymBruker said:

Men vi har aldri solgt tekstilfarge og jeg har heller ikke sett det hos andre lignende butikker de siste årene

Beklager det

Anonymkode: 79530...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det skrev jeg jo også. 

Syns det er rart å skulle diskutere med ansatte om hva de har og ikke har i sortiment. Som om man bare er plassert der vilkårlig helt uten kunnskap om noe som helst. 

Anonymkode: 177e7...abc

Det tror jeg alle som jobber i butikk opplever, hvis det er en trøst :) For ikke å snakke om når de påstår at de har kjøpt noe der som man aldri har hatt i sortimentet, fått utført en tjeneste som man aldri har gjort / er fysisk umulig for oss osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

She_Leiva skrev (På 25.10.2013 den 1.53):

Haha jeg hadde tidenes DIVA-DRAMAQUEEN (dame på ca 60år) innom butikken idag, hun hadde først vært innom ferskvaren med en kylling hun ikke var fornøyd med og de hadde gitt henne beskjed om å gå til meg, så skulle hun få pengene tilbake (for hun skulle ikke ha en ny en.)

Samtalen forløp seg slik:
Kunde: "Jeg snakket med de i ferskvare og de sa at jeg skulle komme hit for å bytte denne."
Meg: "Ok, kan jeg spørre hva som var galt, slik at jeg kan gi en tilbakemelding til ferskvaresjef?"
Kunde: "Åhh, ånei, det vil jeg ikke snakke mer om engang!! Huff." Hun tar seg til brystet og nesten faller om i svime.
Meg: "Okei, såppas, nei men den er grei. Er du sikker på at du ikke vil ha en ny vare?"
Kunde: "Å kjære vene, neitakk, jeg er traumatisert for livet jeg nå, klarer ikke mer kylling noen gang jeg..."
Meg: "Uffda, det høres ikke bra ut, men da ordner vi iallefall pengene tilbake for denne, så håper jeg du kommer over det. Er ikke noe moro slikt...Bare signér her du."

Hun takker for seg og går uten noe mer. Jeg blir fryktelig nyfiken på hva som var galt med kyllingen og får en kollega til å avløse meg i kassen slik at jeg kan ta med kyllingen på ferskvaren for å høre hva som var så "grusomt" med denne forferdelige kyllingen. Oppi posen ser vi at hun har delt opp kyllingen i flere små bokser og de på ferskvaren kan fortelle at hun hadde påstått at det var ei høne hun hadde fått og ikke en kylling.... Coockooo much???!!! :vetikke::fnise:

Herremin, ler så jeg griner 😂😂

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strange Doll skrev (På 26.10.2013 den 19.06):

Hadde en dame innom i dag som handlet for nesten 1000 kr..

Spurte om hun skulle ha pose, og ja det skulle hun, så jeg la oppi varene mens hun betalte.

Så får hun kvitteringen og utbryter "UNNSKYLD meg, men måtte jeg betale for den posen?????"

Endte opp med å ta posen i retur. Og hun endte opp med å bære alle bøkene under armen.

Det virker som om dette med poser er en gjenganger 😂

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pepsiprinsessa skrev (På 14.11.2013 den 12.09):

Kunde: Har dere sodd-salt?

Jeg: Unnskyld, en gang til...?

Kunde: Sodd-salt, har dere det?

Jeg: Beklager, jeg har aldri hørt om sodd-salt.

Kunde: Nei du skjønner, jeg har en oppskrift her, og der står det at jeg skal bruke sodd-salt.

Jeg: Jeg har dessverre aldri hørt om sodd-salt, men jeg vil tro det er fullt mulig å bruke vanlig bordsalt også?

Kunde: Se her da - *viser meg oppskrift* - jeg skal jo ha sodd-salt.

Jeg: Åja! Det står ikke sodd-salt, det står at du skal bruke et sodd salt. Du skal bruke vanlig salt, og mengden er angitt som "et sodd", altså bare en liten klype salt.

Kunde: Dere har ikke sodd-salt altså?

Jeg: Det er nok ikke noe som heter sodd-salt, som sagt er "sodd" i oppskriften ment som en mengdeangivning.

Kunde: Jammen, jeg var på coop-en i stad, men der sa de ansatte at de var utsolgt for sodd-salt.

