Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Sugar&Spice skrev (På 21.12.2014 den 0.20):

Nå har "jævla fitte"-kunden lagt ut en post på veggen til firmaet vårt og skrevet at han ønsker at alle oss burde falle død om i julen.

 

Har stalket han på face, han legger ut ganske mange sære ting. Blant annet at han vil lukte på ungdommers føtter?! Virker klin gæern, og skriver at Norge er et tyrannisk land fordi han ikke får røyke pot lovlig, at han er overlykkelig over at faren hans er død og oversiktsbildet hans er en tegning av to fly som er på vei til å fly inn i to høye tårn. På flyet står det "patriotic act" og på tårnene står det "the kill of rights". Videre skriver han også at han hater muslimer og at alle som var involvert i Sandy Hook-skytingen var skuespillere, og at det ikke skjedde på ordentlig.

 

Verdens beste eksempel på at man ikke skal drive med dop, med andre ord.

Eh… police next!

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (6 timer siden):

Du har jammen mange rare kunder :skratte:

Gøy for deg å gå gjennom tråden, men jeg tror ikke du trenger å sitere alle kommentarer fra 2014... 

Det skaper bare masse støy for andre som følger tråden. 

Anonymkode: 3b964...aed

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (8 timer siden):

Eh… police next!

Hadde helt glemt denne fyren!!! Stalket han opp igjen på face nå og ser han er i samme stoner-bobla si fremdeles… 

 

Anonymkode: 3665a...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende å lese hvor "entiled" og storforlangende mange kunder er - for å ikke snakke om hvor mye de kan hisse seg opp for småting. Det er klart kjipt hvis man kommer i butikken og de ikke har en vare man trenger, men hallo? Det er jo ikke de ansatte sin feil at varen ikke er i sortimentet eller at den er utsolgt? Jeg skjønner meg ikke på kunder som forventer at butikkmedarbeidere skal være tryllekunstnere, i tillegg til å jobbe i butikk? Det hjelper jo heller ikke å skjelle ut den ansatte og true med politianmeldelse. Du får verken varen billigere, bedre service eller opptryllede varer av å oppføre deg som en jævel. Og trusselen, "JEG SKAL ALDRI HANDLE HER IGJEN", altså ? Tror de at det er noe tap å slippe slike kunder? :klo:

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

Det er fascinerende å lese hvor "entiled" og storforlangende mange kunder er - for å ikke snakke om hvor mye de kan hisse seg opp for småting. Det er klart kjipt hvis man kommer i butikken og de ikke har en vare man trenger, men hallo? Det er jo ikke de ansatte sin feil at varen ikke er i sortimentet eller at den er utsolgt? Jeg skjønner meg ikke på kunder som forventer at butikkmedarbeidere skal være tryllekunstnere, i tillegg til å jobbe i butikk? Det hjelper jo heller ikke å skjelle ut den ansatte og true med politianmeldelse. Du får verken varen billigere, bedre service eller opptryllede varer av å oppføre deg som en jævel. Og trusselen, "JEG SKAL ALDRI HANDLE HER IGJEN", altså ? Tror de at det er noe tap å slippe slike kunder? :klo:

Jeg ble vitne til en som skrek at han aldri skulle handle der igjen (dagligvare). Han brukte selvbetjeningskassen og nektet å ta med kvittering fordi den skulle han faen ikke ha. Da hun ene ansatte prøvde å si at han måtte bruke den til å pipe seg ut og bare kunne kaste den etterpå ble han så sint at han presset seg gjennom utgangen i ren bodyslam 🤣. Han var så sint og skulle aldri komme tilbake. 

Menn over 50 år skal ikke ha noe hjelp til å handle mat 🤣

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, *blueberry* said:

Jeg ble vitne til en som skrek at han aldri skulle handle der igjen (dagligvare). Han brukte selvbetjeningskassen og nektet å ta med kvittering fordi den skulle han faen ikke ha. Da hun ene ansatte prøvde å si at han måtte bruke den til å pipe seg ut og bare kunne kaste den etterpå ble han så sint at han presset seg gjennom utgangen i ren bodyslam 🤣. Han var så sint og skulle aldri komme tilbake. 

Menn over 50 år skal ikke ha noe hjelp til å handle mat 🤣

Oi, såpass. Hørtes ut som et skikkelig sjarmtroll av en kunde. Må ha hatt en dårlig dag han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vixella skrev (Akkurat nå):

Oi, såpass. Hørtes ut som et skikkelig sjarmtroll av en kunde. Må ha hatt en dårlig dag han der.

Fikk noen av de der da jeg jobbet i dagligvaren også. Det er utrolig mange som har dårlige dager, spesielt damer og menn over 60 (der jeg jobbet i alle fall).

Kanskje like greit at de aldri vil komme tilbake 🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dillyduzit skrev (På 3.3.2016 den 17.13):

Greit nok det, men gjør jeg ikke jobben min, som er 40% av å spørre kunder om de vil ha hjelp, kan jeg faktisk miste jobben. Så nei, det er ikke noe vi kan slutte med. Dere kan svare hyggelig, så behøver ikke vi å si et eneste pip til deg eller dere andre som misliker det. 

Skjønner at dere er pålagt det, men det er faktisk til tider ganske irriterende. Noen ganger vil jeg bare kikke i fred og heller selv ta kontakt hvis jeg lurer på noe. Det ER irriterende å ikke kunne gå inn i en klesbutikk uten å få spørsmål om man trenger hjelp, men jeg smiler alltid og svarer hyggelig allikevel.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tvillingsjel said:

Skjønner at dere er pålagt det, men det er faktisk til tider ganske irriterende. Noen ganger vil jeg bare kikke i fred og heller selv ta kontakt hvis jeg lurer på noe. Det ER irriterende å ikke kunne gå inn i en klesbutikk uten å få spørsmål om man trenger hjelp, men jeg smiler alltid og svarer hyggelig allikevel.

Klesbutikker burde hatt et system som noen dagligvarebutikker har (i all fall har jeg sett de har det i USA, men usikker på om det har blitt en greie her enda). Ulik farge på handlekurven som forteller de som jobber der om man vil ha hjelp eller om man vil handle i fred.

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 time siden):

Skjønner at dere er pålagt det, men det er faktisk til tider ganske irriterende. Noen ganger vil jeg bare kikke i fred og heller selv ta kontakt hvis jeg lurer på noe. Det ER irriterende å ikke kunne gå inn i en klesbutikk uten å få spørsmål om man trenger hjelp, men jeg smiler alltid og svarer hyggelig allikevel.

 

Vixella skrev (1 time siden):

Klesbutikker burde hatt et system som noen dagligvarebutikker har (i all fall har jeg sett de har det i USA, men usikker på om det har blitt en greie her enda). Ulik farge på handlekurven som forteller de som jobber der om man vil ha hjelp eller om man vil handle i fred.

Vi spør ikke om dere trenger hjelp kun fordi vi lurer på det. Vi er faktisk klar over at de aller fleste kundene klarer å spørre hvis det er noe. Vi henvender oss til alle kunder på denne måten da de som kommer inn for å stjele ikke vil bli sett,  og på den måten oftest dropper å prøve å ta noe. Det betyr ikke at vi misstenker deg, men vi behandler alle likt, mange er vanskelig å lese, samt at det oftest er de du misstenker minst som stjeler.

Men når det er sakt så kommer det utrolig mange ekstra salg ved å bare spørre om denne enkle tingen. Og vi driver jo tross alt butikk.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Vi spør ikke om dere trenger hjelp kun fordi vi lurer på det. Vi er faktisk klar over at de aller fleste kundene klarer å spørre hvis det er noe. Vi henvender oss til alle kunder på denne måten da de som kommer inn for å stjele ikke vil bli sett,  og på den måten oftest dropper å prøve å ta noe. Det betyr ikke at vi misstenker deg, men vi behandler alle likt, mange er vanskelig å lese, samt at det oftest er de du misstenker minst som stjeler.

Men når det er sakt så kommer det utrolig mange ekstra salg ved å bare spørre om denne enkle tingen. Og vi driver jo tross alt butikk.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Hæææ? Dere spør med baktanke altså? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Men når det er sakt så kommer det utrolig mange ekstra salg ved å bare spørre om denne enkle tingen. Og vi driver jo tross alt butikk.