Jeg: Vi fører nok ikke sodd-salt, ikke som jeg vet om, men jeg tror heller ikke det er nødvendig... Oppskriften spør etter "ett sodd" salt, ikke sodd-salt.

Kunde: Men hvor får jeg tak i sodd-salt da?

Jeg: ....

Kunde: Forstår du ikke norsk eller?

Denne var hysterisk :skratte:

  • Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, det skrev jeg jo også. 

Syns det er rart å skulle diskutere med ansatte om hva de har og ikke har i sortiment. Som om man bare er plassert der vilkårlig helt uten kunnskap om noe som helst. 

Anonymkode: 177e7...abc

Med tanke på hvor ofte man møter ansatte som ikke har peiling på hva butikken har i sortimentet og ikke, syns jeg faktisk ikke det er så rart. Hvis jeg hadde fått en hundrelapp for hver gang en butikk har hatt liggende på hylla varen jeg etterspør men som den ansatte nekter for at de har, kunne jeg kjøpt meg bil. Ny bil. 

Anonymkode: bcda8...4d7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 22.37):

Utlendinger som skal handle på salg.. De står ved siden av plakaten der det står -50%, også spør de de ansatte om det er -70% avslag på varene?? 
 

Hva skal man si..

Anonymkode: 2f18d...46b

Stakkars utlendinger, som er for blinde til å sjekke ordentlig og heller spørre dumme spørsmål, dette i motsetning til etniske nordmenn, som overhodet aldri spør slike dumme spørsmål.

 

Hilsen en utlending.............

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kundesamtalen jeg aldri vil glemme var da jeg jobbet i kundeservice på en større bedrift. En mann ringte meg, og ganske dreven som jeg var pleide jeg fort å fange opp hva kunder ønsket hjelp angående, men ikke den gangen. Mannen pratet i vei, men la egentlig ikke frem et spørsmål eller en problemstilling jeg kunne hjelpe med. Han nevnte produkter, og jeg som prøvde å nøste opp i hva han ville spurte om han trengte at jeg sendte informasjon. Ja det kunne jeg gjøre svarte han, og glad for at jeg trodde jeg hadde funnet ut hva han ville sendte jeg det til ham, men det viste seg fort at han ikke var fornøyd. Han pratet i vei videre, uten at jeg skjønte hva han ønsket, og jeg måtte nøste videre. Han nevnte fakturaer. Skulle jeg sende ham det? Joda gjerne det  sa han, og jeg sendte ham kopi av fakturaer. Han nevnte brukerveiledning, og jeg sendte ham brukerveiledninger. Jeg sjekket det ene og det andre for ham, sendte det ene og det andre, og etterhvert begynte jeg å bli litt frustrert, for det virket ikke som han var tilfreds, så jeg sa vennlig men rett ut "Nå har jeg snakket med deg i nesten en halvtime, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår hva du egentlig ønsker at jeg skal hjelpe deg med."

Da svarte han ganske indignert "Nei jeg trenger da ikke hjelp med noe. Jeg ville bare ha litt sånn kundeservice jeg." 🤣

Anonymkode: 7f2b8...441

  • Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kundesamtalen jeg aldri vil glemme var da jeg jobbet i kundeservice på en større bedrift. En mann ringte meg, og ganske dreven som jeg var pleide jeg fort å fange opp hva kunder ønsket hjelp angående, men ikke den gangen. Mannen pratet i vei, men la egentlig ikke frem et spørsmål eller en problemstilling jeg kunne hjelpe med. Han nevnte produkter, og jeg som prøvde å nøste opp i hva han ville spurte om han trengte at jeg sendte informasjon. Ja det kunne jeg gjøre svarte han, og glad for at jeg trodde jeg hadde funnet ut hva han ville sendte jeg det til ham, men det viste seg fort at han ikke var fornøyd. Han pratet i vei videre, uten at jeg skjønte hva han ønsket, og jeg måtte nøste videre. Han nevnte fakturaer. Skulle jeg sende ham det? Joda gjerne det  sa han, og jeg sendte ham kopi av fakturaer. Han nevnte brukerveiledning, og jeg sendte ham brukerveiledninger. Jeg sjekket det ene og det andre for ham, sendte det ene og det andre, og etterhvert begynte jeg å bli litt frustrert, for det virket ikke som han var tilfreds, så jeg sa vennlig men rett ut "Nå har jeg snakket med deg i nesten en halvtime, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår hva du egentlig ønsker at jeg skal hjelpe deg med."