Dette overrasker meg. Tanken om å kjøpe noe mer eller dyrere fordi en ansatt spurte om jeg trengte hjelp hadde aldri falt meg inn.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missdior skrev (På 16.3.2016 den 16.54):

Fyfader jeg er fortsatt på jobb, men det driter jeg i, må bare få det ut!!

 

En kunde KNIPSA til meg. Altså, jeg stod og skrev en lapp ved disken, også kom hun inn, strena rett bort til meg og KNIPSA! Hardt og høyt! Jeg ble så provosert! Jeg sa ikke hei engang, jeg sa "ja?". Kunden spurte om vi hadde servietter. "Ja" svarer jeg. Kunden sier til veninna si "her var det lite service å spore". Så går de.

 

Jeg KOKER. Hadde hun bare latt meg få et sekund til, så kunne jeg svart at serviettene var plassert bak henne. Hun var egentlig bare heldig, for jeg hadde veldig lyst til å klappe til henne. Fytti.

Skulle svart tilbake, "hei, jeg er ikke en jævla hund"

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vixella skrev (14 minutter siden):

Dette overrasker meg. Tanken om å kjøpe noe mer eller dyrere fordi en ansatt spurte om jeg trengte hjelp hadde aldri falt meg inn.

Det er gjerne enten:

-Fordi kunden kommer på at det var noe mer de trengte, som ellers ville blitt glemt/kjøpt et annet sted.

-Fordi den ansatte viser noe som kunden ellers ikke ville sett, som passer bra men var litt dyrere

-Eller at kunden ville gått fordi de ikke fant det de skulle ha, men som den ansatte enkelt kunne funnet frem for dem.

Jeg kjøper nok stort sett mer når jeg får hjelp, rett og slett fordi jeg gjerne griper muligheten til å spørre om tips hvis jeg merker at den ansatte har peiling. Det kommer veldig an på type butikk da.

Anonymkode: 177e7...abc

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (20 minutter siden):

Skulle svart tilbake, "hei, jeg er ikke en jævla hund"

Hvorfor siterer du gamle innlegg fra 2014 og 2016?

Anonymkode: 8f56e...cec

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor siterer du gamle innlegg fra 2014 og 2016?

Anonymkode: 8f56e...cec

Fordi jeg leser tråden først nå🫢

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tvillingsjel skrev (2 timer siden):

Hæææ? Dere spør med baktanke altså? 

Der jeg jobber er i alle fall en del av det å spørre om kunden trenger hjelp en måte å gjøre dem oppmerksom på at de er sett, enten hvis de trenger noe eller hvis de har uærlige hensikter

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (7 timer siden):

Hæææ? Dere spør med baktanke altså? 

Kom det som et sjokk? Svinn er en stor utgift, så det gjøres mange små grep for å minske dette. Å vise kunden at de er sett ved å hilse eller spørre om de trenger hjelp er en av de. Som sakt vi misstenker ingen idet vi spør, men spør alle av automatikk og for å behandle alle likt.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (9 timer siden):

Dette overrasker meg. Tanken om å kjøpe noe mer eller dyrere fordi en ansatt spurte om jeg trengte hjelp hadde aldri falt meg inn.

Ikke? Hvis du forteller hva du er ute etter, kan en dyktig ansatt fortelle hva hun tror kan passe, peile deg inn på dyrere ting, dessuten kan hun kanskje foreslå et annet plagg som passer til det du er ute etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kom det som et sjokk? Svinn er en stor utgift, så det gjøres mange små grep for å minske dette. Å vise kunden at de er sett ved å hilse eller spørre om de trenger hjelp er en av de. Som sakt vi misstenker ingen idet vi spør, men spør alle av automatikk og for å behandle alle likt.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

I tillegg er det jo en tråd som heter "Butikken jeg aldri besøker igjen" (eller noe lignende), og mange av innleggene der er skrevet av kunder som har følt seg ignorert av butikkansatte. 

You're damned if you do and damned if you don't osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...