Da svarte han ganske indignert "Nei jeg trenger da ikke hjelp med noe. Jeg ville bare ha litt sånn kundeservice jeg." 🤣

Anonymkode: 7f2b8...441

Jeg dauer 😂

Anonymkode: bcda8...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg dauer 😂

Anonymkode: bcda8...4d7

Det gjorde jeg også. Jeg fikk heldigvis rundet av samtalen på hyggelig vis før jeg knakk sammen av latter. 🤣

Anonymkode: 7f2b8...441

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amananas skrev (På 9.4.2014 den 1.11):

10 minutter lang diskusjon som inneholdt ca. dette:

Kunde *skal kjøpe et leketøyssett*: "Den skal være en gave, så du pakker inn ikke sant?"
Jeg: "Ja, jeg gjør vanligvis det, men akkurat nå er vi dessverre helt tomme for gavepapir."
Kunde: " :huh: Ehh................ Okei..... Så du pakker ikke inn?"
Jeg: "Som sagt så har vi ingenting papir igjen bak disken"
Kunde: "Men man har jo rett på å få noe pakket inn når man handler!"
Jeg: "Vi pakker vanligvis inn, men dessverre så er jeg helt tom bak disken her. "
Kunde: "Du har jo rett bak der" *peker på gaverullene vi selger*
Jeg: "Ja, og du er selvfølgelig velkommen til å kjøpe en slik, den koster 19 kroner. :) "
Kunde: "............. Ehh..... Da må du jo ta en slik for å pakke inn til meg da."
Jeg: "Ja, hvis du vil kjøpe en så?"
Kunde: "Nei, det må jo dere i butikken betale for. :dry: "
Jeg: "Nei, det gjør vi nok ikke."
Kunde: "Ehhh............ Det er jo vanlig at man får pakket inn noe når man kjøper det i en butikk. :angry: "
Jeg: "Ja, og jeg skulle gjerne gjort det, men vi er altså helt tomme for gavepapiret vi bruker. Beklager."
Kunde: ".......... Jeg har rett på å få det pakket inn som din kunde. :kjefte: "
Jeg: "Du har ikke sånn sett rett på det nei, men det er korrekt at det er en ekstraservice vi tilbyr til vanlig. Nå er vi som sagt helt tomme for gavepapir."
Kunde: "Det er ikke MIN feil at du er tom for gavepapir. Dette må jo DU ordne opp i. :glare: "
Jeg: "Jeg må strengt tatt ikke ordne opp i noe, jeg har gavepapir du kan kjøpe og ellers så er jeg dessverre tom. Det beklager jeg."
Kunde: ".......... Det er jo vaaaaanlig at man får ting pakket inn når man handler et sted!! :glare: "
Jeg: "Joda, det er som sagt en EKSTRASERVICE som vi tilbyr, men jeg er tom for papir."
Kunde *truende*: "Jaha.. Har sjeeefen din sagt til deg at dette er slik du skal gjøre? :dry: "
Jeg: "Ja."
Kunde: "Så sjefen sier at når du er tom for papir, så får du ikke gi bort av det dere selger?"
Jeg: "Ja, det gjør han."
Kunde: "Men dette må DU ordne opp i. Dette har jeg krav på. :snurt: "
Jeg: "Du har ikke noe krav på det. Du betaler ikke i vår butikk for å få noe innpakket, så når vi er tom for papir så kan jeg ikke gjøre noe, med mindre du vil kjøpe en rull som sagt. Beklager at vi er tomme, men det er vi altså."

Alt i samtalen ble gjentatt minst to ganger.. Var veldig vanskelig å forstå dette her, visstnok. Endte med at kunden gikk, og kom ikke tilbake.. :vetikke: Jaja. :rolleyes:

Helt utrolig. Hun kunne ha stoppet etter ditt første svar, og bare sagt "det går bra". Evt kunne hun da kjøpt en pakke gavepapir og brukt tiden på å pakke inn istedenfor å kverulere. Det hadde tatt kortere tid for henne å pakke det inn selv enn å stå og krangle med deg.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...